רכבת ישראל - סיכום שנת 2013

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
רכבת ישראל - סיכום שנת 2013

רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
 

easylivin

New member
summary עם а.


רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
summary עם а.
 

easylivin

New member
ובנימה רצינית, לעצם העניין: מה שאהבתי

רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
ובנימה רצינית, לעצם העניין: מה שאהבתי
ומה שמבדיל את הקובץ הזה מקודמיו, זו ההתייחסות הרצינית לנושא הניקיון, הצביעה והריפוד של הרכבות. מקווה שההבטחות סוף-סוף גם תתממשנה (עוד ב-2003 הבטיחו "שיפור בנושא שטיפת הקרונות"). יש לעניין הזה השלכות כבדות על תדמית הרכבת ועל מספר הנוסעים בה, אני בטוח בכך.
 

raminec

New member
סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר

רכבת ישראל - סיכום שנת 2013
שלום,

היום פרסמה רכבת ישראל את סיכום שנת 2013.
מעל ל-45 מיליון נוסעים, המהווים גידול של כ- 12% לעומת שנת 2012, כאשר מדד הדיוק עמד בממוצע על 93.3%

מצ"ב הודעה לעיתונות.


סרטון סיכום http://www.youtube.com/watch?v=1ARnboKvejw&feature=youtu.be
סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי הרכבת בת"א בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר ובנוכחות יו"ר הדירקטוריון, דורון וייס.
נקודות שהועלו על ידי בועז צפריר במהלך הישיבה:
שנת 2013 היתה שנת שיא בפעילות הרכבת אחרי מספר שנים של סטגנציה 2009-2011. בשנה זו מספר הנוסעים בר"י עבר את ה- 45 מליון. קפיצה של 25% בהשוואה לשנים 2009-2011.
הפדיון של ר"י הגיע ב- 2013 ל- 700 מליון ש"ח.
את ההישג הזה מייחס המנכ"ל לשיפורים בשירות ובתשתיות. המסקנה אליה הגיעו ברכבת היא שמה שמעניין את הנוסעים זה הדיוק, הנקיון, הרווחה והמידע בזמן אמת.
היעד של ר"י מבחינת דיוק הרכבות הוא היעד של הרכבות באירופה – 92%. השנה מדד הדיוק של הרכבות הגיע ל- 93%.
מספר רכבות הנוסעים בעשור האחרון הוכפל. במהלך השנה הקרובה, באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז יגדל מספר הרכבות ביממה ב- 50 רכבות נוספות. בעיקר רכבות בקווים חיפה-ת"א, ת"א-באר שבע.
אורך המסילות של ר"י לפני עשור היה 700 ק"מ. בשנת 2013 הגענו ל- 1200 ק"מ, בסוף שנת 2014 יצטרפו לאורך המסילות כ 100 ק"מ מסילות בעיקר בקו החדש לנתיבות. בסוף 2017 לאחר סיום הפרוייקטים שנבנים היום יהיו 1700 ק"מ מסילה.
השבחת כח האדם ברכבת: עם הכנסת ציוד נייד חדיש ומודרני נדרשת הכשרה טובה יותר של כח האדם על מנת לתחזק אותו ולתפעל אותו. ר"י מפעילה עשרות הכשרות מקצועיות, לרבות תארים אקדמאיים להנדסת רכבות ומנהור במימון הרכבת בארץ ובחו"ל.
מתחילת העשור תקציבי הפיתוח של ר"י עומדים על כ- 55 מיליארד ש"ח. עד סוף העשור יושקעו עוד כ- 16 מליארד ש"ח. זה לא כולל הסכומים שמושקעים בפיתוח תשתיות עבור הרכבת על ידי חברת נתיבי ישראל.
פרוייקטי הדגל של רכבת ישראל כוללים את:
1. מסילת אשקלון-ב.שבע דרך שדרות נתיבות ואופקים.
2. הקו המהיר לירושלים בהשקעה של 7 מליארד ש"ח - מכרז המערכות של הקו יצא בחודשים הקרובים, מכרז תחנת בנייני האומה כבר יצא לדרך. צפי לפתיחת הקו, שלהי 2017.
3. מתחם התחזוקה בבאר-שבע שייפתח בחודשים הקרובים.
4. פרויקט העשור, הסבת רכבת ישראל להנעה בחשמל על פני 420 ק"מ. שינוי בציוד, בתפיסה ובתרבות של הארגון בהיבטים של איכות סביבה, של זמינות, של מהירות, של כושר נסיעה מהיר הרבה יותר.


