רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
מוזר, תראה בוויקיפדיה האנגלית:

יצחק רגר - Reger זהו שמו.
מצידי שיקראו לזה שדרות הנשיאים.

קו 405א הוא חלופה של קו 450 לרהט. יש לו נסיעת בוקר אחת מרהט לבאר שבע במסלול הבא:

בכניסה לבאר שבע פונה ימינה לכיוון מכללת קיי. בכיכר של מכללת קיי הא פונה שמאלה ליהודה הלוי ושם יש לו תחנה. משם הוא ממשיך על יהודה הלוי עד האיצטדיון ופונה שמאלה לדרך המשחררים. הקו ממשיך ללא תחנות עד למכללה הטכנולוגית, עוצר גם במכללת אתגר מול הספריה העירונית ופונה ימינה לרגר והמשך המסלול כרגיל.

בכיוון ההפוך הוא נוסע אותו הדבר, נסיעה אחת אחה"צ.

ואם כבר דיברת על רגר פינת המשחררים. כל התחנות בצומת הזה שנמצאות על דרך המשחררים צריכות להיקרא כך: דרך המשחררים, תחנת המשכן לאומניות הבמה, הספריה העירונית, מכללת אתגר.

ולגבי התחנה שבשדרות רגר, ראוי לציין את שמה כך: שדרות רגר, תחנת עיריית באר שבע, יד לבנים, המשכן לאומניות הבמה.

ולגבי צומת המכללות, בהחלט ראוי שהתחנות תהיינה: דרך המשחררים, תחנת המכללה הטכנולוגית, מכללת SCE או מכללת סמי שמעון.

לגבי התחנה "תל חי" הכוונה היא לרחוב תל חי המקביל לדרך המשחררים בצד של שכונה א'.

יש כאן טלאי על טלאי, זה כל הסיפור. אני יכול לחתום לך שפעם קו 3 נסע ברחוב תל חי (אני משער שזה מה שהיה) ועם הזמן הוא הוצא משם לדרך המשחררים. בדוק כמו שקו 9 נסע בעבר ברחוב בלפור וכיום הוא נוסע על וייצמן ופונה שמאלה לסוקולוב.

ואז התחנה של קו 3 ברחוב תל חי המשיכה להיקרא תל חי למרות שהיא עברה לדרך המשחררים, אבל לאף אחד לא היה אכפת כי פעם גם ככה לא הופיעו שמות התחנות על כל תחנה ותחנה (אני מדבר על עד סוף שנות ה-80 בערך).

ובמרוצת השנים, מספר התחבורה קבע תקן שכל תחנה תיקרא על פי הרחוב בו התחנה נמצאת ופינת הרחוב איתו היא נפגשת, גם אם מדובר בסמטה מעפנה שאף אחד לא מכיר ו20 מטרים משם יש רחוב גדול, דרך בן גוריון. אבל שם התחנה הרשמי הוא או "מוזיאון לאומנות/דרך אבא הילל" או "דרך אבא הילל/דרך ששת הימים". את מגדלי בסר שלשם רוב האנשים שיורדים שם רוצים להגיע, אף אחד לא טורח להזכיר.

הדוגמאות לכך כל כך רבות ונמצאות בכל מקום במדינת ישראל.

עוד דוגמא הזויה? צומת עלית ששגור בפיהם של כל כך הרבה אנשים במדינת ישראל, לא מופיע באף תחנת רשמית. הבורסה כן אבל רק בתחנה אחת.

אז אילו תחנות יש לנו בצומת עלית?

1. הבורסה/דרך ז'בוטינסקי - התחנות בדרך ז'בוטינסקי בצד של הבורסה לכיוון רכבת מרכז.
2. דרך ז'בוטינסקי/גלעד - התחנה שמהעבר השני אחרי הצומת של כל הקווים אשר נוסעים על ציר ז'בוטינסקי מזרחה לכיוון בני ברק, פתח תקווה וכו'.
3. דרך אבא הילל/דרך ז'בוטינסקי - התחנה של קווי דן ואגד אשר נמצאת בתחילת דרך אבא הילל פינת ז'בוטינסקי.

מי לעזאזל יודע מזה רחוב גלעד ואיפה הוא בדיוק נמצא? כל העולם ואשתו מכיר את האיזור הזה כצומת עלית או מתחם הבורסה. אבל לא, משרד התחבורה קבע ששם התחנה הזה צריך להיות ז'בוטינסקי/גלעד. עזוב את זה שרחוב גלעד נמצא בעבר השני ואין שם מעבר לצד השני, אין מעבר חציה, אין צומת, יש אי תנועה באמצע (כמו בשדרות רגר בבאר שבע) שמפריד בין שני כיווני הנסיעה של ז'בוטינסקי.

רק בדן התחנה הזאת נקראת: "ז'בוטינסקי תחנת צומת עלית, בורסה." וזה השם שצריך להיות לתחנה הזאת ולא ז'בוטינסקי/גלעד כפי ששומעים באגד, קווים ואפיקים.
מוזר, תראה בוויקיפדיה האנגלית:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rager
הממ... פשוט להסיע סטודנטים מרהט למכללת קיי. אם כך, בשביל מה הוא ממשיך לתחנה המרכזית? יש לו שם נוסעים?
 

olli3

New member
מנהל
אין לי מושג. גם הוא וגם 450 יוצאים ב7:30.

מוזר, תראה בוויקיפדיה האנגלית:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Rager
הממ... פשוט להסיע סטודנטים מרהט למכללת קיי. אם כך, בשביל מה הוא ממשיך לתחנה המרכזית? יש לו שם נוסעים?
אין לי מושג. גם הוא וגם 450 יוצאים ב7:30.
בכל השלטים בבאר שבע כתוב Reger, הכוונה לשלטי הרחובות בעיר.
 

Ofekalef1

New member
האמת, אני לא סומך על שלטי רחובות

אין לי מושג. גם הוא וגם 450 יוצאים ב7:30.
בכל השלטים בבאר שבע כתוב Reger, הכוונה לשלטי הרחובות בעיר.
האמת, אני לא סומך על שלטי רחובות
אני לא זוכר את הדוגמה, אבל ראיתי כמה בעיות חמורות בתעתוקים לאנגלית.
 

orchilit

New member
תתעלם. זה בסדר

לא נפתח הקישור.
תתעלם. זה בסדר
פחח, יש כל כך הרבה כאלו שאני יכול להביא. אפילו משלטי הכוונה של נתיבי ישראל במחלפים.
בערבית , אגב, המצב גרוע ב ה ר ב ה מהמצב באנגלית. כאילו אין תעתיקים מאוד ברורים לשפות האלו.
 

cwen

New member
הדוגמה הכי מרתיחה מגוש דן היא

ראש בקיר>>>
הכוונה היא להציג את שם התחנה הרשמי שנקבע על ידי משרד התחבורה מסיבות לא ברורות.

נניח שבצומת אחד יש 4 תחנות אוטובוס (אחת לכל כיוון), אז על פי ההיגיון של משרד התחבורה, צריך ששם התחנה יהיה הרחוב בו נמצאת התחנה והרחוב שמצטלב אליו ללא צורך בחציית כבישים.

3 דוגמאות:

נתחיל בדוגמא הכי משוגעת שיש לטעמי באחד המקומות החושבים בבאר שבע, אני מדבר על מתחם רסקו ובתי המשפט, הנה שמות התחנות השונות, שמות רשמיים בלבד:

1. עיריית באר שבע/שדרות רגר - זו התחנה שמול רסקו, תתפלא יש שתי תחנות העונות לאותו השם. התחנה שבאמת נמצאת מול העיריה וגם התחנה שאחרי, זאת שלפני "רגר/וייצמן".

2. בית רסקו - שתי סככות התחנה בשדרות רגר בכיוון הנסיעה צפונה.

3. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנת הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה אל שדרות רגר.

4. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנות הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה לשכונה ג' ולביג.

אף אחד לא חשב לציין שזו תחנת בית המשפט למשל? אפילו לא בתחנות שברחב הנרייטה סולד. מדרחוב התקווה זה יותר חשוב מבית המשפט? מקרית הממשלה? ולמה בצד אחד בשדרות רגר התחנה נקראת עיריית באר שבע כשכבר יש תחנת לעיריית באר שבע כ200 מטרים לפני כן? ומהעבר השני התחנה נקראת "בית רסקו".

לא היה יותר טוב אם התחנה הזאת הייתה נקראת כך; "הנרייטה סולד, תחנת בית רסקו, בית המשפט, קריית הממשלה"?

בדרך מצדה פינת יהודה הלוי יש 4 תחנות אוטובוס:

1. בדרך מצדה לכיוון סורוקה, שם התחנה הינו: "מצדה".
2. בדרך מצדה לכיוון הגראנד קניון, שם התחנה הינו: "דרך מצדה/יהודה הלוי".
3. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה צפונה, שם התחנה הינו: "יהודה הלוי".
4. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה דרומה, שם התחנה הינו "יהודה הלוי".

דוגמא נוספת המוכרת לך היטב היא צומת המכללות (המשחררים פינת ביאליק). במקום קיימות 3 תחנות אוטובוס ואלו שמותיהן:

1. ד. המשחררים - מכללה טכנולוגית - תחנת הקווים 18/21/22 לכיוון השכונות.
2. המשחררים - המכללה הטכנולוגית -תחנת הקווים 3/6/18/21/22 לכיוון העיר (משום מה כאן אין ד. המשחררים")
3. ביאליק - בי''ס עמל - תחנת הקווים 6/16 לכיוון צפון.
הדוגמה הכי מרתיחה מגוש דן היא
התחנה שנקראת ז'בוטינסקי/גלעד.

שהיא פאקינג התחנה של הבורסה וצומת עלית בכיוון מזרח. איך מישהו שלא מכיר ממש טוב את רחובות רמת גן אמור לנחש שזו התחנה של הבורסה?
 

olli3

New member
מנהל
כתבתי גם עליה בשרשור זה.

הדוגמה הכי מרתיחה מגוש דן היא
התחנה שנקראת ז'בוטינסקי/גלעד.

שהיא פאקינג התחנה של הבורסה וצומת עלית בכיוון מזרח. איך מישהו שלא מכיר ממש טוב את רחובות רמת גן אמור לנחש שזו התחנה של הבורסה?
כתבתי גם עליה בשרשור זה.
תחת ההודעה הנפתחת שכותרתה היא: "יצחק רגר - Reger זהו שמו."
 
השם הראשון שנאמר בדן אינו השם הרשמי

תראה, אפשר ללכת עם ראש בקיר מבחינת הכריזה
ואפשר ללכת עם קצת יותר היגיון, אותו הדבר לגבי שילוט הקו שמופיע על צג האוטובוס.

Sר"א, עוד דרך להבדיל בין האוטובוסים מהסדרה הראשונה לבין האוטובוסים מהסדרה השנייה הוא לפי הצג שבאוטובוס. נניח על כל קו בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית ולעיר יהיה כתוב: תחנה מרכזית, שוק, עיר עתיקה. ובכיוון השכונות יהיה יעד מרכזי או מספר יעדים בפונט קטן יותר. נניח על קו 8 יופיע בגדול "מרכז אורן", על קו 31 יופיע "לנווה זאב". על קו 7 יופיע ":לשכונה ד', בית החולים ועוד משהו שאני לא זוכר).

לעומת זאת מהסדרה השנייה היעד שמופיע בתחנה הוא שם התחנה הסופית של הקו. כך לגבי קו 7 יופיע "התלמוד/הזוהר"

לעניינו, אני עד היום לא מבין מדוע בכריזה מתעקשים לקרוא לתחנה של סורוקה (ברגר פינת בן גוריון לכיוון העיר), תחנת ":מרכז מורים". כשהשם הרשמי שלה על פי מק"ט התחנה הוא "בית חולים סורוקה".

זה נראה שהחליטו במטרודן לתת שמות לא רשמיים לתחנות, חלק בצדק וחלק פחות - כנראה על פי ראות עינהם.

השיטה המושכלת לעשות את זה היא כפי שנעשה בחברת דן למשל. כשיש תחנה שיש לה מספר שמות השגורים בפני האזרחים, הכריזה מודיעה את השם הרשמי ומוסיפה להגיד את כל המקומות החשובים הנמצאים בקרבת התחנה. הנה לדוגמא סרטון הממחיש את העניין, אין צורך להתחיל אותו מההתחלה, הוא מתואם עם התחנה הרלוונטית שרציתי להציג כאן כדוגמא.

http://youtu.be/_Z-_thfWZ64?t=2m1s
השם הראשון שנאמר בדן אינו השם הרשמי
אלא שם פנימי של דן, ואחריו רשימת מקומות קרובים. למשל, אם משווים את הכריזה בדן לכריזה באגד ובקווים (שמשתמשות בשמות הרשמיים), קל לראות שבתחנות רבות השמות שונים לחלוטין בין החברות.
אגב, לדעתי השמות של דן הרבה יותר הגיוניים מאשר השמות הרשמיים, שלרוב הזויים או מטעים.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אני פשוט כל כך רגיל כבר :)

השם הראשון שנאמר בדן אינו השם הרשמי
אלא שם פנימי של דן, ואחריו רשימת מקומות קרובים. למשל, אם משווים את הכריזה בדן לכריזה באגד ובקווים (שמשתמשות בשמות הרשמיים), קל לראות שבתחנות רבות השמות שונים לחלוטין בין החברות.
אגב, לדעתי השמות של דן הרבה יותר הגיוניים מאשר השמות הרשמיים, שלרוב הזויים או מטעים.
נכון, אני פשוט כל כך רגיל כבר :)
משום מה לחברת קווים יש תחנה נפרדת על פי מספרי התחנות בפתח תקווה, בלינסון בצד של הקניון הגדול. התחנה נקראת "ז'בוטינסקי/קניון אבנת". יתרה מכך, התחנה ממוקמת על פי הרישומים לפני הפניה ימינה לרחוב בזל.

התוצאה: הכריזה מודיעה על התחנה כשמגיעים לז'בוטינסקי פינת בזל. האוטובוס לא עוצר שם כי אין שם תחנה אלא מתקדם כ-40 מטרים קדימה ושם עוד לפני שהוא עוצר הכריזה אומרת "התחנה הבאה..."

התחנה שבה מסומנים קווי דן ואגד לעצירה נקראת "ז'בוטינסקי/בלינסון".

התחנה של קו 5 של קווים (אולי כי הוא חדש) עדיין מסומנת במעבר המשוקע והיא נקראת "ביה''ח בילינסון/קניון אבנת/ז'בוטינסקי - מעבר משוקע" וכך בדיוק זה נשמע בכריזה של קו 5.

רק בדן יש כריזה נורמלית האומרת "ז'בוטינסקי תחנת בית חולים בלינסון, קניון אבנת".

לכן, כפי שאמרת המודל של דן הוא המודל הכי טוב ונכון כי משרד התחבורה קובע שמות דיי הזויים לתחנות לא פעם.
 

orchilit

New member
אין ספק, דן מנצחת בכריזה ושמות התחנות

נכון, אני פשוט כל כך רגיל כבר :)
משום מה לחברת קווים יש תחנה נפרדת על פי מספרי התחנות בפתח תקווה, בלינסון בצד של הקניון הגדול. התחנה נקראת "ז'בוטינסקי/קניון אבנת". יתרה מכך, התחנה ממוקמת על פי הרישומים לפני הפניה ימינה לרחוב בזל.

התוצאה: הכריזה מודיעה על התחנה כשמגיעים לז'בוטינסקי פינת בזל. האוטובוס לא עוצר שם כי אין שם תחנה אלא מתקדם כ-40 מטרים קדימה ושם עוד לפני שהוא עוצר הכריזה אומרת "התחנה הבאה..."

התחנה שבה מסומנים קווי דן ואגד לעצירה נקראת "ז'בוטינסקי/בלינסון".

התחנה של קו 5 של קווים (אולי כי הוא חדש) עדיין מסומנת במעבר המשוקע והיא נקראת "ביה''ח בילינסון/קניון אבנת/ז'בוטינסקי - מעבר משוקע" וכך בדיוק זה נשמע בכריזה של קו 5.

רק בדן יש כריזה נורמלית האומרת "ז'בוטינסקי תחנת בית חולים בלינסון, קניון אבנת".

לכן, כפי שאמרת המודל של דן הוא המודל הכי טוב ונכון כי משרד התחבורה קובע שמות דיי הזויים לתחנות לא פעם.
אין ספק, דן מנצחת בכריזה ושמות התחנות
(באגד ובקווים זה כרוז גבר ולא שומעים אותו כל כך טוב)
בהרבה מהמקרים שמות התחנות בקווים זה פשוט הרחוב והרחוב שחוצה אותו , גם אם זה רחוב של שני בניינים.
למשל תחנת כצנלסון/עליית הנוער לכיוון מערב נקראת "כצנלסון - עליית הנוער - עמק ברכה" בדן, אבל בקווים זה "כצנלסון - לכיש"
תחנת ויצמן (גבעתיים) שליד הדואר והעירייה לכיוון מזרח נקראת בדן "ויצמן - מועצת הפועלים - הל"ה" ובקווים "ויצמן - ז'בוטינסקי".

גם השילוט הפנימי - בדן מאוד ברור ונהיר, בקווים הוא בשיטת "הכיתוב הנע" ומוגבל למס' תווים שהרבה תחנות פשוט חתוכות בשמותיהן. (באגד השילוט בסדר גמור .)

עוד פרמטר שבו קווים נכשלת (יש פרמטר שבו היא מצליחה לכל הרוחות?)
 

Ofekalef1

New member
שוב, אני לא מסכים שצריך להגיד את השמות

אין ספק, דן מנצחת בכריזה ושמות התחנות
(באגד ובקווים זה כרוז גבר ולא שומעים אותו כל כך טוב)
בהרבה מהמקרים שמות התחנות בקווים זה פשוט הרחוב והרחוב שחוצה אותו , גם אם זה רחוב של שני בניינים.
למשל תחנת כצנלסון/עליית הנוער לכיוון מערב נקראת "כצנלסון - עליית הנוער - עמק ברכה" בדן, אבל בקווים זה "כצנלסון - לכיש"
תחנת ויצמן (גבעתיים) שליד הדואר והעירייה לכיוון מזרח נקראת בדן "ויצמן - מועצת הפועלים - הל"ה" ובקווים "ויצמן - ז'בוטינסקי".

גם השילוט הפנימי - בדן מאוד ברור ונהיר, בקווים הוא בשיטת "הכיתוב הנע" ומוגבל למס' תווים שהרבה תחנות פשוט חתוכות בשמותיהן. (באגד השילוט בסדר גמור .)

עוד פרמטר שבו קווים נכשלת (יש פרמטר שבו היא מצליחה לכל הרוחות?)
שוב, אני לא מסכים שצריך להגיד את השמות
ההגיוניים, ולא את הרשמיים, מהסיבה שכשאני מסתכל איך להגיע ממקום למקום, אני רואה רק את השמות הרשמיים, ואם מחליפים להם את השם בכריזה, אין לי כל דרך לדעת איפה אני צריך לרדת.

אגב, אם כבר בנושאי אי דיוק של תחנות - במטרודן הכריזה ב-95% מהמקרים להערכתי היא במקום לא נכון. או לפני התחנה, או אחריה, במגוון אפשרויות - לפעמים כמו שמיכאל אמר על ז'בוטינסקי פינת בזל, לפעמים אפילו יותר קיצוני, לפעמים אין בכלל שם לתחנה (רק כשמגיעים אליה יש את הכריזה החיצונית של מספר הקו והיעד).
כתוצאה מכך, גם ברוב הפעמים לא שומעים את הכריזה החיצונית, כי היא מתוכננת לפעול רק כשהאוטובוס פותח את הדלת הקדמית בדיוק בתחנה, ומכיוון שרוב התחנות לא במקום, זה לא קורה.
 

olli3

New member
מנהל
זה כבר נעוץ בכמה עשורים אחורה.

שוב, אני לא מסכים שצריך להגיד את השמות
ההגיוניים, ולא את הרשמיים, מהסיבה שכשאני מסתכל איך להגיע ממקום למקום, אני רואה רק את השמות הרשמיים, ואם מחליפים להם את השם בכריזה, אין לי כל דרך לדעת איפה אני צריך לרדת.

אגב, אם כבר בנושאי אי דיוק של תחנות - במטרודן הכריזה ב-95% מהמקרים להערכתי היא במקום לא נכון. או לפני התחנה, או אחריה, במגוון אפשרויות - לפעמים כמו שמיכאל אמר על ז'בוטינסקי פינת בזל, לפעמים אפילו יותר קיצוני, לפעמים אין בכלל שם לתחנה (רק כשמגיעים אליה יש את הכריזה החיצונית של מספר הקו והיעד).
כתוצאה מכך, גם ברוב הפעמים לא שומעים את הכריזה החיצונית, כי היא מתוכננת לפעול רק כשהאוטובוס פותח את הדלת הקדמית בדיוק בתחנה, ומכיוון שרוב התחנות לא במקום, זה לא קורה.
זה כבר נעוץ בכמה עשורים אחורה.
כשהעיריה הפעילה את השירות, היא הזיזה תחנות על דעת עצמה במקומות שנועדו לפורענות אבל כנראה שלא עידכנה אף אחד על כך.

כך נוצר מצב בו למשל תחנת הקווים 7/25 במרכז גילת, הייתה בעבר ברחוב אברהם אבינו מול מרכז גילת (מול התחנה של הכיוון ההפוך). אבל עקב כך שנוסעים אשר ירדו מהאוטובוס, קפצו לכביש והיו מספר תאונות רב, הזיזו את התחנה קדימה ב30 מטרים.

התוצאה: הכריזה מכריזה על מרכז גילת כבר ברמזור של מרכז גילת (כ-15 מטרים לפני התחנה הרשמית שמופיעה בנתוני הGPS" וכשהוא מגיע לאיפה שהתחנה כיום, הכריזה מציינת "התחנה הבאה: אברהם אבינו - תחנת דלק".

אני מסכים איתך שזה בעייתי שהשם של התחנה אינו השם הרשמי שמופיע בנתונים הרשמיים. אבל וזה אבל גדול, הנתונים הרשמיים הם אלו שדפוקים ברוב המקרים שדן למשל אומרת שמות אחרים.

אבל וזה אבל ענק! הכריזה בראש ובראשונה היא עבור מוגבלי ראיה. ועל הכריזה לתת את המידע היותר רלוונטי לנוסע לגבי התחנה. לכן, לקרוא לתחנה "רגר/וייצמן" זה נחמד למי שבדק קודם לכן, אבל עבור עיוור זה לא אומר שמדובר בקניון הנגב. בדיוק כמו תחנת רגר/וינגייט שצריכה להיקרא: רגר בית חולים סורוקה - מיון.

זה טפשי שמצד אחד של הכביש התחנה נקראת רגר/וינגייט ומהצד השני רגר/ביאליק. שכשמעט כל מי שיורד שם צריך להגיע או למקיף א', או למקיף ב' או לבית החולים.

לכן אני שב ואומר שהכריזה בדן היא הכי טובה עבור מוגבלי הראיה שעבורם הכריזה מיועדת.
 

Ofekalef1

New member
שכנעת אותי.

זה כבר נעוץ בכמה עשורים אחורה.
כשהעיריה הפעילה את השירות, היא הזיזה תחנות על דעת עצמה במקומות שנועדו לפורענות אבל כנראה שלא עידכנה אף אחד על כך.

כך נוצר מצב בו למשל תחנת הקווים 7/25 במרכז גילת, הייתה בעבר ברחוב אברהם אבינו מול מרכז גילת (מול התחנה של הכיוון ההפוך). אבל עקב כך שנוסעים אשר ירדו מהאוטובוס, קפצו לכביש והיו מספר תאונות רב, הזיזו את התחנה קדימה ב30 מטרים.

התוצאה: הכריזה מכריזה על מרכז גילת כבר ברמזור של מרכז גילת (כ-15 מטרים לפני התחנה הרשמית שמופיעה בנתוני הGPS" וכשהוא מגיע לאיפה שהתחנה כיום, הכריזה מציינת "התחנה הבאה: אברהם אבינו - תחנת דלק".

אני מסכים איתך שזה בעייתי שהשם של התחנה אינו השם הרשמי שמופיע בנתונים הרשמיים. אבל וזה אבל גדול, הנתונים הרשמיים הם אלו שדפוקים ברוב המקרים שדן למשל אומרת שמות אחרים.

אבל וזה אבל ענק! הכריזה בראש ובראשונה היא עבור מוגבלי ראיה. ועל הכריזה לתת את המידע היותר רלוונטי לנוסע לגבי התחנה. לכן, לקרוא לתחנה "רגר/וייצמן" זה נחמד למי שבדק קודם לכן, אבל עבור עיוור זה לא אומר שמדובר בקניון הנגב. בדיוק כמו תחנת רגר/וינגייט שצריכה להיקרא: רגר בית חולים סורוקה - מיון.

זה טפשי שמצד אחד של הכביש התחנה נקראת רגר/וינגייט ומהצד השני רגר/ביאליק. שכשמעט כל מי שיורד שם צריך להגיע או למקיף א', או למקיף ב' או לבית החולים.

לכן אני שב ואומר שהכריזה בדן היא הכי טובה עבור מוגבלי הראיה שעבורם הכריזה מיועדת.
שכנעת אותי.
אז הפתרון הוא גם לשנות את שמות התחנות הרשמיים וגם להתאים את הכריזה לשמות התחנות. מי מתנדב?
 

olli3

New member
מנהל
דן התנדבה בכריזה וגם באתר שלה קצת שיחקה עם זה

שכנעת אותי.
אז הפתרון הוא גם לשנות את שמות התחנות הרשמיים וגם להתאים את הכריזה לשמות התחנות. מי מתנדב?
דן התנדבה בכריזה וגם באתר שלה קצת שיחקה עם זה
אם תסתכל על מסלולי הקווים תראה שמצויין הרחוב ומספר הרחוב שבו האוטובוס עוצר (במידה ויש מספר רחוב) ובסוגריית הרחוב שאיתו הוא מצטלב או שם מקום חשוב. זה במקום לרשום "ז'בוטינסקי/בלינסון". אז באתר דן נרשם "ז'בוטינסקי (ביח בלינסון".

אתה מבין, משרד התחבורה חושב שזה מספיק לכתוב "בלינסון" ולא "בית חולים בלינסון". אבל דן, קצת יוצאים מהקופסא.

בכל מקרה, משרד התחבורה לא ירים את הכפפה בשנים הקרובות כך זה נראה.

רוצה לשמוע אבסורדים נוספים? הקימו רכבת קלה והקימו מטרונית. אז למה בחלק מהתחנות, התחנות של הרכבת הקלה נקראות בשם מסויים ואילו של האוטובוסים בשמות אחרים? אותו הדבר בין המטרונית לקווי אוטובוס אחרים של חברות שונות ולא רק אגד.
 

alantan

New member
לטעמי השמות צריכים להיות הרחוב הראשי הקרוב

דן התנדבה בכריזה וגם באתר שלה קצת שיחקה עם זה
אם תסתכל על מסלולי הקווים תראה שמצויין הרחוב ומספר הרחוב שבו האוטובוס עוצר (במידה ויש מספר רחוב) ובסוגריית הרחוב שאיתו הוא מצטלב או שם מקום חשוב. זה במקום לרשום "ז'בוטינסקי/בלינסון". אז באתר דן נרשם "ז'בוטינסקי (ביח בלינסון".

אתה מבין, משרד התחבורה חושב שזה מספיק לכתוב "בלינסון" ולא "בית חולים בלינסון". אבל דן, קצת יוצאים מהקופסא.

בכל מקרה, משרד התחבורה לא ירים את הכפפה בשנים הקרובות כך זה נראה.

רוצה לשמוע אבסורדים נוספים? הקימו רכבת קלה והקימו מטרונית. אז למה בחלק מהתחנות, התחנות של הרכבת הקלה נקראות בשם מסויים ואילו של האוטובוסים בשמות אחרים? אותו הדבר בין המטרונית לקווי אוטובוס אחרים של חברות שונות ולא רק אגד.
לטעמי השמות צריכים להיות הרחוב הראשי הקרוב
ביותר ולאו דווקא הרחוב שנמצא סמוך לתחנה אלא אם צריך להמנע משמות כפולים באותו הקו, ואז אפשר להשתמש בשם של רחוב משני יותר.

אכן צריך להקפיד שהתחנות שנמצאות זו מול זו תהיינה עם אותו השם, ולא כפי שקורה לפעמים שבכיוון אחד התחנה הזו היא "ביאליק" ובכיוון השני התחנה הבאה בתור היא "ביאליק".

לגבי המטרונית והרק"ל, לדעתי השמות שלהם צריכים להיות השמות הקובעים, כי מערכות המוניות הן אלה שקובעות תחנות בתור יעדים עם שם "ידוע" והשם הזה מופיע באופן בולט מפות רשת, שלטים וכדומה. לכן על הקווים ה"רגילים" לשנות את שמותיהם של תחנות אלה ולהתיישר עם המטרונית, הכרמלית והרק"ל, כמו גם תחנות רכבת ישראל.
 

olli3

New member
מנהל
אני דיי מסכים איתך.

לטעמי השמות צריכים להיות הרחוב הראשי הקרוב
ביותר ולאו דווקא הרחוב שנמצא סמוך לתחנה אלא אם צריך להמנע משמות כפולים באותו הקו, ואז אפשר להשתמש בשם של רחוב משני יותר.

אכן צריך להקפיד שהתחנות שנמצאות זו מול זו תהיינה עם אותו השם, ולא כפי שקורה לפעמים שבכיוון אחד התחנה הזו היא "ביאליק" ובכיוון השני התחנה הבאה בתור היא "ביאליק".

לגבי המטרונית והרק"ל, לדעתי השמות שלהם צריכים להיות השמות הקובעים, כי מערכות המוניות הן אלה שקובעות תחנות בתור יעדים עם שם "ידוע" והשם הזה מופיע באופן בולט מפות רשת, שלטים וכדומה. לכן על הקווים ה"רגילים" לשנות את שמותיהם של תחנות אלה ולהתיישר עם המטרונית, הכרמלית והרק"ל, כמו גם תחנות רכבת ישראל.
אני דיי מסכים איתך.
אני חושב שהתחנה ראויה להיקרא על שם הרחוב שבו היא נמצאת למעט אם מדובר בסמטה פינת רחוב ראשי ביותר.

בנוסף, במידה והתחנה אינה סתם תחנה בשכונת מגורים, ראוי שהיא תיקרא גם על שם המוקדים שנמצאים בסמוך לה. זה דיי מטופש לטעמי שיש תחנה העונה לשם "דרך בגין/על פרשת דרכים", במקום לקרוא לה פשוט "תחנת רכבת סבידור מרכז", אפילו בלי ציון שמדובר בדרך בגין. שזה בעצם כמו שאתה אומר, שתחנת אוטובוס שעיקר שימושה הוא הסמיכות לתחנת הרכבת, צריכה להיקרא על שם תחנת הרכבת.

דר"א השמות של תחנות הרכבת לא תמיד הולמים את האיזור שמסביב לתחנת הרכבת. רכבת השלום זה נחמד אבל עזריאלי והקריה לא פחות חשובים.

גם "באר שבע מרכז" זה נחמד, אבל זה לא הולך להחליף את "תחנה מרכזית באר שבע". ועוד משהו שלמדתי לפני כשנה, יש בתחנה המרכזית שם תחנה כזה; "תחנה מרכזית באר שבע צפון". המילה צפון מתייחסת לרציפי השיניים הצפוניים (שעד לפני שנה היו רציפי השיניים היחידים בתחנה). כדי להבדיל מרציף ההורדה של הקווים הבין עירוניים.

בקיצור, צריך לעשות סדר חדש בכל השמות ההזויים שיש בארץ או פשוט לתת לדן לעשות את העבודה עבור כל הארץ וזהו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה