230 קמ"ש זאת לא מסילה מהירה במונחים המודרניים
והפרש העלויות בין 160 ל-230 עבור מסילה חדשה לא משמעותי. בנוגע לקו לאילת, שיניתי את דעתי מתמיכה להתנגדות לפרוייקט בפורמט הנוכחי, כששמעתי את כץ (או ביבי, אני כבר לא זוכר) אומר וחוזר על המילים "300 קמ"ש" כמה פעמים בהזדמנויות שונות. נוסיף לזה את הויתור על נמל התעלה - הדרך היחידה לשדרג באמת את נמל אילת תוך הבאת המסילה שירות לתוכו. לדעתי, אפשר היה לתמוך בפרוייקט רק בפורמט "הישן" וההגיוני שלו. אם בסוף באמת תתוכנן מסילה "רק" ל-230 קמ"ש, אני רק אשמח שהבזבוז הגדול שבהקמת מסילה מהירה בישראל (בכל מקום שהוא) נחסך מאיתנו.
230 קמ"ש זאת לא מסילה מהירה במונחים המודרנייםאני מבקש להבהיר: אני לא שותף לניפוח המגמתי
של מתנגדי הקו. אני אפילו חושב שהוא מזיק בסופו של דבר מבחינה טקטית. אני משתדל להתבסס על הנתונים כפי שהם ועל מה שנסלל עד כה. ברור לי ש-50 מיליארד זו הגזמה פראית, אבל 17-22 מיליארד זו הערכה ריאלית למדי. אמנם המנהרות והגשרים לא יהיו בקנה מידה דומה לאלו של A1, אבל אי אפשר להתעלם מאורך הקו וככל הנראה גם העניין הפעוט של 230 קמ"ש ישפיע וייקר את הקו בכמה אחוזים.
והפרש העלויות בין 160 ל-230 עבור מסילה חדשה לא משמעותי. בנוגע לקו לאילת, שיניתי את דעתי מתמיכה להתנגדות לפרוייקט בפורמט הנוכחי, כששמעתי את כץ (או ביבי, אני כבר לא זוכר) אומר וחוזר על המילים "300 קמ"ש" כמה פעמים בהזדמנויות שונות. נוסיף לזה את הויתור על נמל התעלה - הדרך היחידה לשדרג באמת את נמל אילת תוך הבאת המסילה שירות לתוכו. לדעתי, אפשר היה לתמוך בפרוייקט רק בפורמט "הישן" וההגיוני שלו. אם בסוף באמת תתוכנן מסילה "רק" ל-230 קמ"ש, אני רק אשמח שהבזבוז הגדול שבהקמת מסילה מהירה בישראל (בכל מקום שהוא) נחסך מאיתנו.