רככת קלה בירושלים

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
לעומת זאת יותר קשה לאבטח את כל האוטובוסים
ואם מספיק חומר נפץ נהרגו יותר מ10 באוטובוסים.
וכפי שאמרתי במילים אחרות, לכל אמצעי תח"צ
יש ייחודיות שמאפיינת את אבטחתו. אין ספק שהרבה יותר קשה למנוע ממחבל לעלות על אוטובוס באינספור תחנות שפזורות בכל מקום, מאשר למנוע ממנו לעלות על מערכת עתירת נוסעים הודות להיותה מרוכזת יותר. אבל מצד שני, אין גם ספק שככל שקיבולת הנוסעים עולה, גם כובד האחריות עולה בהתאם.
 
לעומת זאת יותר קשה לאבטח את כל האוטובוסים
ואם מספיק חומר נפץ נהרגו יותר מ10 באוטובוסים.
לי אתה מספר? אין פיגוע שאיננו מתועד אצלי
ואין לי עדיין עם מה להשוות, אך אני יכול להבטיח לך שעד סוף השנה - אוכל כבר לעשות השוואות מחקריות לצערי הרב. הלוואי ואתבדה...
 

Vanzetti

New member
תקרא שוב את השרשור:
רק"ל היא כלי סגור וקטן וקשיח מאוד - הרבה יותר מאוטובוס. אם באוטובוס שיתפוצץ יהיו 10 הרוגים, הרי שברק"ל יהיו 70. אין להדף לאן לברוח ברק"ל כמו באוטובוס כי רוב החלונות ברק"ל לא יישברו בפיצוץ. עם תלת שכבתי של צובה, גם הדף רב לא ישבור חלק גדול מהחלונות וגם לא את הגג ! לכן הנוסעים עשויים להיהפך לרסק בשר ודם דק דק כמו באפקט של RPG או נ.ט שחודר לטנק. יכולים לספר לך הרבה בדיות והרבה דרעק יכול להישפך על הנושא. אני אדון בנושא לעומק לאחר שברק"ל י-ם יתפוצץ המחבל המתאבד הראשון. אם מישהו חושב שם שהם יצליחו למנוע זאת, הוא טועה טעות מרה. גדר ההפרדה, צה"ל והשב"כ לא יכולים לעצור את כל המחבלים המתאבדים. הגדר היא כלום. אפשר לקפוץ מעליה עם טרמפולינה ואפשר להביא סולם. אפשר לחפור מתחתיה בחצי שעה ולעבור.
די לזיין את השכל. פשוט - די.
מתי פעם אחרונה התפוצץ מחבל מתאבד בישראל?
 
די לזיין את השכל. פשוט - די.
מתי פעם אחרונה התפוצץ מחבל מתאבד בישראל?
לזיין את מה??? מחבל מתאבד הוא לא תופעה
שעברה מהעולם. אם היית מכיר את הצד השני היית מבין שהם כרגע לא שולחים מחבלים מתאבדים אלינו מסיבות תועלתניות בלבד. יש להם עשרות מחבלים מתאבדים בתוך הקו הירוק שרק ממתינים להוראה. זו אסטרטגייה שלמה שמאחוריה עומדות טקטיקות לוחמה חכמות מאוד. אם אתה חושב שנגמרו פיגועי התופת - אתה יכול לישון ומהר. נעיר אותך אחרי שיתבצע פיגוע תופת ברק"ל. אולי יצליחו לסכל 6 פיגועי תופת מתוך 10...אבל 4 אחרים יתרחשו וכך זה לאורך כל ההיסטוריה. שכח ממצב רגיעה. אל תהיה בת יענה. תהיה עירני ותשמור על עצמך בדיוק כפי שנהגת ב-2002. אל תנסה להיות יותר מדי חכם. ראינו לאן זה הוביל בעבר לצערנו. היו הרבה שהיו חכמים ואח"כ מצאו את עצמם בלב פיגוע לצערי.
 