תודה רבה להנהלת רכבת ישראל ואגף הדוברות על ההזמנה לאירוע והאירוח החם.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ותודה לכתבנו בשטח!

סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי הרכבת בת"א בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר ובנוכחות יו"ר הדירקטוריון, דורון וייס.
נקודות שהועלו על ידי בועז צפריר במהלך הישיבה:
שנת 2013 היתה שנת שיא בפעילות הרכבת אחרי מספר שנים של סטגנציה 2009-2011. בשנה זו מספר הנוסעים בר"י עבר את ה- 45 מליון. קפיצה של 25% בהשוואה לשנים 2009-2011.
הפדיון של ר"י הגיע ב- 2013 ל- 700 מליון ש"ח.
את ההישג הזה מייחס המנכ"ל לשיפורים בשירות ובתשתיות. המסקנה אליה הגיעו ברכבת היא שמה שמעניין את הנוסעים זה הדיוק, הנקיון, הרווחה והמידע בזמן אמת.
היעד של ר"י מבחינת דיוק הרכבות הוא היעד של הרכבות באירופה – 92%. השנה מדד הדיוק של הרכבות הגיע ל- 93%.
מספר רכבות הנוסעים בעשור האחרון הוכפל. במהלך השנה הקרובה, באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז יגדל מספר הרכבות ביממה ב- 50 רכבות נוספות. בעיקר רכבות בקווים חיפה-ת"א, ת"א-באר שבע.
אורך המסילות של ר"י לפני עשור היה 700 ק"מ. בשנת 2013 הגענו ל- 1200 ק"מ, בסוף שנת 2014 יצטרפו לאורך המסילות כ 100 ק"מ מסילות בעיקר בקו החדש לנתיבות. בסוף 2017 לאחר סיום הפרוייקטים שנבנים היום יהיו 1700 ק"מ מסילה.
השבחת כח האדם ברכבת: עם הכנסת ציוד נייד חדיש ומודרני נדרשת הכשרה טובה יותר של כח האדם על מנת לתחזק אותו ולתפעל אותו. ר"י מפעילה עשרות הכשרות מקצועיות, לרבות תארים אקדמאיים להנדסת רכבות ומנהור במימון הרכבת בארץ ובחו"ל.
מתחילת העשור תקציבי הפיתוח של ר"י עומדים על כ- 55 מיליארד ש"ח. עד סוף העשור יושקעו עוד כ- 16 מליארד ש"ח. זה לא כולל הסכומים שמושקעים בפיתוח תשתיות עבור הרכבת על ידי חברת נתיבי ישראל.
פרוייקטי הדגל של רכבת ישראל כוללים את:
1. מסילת אשקלון-ב.שבע דרך שדרות נתיבות ואופקים.
2. הקו המהיר לירושלים בהשקעה של 7 מליארד ש"ח - מכרז המערכות של הקו יצא בחודשים הקרובים, מכרז תחנת בנייני האומה כבר יצא לדרך. צפי לפתיחת הקו, שלהי 2017.
3. מתחם התחזוקה בבאר-שבע שייפתח בחודשים הקרובים.
4. פרויקט העשור, הסבת רכבת ישראל להנעה בחשמל על פני 420 ק"מ. שינוי בציוד, בתפיסה ובתרבות של הארגון בהיבטים של איכות סביבה, של זמינות, של מהירות, של כושר נסיעה מהיר הרבה יותר.


