רמקולים PARADIGM

רונן ס

New member
רמקולים PARADIGM

חברי הפורום! אם מישהו מכיר היטב את החברה הנ"ל אשמח לשמוע מה דעתו. אני מעוניין להחליף את הרמקולים הקדמיים שלי(B&W 305) ברמקולים איכותיים יותר. מכיוון שבכל החלפה מפסידים לא מעט כסף ורמקולים איני מתכוון להחליף כל יום, אני רוצה לקבל החלטה נכונה. התקציב נע בין 6000-7000 ש"ח. על הכוונת מוניטור 9 של PARADIGM. אני לא נעול ואשמח לשמוע המלצות שונות. גם חוות דעת על החברה והדגם הנ"ל תתקבל בברכה. שמעתי גם את ה- SONUS FABER אך הם ירדו מהפרק מכיוון שאינם מתאימים בעליל לקולנוע ביתי. השימוש הוא גם לסטריאו וגם לסרטים אך הדגש הוא על מוסיקה (רוק ג´ז ובלוז). תודה מראש, רונן
 

ש.פ

New member
נראה לי שבשעה הזו אין אף אחד אז

בינתיים תשובה חלקית ומאד לא מספקת אבל... אז ככה אני את הקדמיים שלהם לא מכיר אבל כן יצא לי לשמוע שני סנטרים שלהם ולפי דעתי הם נשמעים נהדר(ביחס למחירים 1100-1500),מאד פתוחים מדוייקים ולא מתכתיים.כמו כן לאבי יש סאב שלהם שאני חייב להודות שאני לא כל כך אוהב את הבס שלו אבל זה עיניין של טעם ואם אני מתייחס בצורה אובייקטיבית אז אין ספק שהוא בהחלט מרשים ועושה את העבודה. בגדול אין ספק שזו חברה רצינית בעלת שם לא רע בכלל(שוב אני לא סגור לגבי הקדמיים) מקווה שסיפקתי את הסחורה ולו בקצת לילה טוב שימי
 

אריק ח.

New member
היו ימים

סודרי ה - SONUS FABER מדהימים !!! אבל נראה לי שהם חורגים טיפה מהסכום שלך. אם אני זוכר נכון המחיר נושק ל - 6000 ש"ח וסטנדים טובים יעלו כ - 1000 ש"ח. האם שמעת את ה - 603 של B&W ??? אני לא בטוח שהם יתאימו לחדר שלך אבל שווה לנסות ( אני לא קניתי אותם כיוון ולא התאימו לחדרי הקטנטן ). בכל מקרה אני חושב שלסוג המוזיקה לה אתה מאזין ( פורקיופיין טרי
) ה- סונוס פאבר הם לא העדפה הראשונה. אוהב אותך המון
אריק חוור
 

רונן ס

New member
אריק ידידי

אריק אם קראת עד הסוף וודאי היית רואה שהתקציב אותו ציינתי מספיק לרכישת ה SONUS FABER. ה- 603 אכזבו אותי בגדול היות והם באסיים ואגרסיביים מדי לטעמי וכמו שכבר נכתב פה מתומחרים בחוסר פרופורציה בארץ.
 

רונן ס

New member
תומר שלום!

ה SONUS FABER עושים רושם של רמקולים עדינים ומוסיקליים מאוד אך לא נראה לי שנבנו למטרה של קולנוע ביתי. דבר נוסף, האם יש קשר בין גודל המימברנה להתאמתו של הרמקול לקולנוע ביתי כלומר האם אין זו בעיה לצפות מרמקול עדין וקטן להוציא סאונד המתאים לקטע אלים של סרט? אשמח לשמוע את דעתך המלומדת ולהשתכנע אחרת(אולי בכל זאת הם מתאימים לקולנוע ביתי?!?!)
 
תשובה לרונן

שלום, ככל שהממברנה יותר גדולה כן כך היא מסוגלת "לדחוף" יותר אויר, קרי: לשחזר בס יותר נמוך ולהוציא יותר SPL (רמת לחץ צליל) בתדרי הבס. ככל שיש יותר אלמנטים (DRIVERS) בתיבה וככל שהם יותר גדולים, ניתן לצפות שהרמקול ישחזר כמות רבה יותר של בס. מצד שני, רמקול בו מעל שני אלמנטים בתיבה, יקר יותר ליצור ולפעמים נעשת פשרה באיכות הצליל, כדי לעמוד בתקציב המתוכנן. אני חסיד של איכות על כמות וזה מה שמציעים חלק מהדגמים של סונוס פבר. אין צל של ספק שאם אתה זקוק לרמקולים קידמיים עדיף דגם שעומד על רגליו על הריצפה ולא רמקול מדף. חברות DYNAUDIO ,SPENDOR, MISSION, PSB, B&W, TANNOY, KEF מציעות מספר דגמים מצויינים בתקציב שלך, שווה לבדוק. תומר צין
 

מני.ת

New member
תוספת קלה, (ואולי גם תיקון קל )

שלום תומר. ישנם עוד אלמנטים שמשפיעים על הבאס. והם איכות וסוג הדרייבר, והקופסא של הרמקול (תכנון ומבנה ). ככל שהממברנה יותר גדולה היא תדחוף יותר אוויר, אבל השאלה היא מה איכות האוויר שהיא תדחוף... (אני בטוח שאתה מסכים עם זה ). ישנם רמקולים מדפיים שיורדים די נמוך (30 הרץ ) . אני מניח שהתדרים הנמוכים לא ילטפו ברמקול מדף איכותי באותו ריגוש כמו שיתקבל מרמקול באותה רמת איכות, אבל שמכיל אלמנט יותר גדול. אבל כאן כמובן צריך להביא בחשבון את גודל החדר. צריך לחפש את האיזון העדין בין מקסימום יכולתו של הרמקול לרדת נמוך , אבל שלא יתן יותר מידי בנפח ויעיק במידה והחדר קטן. אני כמובן לא חולק על דעתך באופן כללי, אלא רציתי להוסיף שלא רק גודל הדרייבר משפיע על הבאס. מני
 

אריק ח.

New member
חצי נכון

כיוון ומחיר סטנדים "הולמים" יגיע אפילו ל - 2000 ש"ח וזה עוד בלי כבלים וכ"ו. בכל מקרה אני ממש ממש אהבתי את הקונצ´רטינו של סונוס פאבר ואם תקציב לא היה בעיה מבחינתי הייתי רוכש אותם. לי הייתה אותה בעיה בדיוק עם ה - 603 - "עודף באס". אבל בפעם השניה ששמעתי אותם שמעתי אותם עם הספוג והוא אכן "מעדן" קצת את הבאס. יש את ה - JMR שעוז מייבא. אומרים שהם מדהימים ( לי עוד לא יצא לשמוע אותם ). בכל מקרה אם אתה בא לסיבוב קניות ( מוצרי אודיו ) באזור המרכז אנא צור איתי קשר.
 

ש.פ.ד

New member
ממש לא מתלהב

בעיקר לא למוסיקה! בתקציב עליו אתה מדבר יש הרבה רמקולים טובים בהרבה: Mission 782 (אפשר לשמוע אותם אצל ס.ג. ברח´ פינסקר בת"א ולקנות אצל סטראו סטאר בהרבה פחות) DynoAudio Audience 62 (אצל אודיונוט בהרצליה פתוח) - שים לב שאלו רמקולים מאוד "קשים" ואני לא בטוח שהם ישמעו טוב עם רסיבר מהשורה! Castele Severn 7SE - מצויינים, ניתן לשמוע אצל סטראו טלסטאר ברח´ ביאליק ר"ג. יש כמובן רבים אחרים (טוב לא כל כך רבים אבל בהחלט יש) כל הרמקולים שציינתי נופלים במסגרת התקציב שלך וכולם טובים מהפרדיגם בסדר גודל לפחות (טוב לפחות לדעתי...)
 

*amir

New member
ולדעתי אתה טועה ,כאשר ההשוואה

היא לסידרת ה"רפרנס" של פרדיים. אמיר
 

ש.פ.ד

New member
"טועה" היא דעה סובייקטיבית

כמובן שההתיחסות שלי היא לרמקולים עליהם הוא מדבר - ושמעתי אותם לא מעט. עדיין אני סבור שכל אחד מהרמקולים שציינת ישמע הרבה יותר טוב!
 

7stan

New member
אם ב-REFERNCE עסקינן -

אז ש.פ.ד צודק כפליים - הם ממש <תוכן נמחק ע"י מערכת הסינון>
 

*amir

New member
אני רואה שאתה ממש ממש מתעב את

הרפרנס... אמיר
 

gofish

New member
עוד פעם ההומור המפותח הזה

החצי הראשון של המשפט היה מספיק. אתה יודע מה..עזוב
 
אי כם מתלהב .. ../images/Emo8.gif

מהרפרנס 80 ושמעתי די הרבה לפני שרכשתי אותם לפני כן היו לי זוג קידמיים של פרדיים מוניטור 9 סדרה ראשונה של הרמקולים ואכן היו איתם בעיות בעיקר טוויטר חלש ולא מודגש בהשוואה למישן שהוזכרו . כיום עם הרפרנס 80 אני מקבל איזון לא רע בין כל גווני הצליל בכל התחומים שאני רגיש אליהם. סידרה זו בהחלט לא איכזבה אותי. שמעתי את המישן 782 והיתה לי בעיה של חוסר בנמוכים ולכן הלכתי על הריפרנס 80 . אבל לדעתי הם אינם נופלים במסגרת התקציב של רונן.
 

*amir

New member
הייתי בטוח שתגיב מוטי...

בכל פעם שמישהו מנסה "להמעיט בערכם" של הפרדיים...בא מוטי ומסנגר עליהם
. ועוד דבר: הסטודיו 80 כ-ן יכול ליפול בתקציב של רונן,אבל רק במידה והוא יחליט ללכת על הדגם הזה
אמיר
 
אני אוהב את הצליל שלהם ../images/Emo23.gif

מכיר בחולשות של חלק מהדגמים וחי איתם בשלום
סטודיו ריפרנס 80 עשויים חהיות קצת יותר יקרים מתקציבו של רונן . אין ספק כי יש רמקולים טובים יותר או עם גוון צליל שיותר מתאים לכל אחד מהחברים האחרים וזה 10 כיוון שכולנו שונים ולא תמיד מחפשים את אותו הגוון שבת שלום על כולנו מקווה
 
למעלה