רכבת קלה בגוש דן

מצב
הנושא נעול.

מתלהב

New member
גם בעולם, למיטב זכרוני, רוב המודעות

זה נראה קצת אופיטמי מדיי...
באמת, מה הסיכוי שלא יהיו פרסומות על הקירות בתחנות של הרכבת התחתית? (לא שיש לי בעיה עם זה..)
גם בעולם, למיטב זכרוני, רוב המודעות
נמצאות בקיר ממול, מאחורי הפסים..
 

ממסין

New member
תחנה עילית קטנה

השם עילית נבחר
א. בגלל שמדובר ברכבת עילית (לפחות בחלק גדול מהמסלול) ב. בגלל המשמעות של המילה עילית כשם תואר לדבר איכותי, הכי טוב בתחומו... אני מצרפת עוד כמה תמונות מהפרויקט. הראשונה היא המשך למפה - תיאור מסלול הרכבת בתוך הקרונות
תחנה עילית קטנה
 

א ו ר ח 1

New member
באיזה מדור זה פורסם? תודה

רכבת קלה בגוש דן
מפה של שני הקוים הראשונים, כפי שפורסם היום בעיתון הארץ. אורך הקו הראשון יהיה 22 ק"מ. הקו השני מתוכנן מבקעת אונו למרכז ת"א, ומשם לחולון ולראשל"צ. נו, שיהיה כבר!!!
באיזה מדור זה פורסם? תודה
 
גם אני לא מצאתי את הכתבה

באיזה מדור זה פורסם? תודה
גם אני לא מצאתי את הכתבה
באתר של "הארץ".נשמח לקבל קישור.
 

אדיה

New member
על מה כל האופוריה הזאת?

רכבת קלה בגוש דן
מפה של שני הקוים הראשונים, כפי שפורסם היום בעיתון הארץ. אורך הקו הראשון יהיה 22 ק"מ. הקו השני מתוכנן מבקעת אונו למרכז ת"א, ומשם לחולון ולראשל"צ. נו, שיהיה כבר!!!
על מה כל האופוריה הזאת?
המדובר בתוכנית פשוט גרועה! לא רכבת תחתית, לא רכבת קלה, לא רכבת פרברית. מדובר בשעטנז שנרקח ע"י ועדה כדי לפשר בין גורמי הכח המעורבים ובלבד שיצליחו להסכים (או ליתר דיוק: לא להתנגד) על משהו שניתן להכתירו בכותרת "מערכת הסעת המונים למטרופולין תל אביב" ושיעלה מיליארדים רבים. כדרכן של פשרות, ההסכמה נקנית בכסף והפשרה מתבטאת בירושת רוב המגרעות של ההצעות המקוריות. הסבירות כי יבוצע משהו מעבר לרובו של הקו הראשון היא אפסית ככל שיתברר (ב"מפתיע") כי העלויות עולות לאין שיעור על ההערכות הראשוניות וכי אין בעצם הסכמה או תקציב להמשך הדרך. בכסף שידרש רק לכרית המנהרה מבני ברק עד יפו (שמן הסתם עוד תתארך משמעותית משני הקצוות עקב לחצים) ניתן בוודאי לממן את הכפלת המסילות לב"ש, אשקלון וכ"ס, הוספת מסילה שלישית ואף רביעית באילון ובנית תחנת יצחק שדה וכנראה גם לרכישת הקרונות הנדרשים (במלים אחרות: בלי כותרות מפוצצות, ותוך 4-5 שנים אפשר להכפיל את מספר היוממים המגיעים ברכבת למרכז העסקים ברצועת האיילון). מה שזועק לשמים הוא הכפילות בין התוכנית המוצעת לבין מערך מסילות הרכבת הקיים או הניתן למימוש ביתר קלות: קיימת כבר מסילה ביו רכבת מרכז לקרית אריה וניתן להתבסס על שלוחות קיימות להכנסת הרכבת לתוך פ"ת. כרית מנהרה מקבילה לאיילון היא מטופשת במיוחד. וגם בתוואי הדרומי במקום שתי המסילות (חולון ובת ים) עדיף לסלול את קו הרכבת המתוכנן מראשל"צ העובר בין חולון ובת ים. יתכן שהטוב ביותר הוא לחבר קו זה במנהרה מוולפסון דרך יפו - נווה צדק - יהודה הלוי - רח הרכבת - לתוך האילון. בעצם, הדבר הטוב היחיד שאפשר לאמר על התכנית המוצעת זה שהיא יותר טובה מכלום...
 