תודה רבה להנהלת רכבת ישראל ואגף הדוברות על ההזמנה לאירוע והאירוח החם.
ותודה לכתבנו בשטח!
 

Rubim88

New member
משהו במספרים של אורך המסילות

סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי הרכבת בת"א בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר ובנוכחות יו"ר הדירקטוריון, דורון וייס.
נקודות שהועלו על ידי בועז צפריר במהלך הישיבה:
שנת 2013 היתה שנת שיא בפעילות הרכבת אחרי מספר שנים של סטגנציה 2009-2011. בשנה זו מספר הנוסעים בר"י עבר את ה- 45 מליון. קפיצה של 25% בהשוואה לשנים 2009-2011.
הפדיון של ר"י הגיע ב- 2013 ל- 700 מליון ש"ח.
את ההישג הזה מייחס המנכ"ל לשיפורים בשירות ובתשתיות. המסקנה אליה הגיעו ברכבת היא שמה שמעניין את הנוסעים זה הדיוק, הנקיון, הרווחה והמידע בזמן אמת.
היעד של ר"י מבחינת דיוק הרכבות הוא היעד של הרכבות באירופה – 92%. השנה מדד הדיוק של הרכבות הגיע ל- 93%.
מספר רכבות הנוסעים בעשור האחרון הוכפל. במהלך השנה הקרובה, באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז יגדל מספר הרכבות ביממה ב- 50 רכבות נוספות. בעיקר רכבות בקווים חיפה-ת"א, ת"א-באר שבע.
אורך המסילות של ר"י לפני עשור היה 700 ק"מ. בשנת 2013 הגענו ל- 1200 ק"מ, בסוף שנת 2014 יצטרפו לאורך המסילות כ 100 ק"מ מסילות בעיקר בקו החדש לנתיבות. בסוף 2017 לאחר סיום הפרוייקטים שנבנים היום יהיו 1700 ק"מ מסילה.
השבחת כח האדם ברכבת: עם הכנסת ציוד נייד חדיש ומודרני נדרשת הכשרה טובה יותר של כח האדם על מנת לתחזק אותו ולתפעל אותו. ר"י מפעילה עשרות הכשרות מקצועיות, לרבות תארים אקדמאיים להנדסת רכבות ומנהור במימון הרכבת בארץ ובחו"ל.
מתחילת העשור תקציבי הפיתוח של ר"י עומדים על כ- 55 מיליארד ש"ח. עד סוף העשור יושקעו עוד כ- 16 מליארד ש"ח. זה לא כולל הסכומים שמושקעים בפיתוח תשתיות עבור הרכבת על ידי חברת נתיבי ישראל.
פרוייקטי הדגל של רכבת ישראל כוללים את:
1. מסילת אשקלון-ב.שבע דרך שדרות נתיבות ואופקים.
2. הקו המהיר לירושלים בהשקעה של 7 מליארד ש"ח - מכרז המערכות של הקו יצא בחודשים הקרובים, מכרז תחנת בנייני האומה כבר יצא לדרך. צפי לפתיחת הקו, שלהי 2017.
3. מתחם התחזוקה בבאר-שבע שייפתח בחודשים הקרובים.
4. פרויקט העשור, הסבת רכבת ישראל להנעה בחשמל על פני 420 ק"מ. שינוי בציוד, בתפיסה ובתרבות של הארגון בהיבטים של איכות סביבה, של זמינות, של מהירות, של כושר נסיעה מהיר הרבה יותר.


תודה רבה להנהלת רכבת ישראל ואגף הדוברות על ההזמנה לאירוע והאירוח החם.
משהו במספרים של אורך המסילות
ותקציבי הפיתוח לא מסתדר..
 

