רכישת מיומנויות כתיבה אקדמית

milindapanna

New member
סליחה?

1. לא האשמתי את הממשלה בתחלואי האקדמיה באופן כללי. מה שאני טוען הוא שהיחס של הממשלה לאקדמיה תואם את היחס הכללי של הציבור לאקדמיה (ונעזוב את הביצה והתרנגולת), וכך הגענו לאן שהגענו, כמובן תוך ניהול לקוי של האוניברסיטאות עצמן לאורך הרבה שנים (אם כי לדעתי הניהול הלקוי הוא רק בעייה חלקית ואפילו קטנה יחסית). 2. "לקדם נושאים בתוך אילוצים" - בזה לדיקאן הנוכחי מגיע צל"ש. 3. כל קורס שאתה החלטת שהוא חיוני ברמה שחייבים באותה שנייה שביקשת להקים אותו? זו לא דמגוגיה זולה? (ואגב, המצב הוא די אנוש בראייתי) 4. ברור שיש סדרי עדיפויות, מה השאלה בכלל? רק לא הבנתי מאיפה הגעת לויכוח אידיאולוגי... לבקש לקיים קורס כתיבה הוא אידיאולוגי? להסכים לזה שצריך כזה קורס זה אידיאולוגי? הבחירה שעשה הדיקאן (במקום לענות לך, חודש לפני פתיחת השנה, "אין בעייה, צודק, נפתח קורס מייד!" וגם "כן המפקד!") הייתה להגיד לך שהנושא מוכר וידוע ובטיפול. האם הטיפול יניב פרי? אין לי מושג. האם אני מבין שהדיקאן לא יעזוב עכשיו הכל וידאג לקורס הזה? ברור. האם הבחירה של הדיקאן יכולה להביא למערך קורסים רציני יותר? וודאי. האם הדיקאן לא הסביר רק לפני חודש או משהו כזה שיש בעייה בכלל לפתוח את שנת הלימודים משום הקיצוצים? הסביר. האם זה עזר? לא יודע, כנראה. אז עכשיו הוא צריך להוסיף מערך קורסים (בזמנו כשהיה הקורס שדפנה וכוכב הצפון דיברו עליו, היה מדובר על - למיטב זכרוני - משהו כמו 20 או יותר קורסים שישרתו את כל התלמידים שנדרשו לקחת אותם, וזה לפני הקורסים של המחלקות עצמן!) ומורים מיידית? איפה אתה חי? אז שוב, להאשים את הבירוקרטיה והבירוקרטים זה קל ופשוט, לעשות - קצת יותר מורכב. ולסיום, אתה מדבר על "להמנע מבחירה" - ונראה לי שזה לגמרי לא מחובר למציאות, שבה יום יום נעשות בחירות - של אנשים, קורסים, אפילו חוגים. אבל יותר כיף להתלונן ולהשמיץ, לא?
 

Unicorn98

New member
עצוב בעיניי שאתה מנסה להשריש בדיון את התפיסה

כאילו הדיקאן המכובד צריך אותנו כאן בפורום, בשנת 2008, כדי להכיר בחשיבות הכתיבה האקדמית. טענתך הזו (החוזרת) היא דמגוגית מטבעה, ולא משנה כמה פעמים תחזור עליה (ברמות שונות של בוטות וניסוח כועס), עדיין לא מקובלת עליי. הויכוח הוא אידיאולוגי, כי אין אמת אחת אלא סדרי עדיפויות. ובמקום להתמודד עם הויכוח הזה, אתה מאשים אותי בהתלוננות כרונית או בהשמצות. אגב, טכנית איש לא השמיץ כי התייחסנו לגופם של הדברים שנאמרו פה, ולכן אין אלמנט של השמצה (הכולל שקרים). אבל ניחא. גם הדיקאן חביבך בורח מהדיון האידיאולוגי, כי גם הוא מדבר בלשון כפולה על החשיבות שהוא מכיר לקורסים, אבל לא נותן ביטוי לחשיבות הזו בהכרעות המנהליות שלו (ולבכות לעוד כסף זו לא הכרעה מנהלית, זו בריחה מהכרעה מנהלית). הדבר שהכי חיבבתי בדיון בינינו, הוא שמצד אחד אתה מאשים אותי בחוסר סבלנות כלפי המערכת הארגונית, ובאותה נשימה אתה לועג לנו ש"יישרנו קו עם הציבור בזלזול באקדמיה", בכך שאנחנו מסתפקים בקורס עלוב לנושא כ"כ חשוב של כתיבה אקדמית. לאחר מכן אתה לא שוכח גם לטעון שיש כ"כ הרבה קורסים יותר חשובים (בעיניי אגב אין). יש לך יכולת נפלאה לומר בעת ובעונה אחת דברים סותרים להפליא...
 

milindapanna

New member
לא התכוונתי להעציב

1. איפה טענתי שהדיקאן צריך אותנו? הוא עצמו טען שהעניין בטיפול ממילא. 2. ברור שיש סדרי עדיפויות, אבל לא הבנתי איפה הויכוח ביננו, הרי זה לא שאני אמרתי שיותר חשוב קורס X על פני Y. גם לא טענתי שיש קורסים אחרים חשובים יותר (אם כי, למען הבהירות, אני בהחלט חושב שלמרות שקורס כזה הוא חשוב, הוא וודאי לא הראשון בחשיבותו, אבל לא דיברנו על זה כלל). 3. להכיר בחשיבות לא אומר לחשוב שזו עדיפות מספר אחת. כעת, אם אתה רוצה להסביר מדוע הקורס הזה הוא ראשון במעלה, אפשר להתווכח על זה (ואז, אולי, תכנס קצת אידיאולוגיה), אבל עד עכשיו בכלל לא דיברנו על הנושא הזה. 4. ואגב, לא לעגתי לך כמזלזל באקדמיה - דווקא נשמע לי שאתה בהחלט לא, אז סליחה אם כך חשבת. בגדול, עוד אגב, לא לעגתי גם לציבור - אם כבר קוננתי על מצב שהוא באמת עצוב.
 

the new L

New member
מתי בדיוק החלו למסות מלגות?