alantan

New member
הבעיתיות אינה במרכז

על מה כל האופוריה הזאת?
המדובר בתוכנית פשוט גרועה! לא רכבת תחתית, לא רכבת קלה, לא רכבת פרברית. מדובר בשעטנז שנרקח ע"י ועדה כדי לפשר בין גורמי הכח המעורבים ובלבד שיצליחו להסכים (או ליתר דיוק: לא להתנגד) על משהו שניתן להכתירו בכותרת "מערכת הסעת המונים למטרופולין תל אביב" ושיעלה מיליארדים רבים. כדרכן של פשרות, ההסכמה נקנית בכסף והפשרה מתבטאת בירושת רוב המגרעות של ההצעות המקוריות. הסבירות כי יבוצע משהו מעבר לרובו של הקו הראשון היא אפסית ככל שיתברר (ב"מפתיע") כי העלויות עולות לאין שיעור על ההערכות הראשוניות וכי אין בעצם הסכמה או תקציב להמשך הדרך. בכסף שידרש רק לכרית המנהרה מבני ברק עד יפו (שמן הסתם עוד תתארך משמעותית משני הקצוות עקב לחצים) ניתן בוודאי לממן את הכפלת המסילות לב"ש, אשקלון וכ"ס, הוספת מסילה שלישית ואף רביעית באילון ובנית תחנת יצחק שדה וכנראה גם לרכישת הקרונות הנדרשים (במלים אחרות: בלי כותרות מפוצצות, ותוך 4-5 שנים אפשר להכפיל את מספר היוממים המגיעים ברכבת למרכז העסקים ברצועת האיילון). מה שזועק לשמים הוא הכפילות בין התוכנית המוצעת לבין מערך מסילות הרכבת הקיים או הניתן למימוש ביתר קלות: קיימת כבר מסילה ביו רכבת מרכז לקרית אריה וניתן להתבסס על שלוחות קיימות להכנסת הרכבת לתוך פ"ת. כרית מנהרה מקבילה לאיילון היא מטופשת במיוחד. וגם בתוואי הדרומי במקום שתי המסילות (חולון ובת ים) עדיף לסלול את קו הרכבת המתוכנן מראשל"צ העובר בין חולון ובת ים. יתכן שהטוב ביותר הוא לחבר קו זה במנהרה מוולפסון דרך יפו - נווה צדק - יהודה הלוי - רח הרכבת - לתוך האילון. בעצם, הדבר הטוב היחיד שאפשר לאמר על התכנית המוצעת זה שהיא יותר טובה מכלום...
הבעיתיות אינה במרכז
אני מסכים איתך שהתכנית בעייתית, והיה ניתן לשפר את הפריסה בתל אביב עצמה, אבל לדעתי הבעייתיות מתרכזת באורך הנסיעה עד לתחנות בפרברים (פ"ת, בת-ים, חולון וראשל"צ, שלא לדבר על הקו הארוך והמייגע המתוכנן להרצליה). ניתן היה לקצר את הקווים המתוכננים לנסיעות הקצרות עד גהה במערב, עד יפו בדרום, ועד רמת השרון בצפון, ולהוסיף קווי רכבת קלה נוספים להרצליה, לראשל"צ, לפתח תקווה, לראש העין, לכפר סבא, ולרעננה. זאת באמצעות שימוש בזכויות הדרך של רכבת ישראל, והארכת הקווים במפלס הרחוב לתוך הערים הנ"ל. הדבר היה מוסיף נגישות רבה לתושבים רבים בלי אובדן הקשר המהיר ללב המטרופולין. השימוש ברכבת פרברים, מחייב את הנוסע להשתמש במיניבוס או אוטובוס על מנת להגיע לתחנה בפרבר, דבר המוריד רבת מהאטרקטיביות שלה. אני בכל זאת מאמין שישלימו לפחות את הקו הירוק והצהוב (לפחות בחלקו). קווים אלה מהווים פיצול בשני צדדיו של החלק הממונהר השל הקו האדום. מכיוון שהתדירות האפשרית במנהרה היא פי 2-3 מהתדירות האפשרית במפלס הרחוב, אי סלילת קווים אלה תגרום לחוסר ניצול של החלק הממונהר של הקו האדום. ואת זה "נערי האוצר" בוודאי לא יאפשרו!
 

DrunkGoat

New member
לא הבנתי בדיוק..

הבעיתיות אינה במרכז
אני מסכים איתך שהתכנית בעייתית, והיה ניתן לשפר את הפריסה בתל אביב עצמה, אבל לדעתי הבעייתיות מתרכזת באורך הנסיעה עד לתחנות בפרברים (פ"ת, בת-ים, חולון וראשל"צ, שלא לדבר על הקו הארוך והמייגע המתוכנן להרצליה). ניתן היה לקצר את הקווים המתוכננים לנסיעות הקצרות עד גהה במערב, עד יפו בדרום, ועד רמת השרון בצפון, ולהוסיף קווי רכבת קלה נוספים להרצליה, לראשל"צ, לפתח תקווה, לראש העין, לכפר סבא, ולרעננה. זאת באמצעות שימוש בזכויות הדרך של רכבת ישראל, והארכת הקווים במפלס הרחוב לתוך הערים הנ"ל. הדבר היה מוסיף נגישות רבה לתושבים רבים בלי אובדן הקשר המהיר ללב המטרופולין. השימוש ברכבת פרברים, מחייב את הנוסע להשתמש במיניבוס או אוטובוס על מנת להגיע לתחנה בפרבר, דבר המוריד רבת מהאטרקטיביות שלה. אני בכל זאת מאמין שישלימו לפחות את הקו הירוק והצהוב (לפחות בחלקו). קווים אלה מהווים פיצול בשני צדדיו של החלק הממונהר השל הקו האדום. מכיוון שהתדירות האפשרית במנהרה היא פי 2-3 מהתדירות האפשרית במפלס הרחוב, אי סלילת קווים אלה תגרום לחוסר ניצול של החלק הממונהר של הקו האדום. ואת זה "נערי האוצר" בוודאי לא יאפשרו!
לא הבנתי בדיוק..
למה אתה מתכוון כשאתה אומר "להוסיף קווי רכבת קלה"? הרי זו רכבת קלה. הקו הראשון הוא הקו האדום, שאליו, כמו שאמרת, יוסיפו קווי רכבת קלה.
 

alantan

New member
בנוסף אלו המתוכננים

לא הבנתי בדיוק..
למה אתה מתכוון כשאתה אומר "להוסיף קווי רכבת קלה"? הרי זו רכבת קלה. הקו הראשון הוא הקו האדום, שאליו, כמו שאמרת, יוסיפו קווי רכבת קלה.
בנוסף אלו המתוכננים
הכוונה שלי היא: א´ - לקצר את התוואי של הרכבת הקלה (קו אדום וכו´) ב´ - להסב את רכבות הפרברים (של רכבת ישראל) למתכונת של רכבת קלה (אקספרס) שתשרת את נוסעי הפרברים הרחוקים יותר בתוככי הערים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה