רכבת ישראל

bell55

New member
רכבת ישראל

מה קובע איזה סוג אוטובוס מופעל בקו מסוים?
שלום לכם


אולי תדעו לענות לי... אני נוסע בקו 76 של אגד מתל אביב לחולון בשעות אחר הצהריים, כלומר 17 והלאה.

עד לפני כחודש / כחודש וחצי, הקו היה מופעל על-ידי אוטובוס ארוך (בטח יש לו שם מקצועי), כלומר, או מהסוג שמחוברים עם האקורדיון, או מהסוג שהוא פשוט ארוך מטבעו עם 3-4 דלתות, והצפיפות היתה נסבלת בהחלט.

אך מאז אותה תקופת זמן, האוטובוס שמפעיל את הקו הוא אוטובוס קטן וישן, מיזוג האויר מקרטע עד לכלל לא דלוק, בלי אפשרות לעלות ולתקף מאחורה.

מדוע זה קרה?
ואיך אפשר, אם בכלל, להשפיע בכך שסוג האוטובוס הקודמ יחזור להפעיל את הקו? הרי הוא הפעיל אותו מאז ומתמיד.

אולי מישהו יודע על-כך יותר...

תודה בכל מקרה!
רכבת ישראל
יוצא לי לנסוע הרבה בקיץ ברכבת, ותמיד אני
יושבת על המדרגות!!! אין מקומות ישיבה פנויים אף פעם!
במיוחד בימי ראשון שיש המון אנשים ואז כולם נידחסים
לתוך הקרון, ואפילו יצא לי כמה פעמים לעמוד כל הדרך
בערך שעה!! צריך שיהיו יותר רכבות לפחות בקיץ!!!!
 
באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות

רכבת ישראל
יוצא לי לנסוע הרבה בקיץ ברכבת, ותמיד אני
יושבת על המדרגות!!! אין מקומות ישיבה פנויים אף פעם!
במיוחד בימי ראשון שיש המון אנשים ואז כולם נידחסים
לתוך הקרון, ואפילו יצא לי כמה פעמים לעמוד כל הדרך
בערך שעה!! צריך שיהיו יותר רכבות לפחות בקיץ!!!!
באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות
ישיבה.
מוזמן לנסוע פעם במטרו של לונדון בשעת העומס כדי לקבל סדרי גודל.
&nbsp
מה שכן רכבת ישראל נכשלת בענק בטיפול בעומסים. ויש לה הרבה אפשרויות לטפל בזה. בעבר למשל היו עושים רכבת דאבל דק כפולה עם 2 קטרים.. היום יש יותר ציוד נייד ולא עושים את זה. גם הלו"ז של הרכבת באופן כללי הוא הזיה.
מהשלום לחוף הכרמל יש רכבת ב19:21, 19:46 וב 19:51 ואז שוב המתנה של 20 דקות. מה ההיגיון בלעשות רכבת בהפרש של 5 דקות ואז הרכבת הבאה 20 ומשהו דקות אחריה?!
דווקא בקו הכי עמוס של רכבת ישראל (חיפה - תא) ריווח הרכבות צריך להיות באינטרוולים הגיוניים. אמורים לטפל קודם בקו העמוס ומסביבו לבנות את כל השאר ולא ההפך.
 

arseny92

Active member
מנהל
רכבת לנהריה ורכבת לכרמיאל

באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות
ישיבה.
מוזמן לנסוע פעם במטרו של לונדון בשעת העומס כדי לקבל סדרי גודל.
&nbsp
מה שכן רכבת ישראל נכשלת בענק בטיפול בעומסים. ויש לה הרבה אפשרויות לטפל בזה. בעבר למשל היו עושים רכבת דאבל דק כפולה עם 2 קטרים.. היום יש יותר ציוד נייד ולא עושים את זה. גם הלו"ז של הרכבת באופן כללי הוא הזיה.
מהשלום לחוף הכרמל יש רכבת ב19:21, 19:46 וב 19:51 ואז שוב המתנה של 20 דקות. מה ההיגיון בלעשות רכבת בהפרש של 5 דקות ואז הרכבת הבאה 20 ומשהו דקות אחריה?!
דווקא בקו הכי עמוס של רכבת ישראל (חיפה - תא) ריווח הרכבות צריך להיות באינטרוולים הגיוניים. אמורים לטפל קודם בקו העמוס ומסביבו לבנות את כל השאר ולא ההפך.
רכבת לנהריה ורכבת לכרמיאל
 

25306yosef

New member
החישובים והצרכים של הרכבת שונים מהחישובים והצרכים שלך.

באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות
ישיבה.
מוזמן לנסוע פעם במטרו של לונדון בשעת העומס כדי לקבל סדרי גודל.
&nbsp
מה שכן רכבת ישראל נכשלת בענק בטיפול בעומסים. ויש לה הרבה אפשרויות לטפל בזה. בעבר למשל היו עושים רכבת דאבל דק כפולה עם 2 קטרים.. היום יש יותר ציוד נייד ולא עושים את זה. גם הלו"ז של הרכבת באופן כללי הוא הזיה.
מהשלום לחוף הכרמל יש רכבת ב19:21, 19:46 וב 19:51 ואז שוב המתנה של 20 דקות. מה ההיגיון בלעשות רכבת בהפרש של 5 דקות ואז הרכבת הבאה 20 ומשהו דקות אחריה?!
דווקא בקו הכי עמוס של רכבת ישראל (חיפה - תא) ריווח הרכבות צריך להיות באינטרוולים הגיוניים. אמורים לטפל קודם בקו העמוס ומסביבו לבנות את כל השאר ולא ההפך.
החישובים והצרכים של הרכבת שונים מהחישובים והצרכים שלך.
החישובים של הרכבת הם להפעיל רכבות מהדרום לצפון ולהפך, כלומר, מבאר שבע לכרמיאל / נהריה, וממודיעין / נתב"ג לנהריה ולהפך (כאשר תל אביב וחיפה הם רק תחנות ביניים). וזאת תוך כדי התחשבות בכלל הרשת הארצית וכולל כל קווי הרכבת האחרים בארץ. הרי תכנון לוח זמנים לרכבות מבאר שבע לכרמיאל / נהריה, וממודיעין לנהריה ולהפך, צריך להתחשב בכלל הרכבות האחרות שבארץ מאחר וכל רכבת משפיעה גם על רכבות אחרות וצריך גם לקחת מקדמי ביטחון. לרכבת ישראל יש כיום הרבה מאוד אילוצים שלא מאפשרים לה לתגבר רכבות בקרונות נוספים. משכך, למעשה ניתן לומר שאין קרונות נוספים לרכבת לצורך תגבור הרכבות. וצריך גם רזרבות לצרכים עתידיים בלתי צפויים.

******************

באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות ישיבה, אבל למרות זאת ניתן למצוא דרכים לנסוע בנוחות באוטובוס במקרה והרכבת מלאה.
 
אלה לא הצרכים שלי. אלה הצרכים של האוכלוסיה.

החישובים והצרכים של הרכבת שונים מהחישובים והצרכים שלך.
החישובים של הרכבת הם להפעיל רכבות מהדרום לצפון ולהפך, כלומר, מבאר שבע לכרמיאל / נהריה, וממודיעין / נתב"ג לנהריה ולהפך (כאשר תל אביב וחיפה הם רק תחנות ביניים). וזאת תוך כדי התחשבות בכלל הרשת הארצית וכולל כל קווי הרכבת האחרים בארץ. הרי תכנון לוח זמנים לרכבות מבאר שבע לכרמיאל / נהריה, וממודיעין לנהריה ולהפך, צריך להתחשב בכלל הרכבות האחרות שבארץ מאחר וכל רכבת משפיעה גם על רכבות אחרות וצריך גם לקחת מקדמי ביטחון. לרכבת ישראל יש כיום הרבה מאוד אילוצים שלא מאפשרים לה לתגבר רכבות בקרונות נוספים. משכך, למעשה ניתן לומר שאין קרונות נוספים לרכבת לצורך תגבור הרכבות. וצריך גם רזרבות לצרכים עתידיים בלתי צפויים.

******************

באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות ישיבה, אבל למרות זאת ניתן למצוא דרכים לנסוע בנוחות באוטובוס במקרה והרכבת מלאה.
אלה לא הצרכים שלי. אלה הצרכים של האוכלוסיה.
ראוי שהקו העמוס ביותר של רכבת ישראל יקבל עדיפות על פני הקווים האחרים.
הרכבות בו צריכות להיות אופטימליות ובהתאם לאילוצים שלהם לארגן את שאר הרכבות בהתאם.
&nbsp
כך עובדת כל מערכת מתוקנת. מגדירים מהו הדבר הכי חשוב ובהתאם אליו כל האחרים מסתדרים.
 
כנראה עוד לא ראית את השרשורים החדשים בפורום

אלה לא הצרכים שלי. אלה הצרכים של האוכלוסיה.
ראוי שהקו העמוס ביותר של רכבת ישראל יקבל עדיפות על פני הקווים האחרים.
הרכבות בו צריכות להיות אופטימליות ובהתאם לאילוצים שלהם לארגן את שאר הרכבות בהתאם.
&nbsp
כך עובדת כל מערכת מתוקנת. מגדירים מהו הדבר הכי חשוב ובהתאם אליו כל האחרים מסתדרים.
כנראה עוד לא ראית את השרשורים החדשים בפורום
מה הדבר הכי חשוב זה עניין של השקפה.
לשר התחבורה למשל יש השקפה שונה לגמרי לגבי מה הכי חשוב.
 
מה הקשר?

אבל לא הכי אלקטורלי של שר התחבורה
מה הקשר?
אני מדבר על המצב עוד לפני התערבות השר.
הרכבת ביקשה לקצר את קו כרמיאל-תל אביב עד חיפה. כלומר הרכבת היא זו שרצתה לפגוע בקו הכי מבוקש והכי רווחי (חיפה תל אביב) לטובת הקו לירושלים.
 
הרכבת רצתה או הרכבת נאלצה?

מה הקשר?
אני מדבר על המצב עוד לפני התערבות השר.
הרכבת ביקשה לקצר את קו כרמיאל-תל אביב עד חיפה. כלומר הרכבת היא זו שרצתה לפגוע בקו הכי מבוקש והכי רווחי (חיפה תל אביב) לטובת הקו לירושלים.
הרכבת רצתה או הרכבת נאלצה?
לא הרכבת זו שדוחפת את הקו לירושלים גם במחיר של פגיעה משמעותית בקווים אחרים.
 
לא זכור לי שלפני שנה הרכבת העלתה דגל אדום והתריעה

הרכבת רצתה או הרכבת נאלצה?
לא הרכבת זו שדוחפת את הקו לירושלים גם במחיר של פגיעה משמעותית בקווים אחרים.
לא זכור לי שלפני שנה הרכבת העלתה דגל אדום והתריעה
שלא יהיה לה ציוד להפעיל את הקו לירושליים.
 

25306yosef

New member
אין כל מחסור בציוד לצורך הפעלת הקו לירושלים.

לא זכור לי שלפני שנה הרכבת העלתה דגל אדום והתריעה
שלא יהיה לה ציוד להפעיל את הקו לירושליים.
אין כל מחסור בציוד לצורך הפעלת הקו לירושלים.
יש רק מחסור בקטרי דיזל לצורך הפעלת הקו לירושלים שנועד בכלל להיות קו חשמלי לכל אורכו.

מכיוון שהקו עדיין לא חושמל לכל אורכו, לא ניתן להפעילו אלא בעזרת קטרי דיזל בקטע שעדיין לא חושמל.

זו ככל הנראה כל הבעיה.
 

trilliane

Active member
מנהל
זה נכון לנסיעות קצרות בעיר, בנסיעות ארוכות סביר לצפות לכיסא

באופן כללי אמצעי הסעת המונים לא מתוכנן כך שלכולם יהיו מקומות
ישיבה.
מוזמן לנסוע פעם במטרו של לונדון בשעת העומס כדי לקבל סדרי גודל.
&nbsp
מה שכן רכבת ישראל נכשלת בענק בטיפול בעומסים. ויש לה הרבה אפשרויות לטפל בזה. בעבר למשל היו עושים רכבת דאבל דק כפולה עם 2 קטרים.. היום יש יותר ציוד נייד ולא עושים את זה. גם הלו"ז של הרכבת באופן כללי הוא הזיה.
מהשלום לחוף הכרמל יש רכבת ב19:21, 19:46 וב 19:51 ואז שוב המתנה של 20 דקות. מה ההיגיון בלעשות רכבת בהפרש של 5 דקות ואז הרכבת הבאה 20 ומשהו דקות אחריה?!
דווקא בקו הכי עמוס של רכבת ישראל (חיפה - תא) ריווח הרכבות צריך להיות באינטרוולים הגיוניים. אמורים לטפל קודם בקו העמוס ומסביבו לבנות את כל השאר ולא ההפך.
זה נכון לנסיעות קצרות בעיר, בנסיעות ארוכות סביר לצפות לכיסא
אנשים שנאלצים לעמוד זמן רב בורחים מהתחבורה הציבורית ובצדק.
 

25306yosef

New member
נסי לנסוע ברכבת בחורף.

רכבת ישראל
יוצא לי לנסוע הרבה בקיץ ברכבת, ותמיד אני
יושבת על המדרגות!!! אין מקומות ישיבה פנויים אף פעם!
במיוחד בימי ראשון שיש המון אנשים ואז כולם נידחסים
לתוך הקרון, ואפילו יצא לי כמה פעמים לעמוד כל הדרך
בערך שעה!! צריך שיהיו יותר רכבות לפחות בקיץ!!!!
נסי לנסוע ברכבת בחורף.
בחורף תמצאי הרבה מאוד מקומות ישיבה ברכבת.

ימי הקיץ זה לא הזמן המתאים לנסוע ברכבת ובוודאי שלא לצורך טיול בילוי וימי כיף והנאה. בימי הקיץ כדאי לבדוק מה המצב באוטובוסים. בקווים המקבילים לרכבת (כמו למשל קו 900 בין חיפה לת"א) יתכן שאוטובוסים רבים נוסעים כיום ריקים, ולכן עדיף לנסוע בהם. עדיף נוחות על חשבון זמן.
 

XrayCharlie

New member
קו 900? יש לך מושג מה הלו"ז שלו? למה אתה מקשקש?

נסי לנסוע ברכבת בחורף.
בחורף תמצאי הרבה מאוד מקומות ישיבה ברכבת.

ימי הקיץ זה לא הזמן המתאים לנסוע ברכבת ובוודאי שלא לצורך טיול בילוי וימי כיף והנאה. בימי הקיץ כדאי לבדוק מה המצב באוטובוסים. בקווים המקבילים לרכבת (כמו למשל קו 900 בין חיפה לת"א) יתכן שאוטובוסים רבים נוסעים כיום ריקים, ולכן עדיף לנסוע בהם. עדיף נוחות על חשבון זמן.
קו 900? יש לך מושג מה הלו"ז שלו? למה אתה מקשקש?
 

25306yosef

New member
יש פעם בשעה אוטובוס ישיר מחיפה לתל אביב

קו 900? יש לך מושג מה הלו"ז שלו? למה אתה מקשקש?
יש פעם בשעה אוטובוס ישיר מחיפה לתל אביב
האוטובוס לא מלא אף פעם ולרוב הוא ריק וזה עדיף על רכבת עמוסה ודחוסה.

ובנוסף יש גם את 947 לנתניה שלרוב נוסע ריק ומשם ניתן להחליף, וגם זה עדיף על רכבת עמוסה ודחוסה.

ויש גם את 921 ויש עוד שלל אפשרויות לנסוע מחיפה לתל אביב שלא עם הרכבת העמוסה והדחוסה.
 

XrayCharlie

New member
אמרת 900 אז תגיב ל-900 (שלכל אחד פה יש יותר אצבעות בידיים...

יש פעם בשעה אוטובוס ישיר מחיפה לתל אביב
האוטובוס לא מלא אף פעם ולרוב הוא ריק וזה עדיף על רכבת עמוסה ודחוסה.

ובנוסף יש גם את 947 לנתניה שלרוב נוסע ריק ומשם ניתן להחליף, וגם זה עדיף על רכבת עמוסה ודחוסה.

ויש גם את 921 ויש עוד שלל אפשרויות לנסוע מחיפה לתל אביב שלא עם הרכבת העמוסה והדחוסה.
אמרת 900 אז תגיב ל-900 (שלכל אחד פה יש יותר אצבעות בידיים...
מנסיעות שלו בשבוע!).
אני לא קורא ל-910 מהיר אם הוא עוצר כמעט בכל תחנה בדרך (אפילו שמדובר במספר קטן) אבל אם ה-921 זאת אופציה מבחינתך, אז...
 

25306yosef

New member
אני אכן התכוונתי לקו מספר 910.

אמרת 900 אז תגיב ל-900 (שלכל אחד פה יש יותר אצבעות בידיים...
מנסיעות שלו בשבוע!).
אני לא קורא ל-910 מהיר אם הוא עוצר כמעט בכל תחנה בדרך (אפילו שמדובר במספר קטן) אבל אם ה-921 זאת אופציה מבחינתך, אז...
אני אכן התכוונתי לקו מספר 910.
ואני מעדיף כיום את הנסיעה בקו 921 מאשר נסיעה ברכבת עמוסה ודחוסה.

אני אדם שאוהב נוחות ותענוגות ולמען הנוחות והתענוגות אני מוכן לשלם בזמן.

וכאשר הרכבת עמוסה ודחוסה, הנסיעה בקו 921 הופכת להיות לנסיעת תענוגות.

למותר לציין, שהנסיעה בקו 921 / 947 / 910 היא נסיעת תענוגות בגלל שברוב שעות היום האוטובוסים נוסעים ריקים רוב הזמן. ואני שונא לנסוע כאשר יש עומס ודחיסות.

הרכבת מנהריה לנתב"ג של השעה 4 בבוקר (בחודשי החורף) עמוסה הרבה הרבה יותר מקווי 910 / 921 / 947 בשעות היום.
 

arseny92

Active member
מנהל
יוסף ששונא מזומנים ורב-קו מהיתכנות של אי קריאת כרטיס

אני אכן התכוונתי לקו מספר 910.
ואני מעדיף כיום את הנסיעה בקו 921 מאשר נסיעה ברכבת עמוסה ודחוסה.

אני אדם שאוהב נוחות ותענוגות ולמען הנוחות והתענוגות אני מוכן לשלם בזמן.

וכאשר הרכבת עמוסה ודחוסה, הנסיעה בקו 921 הופכת להיות לנסיעת תענוגות.

למותר לציין, שהנסיעה בקו 921 / 947 / 910 היא נסיעת תענוגות בגלל שברוב שעות היום האוטובוסים נוסעים ריקים רוב הזמן. ואני שונא לנסוע כאשר יש עומס ודחיסות.

הרכבת מנהריה לנתב"ג של השעה 4 בבוקר (בחודשי החורף) עמוסה הרבה הרבה יותר מקווי 910 / 921 / 947 בשעות היום.
יוסף ששונא מזומנים ורב-קו מהיתכנות של אי קריאת כרטיס
נוסע באוטובוס...
 

25306yosef

New member
זה בדיוק מה שנקרא לקחת סיכון מחושב.

יוסף ששונא מזומנים ורב-קו מהיתכנות של אי קריאת כרטיס
נוסע באוטובוס...
זה בדיוק מה שנקרא לקחת סיכון מחושב.
אני לוקח בחשבון שבמקרה הגרוע ביותר של תקלה ברב קו, אני אאלץ לחכות עד שעות הבוקר המאוחרות ואז אוכל לנסוע ברכבת....
 
למעלה