רמת הגולן- האם באמת סוריה צריכה את רמת הגולן?

Sernas

New member
רמת הגולן- האם באמת סוריה צריכה את רמת הגולן?

כידוע לכולנו, במלחמת ששת הימים סיפחנו לעצמנו את רמת הגולן, שבעיקרון לא הייתה שייכת לנו בקום המדינה ואם זה היה תלוי בנו מהתחלה לא היינו מספחים אותה אלה בגלל המלחמות שחלו מסיבה זו או אחרת(אני מבקש מכל הקיצונים/ מתונים משני המצדדים לשמור את כל התאוריות הקונספרציה וגינוים של צד האחר לעצמם כי זה לא קשור לנושא, אז אנא מכם) . אם נסתכל על המפת המזה''ת נראה שסוריה היא מדינה בכלל לא קטנה ועל יופיה האין סופי אין מה לדבר ואת התרבות והמסורת המשובחת אני לא רוצה להרחיב כי אני יכתוב פה כתבות שלמות. אך כאשר מסתכלים על ישראל מבינים שהיא קטנה פי כמה וכמה ולנו יש פחות אתרי תירות מאשר לסורים. רמת הגולן היא ממש נכס יקר לנו, כי היא מעניקה לנו הכנסות רבות בחורף (ההרבה נוסעים לחרמון אם לא ידעתם) וגם היא מעניקה תחושת ביטחון לכל אלה שגרים בצפון ולתיירים מהארץ ומחו''ל, בעיקר מנוצרים שבהם, שמגיעים למקומות המקודשים להם כגון צפת והכינרת. לאורך ההיסטוריה אנו יודעים שהיו תקריות רבות באזור רמת הגולן וכאשר רמת הגולן היית בידי סורים היו יריות רבות לכיוון הכנרת, איני חושב שזה יקרה בעתיד אם נחזיר את רמת הגולן אבל הפחד מהעבר נשאר וישאר פה עוד כמה דורות טובים. עכשיו השאלה שלי היא, למה בדיוק סורים דורשים את רמת הגולן? האם זה כיסוי תחת של הממשלה של נשיא סוריה, או שרמת הגולן זה משהו סימלי כמו שהיא לנו? אשמח לדעת מה דעתכם בדבר!.
 

Sernas

New member
דעתי בעניין היא:

בשאר אל-אסד בא מבני מיעוט ולרוב פשוט נמאס מכל הבעיות שקורות בכל האזור ים תיכון ומבעיות כלכליות שיש בסוריה ולכן כדי הלהרגיע את הרוב בשאר מאשים את ישראל ומבטיח שהכל יסתדר כשרמת הגולן תהיה שוב של , והעם מאמין לו. עכשי אתם בטח חושבים איזה עם מפגר הם, אז אני רוצה להפנות אותכם למקום אחרי לגמרי: אנחנו מפגרים בדיוק כמוהם, והוכחה תבוא מיד: כולנו רואים מדי שנה כמה עניים יש לנו במדינה, ואני אומר לכם שעניים הם גם אלה שנעזרים במשרדים ממשלתים כדי לסגור את החודש (למשהו הממשלה החליטה שאלה שחיים ממשכורת למשכורת הם מעמד ביניים), אבל כשמתחילים לעלות ספיקולציות בקשר לאיפה נעלם הכסף במדינה, מפנים אותנו ישר לכל הפיגועים ולביטחון שכאמור לוקח את כל התקציב (ושאת רובו גם גונבים), ולכן המצב במשק הוא קשה. עכשיו אם תסתכלו טוב עלינו ועל סורים, אי ממש הבדל, ואני איש מרכזי בדעותי (אין מפלגה עם דעות שלי ,וחבל) אומר לכם את זה! עכשיו לנקודה של כל ההודעה שלי: אנפוליס היא סתם שטות שמנסה הממשלה המסכנה שלנו למכור לנו בראשתו של אולמרט, שבדיוק עושה את מה שבשאר אל-אסד עושה,וזה כיסוי תחת אחד גדול, והדבר הכי חשוב שתבינו: אם לא נגיע להסכם עם סוריה בועידה אז בטוח לא נגיע לשום מקום עם פלישתינים, על שלום אני לא מדבר כי שלום זה לא מסמכים אלה סולחה בין העמים כמו שיש לנו עם ירדנים ואז נגיע לשקט באזור, אבל כל עוד יעבדו עלינו בעיניים לא נגיע לכלום, אז בקיצור אל תאמינו לשקרים שהממשלה מוכרת לנו!
 
אני לא חושב שזה בגלל הצרות בסוריה

יש את הפן הלאומי שמאוד חזק אצל רוב האוכלוסיה בעולם. אתה יכול לקחת לדוגמא את המפשט: "לא נשכח ולא נסלח" שנאמר לראשונה על ידי הצרפתים כשהם איבדו את השטח אלזס לוריין לגרמנים. את המשפט החזק הצרפתים התחילו רק בגלל שטח קטן שהגרמנים לקחו להם. זה מראה את הרגש הלאומי שקיים אצל אנשים רבים כלפי חלקות אדמה שהם מאמינים שייכות להם. הסורים אותו דבר, הם רוצים את שטח האדמה, לא בגלל שיקולים כלכליים, אלא בגלל שהם מאמינים בכל ליבם שהשטח הזה שייך להם.
 

Sernas

New member
אבל האם זהו המוטיב האמיתי לשנאת ישראל?

מצידה של סוריה, לדעתי יש שם הסתה נגד ישראל תוך כדי שימוש ברמת הגולן, הסתה היא זו שנועדה לסתיר את הבעיות הכלכליות במדינתה(והן ממש גדולות). נכון, יש בדיוק את אותו הדבר כמו עם הצרפתים אבל עדיין, ההסתה מגבירה את השינאה כלפי ישראל ורגש להחזרת רמת הגולן כפי שהוא באמת.
 
כמובן שיש הסתה

וכומבן שמשתמשים ברגש הלאומי כדי להגיבר את ההסתה. אבל אז אתה יכול להבין, שכדי שסוריה תעשה איזושהן מגעים עם ישראל, הם חייבים לקבל קודם את רמת הגולן. הם לא יהיו מוכנים להקשיב לנו כל עוד רמת הגולן אצלנו. ולכן כדי לענות על שאתך המקורית: האם באמת סוריה צריכה את רמת הגולן? כן סוריה צריכה אותו בשביל להחזיר לעצמה את הגאווה שלה.
 

antreprize

New member
אם הסורים היו כובשים את חיפה,

לא היית אומר שתנאי לשלום הוא החזרתה?
 

Sernas

New member
אם אנחנו הינו עונים ומתחילים במלחמה

אז חיפה יכלה להשאר בידים שלהם מצדי.
 

yonatan31

New member
יש לך כאן טעות

במלחמת ששת הימים שחררנו את רמת הגולן, רק בשנת 1981 החלנו את החוקת המנהל והשיפוט עליה.
 

Sernas

New member
נכון, אבל זה לא ממש חשוב, כי הם כועסים עלינו

מאז מלחמת ששת הימים כי היא מאז כבר לא בידיהם.
 
חח לא צריך להיות אכפת לנו

אם באמת הם צרכים את הרמה בואו נתעסק בעצמנו אנחנו צרכים אותה והיא שלנו בדיוק כמו ירושלים ת''א יפו וכל המקומות. לדעתי אחרי המלחמה הבאה שאנחנו צרכים לפרק בה את הממשל הסורי ויהיה לנו שקט עוד 40 שנה
 
למעלה