כי מעולם לא ראיתי שהמלגות שלי ממוסות
 

milindapanna

New member
זהו בדיוק, שלא ממסים

אבל זה אחד הנושאים (היה לפחות, אני לא מעודכן) החמים במערכה בין האוניברסיטאות לבין האוצר. האוצר טוען שמילגה צריכה להיות לא קשורה להוראה, כלומר - מי שמקבל מלגה שלא ילמד, אחרת הוא עובד ובעצם כך האוניברסיטה מערימה על האוצר ומקבלת עובד זול יותר (משום שהיא לא משלמת עליו מסים). וכו' וכו'.
 

the new L

New member
מלגה באמת לא קשורה להוראה

לפחות באוניברסיטה שלי, אפשר לקבל מלגה בלי ללמד, ואפשר ללמד בלי לקבל מלגה, ואפשר לא ללמד ולא לקבל מלגה, ואפשר ללמד ולקבל מלגה.
 

milindapanna

New member
אני יודע...

הנקודה היא שהאוצר נאבק באוניברסיטאות על העניין הזה, ומנסה למסות את המלגות, והאוניברסיטאות צריכות להגיב לעניין.
 

d a p h n a

New member
מילינדפנה צודק בעניין זה

באמת היתה בעיה בין האוצר לאוניברסיטאות בטענה שאם דוקטורנטים שמקבלים מלגה מלמדים, הרי שאותה מלגה היא בעצם משכורת ויש למסות אותה.
 

d a p h n a

New member
בהחלט ייתכן

אבל בדיוק בתקופה שבה ביטלו את הקורס המדובר (ואגב, ארבע שנים באמת מסתדר עם הזמנים), זה היה נושא די "חם" בין הנהלות האוניברסיטאות לבין הממשלה. לא שזה מצדיק את ביטול הקורס בעיני, אבל סתם בהקשר של הנקודה של מיל'.
 

milindapanna

New member
מצויין

כמו שאמרתי - אני לא מעודכן, וכבר קצת יותר מארבע שנים...
 

LastFlowers

New member
אה, לגביו לא בדקתי

אבל מבחינת הקורסים של 'כתיבה מדעית' (עברית ואנגלית) נדמה לי שהסילבוסים שלהם מאד רלוונטים למה שאתן מחפשות: זה למשל לקוח מתואר שני בחוג לסיעוד: http://health.tau.ac.il/programs/nursing/courses/01634944.pdf. ויש קורסים נוספים בתארים מתקדמים מחוגים כמו עבודה סוציאלית, שלא לדבר על אוניברסיטאות אחרות. שווה לבדוק לפני שפונים לועדה
.
 

mummy

New member
וגם ממך אשמח לקבל אם אפשר

למרות שנראה לי שבסוף לא יהיה מנוס מלגגל ולחפש בעצמי את מה שקשור יותר לתחומים הרלוונטיים לי. דיה לצרה בשעתה.
 

NorthernStar

New member
דפנה וניצת - אשמח מאוד מאוד לקבל חומרים

מילידפנה - תודה מקרב הלב על הלינק. חורה לי מאוד שביטלו את הקורס באת"א. לי אישית הוא מאוד עזר לעשות סדר בדברים ולעבוד בצורה מסודרת, בעיקר כשהגעתי לשלב הסמינרים.
 
במחלקה שלי יש קורסים דומים

בשנה א', שנוגעים ברשימת הנושאים שהעלת, אבל בצורה שטחית למדי. מי שלא השתלט על זה בהתחלה, נפגש שוב במיומנויות האלו בסמינר ואם הפרופ' באותה שנה מגלה סבלנות נאותה, הם גם לומדים. מה שמודגש מאוד אצלנו (ובכל זאת עושים בזה הרבה טעויות) אלו כללי ציטוט וכתיבת בבליוגרפיה. לעומת זאת, בכללי כתיבת book review נתקלתי לראשונה בתואר השלישי וגם זה לא היה ממש חיוני.
 

Aeroguy

New member
עוד המלצה

ללמד איך לעשות Critical Annotation של עד 200 מילה על מאמרים שהם קוראים. מעבר לזה - ביבליוגרפיה, חשוב מאוד לתת את הבסיס הזה. בכל מקרה, נשמע מצויין. באמת מוזר שזה לא סטנדרט בכל העולם. בהצלחה!
 

NorthernStar

New member
../images/Emo127.gif

נכון - כללי ציטוט אכן חיוניים לי וגם annotation. ליעל - גם אנחנו לא התבקשנו לכתוב בוק ריוויו בתואר הראשון (אולי אחד באיזה סמינר), אבל כאן מרגילים אותם מהתחלה, ואני רואה בזה דבר חיובי מאוד.
 

אבי2511

New member
בחוג לתקשורת

במכללת ספיר, זהו קורס חובה. המרצות: אורלי אידן ואדמית לב-שלום.
 
אצלנו הקורס עדיין חי וקיים

והוא באמת מאוד חשוב (סטודנטים הרבה פעמים אומרים שהם מעריכים אותו בדיעבד)
 
למעלה