"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"

מצב
הנושא נעול.

cooldan612

New member
"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"

"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"
מתוך תקציר הכתבה שאני קראתי באתר YNET עולה כי הפרויקט השאפתני של שר התחבורה להקים קו רכבת לאילת הוא בגדר דבר מציאותי אשר עלול להיתקל בבליל התנגדויות הן מצד האוצר והן מצד החברה להגנת הטבע.

והנה הקישור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4523917,00.html
 
"מסטיק בזוקה יעלה למדינה 500 טריליון שקל"

"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"
מתוך תקציר הכתבה שאני קראתי באתר YNET עולה כי הפרויקט השאפתני של שר התחבורה להקים קו רכבת לאילת הוא בגדר דבר מציאותי אשר עלול להיתקל בבליל התנגדויות הן מצד האוצר והן מצד החברה להגנת הטבע.

והנה הקישור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4523917,00.html
"מסטיק בזוקה יעלה למדינה 500 טריליון שקל"
עוד סקופ מתוצרת ערימת הזבל של YNET.
 

Subi777

New member
בבסיס יש הגיון מסוים

"מסטיק בזוקה יעלה למדינה 500 טריליון שקל"
עוד סקופ מתוצרת ערימת הזבל של YNET.
בבסיס יש הגיון מסוים
האם קיים בארץ פרויקט תחבורתי שלא חרג ממסגרת התקציב שלו? ולצורך העניין לא משנה כרגע אם זה בגלל הבעיה התחבורתית או בגלל שרשויות מקומיות תפסו על זה גל כדי לשדרג תשתיות
 
"הגיון מסויים"


בבסיס יש הגיון מסוים
האם קיים בארץ פרויקט תחבורתי שלא חרג ממסגרת התקציב שלו? ולצורך העניין לא משנה כרגע אם זה בגלל הבעיה התחבורתית או בגלל שרשויות מקומיות תפסו על זה גל כדי לשדרג תשתיות
"הגיון מסויים"

איזה הגיון? הם כתבו מספר חסר כל בסיס כדי ליצור כותרת שמזמינה "טראפיק". אין לכך כל קשר ל"הגיון". ולפי העקרון שאתה מציין, אין שום סיבה להסתפק ב-50 מיליארד, ועדיף לכתוב 500 טריליון, כי זה ימשוך יותר "טראפיק". התקשורת הישראלית מתיימרת לספק לציבור מידע, ובפועל משקרת לו ומטעה אותו במתכוון.
 

בועז ל

New member
אותה גברת חוזרת בליווי נחמיה שטרסלר.

"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"
מתוך תקציר הכתבה שאני קראתי באתר YNET עולה כי הפרויקט השאפתני של שר התחבורה להקים קו רכבת לאילת הוא בגדר דבר מציאותי אשר עלול להיתקל בבליל התנגדויות הן מצד האוצר והן מצד החברה להגנת הטבע.

והנה הקישור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4523917,00.html
אותה גברת חוזרת בליווי נחמיה שטרסלר.
כאן. אפשר לבקר את הכוונה להקים את הקו לאילת, אבל 50 מיליארד? 50 מיליארד?!
אה, טוב: הסכום לא כולל בוודאי מע"מ
 
אולי לא 50 מיליארד אבל מי יודע כמה הוא יעלה?

אותה גברת חוזרת בליווי נחמיה שטרסלר.
כאן. אפשר לבקר את הכוונה להקים את הקו לאילת, אבל 50 מיליארד? 50 מיליארד?!
אה, טוב: הסכום לא כולל בוודאי מע"מ
אולי לא 50 מיליארד אבל מי יודע כמה הוא יעלה?
בסוף, כשהסרט יגזר העלות בטוח לא תהיה מה שמשרד התחבורה אומר וגם זה נדמה לי לא זול בכלל. אז במקום 50 מיליארד, אפשר פשוט להגיד "יותר מדי". מה זה משנה?
 

בועז ל

New member
נכון, אפשר להסתפק בהערכת משרד התחבורה

אולי לא 50 מיליארד אבל מי יודע כמה הוא יעלה?
בסוף, כשהסרט יגזר העלות בטוח לא תהיה מה שמשרד התחבורה אומר וגם זה נדמה לי לא זול בכלל. אז במקום 50 מיליארד, אפשר פשוט להגיד "יותר מדי". מה זה משנה?
נכון, אפשר להסתפק בהערכת משרד התחבורה
לצורך הטיעון כנגד עלותו הגבוהה של הפרויקט וזה מספיק ובסדר גמור; אבל להמציא סכומים דמיוניים, שנוגדים את הערכות אנשי המקצוע, זה כבר משהו אחר.
 
אה, פתאום זה לא משנה?

אולי לא 50 מיליארד אבל מי יודע כמה הוא יעלה?
בסוף, כשהסרט יגזר העלות בטוח לא תהיה מה שמשרד התחבורה אומר וגם זה נדמה לי לא זול בכלל. אז במקום 50 מיליארד, אפשר פשוט להגיד "יותר מדי". מה זה משנה?
אה, פתאום זה לא משנה?
אם זה לא משנה, למה הם כתבו 50 מיליארד ולא "יותר מדי" כמו שהצעת? כי הם יודעים שהכותרת תהיה פחות אפקטיבית. ואם הסכום לא משנה, למה הם דנים בסכומים בכלל? הרי אתה יודע שעכשיו "50 מיליארד" יהפוך ל"עובדה" שכל מי שמתנגד לקו לאילת יצטט כתורה מסיני, בכל אמצעי התקשורת והרשתות החברתיות, ואף אחד לא יזכור על מה "מסתמך" הנתון השקרי הזה. כך מנהלים תעמולה. אנחנו לא נולדנו אתמול, ואת תעשיית השקרים הזו של האוצר כבר ראינו בפעולה פעמים רבות מאד בעבר. תמשיך לטמון את הראש בחול...
 

Subi777

New member
אני באמת לא מבין

אותה גברת חוזרת בליווי נחמיה שטרסלר.
כאן. אפשר לבקר את הכוונה להקים את הקו לאילת, אבל 50 מיליארד? 50 מיליארד?!
אה, טוב: הסכום לא כולל בוודאי מע"מ
אני באמת לא מבין
איך בסין מקימים פרויקטי ענק מתגברים על כל המכשולים הטופוגרפים, וכאן כל דבר קטן הופך לתקציב ענק
 
שטרסלר המגוחך


אותה גברת חוזרת בליווי נחמיה שטרסלר.
כאן. אפשר לבקר את הכוונה להקים את הקו לאילת, אבל 50 מיליארד? 50 מיליארד?!
אה, טוב: הסכום לא כולל בוודאי מע"מ
שטרסלר המגוחך

ממשיך למכור את הסחורה המשומשת שלו לצופי ערוץ 2 המסוממים.
ממתינים עדיין לאוטובוסים המונעים בגז שהוא הבטיח שיפתרו את כל בעיות התחבורה של ישראל...


והטמבל הזה הוא שהתפרסם עם הסיסמה: "שלא יעבדו עליכם". בעיקר לא שטרסלר עצמו.
 

Rubim88

New member
זה לא בדיוק משנה אם יעלה 50,25 או 12..

"רכבת לאילת תעלה למדינה 50 מיליארד שקל"
מתוך תקציר הכתבה שאני קראתי באתר YNET עולה כי הפרויקט השאפתני של שר התחבורה להקים קו רכבת לאילת הוא בגדר דבר מציאותי אשר עלול להיתקל בבליל התנגדויות הן מצד האוצר והן מצד החברה להגנת הטבע.

והנה הקישור:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4523917,00.html
זה לא בדיוק משנה אם יעלה 50,25 או 12..
 
זה גם לא בדיוק משנה מה הרוחב של תעלות האוורור

זה לא בדיוק משנה אם יעלה 50,25 או 12..
זה גם לא בדיוק משנה מה הרוחב של תעלות האוורור
במלון המלך דוד בירושלים.

אז מה אם זה רק 15 ס"מ? זה אמור להפריע לניוזוויק לכתוב שמרגלים ישראלים התחבאו שם כדי לעקוב אחרי אל גור? מה, עתונים אמורים לכתוב עובדות נכונות?
 

Rubim88

New member
על איזה עובדות אתה מדבר?

זה גם לא בדיוק משנה מה הרוחב של תעלות האוורור
במלון המלך דוד בירושלים.

אז מה אם זה רק 15 ס"מ? זה אמור להפריע לניוזוויק לכתוב שמרגלים ישראלים התחבאו שם כדי לעקוב אחרי אל גור? מה, עתונים אמורים לכתוב עובדות נכונות?
על איזה עובדות אתה מדבר?
מדובר בהערכות עלות(ואתה כבר יודע עד כמה הן מדוייקות) שכל גוף יכול פשוט לתת אחת כזו, שבמקרה הזה אפילו לא רלוונטיות כלל להגיון הלא קיים מאחורי הפרוייקט. לגבי עובדות בעיתונות, עיתונות צהובה כמו אתר YNET צריכה איכשהו למשוך את הקוראים ולייצור רייטינג על מנת לממן את עצמה דרך פרסומות, אם אתה מחפש לקרוא יותר עובדות(וגם לא תמיד) אפשר לעשות זאת במגזינים מקצועיים או במדיה בתחומים הרלוונטים כמו פה לדוגמא.
 
הרי זה בדיוק מה שאני אומר

על איזה עובדות אתה מדבר?
מדובר בהערכות עלות(ואתה כבר יודע עד כמה הן מדוייקות) שכל גוף יכול פשוט לתת אחת כזו, שבמקרה הזה אפילו לא רלוונטיות כלל להגיון הלא קיים מאחורי הפרוייקט. לגבי עובדות בעיתונות, עיתונות צהובה כמו אתר YNET צריכה איכשהו למשוך את הקוראים ולייצור רייטינג על מנת לממן את עצמה דרך פרסומות, אם אתה מחפש לקרוא יותר עובדות(וגם לא תמיד) אפשר לעשות זאת במגזינים מקצועיים או במדיה בתחומים הרלוונטים כמו פה לדוגמא.
הרי זה בדיוק מה שאני אומר
אבל יש כאן כמה חברים שמתייחסים ברצינות לכתבות של YNET ומביאים אותן כאיזה "מקור מידע".
 
אז כמה הקו באמת יעלה?

זהו טבעו של עולם..
וקישור מתוקן לכתבה בPort2Port.
אז כמה הקו באמת יעלה?
ברור ש 50 מיליארד הוא סכום מופרך ונדמה שנקבו בו רק כי זה בדיוק פי 2 מהערכת משרד התחבורה. אבל נדמה לי שגם ההערכה של משרד התחבורה היא אופטימית.
 
אף אחד לא יודע

אז כמה הקו באמת יעלה?
ברור ש 50 מיליארד הוא סכום מופרך ונדמה שנקבו בו רק כי זה בדיוק פי 2 מהערכת משרד התחבורה. אבל נדמה לי שגם ההערכה של משרד התחבורה היא אופטימית.
אף אחד לא יודע
כל הסכומים שננקבו עד היום הם בלוף מוחלט.

כל מיני ארגונים עם אג'נדה (לכל הכיוונים) מגישים "דו"חות מקצועיים" ו"מחקרים" עם סכומים שנשלפו מהשרוול (לטובת נפשם הרכה של הגולשים אני לא אכתוב מאיפה באמת הם נשלפו).

האמת היא שלא ברור לחלוטין היקף הפרוייקט, מהן העלויות הנלוות, באיזו דרך ימומן (יכול להיות BOT של הסינים או של מישהו אחר) וכמה מהמימון ייפול על תקציב המדינה, ולאורך כמה שנים (נקודה משמעותית מאד).

אבל זה לא מפריע לשקרנים לצרוח שמחר בבוקר המדינה תשלם מיידית 50 מיליארד ₪ על הפרוייקט.
 

בועז ל

New member
מאוד-מאוד חשוב לדעת מהו היקף הפרויקט

אף אחד לא יודע
כל הסכומים שננקבו עד היום הם בלוף מוחלט.

כל מיני ארגונים עם אג'נדה (לכל הכיוונים) מגישים "דו"חות מקצועיים" ו"מחקרים" עם סכומים שנשלפו מהשרוול (לטובת נפשם הרכה של הגולשים אני לא אכתוב מאיפה באמת הם נשלפו).

האמת היא שלא ברור לחלוטין היקף הפרוייקט, מהן העלויות הנלוות, באיזו דרך ימומן (יכול להיות BOT של הסינים או של מישהו אחר) וכמה מהמימון ייפול על תקציב המדינה, ולאורך כמה שנים (נקודה משמעותית מאד).

אבל זה לא מפריע לשקרנים לצרוח שמחר בבוקר המדינה תשלם מיידית 50 מיליארד ₪ על הפרוייקט.
מאוד-מאוד חשוב לדעת מהו היקף הפרויקט
ומהם מרכיביו לפני שמבצעים אומדן כלשהו. עם זאת, יש לציין שכבר נוכחנו להיווכח, שבמהלכם של פרויקטים (ובמיוחד, מגה פרויקטים שביצועם נפרש ע"פ שנים) נוספים ו/או נגרעים לא אחת מרכיבים רבים - עניין שמבטל כל "תעודת ביטוח" ביחס לאומדן המקורי.
 
לשם השוואה, מה לגבי A1?

מאוד-מאוד חשוב לדעת מהו היקף הפרויקט
ומהם מרכיביו לפני שמבצעים אומדן כלשהו. עם זאת, יש לציין שכבר נוכחנו להיווכח, שבמהלכם של פרויקטים (ובמיוחד, מגה פרויקטים שביצועם נפרש ע"פ שנים) נוספים ו/או נגרעים לא אחת מרכיבים רבים - עניין שמבטל כל "תעודת ביטוח" ביחס לאומדן המקורי.
לשם השוואה, מה לגבי A1?
נדמה לי שההערכה המקורית הייתה 6 מיליארד שקל. כמה זה יוצא "בסוף", כי אנחנו עוד רחוקים מהסוף?
 

Rubim88

New member
לפי סיכום של דו"חות הרכבת

לשם השוואה, מה לגבי A1?
נדמה לי שההערכה המקורית הייתה 6 מיליארד שקל. כמה זה יוצא "בסוף", כי אנחנו עוד רחוקים מהסוף?
לפי סיכום של דו"חות הרכבת
עד לסוף 2013 - כמעט 5 מיליארד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה