רכבת ישראל - רק ליהודים?

מצב
הנושא נעול.

יהוושע

New member
איני קטן אמונה , להיפך , אני יותר

אני יודע שזה רחוק...
אני כנראה משועמם מדי, ומנסה לתכנן קוים דמיוניים... לגבי טבריה, לא אמרתי שהתחנה תהיה במרכז העיר. גם אם היא תהיה בתוואי של רכבת העמק לצמח, אפשר שהתחנה תהיה בכניסה לעיר, ליד חמי טבריה. אני לא מכיר בדיוק את השטח שם, אבל אני מניח שאם ירצו ימצאו לזה פתרון... אני מודע לזה שיש בעיות טכניות רציניות עם הקוים בגליל בגלל הטופוגרפיה ההררית, ושזה מאד מייקר את הפרויקט... דווקא התואי מכרמיאל דרך מער למגדל נראה לי נוח יחסית... הקו לראש פנה יצטרך לחצות את נחל עמוד, וזה בעיה גדולה... במיוחד שיש שם שמורת טבע... כתבתי במקום אחר שאנחנו בפיגור בגלל שהזנחנו את הרכבת במשך 40 שנה... אני לא חושב שאפשר להשוות את הרכבת שלנו לפני העידן החדש לגרועות שבמדינות העולם השלישי... עולם שלישי אולי כן, אבל לא בין הגרועות... מאז התקדמנו ואנחנו כבר בעולם השני... משאבים... זו תמיד הבעיה... אני לא חושב שהשקעה ברכבת צריכה להיות על חשבון כבישים... אם יש כבישים מיותרים זה בשטחי B ו-C... עוקפי ישובים ערביים למיניהם... אתה נשמע לי קטן אמונה... רכבת לירושלים תהיה תוך מספר שנים בתואי המסילה הקיימת... לי אין ספק בכך... מה יהיה עם הקו המהיר ממודיעין זה כבר ענין אחר... להערכתי זה לא יהיה בעשור הזה...
איני קטן אמונה , להיפך , אני יותר
ממרוצה מהתקדמות הרכבת בעשור האחרון , אלא שמתוך ניסיון מר של שנים עברו , אני למד כי דברים קורים לאט מדי בארץ ישראל , ולוואי ואתבדה . אני אומר שלאחר שהרכבת תשלים את כול תוכניותיה שכבר מצויות בקנה , ( או מחוץ למגירות ) אפשר יהיה להתחיל בספקולציות לגבי הקו /וים לגליל .
 

nitsansh

New member
מה רע בספקולציות?

איני קטן אמונה , להיפך , אני יותר
ממרוצה מהתקדמות הרכבת בעשור האחרון , אלא שמתוך ניסיון מר של שנים עברו , אני למד כי דברים קורים לאט מדי בארץ ישראל , ולוואי ואתבדה . אני אומר שלאחר שהרכבת תשלים את כול תוכניותיה שכבר מצויות בקנה , ( או מחוץ למגירות ) אפשר יהיה להתחיל בספקולציות לגבי הקו /וים לגליל .
מה רע בספקולציות?
אגב, את הקו לכרמיאל שאמרו שהוא בתכנית לא רואים במפה של תוכניות הפיתוח באתר של הרכבת. הקוים הנוספים שמתוכננים כרגע הם קו מאשדוד לאשקלון שיתחבר לקו לבאר-שבע בקרית-גת, חידוש הקו בין לוד וראש-העין, המשך הקו מנתב"ג דרך לוד למודיעין וירושלים, וכמו כן הקוים לראשל"צ (שלוחה מכוון רחובות - פרויקט שכבר נמצא בבניה - ורכבת פרברים מאיילון דרך חולון). ראיתי בתכנית גם שלוחה שתיכנס לפ"ת. וזה חוץ מכמה תחנות נוספות בקוים קיימים. אגב... הכותרת של התכנית היא "רכבת 2000", אבל תרשו לי להמר שהיא לא תסתיים עד 2010...
 

יהוושע

New member
אתה רואה , אני דווקא מאמין שרבות

מה רע בספקולציות?
אגב, את הקו לכרמיאל שאמרו שהוא בתכנית לא רואים במפה של תוכניות הפיתוח באתר של הרכבת. הקוים הנוספים שמתוכננים כרגע הם קו מאשדוד לאשקלון שיתחבר לקו לבאר-שבע בקרית-גת, חידוש הקו בין לוד וראש-העין, המשך הקו מנתב"ג דרך לוד למודיעין וירושלים, וכמו כן הקוים לראשל"צ (שלוחה מכוון רחובות - פרויקט שכבר נמצא בבניה - ורכבת פרברים מאיילון דרך חולון). ראיתי בתכנית גם שלוחה שתיכנס לפ"ת. וזה חוץ מכמה תחנות נוספות בקוים קיימים. אגב... הכותרת של התכנית היא "רכבת 2000", אבל תרשו לי להמר שהיא לא תסתיים עד 2010...
אתה רואה , אני דווקא מאמין שרבות
מן התוכניות הנ"ל דווקא ייצאו אל הפועל עד 2010 . סנה דווקא מפתיע אותי לטובה , אפילו אם חלק מהצהרותיו נועדו לצורכי רייטינג . בפועל מתבצעת עבודה רבה ואינטנסיבית בשטח , גם בכפ"ס , בנען-בית שמש , בדרך לנתב"ג , בין ראש העין ללוד , בין ת"א לראשל"צ , תחנת ההגנה שכבר כמעט מוכנה ועוד כהנה וכהנה . אני אופטימי , אם כי צפון הארץ עדיין מוזנח בתחום זה .
 

nitsansh

New member
תחנת ההגנה מפגרת אחרי התוכנית...

אתה רואה , אני דווקא מאמין שרבות
מן התוכניות הנ"ל דווקא ייצאו אל הפועל עד 2010 . סנה דווקא מפתיע אותי לטובה , אפילו אם חלק מהצהרותיו נועדו לצורכי רייטינג . בפועל מתבצעת עבודה רבה ואינטנסיבית בשטח , גם בכפ"ס , בנען-בית שמש , בדרך לנתב"ג , בין ראש העין ללוד , בין ת"א לראשל"צ , תחנת ההגנה שכבר כמעט מוכנה ועוד כהנה וכהנה . אני אופטימי , אם כי צפון הארץ עדיין מוזנח בתחום זה .
תחנת ההגנה מפגרת אחרי התוכנית...
בלוח הזמנים של הרכבת כתוב שהתחנה "תיפתח בנובמבר 2001"... עכשו מאי 2002 והיא עוד לא מוכנה... על קו ראש-העין - לוד לא שמעתי שכבר עובדים, והקו מת"א לראשל"צ עדיין על הנייר... כרגע התחילו לעבוד על תחנה בראשל"צ-דרום, שתתחבר לקו לרחובות... נראה שהמדיניות של הרכבת היא לנצל קודם את הקוים הקיימים ולשדרג אותם, ולא לבנות קוים חדשים (חוץ מהקוים הקצרים לנתב"ג, כ"ס וראשל"צ-דרום). בנייה של קו חדש זה ענין מסובך וארוך, והרבה יותר יקר.
 

יהוושע

New member
התחנה מוכנה , נכון שיש פיגור בלוח

תחנת ההגנה מפגרת אחרי התוכנית...
בלוח הזמנים של הרכבת כתוב שהתחנה "תיפתח בנובמבר 2001"... עכשו מאי 2002 והיא עוד לא מוכנה... על קו ראש-העין - לוד לא שמעתי שכבר עובדים, והקו מת"א לראשל"צ עדיין על הנייר... כרגע התחילו לעבוד על תחנה בראשל"צ-דרום, שתתחבר לקו לרחובות... נראה שהמדיניות של הרכבת היא לנצל קודם את הקוים הקיימים ולשדרג אותם, ולא לבנות קוים חדשים (חוץ מהקוים הקצרים לנתב"ג, כ"ס וראשל"צ-דרום). בנייה של קו חדש זה ענין מסובך וארוך, והרבה יותר יקר.
התחנה מוכנה , נכון שיש פיגור בלוח
הזמנים , אלא שכעת עוסקים בהרחבת גשר הכביש שלידה שעובר מעל האיילון ולכשתסתיים ההרחבה , התחנה תיפתח . על קו לוד-ראש-העין מתחילים לעבוד השבוע , לפי דבריו של חן שלנו , נכון שהקו הנוכחי לראשל"צ יתחבר לקו קיים , אבל בסופו של דבר הוא יגיע לת"א , אז מה רבותא בכך שכרגע הקו הוא עדיין לא ישיר לת"א? הרי שוחחת כאן על הפשלה בצומת הולץ ( ראה דבריי לגבי ´ עולם שלישי ´ ) שבגלל חוסר תיאום אווילי ואינפנטילי של אנשים טיפשים ב " נתיבי איילון " וברכבת , ייאלצו להרוס את הגשר שנבנה בממון רב , כדי לסלול את המסילה לראשון , כיוון שב " נתיבי " לא הכינו מקום לצד הגשר למסילה עתידית . אז כשכך העניינים מתנהלים , זה עוד פלא שהרכבת בכ"ז ממשיכה להתפתח . עכ"פ , אבי סיפר לי כי קרא ב " הארץ " שמתחילים לעבוד בפועל על הקו המערבי ראשון-ת"א .
 

nitsansh

New member
בתחזית ל-2010

מה רע בספקולציות?
אגב, את הקו לכרמיאל שאמרו שהוא בתכנית לא רואים במפה של תוכניות הפיתוח באתר של הרכבת. הקוים הנוספים שמתוכננים כרגע הם קו מאשדוד לאשקלון שיתחבר לקו לבאר-שבע בקרית-גת, חידוש הקו בין לוד וראש-העין, המשך הקו מנתב"ג דרך לוד למודיעין וירושלים, וכמו כן הקוים לראשל"צ (שלוחה מכוון רחובות - פרויקט שכבר נמצא בבניה - ורכבת פרברים מאיילון דרך חולון). ראיתי בתכנית גם שלוחה שתיכנס לפ"ת. וזה חוץ מכמה תחנות נוספות בקוים קיימים. אגב... הכותרת של התכנית היא "רכבת 2000", אבל תרשו לי להמר שהיא לא תסתיים עד 2010...
בתחזית ל-2010
הקו לכפר-סבא יהיה מס´ 1 במספר הנוסעים, ויעבור את הקו ת"א-חיפה. בדף הסטטיסטיקה, הנתונים האחרונים הם משנת 2000. מישהו יודע על נתונים מ-2001?
 

יהוושע

New member
אתה צודק , אכן הקו מכפ"ס יהיה

בתחזית ל-2010
הקו לכפר-סבא יהיה מס´ 1 במספר הנוסעים, ויעבור את הקו ת"א-חיפה. בדף הסטטיסטיקה, הנתונים האחרונים הם משנת 2000. מישהו יודע על נתונים מ-2001?
אתה צודק , אכן הקו מכפ"ס יהיה
העמוס ביותר בין כול קווי רכבת ישראל . זה הופיע ב " הארץ " .
 
בהצלחה לך....

זה לא במקרה...
בזמן הקמת המדינה היה קו רכבת בין ראש העין וחדרה, שעובר ליד יישובי המשולש - טירה, טייבה, קלנסוואה, ג´ת, בקה. סגרו אותו לטובת קו החוף, שממנו הערבים ברחו או הוברחו ב-48. התכניות לחדש אותו הן בעדיפות נמוכה, אם בכלל. אם וכאשר יפותחו קוי רכבת בגליל, אני לפחות מקווה שגם הערבים, שהם רוב באיזור הזה, יהנו ממנו לא פחות מהיהודים. אם מתכננים קו מעכו לכרמיאל, אני הייתי מצפה שיהו תחנות ליד מכר ומג´ד אל כרום. ואם ימשיכו אותו מזרחה לכוון הכנרת ואצבע הגליל, יש מקום לתחנות ליד רמה או מער. הישובים האלה לא פחות גדולים מראש-פנה למשל, שאם יהיה קו לקרית שמונה בטח תהיה בה תחנה.
בהצלחה לך....
אני לא הייתי שם את הכסף שלי על הפרוייקט הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה