רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן

רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן
אתמול יצא לי להמתין איזה 15 דקות בתחנות שליד עזריאלי בתל אביב. בדרך כלל אני מעביר את הזמן עם האייפון אבל הפעם כמעט נגרמה לי הבטריה אז "נאלצתי" להסתכל על הסביבה במקום לקרוא עוד כתבה חסרת תוחלת ב-ynet.

מפה לשם, התבוננתי לי באוטובוסים של דן שהגיעו אחד אחד לתחנה וכמעט כולם היו במצב תחזוקתי ירוד למדי -
שניים הגיעו עם פנס קדמי אחד שרוף.
אחד הגיע עם פגוש קדמי שתוקן בצורה חאפרית למדי (עם טלאים של פח) ונצבע עם משהו שנראה כמו מברשת.
אחד הגיעו עם מזגן מקולקל, כי כל החלונות היו פתוחים.
באחד אחר השלט הקדמי של עבד והנהג הדביק לחלון את המספר "40".

כשבסוף כבר הגיע קו 63, לו חיכיתי, חשבתי שהגיע אוטובוס תקין. זה היה אוטובוס חדש יחסית, מסדרת 75XX, יפה מבחוץ ונקי. אבל מה, כשנכנסתי ראיתי שהתצוגה של מערכת הכריזה תקועה על "תודה שנסעתם דן" או משהו כזה (למרות שהכריזה הקולית כן עבדה בצורה תקינה).

בקיצור, מצב אחזקת האוטובוסים בדן הולך ומתדרדר במהירות. מדהים שדווקא חברות פרטיות כמו מטרופולין, שקמו כדי לחסוך למדינה כסף, מצליחות לתחזק את האוטובוסים שלהן ברמה גבוהה הרבה יותר. אני נוסע הרבה במטרופולין לאחרונה ושם אין בעיות כאלו בכלל. האוטובוס מבריקים, נוחים, המזגן תמיד עובד ואפילו יש שקעי טעינה לטלפונים.
למה דן הגדולה מזלזלת ככה בתחזוקת האוטובוסים שלה? זה ממש לא מה שהיה פעם...
 

orchilit

New member
יש אוטובוסים ישנים מסדרת 6XXX בכמה קווים

רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן
אתמול יצא לי להמתין איזה 15 דקות בתחנות שליד עזריאלי בתל אביב. בדרך כלל אני מעביר את הזמן עם האייפון אבל הפעם כמעט נגרמה לי הבטריה אז "נאלצתי" להסתכל על הסביבה במקום לקרוא עוד כתבה חסרת תוחלת ב-ynet.

מפה לשם, התבוננתי לי באוטובוסים של דן שהגיעו אחד אחד לתחנה וכמעט כולם היו במצב תחזוקתי ירוד למדי -
שניים הגיעו עם פנס קדמי אחד שרוף.
אחד הגיע עם פגוש קדמי שתוקן בצורה חאפרית למדי (עם טלאים של פח) ונצבע עם משהו שנראה כמו מברשת.
אחד הגיעו עם מזגן מקולקל, כי כל החלונות היו פתוחים.
באחד אחר השלט הקדמי של עבד והנהג הדביק לחלון את המספר "40".

כשבסוף כבר הגיע קו 63, לו חיכיתי, חשבתי שהגיע אוטובוס תקין. זה היה אוטובוס חדש יחסית, מסדרת 75XX, יפה מבחוץ ונקי. אבל מה, כשנכנסתי ראיתי שהתצוגה של מערכת הכריזה תקועה על "תודה שנסעתם דן" או משהו כזה (למרות שהכריזה הקולית כן עבדה בצורה תקינה).

בקיצור, מצב אחזקת האוטובוסים בדן הולך ומתדרדר במהירות. מדהים שדווקא חברות פרטיות כמו מטרופולין, שקמו כדי לחסוך למדינה כסף, מצליחות לתחזק את האוטובוסים שלהן ברמה גבוהה הרבה יותר. אני נוסע הרבה במטרופולין לאחרונה ושם אין בעיות כאלו בכלל. האוטובוס מבריקים, נוחים, המזגן תמיד עובד ואפילו יש שקעי טעינה לטלפונים.
למה דן הגדולה מזלזלת ככה בתחזוקת האוטובוסים שלה? זה ממש לא מה שהיה פעם...
יש אוטובוסים ישנים מסדרת 6XXX בכמה קווים
עדיין שלא נגרטו. דן כבר פרסמה מכרז לרכישת אוטובוסים חדשים, שאני מניח שיחליפו את הישנים האלו.
(אני גם נוסע מדי פעם על כאלו בקו 160, 63,..)
 

tzvika pick

New member
אז זהו, שהם לא היו ישנים כל כך

יש אוטובוסים ישנים מסדרת 6XXX בכמה קווים
עדיין שלא נגרטו. דן כבר פרסמה מכרז לרכישת אוטובוסים חדשים, שאני מניח שיחליפו את הישנים האלו.
(אני גם נוסע מדי פעם על כאלו בקו 160, 63,..)
אז זהו, שהם לא היו ישנים כל כך
זאת אומרת, לא מסדרת ה-6XXX. כל האוטובוסים שתיארתי היו מסדרת ה-7XXX.
 

olli3

New member
מנהל
מטרופולין? נהיו חברה של מוניות שירות.

רמת תחזוקה ירודה באוטובוסי דן
אתמול יצא לי להמתין איזה 15 דקות בתחנות שליד עזריאלי בתל אביב. בדרך כלל אני מעביר את הזמן עם האייפון אבל הפעם כמעט נגרמה לי הבטריה אז "נאלצתי" להסתכל על הסביבה במקום לקרוא עוד כתבה חסרת תוחלת ב-ynet.

מפה לשם, התבוננתי לי באוטובוסים של דן שהגיעו אחד אחד לתחנה וכמעט כולם היו במצב תחזוקתי ירוד למדי -
שניים הגיעו עם פנס קדמי אחד שרוף.
אחד הגיע עם פגוש קדמי שתוקן בצורה חאפרית למדי (עם טלאים של פח) ונצבע עם משהו שנראה כמו מברשת.
אחד הגיעו עם מזגן מקולקל, כי כל החלונות היו פתוחים.
באחד אחר השלט הקדמי של עבד והנהג הדביק לחלון את המספר "40".

כשבסוף כבר הגיע קו 63, לו חיכיתי, חשבתי שהגיע אוטובוס תקין. זה היה אוטובוס חדש יחסית, מסדרת 75XX, יפה מבחוץ ונקי. אבל מה, כשנכנסתי ראיתי שהתצוגה של מערכת הכריזה תקועה על "תודה שנסעתם דן" או משהו כזה (למרות שהכריזה הקולית כן עבדה בצורה תקינה).

בקיצור, מצב אחזקת האוטובוסים בדן הולך ומתדרדר במהירות. מדהים שדווקא חברות פרטיות כמו מטרופולין, שקמו כדי לחסוך למדינה כסף, מצליחות לתחזק את האוטובוסים שלהן ברמה גבוהה הרבה יותר. אני נוסע הרבה במטרופולין לאחרונה ושם אין בעיות כאלו בכלל. האוטובוס מבריקים, נוחים, המזגן תמיד עובד ואפילו יש שקעי טעינה לטלפונים.
למה דן הגדולה מזלזלת ככה בתחזוקת האוטובוסים שלה? זה ממש לא מה שהיה פעם...
מטרופולין? נהיו חברה של מוניות שירות.
רק עכשיו חזרתי מת"א בקו 370 של השעה 19:00.

ראשית הצג של החנות הבאות משום מה החליט לעבוד ברזולוציה מאד נמוכה, אז כל מה שהופיע על הצג היה "אביב" ומספר דקות שזז לו. אח"כ הוא גם התחיל לרצד.

שנית, הנהג החליט להיעתר לבקשת 3 נוסעים ולהוריד אותם בצומת להבים בניגוד מוחלט לרשיון הקו. לטענת אחד הנוסעים הקבועים, הדבר כבר נהיה מנהג קבוע ששני נהגים של 370 מורידים אנשים בצומת להבים.

מעבר לכך שמטרופולין ממשיכה להוציא את הנסיעות שלה לא בזמן בלי שהיא שמה קצוץ על כך. אפילו פיצוי היא לא מציעה על אובדן הזמן וכן אובדן הזמן הוא קריטי כשקו ההמשך שלך יוצא פעם בשעה-שעתיים.

ובמטרופולין השרון נסעתי כבר באוטובוסים עירוניים שכבר לא נראים מי יודע מה, חלקם מטונפים וכו'. למה? כי מדובר באוטובוסים עירוניים וכאלו עקב תחלופת נוסעים גבוהה בהרבה הופכים להיות מטונפים הרבה יותר מקווים בין עירוניים.
 

Ofekalef1

New member
נצל"ש

מטרופולין? נהיו חברה של מוניות שירות.
רק עכשיו חזרתי מת"א בקו 370 של השעה 19:00.

ראשית הצג של החנות הבאות משום מה החליט לעבוד ברזולוציה מאד נמוכה, אז כל מה שהופיע על הצג היה "אביב" ומספר דקות שזז לו. אח"כ הוא גם התחיל לרצד.

שנית, הנהג החליט להיעתר לבקשת 3 נוסעים ולהוריד אותם בצומת להבים בניגוד מוחלט לרשיון הקו. לטענת אחד הנוסעים הקבועים, הדבר כבר נהיה מנהג קבוע ששני נהגים של 370 מורידים אנשים בצומת להבים.

מעבר לכך שמטרופולין ממשיכה להוציא את הנסיעות שלה לא בזמן בלי שהיא שמה קצוץ על כך. אפילו פיצוי היא לא מציעה על אובדן הזמן וכן אובדן הזמן הוא קריטי כשקו ההמשך שלך יוצא פעם בשעה-שעתיים.

ובמטרופולין השרון נסעתי כבר באוטובוסים עירוניים שכבר לא נראים מי יודע מה, חלקם מטונפים וכו'. למה? כי מדובר באוטובוסים עירוניים וכאלו עקב תחלופת נוסעים גבוהה בהרבה הופכים להיות מטונפים הרבה יותר מקווים בין עירוניים.
נצל"ש
למה יש (אני לא יודע אם בכולם) אוטובוסים של מטרופולין שאין בהם הכרזה על התחנות, ויש מידע רק על צגים?
 

olli3

New member
מנהל
כי הנהגים מנמיכים את מערכת הכריזה בניגוד לחוק

נצל"ש
למה יש (אני לא יודע אם בכולם) אוטובוסים של מטרופולין שאין בהם הכרזה על התחנות, ויש מידע רק על צגים?
כי הנהגים מנמיכים את מערכת הכריזה בניגוד לחוק
נתקלתי גם בנהג בקו 386 שבחר להפעיל ברמקולים את הרדיו וכך הנוסעים שמעו גלגל"צ. אומנם, כאשר מתקרבים לתחנה, מערכת הכריזה מתחילה לפעול.

אבל וזה אבל גדול. מכיוון שבקרת עוצמת הסאונד צריכה להיות נמוכה כדי שהרדיו לא ישמע בקולי קולות, הנהג מכוון את עוצמת הסאונד לנמוכה וכך בקושי שומעים את מה שאומרים בכריזה, צריך ממש אבל ממש להתאמץ כדי להבין את המילים. את "התחנה הבאה" שומעים יחסית בבירור, אבל את שם התחנה שמשום מה מושמעים בעוצמה נמוכה יותר, בקושי שומעים. מספיק שתיבת ההילוכים תוריד הילוך כדי שלא תשמע שום דבר. מיותר לציין שכשנוסעים במהירות גבוהה לא שומעים שום דבר.
 

Ofekalef1

New member
נסעתי היום ב-353 ולא שמעתי דבר

כי הנהגים מנמיכים את מערכת הכריזה בניגוד לחוק
נתקלתי גם בנהג בקו 386 שבחר להפעיל ברמקולים את הרדיו וכך הנוסעים שמעו גלגל"צ. אומנם, כאשר מתקרבים לתחנה, מערכת הכריזה מתחילה לפעול.

אבל וזה אבל גדול. מכיוון שבקרת עוצמת הסאונד צריכה להיות נמוכה כדי שהרדיו לא ישמע בקולי קולות, הנהג מכוון את עוצמת הסאונד לנמוכה וכך בקושי שומעים את מה שאומרים בכריזה, צריך ממש אבל ממש להתאמץ כדי להבין את המילים. את "התחנה הבאה" שומעים יחסית בבירור, אבל את שם התחנה שמשום מה מושמעים בעוצמה נמוכה יותר, בקושי שומעים. מספיק שתיבת ההילוכים תוריד הילוך כדי שלא תשמע שום דבר. מיותר לציין שכשנוסעים במהירות גבוהה לא שומעים שום דבר.
נסעתי היום ב-353 ולא שמעתי דבר
אפילו לא "התחנה הבאה" ואפילו לא חלש. אולי לא שמעתי וזה היה מאוד חלש אבל אני בספק.
 

olli3

New member
מנהל
כפי שכתבתי, הנהג יכול להנמיך גם עד הסוף.

נסעתי היום ב-353 ולא שמעתי דבר
אפילו לא "התחנה הבאה" ואפילו לא חלש. אולי לא שמעתי וזה היה מאוד חלש אבל אני בספק.
כפי שכתבתי, הנהג יכול להנמיך גם עד הסוף.
וכך לא ישמעו שום דבר.

יש נהגים שממש מתעבים את זה ומצפצפים על החוק ופשוט מנמיכים עד הסוף את המערכת או מכבים אותה.
 

ציוניסט

New member
כמה שזה מעצבן!

כפי שכתבתי, הנהג יכול להנמיך גם עד הסוף.
וכך לא ישמעו שום דבר.

יש נהגים שממש מתעבים את זה ומצפצפים על החוק ופשוט מנמיכים עד הסוף את המערכת או מכבים אותה.
כמה שזה מעצבן!
מבלי לדבר על לקויי ראייה ועוד אנשים שזקוקים מאוד למערכת הזאת ממגבלה פיסית. כבר קרו לי מספר לא מועט של פעמים - כאשר נסעתי בקווים לא מוכרים, והייתי זקוק לכריזה בשביל שלא להביט נסיעה שלמה על המסך של התחנות, אם הוא בכלל עבד כמובן...
 

Ofekalef1

New member
לי למשל יש משקפיים שאני לא הולך איתן כל הזמן

כמה שזה מעצבן!
מבלי לדבר על לקויי ראייה ועוד אנשים שזקוקים מאוד למערכת הזאת ממגבלה פיסית. כבר קרו לי מספר לא מועט של פעמים - כאשר נסעתי בקווים לא מוכרים, והייתי זקוק לכריזה בשביל שלא להביט נסיעה שלמה על המסך של התחנות, אם הוא בכלל עבד כמובן...
לי למשל יש משקפיים שאני לא הולך איתן כל הזמן
(כי המספר לא כ"כ גדול ואני לא אוהב להסתובב איתן), ואתמול הייתי צריך לשבת קרוב יחסית למסך בשביל לראות את התחנות.
אבל נצל"ש 2 - למה אין אחידות בין הכריזה, השם הרשמי, והשם על המסך? במטרודן למשל המצב זוועה (בכריזה שמות התחנות אקראיים לגמרי והקשר ביניהם לשם התחנה הרשמי מקרי בהחלט). נסעתי גם ב-149 לא מזמן, והייתי צריך לרדת בתחנת "דרך נמיר/חיים לבנון". ישבתי רחוק אז לא ראיתי את המסך, ובכריזה נאמר "מוזיאון ארץ ישראל". למזלי ידעתי פחות או יותר את מספר התחנות שאני צריך לנסוע, וגם זכרתי במעורפל שהמוזיאון נמצא ברחוב חיים לבנון, אז התקדמתי למסך וראיתי שאכן כך.

אבל אם אין אחידות בשמות האלו, ואני נוסע חדש בקו כלשהו - איך אני אמור לדעת מתי ללחוץ על הפעמון? אם למשל אני נוסע וצריך לרדת בתחנת "יצחק רגר/ויצמן" אבל באוטובוס אומרים (ובחלומות הטובים יש גם צג באוטובוס) "שדרות יצחק רגר - קניון הנגב"?
 

olli3

New member
מנהל
תראה, אפשר ללכת עם ראש בקיר מבחינת הכריזה

לי למשל יש משקפיים שאני לא הולך איתן כל הזמן
(כי המספר לא כ"כ גדול ואני לא אוהב להסתובב איתן), ואתמול הייתי צריך לשבת קרוב יחסית למסך בשביל לראות את התחנות.
אבל נצל"ש 2 - למה אין אחידות בין הכריזה, השם הרשמי, והשם על המסך? במטרודן למשל המצב זוועה (בכריזה שמות התחנות אקראיים לגמרי והקשר ביניהם לשם התחנה הרשמי מקרי בהחלט). נסעתי גם ב-149 לא מזמן, והייתי צריך לרדת בתחנת "דרך נמיר/חיים לבנון". ישבתי רחוק אז לא ראיתי את המסך, ובכריזה נאמר "מוזיאון ארץ ישראל". למזלי ידעתי פחות או יותר את מספר התחנות שאני צריך לנסוע, וגם זכרתי במעורפל שהמוזיאון נמצא ברחוב חיים לבנון, אז התקדמתי למסך וראיתי שאכן כך.

אבל אם אין אחידות בשמות האלו, ואני נוסע חדש בקו כלשהו - איך אני אמור לדעת מתי ללחוץ על הפעמון? אם למשל אני נוסע וצריך לרדת בתחנת "יצחק רגר/ויצמן" אבל באוטובוס אומרים (ובחלומות הטובים יש גם צג באוטובוס) "שדרות יצחק רגר - קניון הנגב"?
תראה, אפשר ללכת עם ראש בקיר מבחינת הכריזה
ואפשר ללכת עם קצת יותר היגיון, אותו הדבר לגבי שילוט הקו שמופיע על צג האוטובוס.

Sר"א, עוד דרך להבדיל בין האוטובוסים מהסדרה הראשונה לבין האוטובוסים מהסדרה השנייה הוא לפי הצג שבאוטובוס. נניח על כל קו בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית ולעיר יהיה כתוב: תחנה מרכזית, שוק, עיר עתיקה. ובכיוון השכונות יהיה יעד מרכזי או מספר יעדים בפונט קטן יותר. נניח על קו 8 יופיע בגדול "מרכז אורן", על קו 31 יופיע "לנווה זאב". על קו 7 יופיע ":לשכונה ד', בית החולים ועוד משהו שאני לא זוכר).

לעומת זאת מהסדרה השנייה היעד שמופיע בתחנה הוא שם התחנה הסופית של הקו. כך לגבי קו 7 יופיע "התלמוד/הזוהר"

לעניינו, אני עד היום לא מבין מדוע בכריזה מתעקשים לקרוא לתחנה של סורוקה (ברגר פינת בן גוריון לכיוון העיר), תחנת ":מרכז מורים". כשהשם הרשמי שלה על פי מק"ט התחנה הוא "בית חולים סורוקה".

זה נראה שהחליטו במטרודן לתת שמות לא רשמיים לתחנות, חלק בצדק וחלק פחות - כנראה על פי ראות עינהם.

השיטה המושכלת לעשות את זה היא כפי שנעשה בחברת דן למשל. כשיש תחנה שיש לה מספר שמות השגורים בפני האזרחים, הכריזה מודיעה את השם הרשמי ומוסיפה להגיד את כל המקומות החשובים הנמצאים בקרבת התחנה. הנה לדוגמא סרטון הממחיש את העניין, אין צורך להתחיל אותו מההתחלה, הוא מתואם עם התחנה הרלוונטית שרציתי להציג כאן כדוגמא.

http://youtu.be/_Z-_thfWZ64?t=2m1s
 

Ofekalef1

New member
באמת נראה שהפתרון של דן הוא הטוב ביותר

תראה, אפשר ללכת עם ראש בקיר מבחינת הכריזה
ואפשר ללכת עם קצת יותר היגיון, אותו הדבר לגבי שילוט הקו שמופיע על צג האוטובוס.

Sר"א, עוד דרך להבדיל בין האוטובוסים מהסדרה הראשונה לבין האוטובוסים מהסדרה השנייה הוא לפי הצג שבאוטובוס. נניח על כל קו בכיוון הנסיעה לתחנה המרכזית ולעיר יהיה כתוב: תחנה מרכזית, שוק, עיר עתיקה. ובכיוון השכונות יהיה יעד מרכזי או מספר יעדים בפונט קטן יותר. נניח על קו 8 יופיע בגדול "מרכז אורן", על קו 31 יופיע "לנווה זאב". על קו 7 יופיע ":לשכונה ד', בית החולים ועוד משהו שאני לא זוכר).

לעומת זאת מהסדרה השנייה היעד שמופיע בתחנה הוא שם התחנה הסופית של הקו. כך לגבי קו 7 יופיע "התלמוד/הזוהר"

לעניינו, אני עד היום לא מבין מדוע בכריזה מתעקשים לקרוא לתחנה של סורוקה (ברגר פינת בן גוריון לכיוון העיר), תחנת ":מרכז מורים". כשהשם הרשמי שלה על פי מק"ט התחנה הוא "בית חולים סורוקה".

זה נראה שהחליטו במטרודן לתת שמות לא רשמיים לתחנות, חלק בצדק וחלק פחות - כנראה על פי ראות עינהם.

השיטה המושכלת לעשות את זה היא כפי שנעשה בחברת דן למשל. כשיש תחנה שיש לה מספר שמות השגורים בפני האזרחים, הכריזה מודיעה את השם הרשמי ומוסיפה להגיד את כל המקומות החשובים הנמצאים בקרבת התחנה. הנה לדוגמא סרטון הממחיש את העניין, אין צורך להתחיל אותו מההתחלה, הוא מתואם עם התחנה הרלוונטית שרציתי להציג כאן כדוגמא.

http://youtu.be/_Z-_thfWZ64?t=2m1s
באמת נראה שהפתרון של דן הוא הטוב ביותר
אבל כפי שציינתי הבעיה קיימת גם בחברות אחרות. באגד לעומת זאת אומרים לפי מה שראיתי את השם המדויק של התחנה, וגם כותבים אותו, וכך זה הכי ברור.
לא הבנתי את ההערה הראשונה שלך לגבי הכריזה.
 

olli3

New member
מנהל
ההערה הראשונה שלי לא נוגעת לגבי הכריזה.

באמת נראה שהפתרון של דן הוא הטוב ביותר
אבל כפי שציינתי הבעיה קיימת גם בחברות אחרות. באגד לעומת זאת אומרים לפי מה שראיתי את השם המדויק של התחנה, וגם כותבים אותו, וכך זה הכי ברור.
לא הבנתי את ההערה הראשונה שלך לגבי הכריזה.
ההערה הראשונה שלי לא נוגעת לגבי הכריזה.
ההערה הראשונה נוגעת לכך ששאלת אותי איך ניתן להבדיל בין האוטובוסים שהיו פעם כחולים לבין האוטובוסים שהיו פעם צהובים.

אז הסברתי שגם בצג החיצוני של האוטובוס שבו כתוב הקו ולצידו היעד של הקו - יש הבדל.
 

Ofekalef1

New member
לא, דיברתי על "אפשר ללכת ראש בקיר וכו"

ההערה הראשונה שלי לא נוגעת לגבי הכריזה.
ההערה הראשונה נוגעת לכך ששאלת אותי איך ניתן להבדיל בין האוטובוסים שהיו פעם כחולים לבין האוטובוסים שהיו פעם צהובים.

אז הסברתי שגם בצג החיצוני של האוטובוס שבו כתוב הקו ולצידו היעד של הקו - יש הבדל.
לא, דיברתי על "אפשר ללכת ראש בקיר וכו"
 

olli3

New member
מנהל
ראש בקיר>>>

לא, דיברתי על "אפשר ללכת ראש בקיר וכו"
ראש בקיר>>>
הכוונה היא להציג את שם התחנה הרשמי שנקבע על ידי משרד התחבורה מסיבות לא ברורות.

נניח שבצומת אחד יש 4 תחנות אוטובוס (אחת לכל כיוון), אז על פי ההיגיון של משרד התחבורה, צריך ששם התחנה יהיה הרחוב בו נמצאת התחנה והרחוב שמצטלב אליו ללא צורך בחציית כבישים.

3 דוגמאות:

נתחיל בדוגמא הכי משוגעת שיש לטעמי באחד המקומות החושבים בבאר שבע, אני מדבר על מתחם רסקו ובתי המשפט, הנה שמות התחנות השונות, שמות רשמיים בלבד:

1. עיריית באר שבע/שדרות רגר - זו התחנה שמול רסקו, תתפלא יש שתי תחנות העונות לאותו השם. התחנה שבאמת נמצאת מול העיריה וגם התחנה שאחרי, זאת שלפני "רגר/וייצמן".

2. בית רסקו - שתי סככות התחנה בשדרות רגר בכיוון הנסיעה צפונה.

3. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנת הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה אל שדרות רגר.

4. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנות הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה לשכונה ג' ולביג.

אף אחד לא חשב לציין שזו תחנת בית המשפט למשל? אפילו לא בתחנות שברחב הנרייטה סולד. מדרחוב התקווה זה יותר חשוב מבית המשפט? מקרית הממשלה? ולמה בצד אחד בשדרות רגר התחנה נקראת עיריית באר שבע כשכבר יש תחנת לעיריית באר שבע כ200 מטרים לפני כן? ומהעבר השני התחנה נקראת "בית רסקו".

לא היה יותר טוב אם התחנה הזאת הייתה נקראת כך; "הנרייטה סולד, תחנת בית רסקו, בית המשפט, קריית הממשלה"?

בדרך מצדה פינת יהודה הלוי יש 4 תחנות אוטובוס:

1. בדרך מצדה לכיוון סורוקה, שם התחנה הינו: "מצדה".
2. בדרך מצדה לכיוון הגראנד קניון, שם התחנה הינו: "דרך מצדה/יהודה הלוי".
3. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה צפונה, שם התחנה הינו: "יהודה הלוי".
4. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה דרומה, שם התחנה הינו "יהודה הלוי".

דוגמא נוספת המוכרת לך היטב היא צומת המכללות (המשחררים פינת ביאליק). במקום קיימות 3 תחנות אוטובוס ואלו שמותיהן:

1. ד. המשחררים - מכללה טכנולוגית - תחנת הקווים 18/21/22 לכיוון השכונות.
2. המשחררים - המכללה הטכנולוגית -תחנת הקווים 3/6/18/21/22 לכיוון העיר (משום מה כאן אין ד. המשחררים")
3. ביאליק - בי''ס עמל - תחנת הקווים 6/16 לכיוון צפון.
 
תיארת יפה מקרים טיפוסיים שנפוצים בכל הארץ.

ראש בקיר>>>
הכוונה היא להציג את שם התחנה הרשמי שנקבע על ידי משרד התחבורה מסיבות לא ברורות.

נניח שבצומת אחד יש 4 תחנות אוטובוס (אחת לכל כיוון), אז על פי ההיגיון של משרד התחבורה, צריך ששם התחנה יהיה הרחוב בו נמצאת התחנה והרחוב שמצטלב אליו ללא צורך בחציית כבישים.

3 דוגמאות:

נתחיל בדוגמא הכי משוגעת שיש לטעמי באחד המקומות החושבים בבאר שבע, אני מדבר על מתחם רסקו ובתי המשפט, הנה שמות התחנות השונות, שמות רשמיים בלבד:

1. עיריית באר שבע/שדרות רגר - זו התחנה שמול רסקו, תתפלא יש שתי תחנות העונות לאותו השם. התחנה שבאמת נמצאת מול העיריה וגם התחנה שאחרי, זאת שלפני "רגר/וייצמן".

2. בית רסקו - שתי סככות התחנה בשדרות רגר בכיוון הנסיעה צפונה.

3. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנת הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה אל שדרות רגר.

4. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנות הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה לשכונה ג' ולביג.

אף אחד לא חשב לציין שזו תחנת בית המשפט למשל? אפילו לא בתחנות שברחב הנרייטה סולד. מדרחוב התקווה זה יותר חשוב מבית המשפט? מקרית הממשלה? ולמה בצד אחד בשדרות רגר התחנה נקראת עיריית באר שבע כשכבר יש תחנת לעיריית באר שבע כ200 מטרים לפני כן? ומהעבר השני התחנה נקראת "בית רסקו".

לא היה יותר טוב אם התחנה הזאת הייתה נקראת כך; "הנרייטה סולד, תחנת בית רסקו, בית המשפט, קריית הממשלה"?

בדרך מצדה פינת יהודה הלוי יש 4 תחנות אוטובוס:

1. בדרך מצדה לכיוון סורוקה, שם התחנה הינו: "מצדה".
2. בדרך מצדה לכיוון הגראנד קניון, שם התחנה הינו: "דרך מצדה/יהודה הלוי".
3. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה צפונה, שם התחנה הינו: "יהודה הלוי".
4. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה דרומה, שם התחנה הינו "יהודה הלוי".

דוגמא נוספת המוכרת לך היטב היא צומת המכללות (המשחררים פינת ביאליק). במקום קיימות 3 תחנות אוטובוס ואלו שמותיהן:

1. ד. המשחררים - מכללה טכנולוגית - תחנת הקווים 18/21/22 לכיוון השכונות.
2. המשחררים - המכללה הטכנולוגית -תחנת הקווים 3/6/18/21/22 לכיוון העיר (משום מה כאן אין ד. המשחררים")
3. ביאליק - בי''ס עמל - תחנת הקווים 6/16 לכיוון צפון.
תיארת יפה מקרים טיפוסיים שנפוצים בכל הארץ.
לפעמים משרד התחבורה אוהב לצייר ציורים באמצעות שמות תחנות.
ראה לדוגמה את הציור כאן:
/
\
/
\
 

olli3

New member
מנהל
הכי הורס אותי זה צומת רעננה מרכז.

תיארת יפה מקרים טיפוסיים שנפוצים בכל הארץ.
לפעמים משרד התחבורה אוהב לצייר ציורים באמצעות שמות תחנות.
ראה לדוגמה את הציור כאן:
/
\
/
\
הכי הורס אותי זה צומת רעננה מרכז.
ולגבי התמונה שהעלית, יש שם מקומות חשובים באיזור התעשיה שהיה עדיף לקרוא לתחנות על שמם?

צומת רעננה מרכז זה פשוט ביזיון. כל מי שיתקשר למוקד אגד ויבקש לנסוע באוטובוס מרכבת מרכז לצומת רעננה מרכז יקבל מהמוקדן תשובה של: סע ב821/921 כשאלו הקווים המאספים דרך פתח תקווה והוד השרון.

למה? כי הקו המהיר 567 עוצר בשטחה המוניציפלי של כפר סבא.

אז הנה כל התחנות בצומת עננה מרכז ויש המון:

1. בית משפט/טשרניחובסקי - התחנה שבשטח כפר סבא בתחילת רחוב טשרניחובסקי, 50 מטרים ממסוף צומת רעננה מרכז.
2. דרך השרון/הפנינה - תחנת קו 275 של אפיקים בדרך השרון מחוץ למסוף עצמו.
3. מסוף צומת רעננה - שם התחנה בדרך השרון מחוץ למסוף לקו 7 של מטרופולין ולקווי אגד השונים בכיוון נסיעתם אל תל אביב.
4. מסוף רעננה - התחנה שממנה יוצאים הקווים של אגד, מטרופולין ו425 של אפיקים מתוך מסוף האוטובוסים.
5. מסוף רעננה - התחנה של הקווים 149/567 בכיוון נסיעתם לתל אביב.
6. מסוף רעננה - התחנה שברחוב היהלום.

הראוי הוא שכל התחנות יהיו בעל שם זהה והשם הכי מתאים לך הוא: צומת רעננה מרכז, בית משפט השלום כפר סבא.
 

Ofekalef1

New member
זה באמת מטומטם

ראש בקיר>>>
הכוונה היא להציג את שם התחנה הרשמי שנקבע על ידי משרד התחבורה מסיבות לא ברורות.

נניח שבצומת אחד יש 4 תחנות אוטובוס (אחת לכל כיוון), אז על פי ההיגיון של משרד התחבורה, צריך ששם התחנה יהיה הרחוב בו נמצאת התחנה והרחוב שמצטלב אליו ללא צורך בחציית כבישים.

3 דוגמאות:

נתחיל בדוגמא הכי משוגעת שיש לטעמי באחד המקומות החושבים בבאר שבע, אני מדבר על מתחם רסקו ובתי המשפט, הנה שמות התחנות השונות, שמות רשמיים בלבד:

1. עיריית באר שבע/שדרות רגר - זו התחנה שמול רסקו, תתפלא יש שתי תחנות העונות לאותו השם. התחנה שבאמת נמצאת מול העיריה וגם התחנה שאחרי, זאת שלפני "רגר/וייצמן".

2. בית רסקו - שתי סככות התחנה בשדרות רגר בכיוון הנסיעה צפונה.

3. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנת הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה אל שדרות רגר.

4. הנרייטה סולד/מדרחוב התקווה - תחנות הקווים 4/5/14 בכיוון הנסיעה לשכונה ג' ולביג.

אף אחד לא חשב לציין שזו תחנת בית המשפט למשל? אפילו לא בתחנות שברחב הנרייטה סולד. מדרחוב התקווה זה יותר חשוב מבית המשפט? מקרית הממשלה? ולמה בצד אחד בשדרות רגר התחנה נקראת עיריית באר שבע כשכבר יש תחנת לעיריית באר שבע כ200 מטרים לפני כן? ומהעבר השני התחנה נקראת "בית רסקו".

לא היה יותר טוב אם התחנה הזאת הייתה נקראת כך; "הנרייטה סולד, תחנת בית רסקו, בית המשפט, קריית הממשלה"?

בדרך מצדה פינת יהודה הלוי יש 4 תחנות אוטובוס:

1. בדרך מצדה לכיוון סורוקה, שם התחנה הינו: "מצדה".
2. בדרך מצדה לכיוון הגראנד קניון, שם התחנה הינו: "דרך מצדה/יהודה הלוי".
3. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה צפונה, שם התחנה הינו: "יהודה הלוי".
4. ברחוב יהודה הלוי בכיוון הנסיעה דרומה, שם התחנה הינו "יהודה הלוי".

דוגמא נוספת המוכרת לך היטב היא צומת המכללות (המשחררים פינת ביאליק). במקום קיימות 3 תחנות אוטובוס ואלו שמותיהן:

1. ד. המשחררים - מכללה טכנולוגית - תחנת הקווים 18/21/22 לכיוון השכונות.
2. המשחררים - המכללה הטכנולוגית -תחנת הקווים 3/6/18/21/22 לכיוון העיר (משום מה כאן אין ד. המשחררים")
3. ביאליק - בי''ס עמל - תחנת הקווים 6/16 לכיוון צפון.
זה באמת מטומטם
יש שם לפי מה שאני רואה שלוש תחנות שנקראות "עיריית באר שבע/שדרות רגר" (אגב - אחת ולתמיד: זה Rager או Reger? באוטובוס אומרים Reger אבל תמיד חשבתי שזה Rager). מה שעוד יותר מטומטם זה שהתיקון של מטרודן לא רק לא הופך את זה ליותר טוב, אלא יותר מטומטם: התחנה שנמצאת צמוד לעירייה וליד לבנים נקראת "עיריית ב"ש" בכריזה, ולעומת זאת התחנה שממול נקראת "יצחק רגר - יד לבנים". אותו דבר ברסקו: אני לא יודע מה קורה בצד של באמת רסקו כי מזמן לא נסעתי שם, אבל התחנה שבצד השני נקראת בכריזה "בית רסקו".

גם צומת המכללות ודרך המשחררים בכלל זו דוגמה של תוצאה מטומטמת. קודם כל פעם ראשונה בחיים שלי אני רואה שיש קו 450א ושהוא עובר בדרך הזו. משום מה ליד הספרייה העירונית יש לו תחנה משלו. בכל מקרה, יש שש תחנות בקטע האופקי של הכביש בשני הכיוונים. חלק נקראות "דרך המשחררים", חלק "ד. המשחררים" וחלק "המשחררים". בתחנות שבצומת המכללות בתחנה בכיוון מערב "מכללה טכונולוגית" לא מיודע, ובכיוון השני דווקא כן. כנראה שבכיוון השני זה כבר לא שם... אבל, 18 לדוגמה בכלל לא מכיר את השם של התחנה שצמודה למקיף ח' לשעבר, ומוותר על להגיד את שמה (כמו גם תחנת שמשון/אבא מצדה בכיוון חזרה לתחנה המרכזית). לעומת זאת לתחנת "תל חי" (מה זה בכלל?) קוראים בכיוון הלוך "המשחררים", ובחזור "המשחררים 55. בספריה העירונית השם הרשמי בכיוון אחד הוא "ספריה עירונית" ובכיוון השני "קונסרבטוריון".
נראה כאילו ניסו למנוע כאן כפילות בשמות אז נתנו לכל תחנה שם אחר...

דוגמה יפה נוספת היא רחוב גולדה. בשמות הרשמיים חלק מקבלים שד' וחלק לא. תחנת "גולדה מאיר/שרת" חוזרת על עצמה פעמיים בכל אחד מקצות רחוב משה שרת, ועל כן בכריזה באחת התחנות אומרים "גולדה מאיר פינת משה שרת", ובשנייה מסתפקים ב"גולדה מאיר". 16 בכלל מצחיק - בחלק מהתחנות הוא אומר "גולדה, פינת שרת", ובחלק הוא בכלל מוותר: "פינת רופין".
 

olli3

New member
מנהל
יצחק רגר - Reger זהו שמו.

זה באמת מטומטם
יש שם לפי מה שאני רואה שלוש תחנות שנקראות "עיריית באר שבע/שדרות רגר" (אגב - אחת ולתמיד: זה Rager או Reger? באוטובוס אומרים Reger אבל תמיד חשבתי שזה Rager). מה שעוד יותר מטומטם זה שהתיקון של מטרודן לא רק לא הופך את זה ליותר טוב, אלא יותר מטומטם: התחנה שנמצאת צמוד לעירייה וליד לבנים נקראת "עיריית ב"ש" בכריזה, ולעומת זאת התחנה שממול נקראת "יצחק רגר - יד לבנים". אותו דבר ברסקו: אני לא יודע מה קורה בצד של באמת רסקו כי מזמן לא נסעתי שם, אבל התחנה שבצד השני נקראת בכריזה "בית רסקו".

גם צומת המכללות ודרך המשחררים בכלל זו דוגמה של תוצאה מטומטמת. קודם כל פעם ראשונה בחיים שלי אני רואה שיש קו 450א ושהוא עובר בדרך הזו. משום מה ליד הספרייה העירונית יש לו תחנה משלו. בכל מקרה, יש שש תחנות בקטע האופקי של הכביש בשני הכיוונים. חלק נקראות "דרך המשחררים", חלק "ד. המשחררים" וחלק "המשחררים". בתחנות שבצומת המכללות בתחנה בכיוון מערב "מכללה טכונולוגית" לא מיודע, ובכיוון השני דווקא כן. כנראה שבכיוון השני זה כבר לא שם... אבל, 18 לדוגמה בכלל לא מכיר את השם של התחנה שצמודה למקיף ח' לשעבר, ומוותר על להגיד את שמה (כמו גם תחנת שמשון/אבא מצדה בכיוון חזרה לתחנה המרכזית). לעומת זאת לתחנת "תל חי" (מה זה בכלל?) קוראים בכיוון הלוך "המשחררים", ובחזור "המשחררים 55. בספריה העירונית השם הרשמי בכיוון אחד הוא "ספריה עירונית" ובכיוון השני "קונסרבטוריון".
נראה כאילו ניסו למנוע כאן כפילות בשמות אז נתנו לכל תחנה שם אחר...

דוגמה יפה נוספת היא רחוב גולדה. בשמות הרשמיים חלק מקבלים שד' וחלק לא. תחנת "גולדה מאיר/שרת" חוזרת על עצמה פעמיים בכל אחד מקצות רחוב משה שרת, ועל כן בכריזה באחת התחנות אומרים "גולדה מאיר פינת משה שרת", ובשנייה מסתפקים ב"גולדה מאיר". 16 בכלל מצחיק - בחלק מהתחנות הוא אומר "גולדה, פינת שרת", ובחלק הוא בכלל מוותר: "פינת רופין".
יצחק רגר - Reger זהו שמו.
מצידי שיקראו לזה שדרות הנשיאים.

קו 405א הוא חלופה של קו 450 לרהט. יש לו נסיעת בוקר אחת מרהט לבאר שבע במסלול הבא:

בכניסה לבאר שבע פונה ימינה לכיוון מכללת קיי. בכיכר של מכללת קיי הא פונה שמאלה ליהודה הלוי ושם יש לו תחנה. משם הוא ממשיך על יהודה הלוי עד האיצטדיון ופונה שמאלה לדרך המשחררים. הקו ממשיך ללא תחנות עד למכללה הטכנולוגית, עוצר גם במכללת אתגר מול הספריה העירונית ופונה ימינה לרגר והמשך המסלול כרגיל.

בכיוון ההפוך הוא נוסע אותו הדבר, נסיעה אחת אחה"צ.

ואם כבר דיברת על רגר פינת המשחררים. כל התחנות בצומת הזה שנמצאות על דרך המשחררים צריכות להיקרא כך: דרך המשחררים, תחנת המשכן לאומניות הבמה, הספריה העירונית, מכללת אתגר.

ולגבי התחנה שבשדרות רגר, ראוי לציין את שמה כך: שדרות רגר, תחנת עיריית באר שבע, יד לבנים, המשכן לאומניות הבמה.

ולגבי צומת המכללות, בהחלט ראוי שהתחנות תהיינה: דרך המשחררים, תחנת המכללה הטכנולוגית, מכללת SCE או מכללת סמי שמעון.

לגבי התחנה "תל חי" הכוונה היא לרחוב תל חי המקביל לדרך המשחררים בצד של שכונה א'.

יש כאן טלאי על טלאי, זה כל הסיפור. אני יכול לחתום לך שפעם קו 3 נסע ברחוב תל חי (אני משער שזה מה שהיה) ועם הזמן הוא הוצא משם לדרך המשחררים. בדוק כמו שקו 9 נסע בעבר ברחוב בלפור וכיום הוא נוסע על וייצמן ופונה שמאלה לסוקולוב.

ואז התחנה של קו 3 ברחוב תל חי המשיכה להיקרא תל חי למרות שהיא עברה לדרך המשחררים, אבל לאף אחד לא היה אכפת כי פעם גם ככה לא הופיעו שמות התחנות על כל תחנה ותחנה (אני מדבר על עד סוף שנות ה-80 בערך).

ובמרוצת השנים, מספר התחבורה קבע תקן שכל תחנה תיקרא על פי הרחוב בו התחנה נמצאת ופינת הרחוב איתו היא נפגשת, גם אם מדובר בסמטה מעפנה שאף אחד לא מכיר ו20 מטרים משם יש רחוב גדול, דרך בן גוריון. אבל שם התחנה הרשמי הוא או "מוזיאון לאומנות/דרך אבא הילל" או "דרך אבא הילל/דרך ששת הימים". את מגדלי בסר שלשם רוב האנשים שיורדים שם רוצים להגיע, אף אחד לא טורח להזכיר.

הדוגמאות לכך כל כך רבות ונמצאות בכל מקום במדינת ישראל.

עוד דוגמא הזויה? צומת עלית ששגור בפיהם של כל כך הרבה אנשים במדינת ישראל, לא מופיע באף תחנת רשמית. הבורסה כן אבל רק בתחנה אחת.

אז אילו תחנות יש לנו בצומת עלית?

1. הבורסה/דרך ז'בוטינסקי - התחנות בדרך ז'בוטינסקי בצד של הבורסה לכיוון רכבת מרכז.
2. דרך ז'בוטינסקי/גלעד - התחנה שמהעבר השני אחרי הצומת של כל הקווים אשר נוסעים על ציר ז'בוטינסקי מזרחה לכיוון בני ברק, פתח תקווה וכו'.
3. דרך אבא הילל/דרך ז'בוטינסקי - התחנה של קווי דן ואגד אשר נמצאת בתחילת דרך אבא הילל פינת ז'בוטינסקי.

מי לעזאזל יודע מזה רחוב גלעד ואיפה הוא בדיוק נמצא? כל העולם ואשתו מכיר את האיזור הזה כצומת עלית או מתחם הבורסה. אבל לא, משרד התחבורה קבע ששם התחנה הזה צריך להיות ז'בוטינסקי/גלעד. עזוב את זה שרחוב גלעד נמצא בעבר השני ואין שם מעבר לצד השני, אין מעבר חציה, אין צומת, יש אי תנועה באמצע (כמו בשדרות רגר בבאר שבע) שמפריד בין שני כיווני הנסיעה של ז'בוטינסקי.

רק בדן התחנה הזאת נקראת: "ז'בוטינסקי תחנת צומת עלית, בורסה." וזה השם שצריך להיות לתחנה הזאת ולא ז'בוטינסקי/גלעד כפי ששומעים באגד, קווים ואפיקים.
 

olli3

New member
מנהל
ויש הבדל בין "מקום ביישוב" לבין "שם תחנה".

יצחק רגר - Reger זהו שמו.
מצידי שיקראו לזה שדרות הנשיאים.

קו 405א הוא חלופה של קו 450 לרהט. יש לו נסיעת בוקר אחת מרהט לבאר שבע במסלול הבא:

בכניסה לבאר שבע פונה ימינה לכיוון מכללת קיי. בכיכר של מכללת קיי הא פונה שמאלה ליהודה הלוי ושם יש לו תחנה. משם הוא ממשיך על יהודה הלוי עד האיצטדיון ופונה שמאלה לדרך המשחררים. הקו ממשיך ללא תחנות עד למכללה הטכנולוגית, עוצר גם במכללת אתגר מול הספריה העירונית ופונה ימינה לרגר והמשך המסלול כרגיל.

בכיוון ההפוך הוא נוסע אותו הדבר, נסיעה אחת אחה"צ.

ואם כבר דיברת על רגר פינת המשחררים. כל התחנות בצומת הזה שנמצאות על דרך המשחררים צריכות להיקרא כך: דרך המשחררים, תחנת המשכן לאומניות הבמה, הספריה העירונית, מכללת אתגר.

ולגבי התחנה שבשדרות רגר, ראוי לציין את שמה כך: שדרות רגר, תחנת עיריית באר שבע, יד לבנים, המשכן לאומניות הבמה.

ולגבי צומת המכללות, בהחלט ראוי שהתחנות תהיינה: דרך המשחררים, תחנת המכללה הטכנולוגית, מכללת SCE או מכללת סמי שמעון.

לגבי התחנה "תל חי" הכוונה היא לרחוב תל חי המקביל לדרך המשחררים בצד של שכונה א'.

יש כאן טלאי על טלאי, זה כל הסיפור. אני יכול לחתום לך שפעם קו 3 נסע ברחוב תל חי (אני משער שזה מה שהיה) ועם הזמן הוא הוצא משם לדרך המשחררים. בדוק כמו שקו 9 נסע בעבר ברחוב בלפור וכיום הוא נוסע על וייצמן ופונה שמאלה לסוקולוב.

ואז התחנה של קו 3 ברחוב תל חי המשיכה להיקרא תל חי למרות שהיא עברה לדרך המשחררים, אבל לאף אחד לא היה אכפת כי פעם גם ככה לא הופיעו שמות התחנות על כל תחנה ותחנה (אני מדבר על עד סוף שנות ה-80 בערך).

ובמרוצת השנים, מספר התחבורה קבע תקן שכל תחנה תיקרא על פי הרחוב בו התחנה נמצאת ופינת הרחוב איתו היא נפגשת, גם אם מדובר בסמטה מעפנה שאף אחד לא מכיר ו20 מטרים משם יש רחוב גדול, דרך בן גוריון. אבל שם התחנה הרשמי הוא או "מוזיאון לאומנות/דרך אבא הילל" או "דרך אבא הילל/דרך ששת הימים". את מגדלי בסר שלשם רוב האנשים שיורדים שם רוצים להגיע, אף אחד לא טורח להזכיר.

הדוגמאות לכך כל כך רבות ונמצאות בכל מקום במדינת ישראל.

עוד דוגמא הזויה? צומת עלית ששגור בפיהם של כל כך הרבה אנשים במדינת ישראל, לא מופיע באף תחנת רשמית. הבורסה כן אבל רק בתחנה אחת.

אז אילו תחנות יש לנו בצומת עלית?

1. הבורסה/דרך ז'בוטינסקי - התחנות בדרך ז'בוטינסקי בצד של הבורסה לכיוון רכבת מרכז.
2. דרך ז'בוטינסקי/גלעד - התחנה שמהעבר השני אחרי הצומת של כל הקווים אשר נוסעים על ציר ז'בוטינסקי מזרחה לכיוון בני ברק, פתח תקווה וכו'.
3. דרך אבא הילל/דרך ז'בוטינסקי - התחנה של קווי דן ואגד אשר נמצאת בתחילת דרך אבא הילל פינת ז'בוטינסקי.

מי לעזאזל יודע מזה רחוב גלעד ואיפה הוא בדיוק נמצא? כל העולם ואשתו מכיר את האיזור הזה כצומת עלית או מתחם הבורסה. אבל לא, משרד התחבורה קבע ששם התחנה הזה צריך להיות ז'בוטינסקי/גלעד. עזוב את זה שרחוב גלעד נמצא בעבר השני ואין שם מעבר לצד השני, אין מעבר חציה, אין צומת, יש אי תנועה באמצע (כמו בשדרות רגר בבאר שבע) שמפריד בין שני כיווני הנסיעה של ז'בוטינסקי.

רק בדן התחנה הזאת נקראת: "ז'בוטינסקי תחנת צומת עלית, בורסה." וזה השם שצריך להיות לתחנה הזאת ולא ז'בוטינסקי/גלעד כפי ששומעים באגד, קווים ואפיקים.
ויש הבדל בין "מקום ביישוב" לבין "שם תחנה".
אם שמת לב, באתר של אגד ובאתר המידע של משרד התחבורה, אתה מחפש מקום לפי רשימת מקומות מוגדרים. אם למשל תעשה חיפוש בער לרמת גן ותבחר מקום ברמת גן תראה שיש לך אפשרות לבחור במקום שנקרא כך: "הבורסה-כיכר עלית". אח"כ נניח ותבחר שאתה רוצה להגיע לתל אביב עזריאלי ותסתכל ברשימת התחנות יהיה כתוב לך כתחנת עלייה כך:

הבורסה-כיכר עלית תחת מקום ביישוב וז'בוטינסקי/גלעד תחת שם תחנה.

האבסורד מגיע כשמשרד התחבורה מחליט לחלק את העיר על פי מתחמים שונים. אם ניקח את באר שבע לדוגמא אז במערכת המידע תמצא בעיקר שכונות. וכך משום מה הפרידו את שדרות טוביהו מהשכונות ששדרות טוביהו חוצה אותן.

כך לדוגמא יש לך את "נאות לון" ויש לך את "נאות לון שדרות טוביהו". ויש לך את שכונה ה' ושכונה ה' - שדרות טוביהו, כנ"ל לשכונה י"א וכנ"ל לשכונה ט'.

אם האוטובוס עובר בשדרות טוביהו, ולא עובר בתוך השכונה - תקבל רק אותו. אם תחפש מתוך השכונה, לא תמצא את האוטובוס.

ומה קורא כשאתה צריך להגיע לשכונה ג' לרחוב וינגייט 82 (3 דקות הליכה מתחנת רגר/וינגייט), אתה תקבל רק את קווים 4 ו5. למרות שקו 4 כלל לא רלוונטי להגעה לרחוב וינגייט כמובן.

וכל זה גם אם עשית "חיפוש על פי כתובת". אתה תרשום "וינגייט", המערכת תגיד "שכונה ג'" ותחזיר אותך למערכת המידע כשהיא בחרה את שכונה ג' כיעד ואתה תקבל גם את קו 4 וגם את קו 5.

אח"כ מתפלאים למה אנשים לא מצליחים להגיע ממקום למקום ביעילות? מי שרוצה להגע לוינגייט 82 מהתחנה המרכזית בבאר שבע למשל, יעשה זאת באמצעות הקווים 7/8/12/24/34 בלבד ולא עם קו 5 שחורש את שכונה ג'. אותו הדבר, אדם שירצה להגיע לוינגייט 82 משכונה ד', יאלץ על פי המערכת לבצע החלפת אוטובוס לקו 5.

גם אם תתקשר למוקדי המידע השונים של החברות השונות - הם יכווינו אותך בדרך הכי קלוקלת שיש כשזה המצב שהמערכת נותנת. למה? כי אי אפשר לצפות מנציגי השירות לדעת איפה נמצאת כל כתובת וכתובת. הם פשוט מזינים בדיוק כמוך במחשב ומה שהמחשב נותן להם זה מה שהם יגידו לך.

כל אדם שרוצה לעזוב את הרכב הפרטי ומנסה להבין האם יש לו תחבורה ציבורית יעילה ליעד שלו, מסתבך עם המערכות השונות וגם כשהוא דולה מהן מידע, לא פעם הוא חושב שזה סיוט כי המערכת לא יודעת שמעבר לכביש זה כבר היעד הרצוי ולכן לא צריך להחליף אוטובוס. או במקרה הקלאסי של צומת רעננה מרכז, הוא מגלה שכדי להגיע לשם הוא צריך לנסוע דרך פתח תקווה והוד השרון וזה גם מה שיגידו לו המוקדנים של אגד ושל מטרופולין. למרות שבפועל קווים 149 ו567 מת"א יביאו אותו במהירות ויעילות לצומת רעננה מרכז.

דר"א אם תחפש את תחנת הרכבת בבני ברק על פי מערכת המידע של משרד התחבורה או של אגד, אתה תגלה שהיא לא נמצאת בבני ברק אלא ברמת גן.

אם תחפש את תחנת הרכבת של ראש העין, תחת העיר ראש העין, אתה לא תמצא אותה. איך כן תמצא אותה? אם תרשום צומת קסם, אז תקבל את תחנת הרכבת בראש העין.

והמצב בקריות לא יותר טוב, תחנות הרכבת יושבות על הגבול בין הקריות השונות ומצד אחד יש אוטובוסים ומהצד השני יש אוטובוסים. אבל איך תגלה אותם אם בתמימותך תקיש קרית מוצקין כי תחנת הרכבת נקראת "קרית מוצקין"?

ואיך תגלה קווי אוטובוס בתחנות הרכבת של בת ים שעוצרים בצד של חולון? ואיך תנחש איך קוראים לאיזור ההוא בחולון שצמוד לתחנות הרכבת של בת ים (למרות שהן יושבות בדיוק על הגבול של בת ים וחולון)?

אתה יודע, לא סתם יש לנו בפורום שרשור הכוונה. אנשים טובעים בניסיון להבין איך כדאי להם להגיע ממקום למקום, גם על ידי שיחות למוקדי שירות לקוחות וגם על ידי בדיקה באינטרנט.

אתה יודע איזה מסכנים היו עד ללפני חודש וחצי החיילים שרצו להגיע למחנה 80? הכייונו אותם או עם 841 דרך פתח תקווה, הוד השרון, רעננה וחדרה או עם שתי חלופות של 852 שנוסעות דרך כביש החוף ודרך חדרה. האבסורד שדווקא החלופה של 852 הייתה מהירה יותר מהנסיעה ב841 אבל על פי נתוני הנסיעה שהיו כתובים באתר אגד - הנסיעה ב841 מהירה יותר.

ומה הייתה הדרך המהירה לנסיעה למחנה 80 עד ללפני חודש וחצי? לנסוע בקווים 830/835 הישירים לצומת פרדס חנה כרכור, לעבור לצד השני ולנסוע נסיעה של תחנה אחת בלבד למרחק של קילומטר נסיעה בלבד למחנה 80.

מדוע הסיפור הזה? כי אומנם 830/835 עוברים במחנה 80 בכיוון הנסיעה מת"א למחנה 80 ואומנם יש שם תחנה לקווים 830/835, אבל התחנה הזאת הייתה לאיסוף בלבד.

קווים 830/835 בוטלו לפני חודש וחצי. ולחיילים סוף סוף ניתן פתרון על ידי קו 825 הישיר מתל אביב לעפולה שעוצר בשני כיווני הנסיעה גם במחנה 80.

יש דוגמאות בשפע מכל מקום ברחבי הארץ. אנשים מסכנים מבזבזים את הזמן שלהם בנסיעות מתישות רק כי הם לא יודעים שיש אופציות אחרות. למה הם לא יודעים? כי כשהם מתקשרים למוקד שירות הלקוחות ומבקשים להגיע מצומת עלית לעפולה, הם יקבלו מהנציג את קו 821 המאסף ולא את קו 825 הישיר שעובר בדרך נמיר ברכבת מרכז. ואז הם יסעו עם 821 במסע להכרת הארץ ובפעם הבאה הם כבר לא יעשו את זה באוטובוס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה