רם בלניקוב למשרד האוצר

matrix200200

Active member
פודקאסט בנושא קווי הרכבת הקלה והמטרו.

פודקאסט חסר משמעות וממש לא מחדש כלום.
אגב אני חולק על אסף זגרזיק בעניין קביעתו שמדובר ברכבת קלה ולא מטרו.
התשובה הנכונה היא כמובן שמדובר במטרוטראם עם מספר מרכיבים שדווקא מקרבים אותו למטרו (פרט לקיבולת של הקרונות שהיא קטנה יחסית ודומה יותר לרכבת קלה).
גם מהירות נסיעה (בקטע התת קרקעי) היא גבוהה יותר מרכבת קלה, גם מרחק בין תחנות נוטה להיות קרוב יותר למרחק שבין תחנות מטרו, גם תדירות בשעות שיא יותר טיפוסית למטרו.
 

Bus Nerd

Active member
פודקאסט חסר משמעות וממש לא מחדש כלום.
אגב אני חולק על אסף זגרזיק בעניין קביעתו שמדובר ברכבת קלה ולא מטרו.
התשובה הנכונה היא כמובן שמדובר במטרוטראם עם מספר מרכיבים שדווקא מקרבים אותו למטרו (פרט לקיבולת של הקרונות שהיא קטנה יחסית ודומה יותר לרכבת קלה).
גם מהירות נסיעה (בקטע התת קרקעי) היא גבוהה יותר מרכבת קלה, גם מרחק בין תחנות נוטה להיות קרוב יותר למרחק שבין תחנות מטרו, גם תדירות בשעות שיא יותר טיפוסית למטרו.

האדום אפשר להגיד מטרוטראם או בסלנג של הבלוגר אלון לוי, stadtbahn. הירוק זה סתם טראם עם קטע תת קרקעי, הסגול סתם טראם.

לגבי התדירות אנחנו עדיין לא יודעים אם הם באמת יעמדו בזה.
אני חושב, שסה"כ, השם שהכי מתאים למערכת הזו הוא כמו באינסטנבול - חפיף-מטרו. זה ממש לא מטרו, זה קצת יותר טוב מרק"ל רגיל, זה בא במקום מטרו, וישראלים אוהבים לעשות הכל חפיף. אז זו מערכת החפיף-מטרו של גוש דן.
 
למעלה