רכיבה ולקיחת סיכונים../images/Emo91.gif
שלום לכולם אחרי שקראתי את הפרק הראשון בספרו החדש של לאנס ארמסטרונג , נראה שגם רוכבים מקצוענים, אנשים שהם אגדות מהלכות עוברים התפתחויות נפשיות במהלך הקריירה שלהם. לאנס אמר שבניגוד לעבר שהיה יורד ירידות במהירות מטורפת בלי לעשות חשבון לשום דבר כיום שהוא הורה ובעל משפחה ( לפני שהתגרש........) הוא לוקח פחות סיכונים והולך יותר על בטוח. הדברים שהוא אמר לדעתי הם כל כך חשובים וראויים לתשומת לב של כולנו - כל חברי קהילת הרוכבים. לרכב על אופניים זה עסק מסוכן. הרי רק אם תנסו לעמוד במקום עם האופניים מבלי ליפול דורשת מיומנות גבוהה. ואם כבר נופלים אז איך נופלים?. שלא לדבר על נסיעה בירידות עם סיבובים, נסיעה בתוך פלוטונים, רכיבה בסינגלים באופני הרים, ירידות של דאון היל בקיצור העסק הזה שנקרא רכיבה על אופניים הוא עסק מסוכן. אנחנו כרוכבים מודעים לסכנה ולמעשה הייתי אומר שרוכ הרוכבים פשוט מכור לזה. האדרנלין, הריגוש, התחושה של עשיתי משהו מסוכן, כל אילו ועוד מגבירים אצל הרוכבים את התחושה של אהבת הסכנה ונטילת הסיכונים. למעשה כל הסיפור הזה של לרכב על שני גלגלים ולשמור על שיווי משקל הוא דבר בעייתי מאוד. ככל שקהילת האופניים הולכת ומתרחבת ואנשים נוספים מצטרפים מדי יום לספורט שומה עלינו להיות יותר מודעים לנושא הזה. כך למשל בחול המועד הגיעו אלפים כדי לראות את הארוע שהיה בגני התערוכה בנושא של קפיצות ושליטה באופניים. ככל שהרמה עולה כך גם רמת הסיכון שרוכבים יהיו מוכנים ליטול על עצמם תעלה ויכול להיות שתיהיינה תאונות. אני אומר את הדברים הללו מתוך ניתוח מאוד מעשי של המצב. שכן מחד כפי שאמרתי הספורט שלנו הוא על שני גלגלים ומטבע הדברים לפי ההגדרה רוכבי אופניים זה ספורט מסוכן. יחד עם זאת כפי שאני מציין העליה ברמה וכן הדרישה תביא בהכרח לנטילת סיכונים יותר גבוהה. צריך לדעתי להתחיל את החינוך לרכיבה על אופניים כבר מגיל צעיר כדי שהרוכבים יגיעו לרמת שליטה טכנית גבוה וכך יוכלו אולי למנוע תאונות בעתיד שייתבגרו. מאמני אופניים צריכים לדעתי להכשיר בתהליך האימון את החניכים מה לעשות במקרה של תאונות?. איך ליפול?. מה לעשות כדי להימנע?. לעשות סימולציות של מצבי תאונות קלאסיים ולייזום פתרונות אפשריים. שומה עלינו גם על חברי הקהילה המבוגרים יותר ובעלי הניסיון לשמש קודם כל דוגמא ומופת לצעירים מבחינת הבטיחות והזהירות. רוכב אופניים ואפילו המקצועי והמקצוען ביותר חייב להבין שהסיכונים שהוא לוקח הם קודם כל סיכונם מחושבים בזהירות. ברכיבה כמו בענפי ספורט מסוכנים אחרים אין הרבה מקום לטעויות. מרווח השגיעה במהירויות המטורפות או בשיפועים הדימיוניים בשטח הוא מאוד קטן. רוכב אופניים טוב לדעתי הוא רוכב שיודע לרכב על הקצה שבין היכולת הטכנית שלו, כושרו הגופני, אבל בעיקר על רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת על עצמו. וכן לאנס באותה הזדמנות אמר שהוא מעדיף להפסיד כמה שניות בירידה ולהשיג את הדבוקה אחר כך מאשר לאבד את הכל בשל טעות אחת גדולה מדי. לא צריך להגיע כל כך רחוק עם חוויה של כמעט מוות שהוא עבר כדי להבין את זה. תשמרו על עצכם אייבי גילת
שלום לכולם אחרי שקראתי את הפרק הראשון בספרו החדש של לאנס ארמסטרונג , נראה שגם רוכבים מקצוענים, אנשים שהם אגדות מהלכות עוברים התפתחויות נפשיות במהלך הקריירה שלהם. לאנס אמר שבניגוד לעבר שהיה יורד ירידות במהירות מטורפת בלי לעשות חשבון לשום דבר כיום שהוא הורה ובעל משפחה ( לפני שהתגרש........) הוא לוקח פחות סיכונים והולך יותר על בטוח. הדברים שהוא אמר לדעתי הם כל כך חשובים וראויים לתשומת לב של כולנו - כל חברי קהילת הרוכבים. לרכב על אופניים זה עסק מסוכן. הרי רק אם תנסו לעמוד במקום עם האופניים מבלי ליפול דורשת מיומנות גבוהה. ואם כבר נופלים אז איך נופלים?. שלא לדבר על נסיעה בירידות עם סיבובים, נסיעה בתוך פלוטונים, רכיבה בסינגלים באופני הרים, ירידות של דאון היל בקיצור העסק הזה שנקרא רכיבה על אופניים הוא עסק מסוכן. אנחנו כרוכבים מודעים לסכנה ולמעשה הייתי אומר שרוכ הרוכבים פשוט מכור לזה. האדרנלין, הריגוש, התחושה של עשיתי משהו מסוכן, כל אילו ועוד מגבירים אצל הרוכבים את התחושה של אהבת הסכנה ונטילת הסיכונים. למעשה כל הסיפור הזה של לרכב על שני גלגלים ולשמור על שיווי משקל הוא דבר בעייתי מאוד. ככל שקהילת האופניים הולכת ומתרחבת ואנשים נוספים מצטרפים מדי יום לספורט שומה עלינו להיות יותר מודעים לנושא הזה. כך למשל בחול המועד הגיעו אלפים כדי לראות את הארוע שהיה בגני התערוכה בנושא של קפיצות ושליטה באופניים. ככל שהרמה עולה כך גם רמת הסיכון שרוכבים יהיו מוכנים ליטול על עצמם תעלה ויכול להיות שתיהיינה תאונות. אני אומר את הדברים הללו מתוך ניתוח מאוד מעשי של המצב. שכן מחד כפי שאמרתי הספורט שלנו הוא על שני גלגלים ומטבע הדברים לפי ההגדרה רוכבי אופניים זה ספורט מסוכן. יחד עם זאת כפי שאני מציין העליה ברמה וכן הדרישה תביא בהכרח לנטילת סיכונים יותר גבוהה. צריך לדעתי להתחיל את החינוך לרכיבה על אופניים כבר מגיל צעיר כדי שהרוכבים יגיעו לרמת שליטה טכנית גבוה וכך יוכלו אולי למנוע תאונות בעתיד שייתבגרו. מאמני אופניים צריכים לדעתי להכשיר בתהליך האימון את החניכים מה לעשות במקרה של תאונות?. איך ליפול?. מה לעשות כדי להימנע?. לעשות סימולציות של מצבי תאונות קלאסיים ולייזום פתרונות אפשריים. שומה עלינו גם על חברי הקהילה המבוגרים יותר ובעלי הניסיון לשמש קודם כל דוגמא ומופת לצעירים מבחינת הבטיחות והזהירות. רוכב אופניים ואפילו המקצועי והמקצוען ביותר חייב להבין שהסיכונים שהוא לוקח הם קודם כל סיכונם מחושבים בזהירות. ברכיבה כמו בענפי ספורט מסוכנים אחרים אין הרבה מקום לטעויות. מרווח השגיעה במהירויות המטורפות או בשיפועים הדימיוניים בשטח הוא מאוד קטן. רוכב אופניים טוב לדעתי הוא רוכב שיודע לרכב על הקצה שבין היכולת הטכנית שלו, כושרו הגופני, אבל בעיקר על רמת הסיכון שהוא מוכן לקחת על עצמו. וכן לאנס באותה הזדמנות אמר שהוא מעדיף להפסיד כמה שניות בירידה ולהשיג את הדבוקה אחר כך מאשר לאבד את הכל בשל טעות אחת גדולה מדי. לא צריך להגיע כל כך רחוק עם חוויה של כמעט מוות שהוא עבר כדי להבין את זה. תשמרו על עצכם אייבי גילת