רספירדל או ריטלין

ורד4200

New member
רספירדל או ריטלין

שלום, בעבר התייעצתי כאן לגבי שימוש ברספירדל, ואכן קיבלתי תגובות טובות לגבי השימוש בו. התחלנו לפני כשבועיים במינון של 0.3 מ"ג ברספירדל. הרספירדל אמור לדכא את הסימפטומים של גרייה ולהפחית את ההיפראקטיביות (תנועת היתר). קראנו עכשיו על הריטלין, שנמצא 30 שנה בשוק שפועל בדיוק על אותם תחומים. בני בן 5.5 שנים, מאוד חכם ומרוכז רק כשעובדים איתו אחד לאחד, לא לארך זמן. בשאר הזמן הוא מאוד קופצני, משחק עם דלתות ובקושי יושב (לצפות בטלוויזיה לדוגמא) למישהו יש המלצה מה כדאי יותר.
 
כדאי להתיעץ עם נירולוג

רספידל ניתן בדרך כלל לילדים בספקטרום והוא משפיע בהדרגה. עוזר ליפתור בעיות של מוסחות פנימית, חרדות ובעיות נוספות רטלין ניתן לילדים עם בעיות קשב שסובלים מוסחות על ידי גריים חיצוניים. מקריאה בפורום בדרך כלל רספידל עזר לילדים מהספקטרום רטלין עזר לחלק מהילדים, בדרך כלל לילדים גבההים וגבוליים. לנו יש נסיון טוב עם רטלין עם הילד הגדול ( ADD )
 
ההשפעה של הרטלין היא לכמה שעות

ופורום השכן אפשר לשאול שאלות את ד"ר אריס מנור ומומחים אחרים
 
ריספרדל או ריטלין?

בני בן 6.5 מקבל ריספרדל במינון של 0.5 מזה מספר חודשים,הוא התקדם מאוד.לפני כשבוע ביקרנו אצל הפסיכיאטרית למעקב והיא המליצה לנו לתת לילד גם ריטלין. התחלנו רק כעת מקווים שהתפקוד של עמית ימשיך להשתפר. הפסיכיאטרית אמרה שלעיתים השילוב מסייע בתפקוד -מקווים שהנסיון יצליח. אשמח לשתף בהמשך.
 

ריקי 04

New member
תשובה "בגדול", ולפי מה שאני יודעת

על ריטלין, כן ולא - כי רספרדל לא שקלנו. ריטלין עובד מעולה על ילדים עם בעיות קשב וריכוז, ועל אספרגרים. לא ממש עובד על PDD. הסיבה: ריטלין "מנקה" רעשים חיצוניים, לילדי PDD יש המון "רעשים פנימיים" (הסכות, דברים שעוברים להם בראש...), על זה - ריטלין לא משפיע, ולכן איתם לא כל כך אפקטיבי. לילדים בתפקוד גבוה - שווה לנסות אולי כן יעזור. והיתרון הכי גדול - עובד רק לכמה שעות, תופעות לוואי - עוד יום-יומיים. בקיצור - נורא קל לנסות ולא צריך לשרוף חודשים. אנחנו ניסינו (בתפקוד גבוה). לא ראינו השפעה, והגרוע - תופעות הלוואי של היציאה מריטלין (הפתרון: קונצרטה, עובדת 12 שעות, רב שעות העירנות של הילד). אצלנו היה חוטף בערב התקפות זעם... לא ראינו מעולם דבר כזה אצלו, לא לפני ולא אחרי. זה היה נטו הכדור... ברור שירדנו מהרעיון מאד מהר.
 

anatig

New member
רספרידל

בני בן 15 מקבל רספירדל במינון 1 מ"ג מזה מספר חודשים, ברצוני לציין שיפור עצום בסיפטומים של גריה עצמית, תנועות אוטסטיות שהיו לו נעלמו כמעט, פעלתנות ושיפור עצום בריכוז בבית הספר. דבר שהקל עלינו מאוד מכיןן שהוא לומד בבית ספר לפיגור קל ועזר לו מאוד על שילובו שם ללא סייעת.דרך אגב בני מאובחן כ- PDD וגם ADHD הי לנו בעבר נסיון עם ריטלין, מאוד לא מוצלח לא ידוע לי על שילוב בין התרופות למרות ששמעתי שהדבר אפשרי
 

דן להב

New member
ריטלין וריספרדל

מנגנון הפעולה של ריטלין -Methylphenidate -לא לגמרי ידוע כנראה שהוא פועל על איזורים ספציפיים בגזע המוח שאחראיים על ערנות לגירויים סביבתיים. ריטלין עובר מטבוליזם ראשוני גוף ורק כ30% מהתרופה הוא זמין כאשר הטווח בין ילדים הוא גדול יד ילדים שהזמינות שלו תהיה11% וכאלו שהיא 50%.במחקר אחד הראו עליה בספיגת החומר עם מתן מזון אך הזמינות הביולוגית נשארה זהה. הריכוז המקסימלי בדם מושג אחרי כשעתיים ,כאשר גם כאו קיימת שונות די גבוהה בין ילדים ומבוגרים, כלומר יש ילדים בהם הריכוז מגיע לשיא אחרי שעה וכאלו שאחרי שלוש שעות. זמן מחצית חיים של ריטלין הוא שעתיים ורבע, זמן מחצית חיים היא תכונה בה משתמשים כשרוצים לבחון כמה מריכוז התרופה נשאר למעשה בדם ,במקרה שלנו זמן מחצית החיים הוא 2.4 שעות, כלומר ריכוז התרופה יורד לחצי אחרי כשעתיים וקצת. יש סוג נוסף של התרופה שמסומן בדר כלל ב SR רוב התרופה מופרש בשתן. ריספרדל הוא חומר אנטגונסטי,כלומר חומר שגורם לדיכוי הפעילות של דופאמין וסרוטונין כשזמן מחצית החיים שלו הוא בין 3 שעות ל20!!! שעות תלוי בילד. דני
 

דן להב

New member
שכחתי להוסיף

היום מוחקים לי הודעות חופשי...ררררררררררררררר אין כמעט מאמרים על השילוב בין התרופות יש מאמר אחד טוב שאני אמור לקבל היום אני יעלה אותו בהמשך. דני גמר חתימה טובה
 

מחל

New member
ריספרדל

השפיע לטובה רק שתופעת הלואי שלו תאבון מוגבר ‏והשמנה. נסינו ריטלין וזה היה גרוע - הילד פשוט הפסיק לדבר כשהיה בהשפעת הריטלין.
 
../images/Emo140.gifהיי ורד

דיברנו בעבר לגבי הריספרדל , ועל פי זכרוני היית אמורה להתחיל בריספרדל, וברגע האחרון עצרת ונתת במקום אומגה 3 , לבני לא נתנו ריספרדל בתחילה נתנו ניולופטיל וזה היה אני לא מוצאת את המילה הנכונה נוראי ומיד הפסקנו לעומת זאת שמעתי שלילדה אחרת זה עשה טוב, כמו כן ריטלין, כל ילד מגיב אחרת, אנו כבר 5 חודשים נותנים לבני ריספרדל, אכן יש את תופעת ההשמנה, אבל השינה שלו טובה יותר , ההיפריות לקראת השינה פחתה, תתחילו ותראו בתגובות במהלך הזמן, בבה"ס שמו לב מיד לשינוי וראיתי זאת ע"י כתיבתם במחברת מבלי שאמרתי להם על שימוש בתרופה, שיהיה לכם בהצלחה , ברגע שירד ההיפראקטיביות תוכלו לתפקד .
 
למעלה