Rubim88

New member
זה ברור שהם מחשבים מסילה יחידה

נראה לי שהם סופרים מסילה כפולה פעמיים
איך מסתדר לך עכשיו?
זה ברור שהם מחשבים מסילה יחידה
כלומר כמה מטר רץ פסים, אם בתחנות תפעוליות/בתוואי פתוח /מתחמי תחזוקה, אחרת לא היו מגיעים למספרים כאלה, בכל אופן מחישוב מהיר נראה שהם די מופרזים.
לגבי התקציב - מתחילת העשור(2010?) המספר 55 מיליארד מופרז, השקעה ממוצעת לשנה גבוהה מאוד וזה עוד בלי ההשקעה בנתיבי ישראל.
 

easylivin

New member
המספר הזה מופרז, כנראה סיכמו הכל כולל הכל

זה ברור שהם מחשבים מסילה יחידה
כלומר כמה מטר רץ פסים, אם בתחנות תפעוליות/בתוואי פתוח /מתחמי תחזוקה, אחרת לא היו מגיעים למספרים כאלה, בכל אופן מחישוב מהיר נראה שהם די מופרזים.
לגבי התקציב - מתחילת העשור(2010?) המספר 55 מיליארד מופרז, השקעה ממוצעת לשנה גבוהה מאוד וזה עוד בלי ההשקעה בנתיבי ישראל.
המספר הזה מופרז, כנראה סיכמו הכל כולל הכל
ותמיד אמרתי שזה לא בהכרח כדאי לרכבת להשוויץ בסכומים מנקרי-עיניים...
 

raminec

New member
תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת

סיכום מפגש עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר
היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים במשרדי הרכבת בת"א בנוכחות מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר ובנוכחות יו"ר הדירקטוריון, דורון וייס.
נקודות שהועלו על ידי בועז צפריר במהלך הישיבה:
שנת 2013 היתה שנת שיא בפעילות הרכבת אחרי מספר שנים של סטגנציה 2009-2011. בשנה זו מספר הנוסעים בר"י עבר את ה- 45 מליון. קפיצה של 25% בהשוואה לשנים 2009-2011.
הפדיון של ר"י הגיע ב- 2013 ל- 700 מליון ש"ח.
את ההישג הזה מייחס המנכ"ל לשיפורים בשירות ובתשתיות. המסקנה אליה הגיעו ברכבת היא שמה שמעניין את הנוסעים זה הדיוק, הנקיון, הרווחה והמידע בזמן אמת.
היעד של ר"י מבחינת דיוק הרכבות הוא היעד של הרכבות באירופה – 92%. השנה מדד הדיוק של הרכבות הגיע ל- 93%.
מספר רכבות הנוסעים בעשור האחרון הוכפל. במהלך השנה הקרובה, באמצעות תכנון מחדש של הלו"ז יגדל מספר הרכבות ביממה ב- 50 רכבות נוספות. בעיקר רכבות בקווים חיפה-ת"א, ת"א-באר שבע.
אורך המסילות של ר"י לפני עשור היה 700 ק"מ. בשנת 2013 הגענו ל- 1200 ק"מ, בסוף שנת 2014 יצטרפו לאורך המסילות כ 100 ק"מ מסילות בעיקר בקו החדש לנתיבות. בסוף 2017 לאחר סיום הפרוייקטים שנבנים היום יהיו 1700 ק"מ מסילה.
השבחת כח האדם ברכבת: עם הכנסת ציוד נייד חדיש ומודרני נדרשת הכשרה טובה יותר של כח האדם על מנת לתחזק אותו ולתפעל אותו. ר"י מפעילה עשרות הכשרות מקצועיות, לרבות תארים אקדמאיים להנדסת רכבות ומנהור במימון הרכבת בארץ ובחו"ל.
מתחילת העשור תקציבי הפיתוח של ר"י עומדים על כ- 55 מיליארד ש"ח. עד סוף העשור יושקעו עוד כ- 16 מליארד ש"ח. זה לא כולל הסכומים שמושקעים בפיתוח תשתיות עבור הרכבת על ידי חברת נתיבי ישראל.
פרוייקטי הדגל של רכבת ישראל כוללים את:
1. מסילת אשקלון-ב.שבע דרך שדרות נתיבות ואופקים.
2. הקו המהיר לירושלים בהשקעה של 7 מליארד ש"ח - מכרז המערכות של הקו יצא בחודשים הקרובים, מכרז תחנת בנייני האומה כבר יצא לדרך. צפי לפתיחת הקו, שלהי 2017.
3. מתחם התחזוקה בבאר-שבע שייפתח בחודשים הקרובים.
4. פרויקט העשור, הסבת רכבת ישראל להנעה בחשמל על פני 420 ק"מ. שינוי בציוד, בתפיסה ובתרבות של הארגון בהיבטים של איכות סביבה, של זמינות, של מהירות, של כושר נסיעה מהיר הרבה יותר.


תודה רבה להנהלת רכבת ישראל ואגף הדוברות על ההזמנה לאירוע והאירוח החם.
תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
 

Nir5364

New member
מה ההגיון לבנות קו רכבת חדש לא מחושמל?

תוספת: שאלות ותשובות עם מנכ"ל הרכבת
כפי שנשאלו לאחר המצגת שהוצגה לעיתונאים.

ש: האם יש לר"י תוכנית לקידום ההפרדות המפלסיות בעיר רמלה שסובלת כתוצאה ממפגשי הכביש מסילה?
ת: יש למשרד התחבורה תוכנית להקמת שלוש הפרדות מפלסיות. אחת כבר נמצאת בביצוע בחלק המערבי של רמלה. השתיים הנוספות עדיין בדיונים בנושא החלופות התכנוניות, התחבורתיות והתקציביות. ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא הכרח המציאות. ר"י כחלק ממשרד התחבורה שותפה לתוכניות הללו. השאיפה היא שההפרדה הראשונה לכיוון מערב תשחרר לפחות מחצית מהעומסים מכיוון שהיא היציאה העיקרית לכיוון ת"א. הביצוע של ההפרדות הוא על ידי חברות שאינן קשורות לר"י.

ש: במסגרת שדרוג והכפלת הקו לב. שבע הובטחו לציבור הנוסעים מספר שירותים: שלוש רכבות בשעה בשעות השיא, 50 דקות זמן נסיעה ברכבות המהירות ורכבות לילה דרך נתב"ג. מבין הבטחות אלו היחידה שתגשמה הייתה רכבת הלילה לנתב"ג וגם המשך פעילותה מוטל בספק.
ת: ראשית, הבטחנו 55 דק' ואנחנו עומדים בזה. שנית, יש שתי רכבות בשעה לבאר שבע ובעת הקרובה תמשכנה להיות שתי רכבות בשעה. התפוסה כיום של שתי רכבות היא עדיין אינה מלאה ויש לנו אתגר משותף עם משרד התחבורה ועם עיריית באר-שבע ועם הצבא להגביר את כמות המשתמשים בשירותי הרכבת. היות ועדיין אנחנו לא ממצים את מלוא היצע המושבים בשתי הרכבות הללו ורכבות הלילה הופסקו עקב עבודות התשתית שאנחנו מבצעים באיזור קרית-גת אחוזם. אנחנו שוקלים כיצד להמשיך את הרכבות לילה היות והתפוסה שלהם היא מאוד מאוד נמוכה. כנראה שמספר הנוסעים מבאר שבע שצריכים להגיע לת"א או מת"א לבאר שבע בשעות הקטנות של הלילה הוא מאוד מאוד נמוך. למרות פעולות שיווק שביצענו.

ש: ישנן הרבה תלונות על הרב-קו החדש שלא מאפשר להשתמש ביום האחרון של החודש אלא רק 30 יום. הרבה נוסעים מתוסכלים מזה ואולי גם באופן כללי על המחירים ברכבת. ברור שמשרד התחבורה משחק פה תפקיד גם, האם יש תוכנית להוזיל את הנסיעה?
ת: אנחנו חשבנו שאנחנו עושים מהפכה צרכנית מאוד טובה עם החופשי חודשי ל- 30 יום ואכן זה מהפיכה. הכנסנו אותו ברגל שמאל, ואנחנו מתקנים. עשינו טעות, לא חשבנו על ההיבט של היום ה- 31 ומהחודש אנחנו מתקנים את זה. מעכשיו זה יהיה כרטיס ל- 30 יום, הנוסעים יקבלו פיצוי על ה- 5 יום החסרים בשנה. היתרון הגדול ביותר של ה- 30 יום הוא שלא עומדים בתור ביומיים האחרונים בחודש או ביום הראשון בחודש ואפשר לקנות את זה לכל אורך החודש. בעבר סוף החודש ותחילת החודש היה קטסטרופה בקופות והמטרה היא פשוט ליעל את העבודה.
משרד התחבורה מוביל רפורמה במחירי הרכבת שעובדים עליה כבר זמן רב. אני מקווה שהתוכנית הזו תיושם במהלך השנה. בינתיים יש בין ר"י לבין משרד התחבורה הסכמה על תיקון עיוותים בכמה קווים עיקריים, למשל ראשל"צ-ת"א. כל זה צריך להיות מסוכם על ידי ועדת מחירים. הרפורמה מתוכננת להיכנס לתוקף במהלך השנה הקרובה.

ש: האם יש תוכנית להוזיל את המחירים בדוכני המזון שבתחנות הרכבת?
ת: ר"י פרסמה מכרז ייחודי שמטרתו להגיע למצב שבו יש מזנונים כמעט בכל התחנות של הרכבת. המצב שהיה עד היום הוא שמרבית התחנות לא קיבלו שירותי מזנון מכיוון שזה לא היה כלכלי למפעיל. לכן הגענו למסקנה שעל ידי זה שיהיה לנו מפעיל אחד גדול וחזק בסטנדרט אחד, אנחנו נדע לחייב אותו להפעיל מזנונים גם בתחנות הקצה ששם הוא לא משלם שכר דירה, עד שמגיעים לפדיון מינימלי שהוא מאוד מאוד גבוה ובלבד שנוכל לתת שירות טוב יותר לנוסעי הרכבת. מספר המזנונים יוכפל עם כניסה מסיבית של המפעיל החדש ופי שניים יותר נוסעים יזכו לקבל את השירות. במסגרת החוזה החדש להנהלת הרכבת יש גם את הסמכות להתערב במחירי הזכיין במידה והם יהיו יקרים מדי.

ש: האם יש לכם נתונים לגבי השפעות של שיבושי העבודה שנגרמים כתוצאה מסכסוכי העבודה בין הועד לבין ההנהלה?
ת: עובדי הרכבת וועד הרכבת השכילו להבין שלפגוע בנוסעים זה הדבר האחרון שהחברה, העובדים והועד רוצים. לפיכך מספר שעות הפגיעה בציבור הנוסעים היה ברמה של יממה וחצי במהלך השנה האחרונה. בעיקר על ידי ההיתחלות המסיבית שהיתה לציבור העובדים. הפגיעה בבעלי המטענים היתה דרמטית. היו הרבה מאוד ימים שעשרות רכבות מטענים, בעיקר חיפה-אשדוד וצפע-אשדוד נפגעו כתוצאה מעיצומים של עובדים וכתוצאה מחוסר נכונותם להשתלב עם השינוי הארגוני שמתהווה בחברה בין השאר שעות רציפות, נהיגה רציפה, ביטול טריטוריות נהגים ועבודה מאומצת יותר.
ההכנסות של החברה במטענים נפגעו בעשרות מיליונים השנה. אובדן הכנסות כתוצאה מביטול רכבות.

ש: לוחות זמנים של הקו המהיר לירושלים? עכו-כרמיאל ורכבת העמק? איך זה משתלב עם תוכנית החישמול ומתי אנחנו נראה את הרכבות האלו נוסעות?
ת: בקו A1 – מתקדמים בהתאם לתוכנית ובשלהי 2017 הקו יופעל, מחושמל. במהלך אותה שנה יופעל גם הקו עכו-כרמיאל שאמור להיות מחושמל. מתקדמים היטב נתיבי ישראל בבנייתו.
קו בית-שאן חיפה מתקדם גם הוא בניהול והפעלה של נתיבי ישראל. הוא יהיה מסילה בודדת ולא מחושמלת.

ש: האם יש לוח זמנים לחברות הבנות של ר"י שאנחנו מחכים להן כבר שנתיים?
ת: אנחנו ממתינים לחתימת השרים על מינוי הדירקטורים. כשימונו הדירקטורים נפעיל את החברות הבנות. חברות אינן יכולות לפעול ללא דירקטוריון.

ש: האם תוכל לעדכן אותנו בהתקדמות פרויקט החישמול? מתי צפויים להתפרסם מכרזי הביצוע הראשונים?
ת: מתקדם טוב מאד, המינהלת בהשתתפות 5 מנהלים זרים בעלי רקע בהקמת מע' דומות פועלת היטב. שני מכרזים יפורסמו עד יוני והשלישי (לקרונות) עד אוגוסט.

ש: הקו לירושלים דרך בית שמש ידע עדנה באירוע השלג האחרון, אך ברור לכל שמדובר באירוע נדיר וחד-פעמי. מה הן תוכניותיה של הרכבת ביחס לקו זה עד להפעלתו של הקו המהיר?
ת: רכבת ישראל תמשיך לחזק ולתת דגש על רמת השירות בקו הישן, תוך דגש על השירות בקו לבית שמש אשר מהווה פוטנציאל נוסעים גדול.

ש: האם לדעתך על רכבת ישראל להמשיך ולנהל פרויקטים בתחום פיתוח רשת המסילות, או להתרכז במה שמכונה נושאי הליבה?
ת: פיתוח תשתיות הוא נושא ליבה של רכבת ישראל ולכן חטיבת פיתוח תשתיות ברכבת פועלת כגוף מקצועי וחזק. בסופו של יום גם החברות האחרות פונות לרכבת לשם היוועצות וקבלת הנחיות ואישורים סופיים.

ש: לאור העיכובים בביצוע פרויקט החישמול, האם הקו לכרמיאל יפתח כקו עם רכבות מונעות דיזל?
ת: ראשית, מאז שהוכרז על השקה מחודשת אין דחיה בחישמול .שנית עפ"י הלוז הנוכחי שני הפרויקטים יפגשו.

ש: האם לא שגתה הרכבת כשהתחייבה (לפני תקופתו של המנכ"ל הנוכחי) בפני יואל לביא להקים את החניון החדש של תחנת הרכבת ברמלה? כידוע, יואל לביא הוא השיאן הארצי במספר התביעות שהגיש כנגד פרויקטים של הרכבת ואף עשה ככל יכולתו לתקוע מקלות בגלגלים של פרויקט ההכפלה לב.שבע. ת: כיום ישנה הזדמנות פז לקידום נסיעות תושבי רמלה ברכבת ואנו מתכננים לפעול לשיפור השירות לתושבי העיר. נדרשת לכך עבודה משותפת עם העירייה.
מה ההגיון לבנות קו רכבת חדש לא מחושמל?
 

easylivin

New member
מסילת העמק תחושמל מתישהו "בשלב ב'". ההיגיון

מה ההגיון לבנות קו רכבת חדש לא מחושמל?
מסילת העמק תחושמל מתישהו "בשלב ב'". ההיגיון
בכך שיש הרבה קווים שבהם יתרונות החשמול יבואו לידי ביטוי באופן חזק יותר: כי התחנות שם קרובות יותר (הקווים הפרבריים במרכז), תדירות הרכבות הנדרשת גבוהה יותר (כל הקו הראשי מנהריה ועד באר שבע), השיפועים גדולים יותר (A1). אין שום בעיה לבנות קו חדש עם הכנה מלאה לחשמול ולשדרג אותו אחר כך, זה לא אמור לייקר את העלויות. בכל מקרה במסילת העמק מתוכנן שלב של שדרוג עתידי: הוספת תחנות ביניים כמו נשר, אלרואי, ותל יוסף, והוספת מסילה שנייה (להערכתי רק עד עפולה) ואולי גם חשמול.
 

easylivin

New member
...וחוץ מזה, הקווים המחושמלים הראשונים ייפתחו

מסילת העמק תחושמל מתישהו "בשלב ב'". ההיגיון
בכך שיש הרבה קווים שבהם יתרונות החשמול יבואו לידי ביטוי באופן חזק יותר: כי התחנות שם קרובות יותר (הקווים הפרבריים במרכז), תדירות הרכבות הנדרשת גבוהה יותר (כל הקו הראשי מנהריה ועד באר שבע), השיפועים גדולים יותר (A1). אין שום בעיה לבנות קו חדש עם הכנה מלאה לחשמול ולשדרג אותו אחר כך, זה לא אמור לייקר את העלויות. בכל מקרה במסילת העמק מתוכנן שלב של שדרוג עתידי: הוספת תחנות ביניים כמו נשר, אלרואי, ותל יוסף, והוספת מסילה שנייה (להערכתי רק עד עפולה) ואולי גם חשמול.
...וחוץ מזה, הקווים המחושמלים הראשונים ייפתחו
רק כשנה או שנתיים אחרי מסילת העמק. מה לעשות: החשמול הוא פרוייקט גדול בקנה המידה המקומי, ו-3 וחצי שנים מהיום כדברי המנכ"ל, זוהי הערכה אופטימית ביותר לדעתי.
 

Nir5364

New member
השאלה אם עושים את ההכנה עליה אתה מדבר

מסילת העמק תחושמל מתישהו "בשלב ב'". ההיגיון
בכך שיש הרבה קווים שבהם יתרונות החשמול יבואו לידי ביטוי באופן חזק יותר: כי התחנות שם קרובות יותר (הקווים הפרבריים במרכז), תדירות הרכבות הנדרשת גבוהה יותר (כל הקו הראשי מנהריה ועד באר שבע), השיפועים גדולים יותר (A1). אין שום בעיה לבנות קו חדש עם הכנה מלאה לחשמול ולשדרג אותו אחר כך, זה לא אמור לייקר את העלויות. בכל מקרה במסילת העמק מתוכנן שלב של שדרוג עתידי: הוספת תחנות ביניים כמו נשר, אלרואי, ותל יוסף, והוספת מסילה שנייה (להערכתי רק עד עפולה) ואולי גם חשמול.
השאלה אם עושים את ההכנה עליה אתה מדבר
 

easylivin

New member
כמובן, לא סתם הזכרתי אותה.

השאלה אם עושים את ההכנה עליה אתה מדבר
כמובן, לא סתם הזכרתי אותה.
כל המסילות שנבנו ונבנות בשנים האחרונות כוללות מראש התאמה לחשמול (שים לב למשל לגשרים, החל מהקו לנתב"ג וכלה בלב המפרץ, יש להם כבר "מרפסות" לעמודים). ומסילת העמק כוללת מראש גם תוואי מורחב והכנה להכפלה.
 
מסילה לירושלים

כמובן, לא סתם הזכרתי אותה.
כל המסילות שנבנו ונבנות בשנים האחרונות כוללות מראש התאמה לחשמול (שים לב למשל לגשרים, החל מהקו לנתב"ג וכלה בלב המפרץ, יש להם כבר "מרפסות" לעמודים). ומסילת העמק כוללת מראש גם תוואי מורחב והכנה להכפלה.
מסילה לירושלים
לא ידעתי איפה לכתוב את השאלה הזאת, אז אשים אותה כאן:
גם אם ישימו מסילה שתאפשר מהירות גבוהה עד ירושלים, איך היא תוכל לתת לרכבת להגיע תוך 28 דקות מת"א אם רק מתחנת ההגנה עד מודיעין זה כבר חצי שעה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה