Golf Bravo
New member
רכבת לכרמיאל - "הארץ" היום
רכבת לכרמיאל - "הארץ" היום
זה מתוך "הארץ" מדור כלכלה, היום עדכון אחרון - 2005/01/07 04:40:06 הרכבת מעכו לכרמיאל יצאה לדרך, אבל היא תעבור באדמות שיופקעו מתושבי כפרים ערבים מאת ג'קי חורי במג'ד אל-כרום, דיר אל-אסד ובענה סוערות באחרונה הרוחות. תוואי מסילת הרכבת מכרמיאל למושב אחיהוד, חלק ממסילת עכו-כרמיאל, שאישרה לפני כשבועיים הוועדה לתשתיות לאומיות, עובר דרך אדמות פרטיות של תושבי שלושת הכפרים, ובעיקר במג'ד אל-כרום. במועצה המקומית שארור, המאגדת את הכפרים, חוששים שהשטחים, מדרום לכביש עכו-צפת, יופקעו ושתיחסם גישתם לאדמות מדרום למסילה. לדברי מוחמד שעבאן, מהנדס המועצה המקומית, חברי הוועדה לתשתיות לאומיות קיבלו את ההחלטה, שאיפשרה ל"רכבת ישראל" לפרסם מכרז להקמת המסילה, מבלי שהתייעצו עם נציגי הכפרים הערביים. הוא טוען שרק לפני כשבועיים, לקראת סיום עבודת הוועדה, נפגשו חבריה עם נציגי התושבים באזור. "נפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, כולל הפנייה לבית המשפט, על מנת למזער את הנזק", אמר אתמול ראש המועצה המקומית, אחמד דבאח, "אין ספק שהפרויקט הוא חשוב אבל צריך לקחת בחשבון גם את שיקולי המועצה והתושבים". לדבריו, ועדה שהוקמה במועצה, ובה נציגים עם בעלי האדמות, תפעל לשנות את התוכנית. הפיתרון הראשון שהוצע, המועדף על ידי המועצה והתושבים, לדבריו, הוא שתוואי הרכבת מאזור התעשייה בר-לב, ליד אחיהוד, לכרמיאל יעבור ברובו במנהרה. קטע המסילה הראשון, מעכו לאחיהוד, אמור להיחנך ברבעון הראשון של 2007. הקטע השני, מאחיהוד לכרמיאל, אמור להיחנך כשנה וחצי אחרי. עלות הפרויקט מוערכת בכמיליארד שקל. בכרמיאל ובסביבתה רואים במסילה החדשה מנוף לפריחת האזור, שיחובר כך למרכז המדינה. מרכבת ישראל נמסר בתגובה ש"הנושא עלה לדיון בוועדה לתשתיות לאומיות אשר שקלה את כל הטענות ואישרה את התוכנית להפקדה". מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, בינת שוורץ, מסרה בתגובה שהוועדה שמעה את נציגי היישובים , אך התוואי הקיים הוא העדיף ביותר בשקלול הכולל. לדבריה זהו גם התוואי העדיף לתושבי הכפרים, כי העלויות הגבוהות הכרוכות בהקמת מנהרה יביאו להקפאת התוכנית. "אין ספק שיהיו מפסידים, כי תשתיות בונים על קרקע", אמרה שוורץ, "אבל לזכותם גם תעמוד האופציה לתבוע פיצויים מהרשות המקומית ומהמדינה". לעניין חשש הניתוק מהאדמות, שוורץ ציינה שלאורך המסילה יהיו מעברים שיאפשרו לחקלאים ולבעלי הקרקעות גישה לאדמותיהם.
רכבת לכרמיאל - "הארץ" היום
זה מתוך "הארץ" מדור כלכלה, היום עדכון אחרון - 2005/01/07 04:40:06 הרכבת מעכו לכרמיאל יצאה לדרך, אבל היא תעבור באדמות שיופקעו מתושבי כפרים ערבים מאת ג'קי חורי במג'ד אל-כרום, דיר אל-אסד ובענה סוערות באחרונה הרוחות. תוואי מסילת הרכבת מכרמיאל למושב אחיהוד, חלק ממסילת עכו-כרמיאל, שאישרה לפני כשבועיים הוועדה לתשתיות לאומיות, עובר דרך אדמות פרטיות של תושבי שלושת הכפרים, ובעיקר במג'ד אל-כרום. במועצה המקומית שארור, המאגדת את הכפרים, חוששים שהשטחים, מדרום לכביש עכו-צפת, יופקעו ושתיחסם גישתם לאדמות מדרום למסילה. לדברי מוחמד שעבאן, מהנדס המועצה המקומית, חברי הוועדה לתשתיות לאומיות קיבלו את ההחלטה, שאיפשרה ל"רכבת ישראל" לפרסם מכרז להקמת המסילה, מבלי שהתייעצו עם נציגי הכפרים הערביים. הוא טוען שרק לפני כשבועיים, לקראת סיום עבודת הוועדה, נפגשו חבריה עם נציגי התושבים באזור. "נפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, כולל הפנייה לבית המשפט, על מנת למזער את הנזק", אמר אתמול ראש המועצה המקומית, אחמד דבאח, "אין ספק שהפרויקט הוא חשוב אבל צריך לקחת בחשבון גם את שיקולי המועצה והתושבים". לדבריו, ועדה שהוקמה במועצה, ובה נציגים עם בעלי האדמות, תפעל לשנות את התוכנית. הפיתרון הראשון שהוצע, המועדף על ידי המועצה והתושבים, לדבריו, הוא שתוואי הרכבת מאזור התעשייה בר-לב, ליד אחיהוד, לכרמיאל יעבור ברובו במנהרה. קטע המסילה הראשון, מעכו לאחיהוד, אמור להיחנך ברבעון הראשון של 2007. הקטע השני, מאחיהוד לכרמיאל, אמור להיחנך כשנה וחצי אחרי. עלות הפרויקט מוערכת בכמיליארד שקל. בכרמיאל ובסביבתה רואים במסילה החדשה מנוף לפריחת האזור, שיחובר כך למרכז המדינה. מרכבת ישראל נמסר בתגובה ש"הנושא עלה לדיון בוועדה לתשתיות לאומיות אשר שקלה את כל הטענות ואישרה את התוכנית להפקדה". מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, בינת שוורץ, מסרה בתגובה שהוועדה שמעה את נציגי היישובים , אך התוואי הקיים הוא העדיף ביותר בשקלול הכולל. לדבריה זהו גם התוואי העדיף לתושבי הכפרים, כי העלויות הגבוהות הכרוכות בהקמת מנהרה יביאו להקפאת התוכנית. "אין ספק שיהיו מפסידים, כי תשתיות בונים על קרקע", אמרה שוורץ, "אבל לזכותם גם תעמוד האופציה לתבוע פיצויים מהרשות המקומית ומהמדינה". לעניין חשש הניתוק מהאדמות, שוורץ ציינה שלאורך המסילה יהיו מעברים שיאפשרו לחקלאים ולבעלי הקרקעות גישה לאדמותיהם.