רכבת ישראל - סיכום שנת 2013

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
הזמנים כיום במסלול הזה רחוקים מהזמנים

מסילה לירושלים
לא ידעתי איפה לכתוב את השאלה הזאת, אז אשים אותה כאן:
גם אם ישימו מסילה שתאפשר מהירות גבוהה עד ירושלים, איך היא תוכל לתת לרכבת להגיע תוך 28 דקות מת"א אם רק מתחנת ההגנה עד מודיעין זה כבר חצי שעה?
הזמנים כיום במסלול הזה רחוקים מהזמנים
האפשריים ולכן לא מהווים נקודה להשוואה.
 

easylivin

New member
גם זמן הנסיעה למודיעין יתקצר בעתיד

מסילה לירושלים
לא ידעתי איפה לכתוב את השאלה הזאת, אז אשים אותה כאן:
גם אם ישימו מסילה שתאפשר מהירות גבוהה עד ירושלים, איך היא תוכל לתת לרכבת להגיע תוך 28 דקות מת"א אם רק מתחנת ההגנה עד מודיעין זה כבר חצי שעה?
גם זמן הנסיעה למודיעין יתקצר בעתיד
כשהמסילה תחושמל... האמת היא שאפשר לקצר את הזמנים כבר היום במידה מסויימת, ולר"י הפתרונים למה הרכבות זוחלות שם כל-כך לאט. אבל זאת לא גזירה משמיים, התשתית תאפשר אם לא בקרוב אז בעתיד מהירות נסיעה של 160 קמ"ש כמו בכל שאר קווי הרכבת החדשים (למעט הגבלות מקומיות).
 
תודה מעניין.

תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
תודה מעניין.
 

טשאפק 2

New member
לגבי ה-30 הוא מצטדק שלא לצורך

תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
לגבי ה-30 הוא מצטדק שלא לצורך
ולא מדגיש מספיק את היתרון הגדול של חופשי תקופתי לעומת קלנדרי, אפשרות להתחיל את הכרטיס ביום לבחירת הנוסע.

נוסעים שאינם משתמשים בכרטיס בשישי ושבת, שזה הרוב הגדול של הנוסעים, צפויים להפסיד, במקרה הגרוע ביותר, יום אחד בשנה ולא 5 ימים.

אם השנה מתחילה ביום א', נוסע שקנה כרטיס ביום הראשון לשנה יצטרך לחדש את הכרטיס כעבור 31 יום - ביום ג', כעבור עוד 31 יום - ביום ה', ואחר-כך ביום א' כעבור 32 יום. וחוזר חלילה, 4 סיבובים בשנה - ארבע פעמים שמועד החידוש נופל על שבת, וחוסכים יום.

במקרה הסביר יותר הם לא יפסידו כלום, אלא רק ירוויחו.
 


לגבי ה-30 הוא מצטדק שלא לצורך
ולא מדגיש מספיק את היתרון הגדול של חופשי תקופתי לעומת קלנדרי, אפשרות להתחיל את הכרטיס ביום לבחירת הנוסע.

נוסעים שאינם משתמשים בכרטיס בשישי ושבת, שזה הרוב הגדול של הנוסעים, צפויים להפסיד, במקרה הגרוע ביותר, יום אחד בשנה ולא 5 ימים.

אם השנה מתחילה ביום א', נוסע שקנה כרטיס ביום הראשון לשנה יצטרך לחדש את הכרטיס כעבור 31 יום - ביום ג', כעבור עוד 31 יום - ביום ה', ואחר-כך ביום א' כעבור 32 יום. וחוזר חלילה, 4 סיבובים בשנה - ארבע פעמים שמועד החידוש נופל על שבת, וחוסכים יום.

במקרה הסביר יותר הם לא יפסידו כלום, אלא רק ירוויחו.

וזה עוד בלי להביא בחשבון חגים, חופשות יזומות,ימי מחלה וסתם ימים שבהם לא נוסעים ברכבת. הרוב המוחלט מרוויח מכך כסף.
 

נוסע23

New member
"ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה" - ?

תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
"ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה" - ?
תודה לכל מי ששאל את השאלות והביא את האינפורמציה.

בנוגע לקו לבאר שבע, המנכ"ל אינו מדייק בדבריו, לא בחלק הראשון ולא בחלק השני של המשפט.

א. הם בבירור הבטיחו "באר שבע ב-50" - כך נאמר בכל הפרסומים שלהם במהלך עבודות ההכפלה, וזה הפך ל-55 רק כשסיימו את העבודות.

ב. בלו"ז הבא שפורסם בפורום, נראה שהחליטו להאריך את זמן הנסיעה לשעה במקום 55 דקות, כך שאי אפשר לאמר שהם עומדים בזה.
 

Ofekalef1

New member
הוא גם אומר דברים מוזרים בשאר התשובה

"ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה" - ?
תודה לכל מי ששאל את השאלות והביא את האינפורמציה.

בנוגע לקו לבאר שבע, המנכ"ל אינו מדייק בדבריו, לא בחלק הראשון ולא בחלק השני של המשפט.

א. הם בבירור הבטיחו "באר שבע ב-50" - כך נאמר בכל הפרסומים שלהם במהלך עבודות ההכפלה, וזה הפך ל-55 רק כשסיימו את העבודות.

ב. בלו"ז הבא שפורסם בפורום, נראה שהחליטו להאריך את זמן הנסיעה לשעה במקום 55 דקות, כך שאי אפשר לאמר שהם עומדים בזה.
הוא גם אומר דברים מוזרים בשאר התשובה
שלו לגבי ב"ש.
פעולות שיווק של רכבות הלילה? לא נראה לי.
למה הצבא קשור למאבק להגדלת מספר הנוסעים בקו? בהגדלת כמות החיילים הנוסעים? אבל המסה של החיילים שנוסעים ברכבת היא בראשון ובחמישי-שישי, אז גם ככה כמות הנוסעים ברכבות די גבוהה.
והאם מגדילים תדירות רק לאחר שהתפוסה מלאה? שהרי רואים בבירור שלאחר השיפורים האחרונים בקו, ובכלל זה הגדלת התדירות בשעות השיא פי שניים גדל מספר הנוסעים.
 

amirv

New member
50 דקות לא כולל קרית גת

"ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה" - ?
תודה לכל מי ששאל את השאלות והביא את האינפורמציה.

בנוגע לקו לבאר שבע, המנכ"ל אינו מדייק בדבריו, לא בחלק הראשון ולא בחלק השני של המשפט.

א. הם בבירור הבטיחו "באר שבע ב-50" - כך נאמר בכל הפרסומים שלהם במהלך עבודות ההכפלה, וזה הפך ל-55 רק כשסיימו את העבודות.

ב. בלו"ז הבא שפורסם בפורום, נראה שהחליטו להאריך את זמן הנסיעה לשעה במקום 55 דקות, כך שאי אפשר לאמר שהם עומדים בזה.
50 דקות לא כולל קרית גת
לקראת סיום העבודות ראש עיריית קרית הפעיל כל כך הרבה לחץ שכל הרכבות עוצרות שם (חלקן היו אמורות לדלג). מרגע שנפלה ההחלטה הפוליטית על כך תיקנה הרכבת את הצהרתה מ-50 דקות ל-55 דקות.

הלו"ז החדש באמת מקומם מבחינה זו.
 

S o l l y

New member
לא אופטימי מידי עם החשמול והקו לירושלים ?

תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
לא אופטימי מידי עם החשמול והקו לירושלים ?
 
מה לגבי קטרים מס' 261, 262, 263 ???

סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי הרכבת בת"א בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר ובנוכחות יו"ר הדירקטוריון, דורון וייס.
נקודות שהועלו על ידי בועז צפריר במהלך הישיבה:
שנת 2013 היתה שנת שיא בפעילות הרכבת אחרי מספר שנים של סטגנציה 2009-2011. בשנה זו מספר הנוסעים בר"י עבר את ה- 45 מליון. קפיצה של 25% בהשוואה לשנים 2009-2011.
הפדיון של ר"י הגיע ב- 2013 ל- 700 מליון ש"ח.
את ההישג הזה מייחס המנכ"ל לשיפורים בשירות ובתשתיות. המסקנה אליה הגיעו ברכבת היא שמה שמעניין את הנוסעים זה הדיוק, הנקיון, הרווחה והמידע בזמן אמת.
היעד של ר"י מבחינת דיוק הרכבות הוא היעד של הרכבות באירופה – 92%. השנה מדד הדיוק של הרכבות הגיע ל- 93%.
מספר רכבות הנוסעים בעשור האחרון הוכפל. במהלך השנה הקרובה, באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז יגדל מספר הרכבות ביממה ב- 50 רכבות נוספות. בעיקר רכבות בקווים חיפה-ת"א, ת"א-באר שבע.
אורך המסילות של ר"י לפני עשור היה 700 ק"מ. בשנת 2013 הגענו ל- 1200 ק"מ, בסוף שנת 2014 יצטרפו לאורך המסילות כ 100 ק"מ מסילות בעיקר בקו החדש לנתיבות. בסוף 2017 לאחר סיום הפרוייקטים שנבנים היום יהיו 1700 ק"מ מסילה.
השבחת כח האדם ברכבת: עם הכנסת ציוד נייד חדיש ומודרני נדרשת הכשרה טובה יותר של כח האדם על מנת לתחזק אותו ולתפעל אותו. ר"י מפעילה עשרות הכשרות מקצועיות, לרבות תארים אקדמאיים להנדסת רכבות ומנהור במימון הרכבת בארץ ובחו"ל.
מתחילת העשור תקציבי הפיתוח של ר"י עומדים על כ- 55 מיליארד ש"ח. עד סוף העשור יושקעו עוד כ- 16 מליארד ש"ח. זה לא כולל הסכומים שמושקעים בפיתוח תשתיות עבור הרכבת על ידי חברת נתיבי ישראל.
פרוייקטי הדגל של רכבת ישראל כוללים את:
1. מסילת אשקלון-ב.שבע דרך שדרות נתיבות ואופקים.
2. הקו המהיר לירושלים בהשקעה של 7 מליארד ש"ח - מכרז המערכות של הקו יצא בחודשים הקרובים, מכרז תחנת בנייני האומה כבר יצא לדרך. צפי לפתיחת הקו, שלהי 2017.
3. מתחם התחזוקה בבאר-שבע שייפתח בחודשים הקרובים.
4. פרויקט העשור, הסבת רכבת ישראל להנעה בחשמל על פני 420 ק"מ. שינוי בציוד, בתפיסה ובתרבות של הארגון בהיבטים של איכות סביבה, של זמינות, של מהירות, של כושר נסיעה מהיר הרבה יותר.


תודה רבה להנהלת רכבת ישראל ואגף הדוברות על ההזמנה לאירוע והאירוח החם.
מה לגבי קטרים מס' 261, 262, 263 ???
האם מנכ"ל הרכבת וצוותו מודעים לסכום הכסף העצום שעלו שלושת הקטרים הנ"ל ולעובדה ששלושתם מושבתים ונראים נורא וכל זאת על חשבון הציבור כאשר הכל קרה בעקבות שימוש במי קירור לא מתאימים בניגוד להוראות היצרן ! האם מישהו יתן את הדין על ביזבוז נוראי זה של כספי ציבור??? האם מיסטר צפריר מתכוון לתקן את שלושת קטרי העיתוק ? אני אמשיך ואציק באופן קבוע עם השאלה העוסקת בשלושת הקטרים 261, 262 ו- 263 עד שנקבל תשובה מקצועית וממוקדת מדוע הביזבוז הזה ומדוע לא מוחלפים המנועים למנועי קטרפילר כפי שהוצע במקור ע"י הסוכן בארץ - יעקב דריה, ז"ל? ראוי שמבקר המדינה יבדוק לעומק מה קורה עם קטרים מספר 261, 262 ו- 263. עד שזה לא יקרה אמשיך להציק באופן סדרתי לגורמים האחראים על שיקומם של השלושה.
 

zvir1

New member
למה שלא תפנה ישירות למשרד מבקר המדינה?

מה לגבי קטרים מס' 261, 262, 263 ???
האם מנכ"ל הרכבת וצוותו מודעים לסכום הכסף העצום שעלו שלושת הקטרים הנ"ל ולעובדה ששלושתם מושבתים ונראים נורא וכל זאת על חשבון הציבור כאשר הכל קרה בעקבות שימוש במי קירור לא מתאימים בניגוד להוראות היצרן ! האם מישהו יתן את הדין על ביזבוז נוראי זה של כספי ציבור??? האם מיסטר צפריר מתכוון לתקן את שלושת קטרי העיתוק ? אני אמשיך ואציק באופן קבוע עם השאלה העוסקת בשלושת הקטרים 261, 262 ו- 263 עד שנקבל תשובה מקצועית וממוקדת מדוע הביזבוז הזה ומדוע לא מוחלפים המנועים למנועי קטרפילר כפי שהוצע במקור ע"י הסוכן בארץ - יעקב דריה, ז"ל? ראוי שמבקר המדינה יבדוק לעומק מה קורה עם קטרים מספר 261, 262 ו- 263. עד שזה לא יקרה אמשיך להציק באופן סדרתי לגורמים האחראים על שיקומם של השלושה.
למה שלא תפנה ישירות למשרד מבקר המדינה?
 

luckydude

Active member
בקשר למדד הדיוק,

רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
בקשר למדד הדיוק,
לדעתי הפרמטר הכי חשוב בעניין הזה, מה שאיפשר את השיפור הניכר יותר מכל הוא הכפלת הקטעים החסרים בקו הראשי. מה לעשות, תנועה דו-כיוונית על מסילה בודדת זה רעל מובטח לדיוק רכבות, ועל אחת כמה וכמה על קו ראשי שמשרת מספר קווים בו זמנית.

בסופו של דבר, למרות הלכלוך הבלתי פוסק על הרכבת (תרתי משמע :) מהעיתונות, הציבור מצביע ברגלים והתוצאה היא כמות הנוסעים שעולה עולה באופן מתמיד.
 

Nir5364

New member
הרכבת צריכה לעשות משהו עם קריית חיים.

רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
הרכבת צריכה לעשות משהו עם קריית חיים.
הרכבת היא זאת שהופכת את התחנה הזאת לפחות פופולארית...
קריית מוצקין תחנה נוראית עבור כל מי שלא גר בסביבתה... יש בעיות חניה גדולות מאוד אפילו עם הרחבת החניון, שלא לדבר על בעיית הפקקים בגלל אנשים שמחכים לאסוף נוסעים שמגיעים מהרכבת...

תחנת קריית חיים בנויה בצורה פנטסטית מהבחינה הזאת.. אנשים יכולים להחנות את הרכב בהמתנה והם לא חוסמים את הכביש.. אני באמת לא מבין מה הסיפור שכל רכבת תעצור בק. חיים.
 

olli3

New member
מנהל
אנשים לא צריכים להגיע ברכב פרטי לתחנת הרכבת.

הרכבת צריכה לעשות משהו עם קריית חיים.
הרכבת היא זאת שהופכת את התחנה הזאת לפחות פופולארית...
קריית מוצקין תחנה נוראית עבור כל מי שלא גר בסביבתה... יש בעיות חניה גדולות מאוד אפילו עם הרחבת החניון, שלא לדבר על בעיית הפקקים בגלל אנשים שמחכים לאסוף נוסעים שמגיעים מהרכבת...

תחנת קריית חיים בנויה בצורה פנטסטית מהבחינה הזאת.. אנשים יכולים להחנות את הרכב בהמתנה והם לא חוסמים את הכביש.. אני באמת לא מבין מה הסיפור שכל רכבת תעצור בק. חיים.
אנשים לא צריכים להגיע ברכב פרטי לתחנת הרכבת.
לא צריך לבנות חניוני ענק בשביל תחנות רכבת. צריך תחבורה משלימה טובה, נקודה.
 
צריך גם וגם

אנשים לא צריכים להגיע ברכב פרטי לתחנת הרכבת.
לא צריך לבנות חניוני ענק בשביל תחנות רכבת. צריך תחבורה משלימה טובה, נקודה.
צריך גם וגם
יש מספיק אנשים שלא יסעו באוטובוס לרכבת אבל אם תהיה להם אפשרות חניה טובה וחופשית, כן ישתמשו ברכבת.
מרכז תחבורה טוב צריך לכלול גם תחנת רכבת, גם מסוף אוטובוסים מרכזי וגם חניה (רצוי חופשית).
 

Nir5364

New member
אנשים יוותרו על רכב אם זמן ה DOOR TO DOOR

צריך גם וגם
יש מספיק אנשים שלא יסעו באוטובוס לרכבת אבל אם תהיה להם אפשרות חניה טובה וחופשית, כן ישתמשו ברכבת.
מרכז תחבורה טוב צריך לכלול גם תחנת רכבת, גם מסוף אוטובוסים מרכזי וגם חניה (רצוי חופשית).
אנשים יוותרו על רכב אם זמן ה DOOR TO DOOR
יהיה קטן. בקריות זה פשוט לא קורה.. גם בעידן המטרונית.
 
יש 3 קווי אוטובוס שעוברים בקריית מוצקין

אנשים יוותרו על רכב אם זמן ה DOOR TO DOOR
יהיה קטן. בקריות זה פשוט לא קורה.. גם בעידן המטרונית.
יש 3 קווי אוטובוס שעוברים בקריית מוצקין
וגם המטרונית עוברת קרוב.
 

Rubim88

New member
מדובר על תחנות פרבריות

צריך גם וגם
יש מספיק אנשים שלא יסעו באוטובוס לרכבת אבל אם תהיה להם אפשרות חניה טובה וחופשית, כן ישתמשו ברכבת.
מרכז תחבורה טוב צריך לכלול גם תחנת רכבת, גם מסוף אוטובוסים מרכזי וגם חניה (רצוי חופשית).
מדובר על תחנות פרבריות
והן נמצאות באזור עירוני צפוף, השטח שמסביב לתחנה הרכבת לא צריך להתבזבז על חנייה. P&R מתאים לתחנות עם אופי שונה ועדיף שהוא יתבצע עם חניון בקומות ולא כמו שעושים היום .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה