מה שכן, הוא די צודק, השרות של הרכבת בישראל הוא סביר לגמרי
אני משתמש די הרבה ועוד בחינם
אין מה להפריט בשירות הזה
זה בחינם כי מסבסדים לך 100 אחוז
לכל האחרים גם מסבסדים, אבל פחות.
בסוף זה מצטבר למליארדים, שלא משמשים לשיפור התח"צ אלא לסבסודים
הפריטו את חברות האוטובוסים נתנו לכל חברה איזור מסוים ככה שאין תחרות בינהן והשרות לא משהו
השירות לא מדהים, אבל העלויות על סבסוד ירדו.
וכל תקופה יש תחרות מחדש על האזור
אז התחרות סוערת.
הבעיה הגדולה היא שהמחירים ירדו לרמה מגוחכת
עד שהמדינה מתקשה לעמוד בכל הסבסודים
אז במקביל גם מפריטים וגם מעלים מחירים
כדי שיהיה כסף לשיפור נוסף
רק כדוגמה: לפני 20 שנה אוטובוס מהקריות לאוניברסיטה עלה 13 שקל
ואז סבסדו למוות והמחיר ירד ל5 שקל
ועם קיצוץ הסבסודים עכשיו הוא עולה 8.
לפחות למי שזה לא חינם
אלא שעכשיו זה לא סתם אוטובוס שזוחל בפקקים.
זה מטרונית ורכבל. קיצור זמני נסיעה אדיר