david80

Member
תקרא שוב את השרשור:
רק"ל היא כלי סגור וקטן וקשיח מאוד - הרבה יותר מאוטובוס. אם באוטובוס שיתפוצץ יהיו 10 הרוגים, הרי שברק"ל יהיו 70. אין להדף לאן לברוח ברק"ל כמו באוטובוס כי רוב החלונות ברק"ל לא יישברו בפיצוץ. עם תלת שכבתי של צובה, גם הדף רב לא ישבור חלק גדול מהחלונות וגם לא את הגג ! לכן הנוסעים עשויים להיהפך לרסק בשר ודם דק דק כמו באפקט של RPG או נ.ט שחודר לטנק. יכולים לספר לך הרבה בדיות והרבה דרעק יכול להישפך על הנושא. אני אדון בנושא לעומק לאחר שברק"ל י-ם יתפוצץ המחבל המתאבד הראשון. אם מישהו חושב שם שהם יצליחו למנוע זאת, הוא טועה טעות מרה. גדר ההפרדה, צה"ל והשב"כ לא יכולים לעצור את כל המחבלים המתאבדים. הגדר היא כלום. אפשר לקפוץ מעליה עם טרמפולינה ואפשר להביא סולם. אפשר לחפור מתחתיה בחצי שעה ולעבור.
מסכים איתך לגבי פיצוץ בתוך הרכבת, לגבי השאר:
איך אפשר להעיף מכונית או משאית תופת מעל הגדר? ואיך רכבת ישראל חסינה יותר מפני משאיות תופת מאשר הרכבת הקלה?
 
מסכים איתך לגבי פיצוץ בתוך הרכבת, לגבי השאר:
איך אפשר להעיף מכונית או משאית תופת מעל הגדר? ואיך רכבת ישראל חסינה יותר מפני משאיות תופת מאשר הרכבת הקלה?
שועפאט מלאה בנשק חם, לא חדש.
משטרת ישראל לא מעיזה להיכנס אל מחנה הפליטים שם בפנים. אל תהיה תמים: ניתן להרכיב משאית תופת גם בתוך תחומי הקו הירוק. לא חסרים ישובים ערביים שיתנו חממה לכך. מי אמר שרכבת ישראל חסינה מפיגועים? שמעת את זה ממני? גם רכבת-ישראל עומדת בפני סכנה דומה במפגשי כביש מסילה.
 

amit1270

New member
שועפאט מלאה בנשק חם, לא חדש.
משטרת ישראל לא מעיזה להיכנס אל מחנה הפליטים שם בפנים. אל תהיה תמים: ניתן להרכיב משאית תופת גם בתוך תחומי הקו הירוק. לא חסרים ישובים ערביים שיתנו חממה לכך. מי אמר שרכבת ישראל חסינה מפיגועים? שמעת את זה ממני? גם רכבת-ישראל עומדת בפני סכנה דומה במפגשי כביש מסילה.
הרק"ל לא עוברת במחנה הפליטים
 
הרק"ל לא עוברת במחנה הפליטים
המרחק מהכניסה למחנה הפליטים המסוכן למסילה
אינו עולה על 4 דקות רגלית. התשובה שלך מצביעה על תמימות עצומה או על שאננות מוזרה ולא מוסברת. ראיתי כיצד שאננות הובילה עד היום ל-71000 פיגועים בתחבורה הציבורית היהודית מאז 1909. אחת לכמה שנים משתנות שיטות הפורעים אך הן תמיד מביאות לאותן התוצאות. נמשיך את הויכוח לאחר שלרכבת הקלה בירושלים יוותרו רק 45 מערכים...
 

amit1270

New member
המרחק מהכניסה למחנה הפליטים המסוכן למסילה
אינו עולה על 4 דקות רגלית. התשובה שלך מצביעה על תמימות עצומה או על שאננות מוזרה ולא מוסברת. ראיתי כיצד שאננות הובילה עד היום ל-71000 פיגועים בתחבורה הציבורית היהודית מאז 1909. אחת לכמה שנים משתנות שיטות הפורעים אך הן תמיד מביאות לאותן התוצאות. נמשיך את הויכוח לאחר שלרכבת הקלה בירושלים יוותרו רק 45 מערכים...
מ-1909 עד עכשיו
יש צד אחד שמנצח וצד אחד שמפסיד. אם אלה התוצאות שהתכוונת אליהן אין לי בעיה.
 

Ccyclist

Well-known member
תקרא שוב את השרשור:
רק"ל היא כלי סגור וקטן וקשיח מאוד - הרבה יותר מאוטובוס. אם באוטובוס שיתפוצץ יהיו 10 הרוגים, הרי שברק"ל יהיו 70. אין להדף לאן לברוח ברק"ל כמו באוטובוס כי רוב החלונות ברק"ל לא יישברו בפיצוץ. עם תלת שכבתי של צובה, גם הדף רב לא ישבור חלק גדול מהחלונות וגם לא את הגג ! לכן הנוסעים עשויים להיהפך לרסק בשר ודם דק דק כמו באפקט של RPG או נ.ט שחודר לטנק. יכולים לספר לך הרבה בדיות והרבה דרעק יכול להישפך על הנושא. אני אדון בנושא לעומק לאחר שברק"ל י-ם יתפוצץ המחבל המתאבד הראשון. אם מישהו חושב שם שהם יצליחו למנוע זאת, הוא טועה טעות מרה. גדר ההפרדה, צה"ל והשב"כ לא יכולים לעצור את כל המחבלים המתאבדים. הגדר היא כלום. אפשר לקפוץ מעליה עם טרמפולינה ואפשר להביא סולם. אפשר לחפור מתחתיה בחצי שעה ולעבור.
אתה מעריך פי 2 הרוגים מהפצצה בתחתית העמוקה.
אני מדבר על תרחיש המתאבד. מצד אחד - אתה צודק כי הרק"ל הוא רכב ארוך שמקביל לשני קרונות רכבת מחוברים, אבל מצד שני הצפיפות ברכבת פיקדילי ב8:50 בבוקר יוצרת מצב שבו קשה להגיע מהדלת הימנית לדלת השמאלית בשתי דקות אם אתה עולה בקינג'ס קרוס וצריך לרדת בראסל סקוור. הפיצוץ היה היחיד במנהרת תחתית עמוקה (טיוב) מתוך הפיגועים באותו היום. המנהרה עצמה עשוייה מצינור מתכת תת קרקעי בתוך אדמת החימר הלונדוני והצינור הזה את הרכבת ולכן אין להדף לאן לצאת. בפיגוע הספציפי הזה נהרגו 26 בני אדם - שזה מקביל (לצערי) לאוטובוס מפרקי בשנות האינטיפדה. מבחינה טכנית אלו התנאים ה"אידאליים" כך שאם אי אפשר להגיע למספרים עליהם אתה מדבר בפיצוץ בצינור מתכת תת-קרקעי כנראה שיתקשו להגיע אליהם בכלי רכב שנמצא על פני השטח. אבל: יכול להיות שצריך לחשוב על סוג של גידור לתחנות כך שתהיה כניסה מסודרת ויציאה מסודרת. אזור המסילה בתוך התחנות יכול להיות אסור להולכי רגל מבחוץ, אולי סוג של מחסום יורד או קו אדום. אני תמיד הנחתי שהדרך הטובה ביותר לבטחון הרק"ל הוא להפעיל קו ממחסום קבר רחל למחסום א-ראם, ולהבהיר שעל כל פיגוע ברק"ל הישראלית אללה ירחמו...
 

amit1270

New member
אתה מעריך פי 2 הרוגים מהפצצה בתחתית העמוקה.
אני מדבר על תרחיש המתאבד. מצד אחד - אתה צודק כי הרק"ל הוא רכב ארוך שמקביל לשני קרונות רכבת מחוברים, אבל מצד שני הצפיפות ברכבת פיקדילי ב8:50 בבוקר יוצרת מצב שבו קשה להגיע מהדלת הימנית לדלת השמאלית בשתי דקות אם אתה עולה בקינג'ס קרוס וצריך לרדת בראסל סקוור. הפיצוץ היה היחיד במנהרת תחתית עמוקה (טיוב) מתוך הפיגועים באותו היום. המנהרה עצמה עשוייה מצינור מתכת תת קרקעי בתוך אדמת החימר הלונדוני והצינור הזה את הרכבת ולכן אין להדף לאן לצאת. בפיגוע הספציפי הזה נהרגו 26 בני אדם - שזה מקביל (לצערי) לאוטובוס מפרקי בשנות האינטיפדה. מבחינה טכנית אלו התנאים ה"אידאליים" כך שאם אי אפשר להגיע למספרים עליהם אתה מדבר בפיצוץ בצינור מתכת תת-קרקעי כנראה שיתקשו להגיע אליהם בכלי רכב שנמצא על פני השטח. אבל: יכול להיות שצריך לחשוב על סוג של גידור לתחנות כך שתהיה כניסה מסודרת ויציאה מסודרת. אזור המסילה בתוך התחנות יכול להיות אסור להולכי רגל מבחוץ, אולי סוג של מחסום יורד או קו אדום. אני תמיד הנחתי שהדרך הטובה ביותר לבטחון הרק"ל הוא להפעיל קו ממחסום קבר רחל למחסום א-ראם, ולהבהיר שעל כל פיגוע ברק"ל הישראלית אללה ירחמו...
דווקא בגלל הצפיפות היו פחות הרוגים
אלה שעמדו קרוב לפצצה ספגו את רוב ההדף והרסיסים והגנו בגופם ממש על האחרים.
 

arand

New member
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים בין כל גופי החירום לבין כל הגורמים הקשורים להפעלת הרכבת. כל מה שקורה בשטח המסילות מנוהל ע"י מרכז הבקרה של הרכבת ובכלל זה כניסת /מעבר רכבי חירום. במקרה בו יש אירוע על התוואי עצמו ינותק החשמל והטיפול באירוע, כמו גם בהמשך הנסיעות, יטופל ע"י גורמי החירום והביטחון בשיתוף עם מרכז הבקרה.
האם סטודנטים שיש להם חודשי סטודנט אצל אגד
יצטרכו לשם בנפרד לרכבת?
 
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים בין כל גופי החירום לבין כל הגורמים הקשורים להפעלת הרכבת. כל מה שקורה בשטח המסילות מנוהל ע"י מרכז הבקרה של הרכבת ובכלל זה כניסת /מעבר רכבי חירום. במקרה בו יש אירוע על התוואי עצמו ינותק החשמל והטיפול באירוע, כמו גם בהמשך הנסיעות, יטופל ע"י גורמי החירום והביטחון בשיתוף עם מרכז הבקרה.
בפיגוע שארע בחודש שעבר
רכבי החרום שעטו על גבי פסי הרק״ל בשדרות הרצל וברחוב יפו. האם הדבר נעשה בתיאום עם מרכז הבקרה של הרכבת?? (עד כמה שידוע לי, לא היה תיאום!!!) האם זה נכון שאישור מעבר ע״ג פסי הרכבת ינתן רק במקרה של אירוע בתוואי עצמו ולא לצורך גישה מהירה לאר״ן או אירוע פח״ע שלא בתוואי המסילה? אשמח לקבל תשובות מדוייקות.
 
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים
ישנם נהלים מעודכנים ומסוכמים בין כל גופי החירום לבין כל הגורמים הקשורים להפעלת הרכבת. כל מה שקורה בשטח המסילות מנוהל ע"י מרכז הבקרה של הרכבת ובכלל זה כניסת /מעבר רכבי חירום. במקרה בו יש אירוע על התוואי עצמו ינותק החשמל והטיפול באירוע, כמו גם בהמשך הנסיעות, יטופל ע"י גורמי החירום והביטחון בשיתוף עם מרכז הבקרה.
תשובה כוללנית שלא אומרת כלום!
ואשאל שוב אם אמבולנס שצריך להוריד חולה, לצורך העניין בבניין שמול בניין העמודים, יגרום לעצירת כל הרכבות כולן לכל משך הזמן שהוא נמצא על ו/או בקרבת המסילה? האם חפץ חשוד בכניסה לדואר המרכזי תעצור את תנועת הרכבות בכל העיר למשך 20 דקות חצי שעה? ולא חסרות דוגמאות, וזה כמובן מבלי להתייחס לארועי קיצון המחייבים השבתה מלאה של תנועת הרכבות
 

easylivin

New member
רככת קלה בירושלים
היום, שוב, כתבה גדולה בעיתון "כל העיר" על תקלה חדשה במסילות הרק"ל שעלולה לדחות, עוד ועוד, את תחילת הפעילות של הרככת האם למי מהחברים יש מידע מה משמעות התקלה (כתוב שיש בעיות בחיבורי ואיטומי המסילה ). האם, עדיין, ההכרזה כי הרככת תתחיל לנוע, בנסיעות מבחן עם קהל, משער שכם ועד גשר המיתרים בעוד 18 יום בתוקף? ובמידה וכן מה יהיו הנהלים - שעות. תדירות, עלות, האם יש תחנת תפעולית באזור תחנה מרכזית וכד'
"הקלה בדרך?" - כתבה טרייה על הרק"ל:
"הירושלמים כבר לא האמינו שזה יקרה, אבל בעוד כשבועיים תתחיל הרכבת הקלה לפעול חלקית. בראיון ל"הארץ" חושף מנכ"ל הרכבת, יהודה שושני, את מתווה הפעלתה ומבטיח לתושבים למודי הקשיים "עיר פחות צפופה ויותר נקייה" - מאת ניר חסון, הארץ
 
"הקלה בדרך?" - כתבה טרייה על הרק"ל:
"הירושלמים כבר לא האמינו שזה יקרה, אבל בעוד כשבועיים תתחיל הרכבת הקלה לפעול חלקית. בראיון ל"הארץ" חושף מנכ"ל הרכבת, יהודה שושני, את מתווה הפעלתה ומבטיח לתושבים למודי הקשיים "עיר פחות צפופה ויותר נקייה" - מאת ניר חסון, הארץ
נו שויין
הרק"ל, אם באמת תתחיל לפעול ואם תמלא את תפקידה, בהחלט תשפר את מצב התח"צ בעיר. אבל עיר "פחות צפופה ויותר נקיה"? זה לא יקרה בי-ם. י-ם תהפוך כל הזמן רק ליותר מלוכלכת וצפופה, אין לכך כל קשר לרק"ל. טוב שהם לא מבטיחים שהרק"ל תפתור את בעיית בסיס המס הלא קיים של הבירה, או את בעיית הפיגועים, או תביא את השלום עם מדינות ערב... היה מוטב אילו התרכזו בהבטחות מציאותיות ורלבנטיות במקום להציג את הרק"ל כ"דאוס אקס מכינה" שתהפוך את י-ם לגן עדן.
 

logan

New member
נו שויין
הרק"ל, אם באמת תתחיל לפעול ואם תמלא את תפקידה, בהחלט תשפר את מצב התח"צ בעיר. אבל עיר "פחות צפופה ויותר נקיה"? זה לא יקרה בי-ם. י-ם תהפוך כל הזמן רק ליותר מלוכלכת וצפופה, אין לכך כל קשר לרק"ל. טוב שהם לא מבטיחים שהרק"ל תפתור את בעיית בסיס המס הלא קיים של הבירה, או את בעיית הפיגועים, או תביא את השלום עם מדינות ערב... היה מוטב אילו התרכזו בהבטחות מציאותיות ורלבנטיות במקום להציג את הרק"ל כ"דאוס אקס מכינה" שתהפוך את י-ם לגן עדן.
לא גן עדן, אבל שיפור משמעותי
במיוחד במרכז העיר, ואני כותב כירושלמי אסלי מזה 45 שנה. ועוד עובדה שמשכה את תשומת ליבי בכתבה ב"הארץ". מר שושני, מנכ"ל סיטי-פס אומר בכתבה כי הנסיעה במהלך תקופת הנסיון / ההפעלה החלקית תהיה חינם לתושבי ירושלים שיחתמו על מנויים בדוכנים שיוצבו ברחבי העיר. האם מדובר כאן על כניסתו לפעולה של כרטיס ה"רב-קו" לראשונה בירושלים? או על מנוי מסוג אחר? אודה לכל מידע בנושא.
 
לא גן עדן, אבל שיפור משמעותי
במיוחד במרכז העיר, ואני כותב כירושלמי אסלי מזה 45 שנה. ועוד עובדה שמשכה את תשומת ליבי בכתבה ב"הארץ". מר שושני, מנכ"ל סיטי-פס אומר בכתבה כי הנסיעה במהלך תקופת הנסיון / ההפעלה החלקית תהיה חינם לתושבי ירושלים שיחתמו על מנויים בדוכנים שיוצבו ברחבי העיר. האם מדובר כאן על כניסתו לפעולה של כרטיס ה"רב-קו" לראשונה בירושלים? או על מנוי מסוג אחר? אודה לכל מידע בנושא.
לפי הבנתי מדובר בר-קו
חברת ׳מנפאואר׳ כבר מגייסת דיילים שתפקידם להביא את בשורת ה׳רב-קו׳ לתושבי הבירה. הדרכת הדיילים נועדה ליום ה׳ הקרוב ה-7/4 ועבודתם תחל ביום א׳ ה-10/4 שבוע קודם מועד הפעלת נסיעות הפיילוט.
 

FiReBall

New member
לא גן עדן, אבל שיפור משמעותי
במיוחד במרכז העיר, ואני כותב כירושלמי אסלי מזה 45 שנה. ועוד עובדה שמשכה את תשומת ליבי בכתבה ב"הארץ". מר שושני, מנכ"ל סיטי-פס אומר בכתבה כי הנסיעה במהלך תקופת הנסיון / ההפעלה החלקית תהיה חינם לתושבי ירושלים שיחתמו על מנויים בדוכנים שיוצבו ברחבי העיר. האם מדובר כאן על כניסתו לפעולה של כרטיס ה"רב-קו" לראשונה בירושלים? או על מנוי מסוג אחר? אודה לכל מידע בנושא.
לדעתי
צריך להתחיל את הפרויקט בעלות סמלית של שקל לתושב ושני שקל ללא תושבים. העקרון החשוב הוא הרגלת הנוסעים בתשלום עבור השירות ושימוש בקוראי הכרטיסים החכמים. אחרת יהיה קצת יותר קשה להרגיל ציבור שהתפלח חצי שנה להשתמש כחוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה