רכבת ישראל: קו ת"א-אלסקה?

מצב
הנושא נעול.

Cornamenta

New member
רכבת ישראל: קו ת"א-אלסקה?

רכבת ישראל: קו ת"א-אלסקה?
כותבת שורות אלו נסעה אתמול ברכבת האחרונה מב"ש לת"א, בשעת לילה נעימה עד קרירה. למרבה הזוועה, הרכבת הייתה ממוזגת כאילו שורר בחוץ אחר צהריים שרבי במדבריות ערב הסעודית. המיזוג הופעל לסירוגין: דקות של קיפאון עמוק ביציאה מכל תחנה, מלוות בכיבוי מוחלט של המזגן ותחושת מחנק (אלא אם פותחים את החלון ומסתכנים ברעש ובריח הפיח). כמובן שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, רק עכשיו החלטתי לשתף אתכם. אפילו בשיא הקיץ אני מביאה לרכבת משהו להתכסות בו ואז זה בכלל מטורף, המזגן מגיע לטמפרטורות שהפרקים כואבים לי (!). ואני שואלת אתכם: למה? האם יש איזו בעיית איוורור כ"כ קשה שדורשת את זה? (אליך כתבנו, חן
)
 
קר על הפסים

רכבת ישראל: קו ת"א-אלסקה?
כותבת שורות אלו נסעה אתמול ברכבת האחרונה מב"ש לת"א, בשעת לילה נעימה עד קרירה. למרבה הזוועה, הרכבת הייתה ממוזגת כאילו שורר בחוץ אחר צהריים שרבי במדבריות ערב הסעודית. המיזוג הופעל לסירוגין: דקות של קיפאון עמוק ביציאה מכל תחנה, מלוות בכיבוי מוחלט של המזגן ותחושת מחנק (אלא אם פותחים את החלון ומסתכנים ברעש ובריח הפיח). כמובן שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, רק עכשיו החלטתי לשתף אתכם. אפילו בשיא הקיץ אני מביאה לרכבת משהו להתכסות בו ואז זה בכלל מטורף, המזגן מגיע לטמפרטורות שהפרקים כואבים לי (!). ואני שואלת אתכם: למה? האם יש איזו בעיית איוורור כ"כ קשה שדורשת את זה? (אליך כתבנו, חן
)
קר על הפסים
אכן,בקרונות הישנים בקרת מיזוג האוויר אינה מדויקת במיוחד, אם כי לדעתי הפקחים ברכבת יכולים לגלות יותר רגישות כלפי הנוסעים ולכבות מדי פעם את המזגן בקרונות שהם בעליל קרים מדי. הדבר אפילו מעוגן בתקנות של רכבת ישראל, גרסת 2000. בקרונות הספרדיים של 1995/6 יש בקרה חלקית על המיזוג, כלומר חזק/חלש, ובקרונועי ה-IC3 ובקרונות קומותיים יש מערכות בקרת סביבה מתוחכמות, כך שאין שום בעיה עקרונית לשמור על טמפ´ נעימה, אם כי הדבר דורש ידע טכני מסוים לגבי הפעלתן (ידע שכמובן אמור להיות ברשות הפקחים). בקיצור - בעיית קירור היתר היא בעיקרה בעייה מלאכותית, שנוצרת בד"כ בגלל חוסר איכפתיות/השקעה/זמן מצד צוות הרכבת. לעומת זאת, חוסר בקירור (קורה הרבה מדי בקיץ) עשוי לנבוע מתקלה, ובתקופות העמוסות של הקיץ בשנים האחרונות היה כל-כך הרבה עומס על הרכבת שלא היה זמן לטפל במערכות ולתקנן. עם כל הכנסת הציוד החדש הרב בשנה האחרונה ובשנה הקרובה, אני מקווה שמצב כזה לא יחזור.
 

Cornamenta

New member
../images/Emo51.gif רבה על המידע

קר על הפסים
אכן,בקרונות הישנים בקרת מיזוג האוויר אינה מדויקת במיוחד, אם כי לדעתי הפקחים ברכבת יכולים לגלות יותר רגישות כלפי הנוסעים ולכבות מדי פעם את המזגן בקרונות שהם בעליל קרים מדי. הדבר אפילו מעוגן בתקנות של רכבת ישראל, גרסת 2000. בקרונות הספרדיים של 1995/6 יש בקרה חלקית על המיזוג, כלומר חזק/חלש, ובקרונועי ה-IC3 ובקרונות קומותיים יש מערכות בקרת סביבה מתוחכמות, כך שאין שום בעיה עקרונית לשמור על טמפ´ נעימה, אם כי הדבר דורש ידע טכני מסוים לגבי הפעלתן (ידע שכמובן אמור להיות ברשות הפקחים). בקיצור - בעיית קירור היתר היא בעיקרה בעייה מלאכותית, שנוצרת בד"כ בגלל חוסר איכפתיות/השקעה/זמן מצד צוות הרכבת. לעומת זאת, חוסר בקירור (קורה הרבה מדי בקיץ) עשוי לנבוע מתקלה, ובתקופות העמוסות של הקיץ בשנים האחרונות היה כל-כך הרבה עומס על הרכבת שלא היה זמן לטפל במערכות ולתקנן. עם כל הכנסת הציוד החדש הרב בשנה האחרונה ובשנה הקרובה, אני מקווה שמצב כזה לא יחזור.
רבה על המידע
תיארתי לעצמי שמדובר בבעיה "מלאכותית", כמו שקראת לזה. בכל מקרה, בפעמים שפניתי לעובדי הרכבת בזמן הנסיעה הם רק אמרו לי שאין מה לעשות ושכדאי לי לעבור לקרון אחר כי אולי שם פחות קר. מוזר, לא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה