רכבת ישראל - סיכום שנת 2013

מצב
הנושא נעול.

Nir5364

New member
זה מה שאמרתי..

ולכן אני טוען שאין מקום לעוד ועוד חניונים אבל
יש מקום לשיפור דרסטי של התח"צ המשלימה אל ומתחנת הרכבת על ידי אוטובוסים.

קצב הגידול באוכלוסיה מעלה את הפקקים בכבישים, אלו גורמים לאנשים להשתמש ברכבת אבל כדי להגיע לרכבת הם מגיעים ברכב פרטי. ואז נוצרים פקקי תנועה בכניסה/יציאה מתחנת הרכבת לרבות מחסור במקומות חניה.

זה לא מסובך לראות את האפקט של רכבת בשעות השיא (אחה"צ) שנכנסת לתחנה ואת כמה מאות כלי הרכב שיוצאים מהחניון כמה דקות לאחר מכן ומנסים להשתלב בתנועה העירונית ויוצרים פקקים באיזור תחנת הרכבת.

בישראל פקקים שנוצרים תוך דקות ספורות קיימים על ידי הגורמים הבאים:

1. תאונה.
2. אירוע ספורט / מופע גדול (סיום משחק/סיום מופע).
3. רכבת שמגיעה לתחנה.

את האחרון בהחלט ניתן לפתור ובפשטות.
זה מה שאמרתי..
אבל משום מה חברי הפורום סבורים שהתחבורה הציבורית מכל הקריות לתחנות הרכבת היא טובה... ואני שואל - אם היא כל כך טובה, למה החניונים עדיין מלאים?
 
החניונים מלאים כי חלק לא מבוטל מנוסעי הרכבת

זה מה שאמרתי..
אבל משום מה חברי הפורום סבורים שהתחבורה הציבורית מכל הקריות לתחנות הרכבת היא טובה... ואני שואל - אם היא כל כך טובה, למה החניונים עדיין מלאים?
החניונים מלאים כי חלק לא מבוטל מנוסעי הרכבת
לא יסעו באוטובוסים אל תחנת רכבת.
אפשר לראות זאת היטב יומיום בחניון הענק שליד מסוף 2000 ותחנת הרכבת ת"א סבידור-מרכז.
החניון הזה מתמלא כל יום, למרות שהתחבורה הציבורית לאזור מכל רחבי תל אביב, רמת גן, גבעתיים וגם ערים אחרות בגוש דן מצויינת ולמרות שהחניה בו היא בתשלום.
אז נכון שחלק מהחונים בחניון חונים בו וממשיכים ליעדים בתוך תל אביב ולא כולם חונים בו כדי ליסוע ברכבת, אבל עדיין זו אינדיקציה.
דוגמה נוספת זו תחנת חוף הכרמל. התחבורה הציבורית אל התחנה מצויינת ובכל זאת כל יום החניונים העצומים בסביבתה מלאים. אפילו החניון הקטן ליד תחנת חיפה מרכז מלא כל יום למרות שגם אליה יש תחבורה ציבורית מצויינת.
כך גם בהרצליה.

לכן כדי למקסם את מספר הנוסעים ברכבת יש צורך גם בתחבורה ציבורית לתחנות הרכבת אבל גם בחניונים.
בחלק מהמקרים החניון שליד תחנת הרכבת משמש גם מתקנים או מרכזים מסחריים סמוכים, כמו למשל בבני ברק, לב המפרץ או ת"א אוניברסיטה.
 

Nir5364

New member
החניון בחיפה מרכז מלא יותר

החניונים מלאים כי חלק לא מבוטל מנוסעי הרכבת
לא יסעו באוטובוסים אל תחנת רכבת.
אפשר לראות זאת היטב יומיום בחניון הענק שליד מסוף 2000 ותחנת הרכבת ת"א סבידור-מרכז.
החניון הזה מתמלא כל יום, למרות שהתחבורה הציבורית לאזור מכל רחבי תל אביב, רמת גן, גבעתיים וגם ערים אחרות בגוש דן מצויינת ולמרות שהחניה בו היא בתשלום.
אז נכון שחלק מהחונים בחניון חונים בו וממשיכים ליעדים בתוך תל אביב ולא כולם חונים בו כדי ליסוע ברכבת, אבל עדיין זו אינדיקציה.
דוגמה נוספת זו תחנת חוף הכרמל. התחבורה הציבורית אל התחנה מצויינת ובכל זאת כל יום החניונים העצומים בסביבתה מלאים. אפילו החניון הקטן ליד תחנת חיפה מרכז מלא כל יום למרות שגם אליה יש תחבורה ציבורית מצויינת.
כך גם בהרצליה.

לכן כדי למקסם את מספר הנוסעים ברכבת יש צורך גם בתחבורה ציבורית לתחנות הרכבת אבל גם בחניונים.
בחלק מהמקרים החניון שליד תחנת הרכבת משמש גם מתקנים או מרכזים מסחריים סמוכים, כמו למשל בבני ברק, לב המפרץ או ת"א אוניברסיטה.
החניון בחיפה מרכז מלא יותר
במכנויות של אנשים שעובדים באזור מאשר באלה של נוסעי הרכבת.
שים לב, שבניגוד לחניונים אחרים... הוא מתמלא באיזור 7:30 בבוקר.

אני יכול לומר שכחייל, הגעתי עם רכב לרכבת כי לא הייתה לי אופציה אחרת... וגם היום אני סבור שאין לי אופציה אחרת. אם הזמן DOOR TO DOOR היה דומה לרכב או אפילו גדול יותר ממנו ב 10 דקות, הייתי עובר לתח"צ.
 
ומדוע אותם אנשים שעובדים באזור מגיעים אליו

החניון בחיפה מרכז מלא יותר
במכנויות של אנשים שעובדים באזור מאשר באלה של נוסעי הרכבת.
שים לב, שבניגוד לחניונים אחרים... הוא מתמלא באיזור 7:30 בבוקר.

אני יכול לומר שכחייל, הגעתי עם רכב לרכבת כי לא הייתה לי אופציה אחרת... וגם היום אני סבור שאין לי אופציה אחרת. אם הזמן DOOR TO DOOR היה דומה לרכב או אפילו גדול יותר ממנו ב 10 דקות, הייתי עובר לתח"צ.
ומדוע אותם אנשים שעובדים באזור מגיעים אליו
ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית?
אותם אנשים שלא מוותרים על הרכב הפרטי בדרכם לעבודה במרכז עיר גדולה לא יוותרו על רכב פרטי גם בדרכם לתחנת רכבת.
אני לא ממציא את אמריקה - יש אנשים שכן מוכנים ליסוע ברכבת אבל לא מוכנים ליסוע באוטובוס ובדרך כלל אלה גם האנשים שבהגיעם ברכבת לעיר או יישוב היעד ממשיכים ממנה עם מונית ליעד הסופי, אם הוא לא במרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת.
 

Nir5364

New member
לא עשיתי סטטיסטיקה

ומדוע אותם אנשים שעובדים באזור מגיעים אליו
ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית?
אותם אנשים שלא מוותרים על הרכב הפרטי בדרכם לעבודה במרכז עיר גדולה לא יוותרו על רכב פרטי גם בדרכם לתחנת רכבת.
אני לא ממציא את אמריקה - יש אנשים שכן מוכנים ליסוע ברכבת אבל לא מוכנים ליסוע באוטובוס ובדרך כלל אלה גם האנשים שבהגיעם ברכבת לעיר או יישוב היעד ממשיכים ממנה עם מונית ליעד הסופי, אם הוא לא במרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת.
לא עשיתי סטטיסטיקה
אבל מאז המטרונית החניון דליל יותר.. כלומר, הוא מתמלא בשעה מאוחרת יותר...

אבל אל תשכח יש הרבה עובדים באיזור שגרים ביוקנעם, ק. טבעון וכו'.. ועבורם התחבורה הציבורית היא סיוטית... האוטובוס עושה להם סיבוב בנשר.
 

olli3

New member
מנהל
אההה, זה פשוט.

זה מה שאמרתי..
אבל משום מה חברי הפורום סבורים שהתחבורה הציבורית מכל הקריות לתחנות הרכבת היא טובה... ואני שואל - אם היא כל כך טובה, למה החניונים עדיין מלאים?
אההה, זה פשוט.
יחסית לערים רבות אחרות בחיפה והקריות הקישור בין אוטובוסים לרכבת הוא טוב. זה לעומת ערים שאו שרוב היום אין קווי אוטובוס או שיש קו אוטובוס שמגיע רק לאיזור קטן בעיר או שיש קו או כמה קווים אבל אלו נוסעים בדרך לא דרך אבל ממש לא דרך וכו' וכו'.

בחיפה ובקריות, הקישור אל תחנות הרכבת פשוט יותר טוב מהזוועה שיש בתחנות רכבת אחרות בארץ ולכן המצב מוגדר כ"טוב" - יחסית.
 
בנוסף התחנות נמצאות במקום מרכזי

אההה, זה פשוט.
יחסית לערים רבות אחרות בחיפה והקריות הקישור בין אוטובוסים לרכבת הוא טוב. זה לעומת ערים שאו שרוב היום אין קווי אוטובוס או שיש קו אוטובוס שמגיע רק לאיזור קטן בעיר או שיש קו או כמה קווים אבל אלו נוסעים בדרך לא דרך אבל ממש לא דרך וכו' וכו'.

בחיפה ובקריות, הקישור אל תחנות הרכבת פשוט יותר טוב מהזוועה שיש בתחנות רכבת אחרות בארץ ולכן המצב מוגדר כ"טוב" - יחסית.
בנוסף התחנות נמצאות במקום מרכזי
ולא בשולי העיר.
 
רובם יכולים גם לנסוע 20 באופניים.

לצערי, אין קו אוטובוס שבאמת מחבר
את תחנות הרכבת לנקודות העיקריות בקריות בצורה מהירה.

אילו היה אוטובוס שמחבר נניח את קריון - רכבת מוצקין - רכבת חיים - צומת הצריף - צומת ק. אתא

בצורה ישירה ללא סיבובים בשכונות שונות, אז היה הגיוני להשתמש בשירות כזה.. מאחר ואין אוטובוס כזה לא מפתיע שאנשים בוחרים לא להשתמש בתחבורה ציבורית. במיוחד כאשר אנשים מגיעים לרכבת ב 7 בבוקר ואולי לפני, בשביל אוטובוס צריך לקום שעה מוקדם יותר ממה שקמים כשנוסעים עם רכב.
רובם יכולים גם לנסוע 20 באופניים.
 
אני בעד כמה שיותר חניונים ליד הרכבת

אנשים לא צריכים להגיע ברכב פרטי לתחנת הרכבת.
לא צריך לבנות חניוני ענק בשביל תחנות רכבת. צריך תחבורה משלימה טובה, נקודה.
אני בעד כמה שיותר חניונים ליד הרכבת
ככל שתהיה יותר חנייה פנויה ליד תחנות הרכבת, כך יותר נוסעים יסעו ברכבות. יש נוסעים פוטנציאליים שלא יגיעו לתחנה, אלא ברכבם הפרטי בלבד. החברה נהנית מכך שהם נוסעים נסיעה קצרה יחסית לרכבת אך את ההמשך הם עושים בתחבורה ציבורית.
יש מקרים רבים שבהם הגעה לתחנה שלא באמצעות רכב, מגדילה משמעותית את זמן הנסיעה הכולל.

אני חושב שצריך לתת תנאים טובים לעידוד הנסיעה ברכבת. אחד מהאמצעים למשכירה הוא חנייה נוחה ומהירה.
 
לפי הלו"ז העתידי שפורסם כאן, הרכבת דווקא

הרכבת צריכה לעשות משהו עם קריית חיים.
הרכבת היא זאת שהופכת את התחנה הזאת לפחות פופולארית...
קריית מוצקין תחנה נוראית עבור כל מי שלא גר בסביבתה... יש בעיות חניה גדולות מאוד אפילו עם הרחבת החניון, שלא לדבר על בעיית הפקקים בגלל אנשים שמחכים לאסוף נוסעים שמגיעים מהרכבת...

תחנת קריית חיים בנויה בצורה פנטסטית מהבחינה הזאת.. אנשים יכולים להחנות את הרכב בהמתנה והם לא חוסמים את הכביש.. אני באמת לא מבין מה הסיפור שכל רכבת תעצור בק. חיים.
לפי הלו"ז העתידי שפורסם כאן, הרכבת דווקא
מתכוונת לעשות עם תחנת קרית חיים משהו הפוך ולהתייחס אליה כאל תחנה פרברית.
לפי הלו"ז שאמור לחול מסוף מרץ, ובועז פירסם כאן לפני כשבוע-שבועיים, בשעות השפל רק רכבות פרבריות יעצרו בתחנת קרית חיים ובשעות השיא תעצור רכבת בינעירונית אחת (בנוסף לרכבות הפרבריות).
 

Nir5364

New member
אבל זה בדיוק העניין.

לפי הלו"ז העתידי שפורסם כאן, הרכבת דווקא
מתכוונת לעשות עם תחנת קרית חיים משהו הפוך ולהתייחס אליה כאל תחנה פרברית.
לפי הלו"ז שאמור לחול מסוף מרץ, ובועז פירסם כאן לפני כשבוע-שבועיים, בשעות השפל רק רכבות פרבריות יעצרו בתחנת קרית חיים ובשעות השיא תעצור רכבת בינעירונית אחת (בנוסף לרכבות הפרבריות).
אבל זה בדיוק העניין.
אני הייתי נוסע כל יום הלוך ושוב לתל אביב.
אחת הסיבות שבחרתי בקריית מוצקין היא ששעת החזרה שלי לא הייתה קבועה... ולא היה לי עניין להחליף רכבת כאשר במוצקין עצרו 2 רכבות בשעה ובקריית חיים רק אחת. כמוני, עוד עשרות רבות של אנשים.
בעצם זה שמעט יותר רכבות עוצרות בק. חיים למעשה דוחפים את האזרחים להשתמש בק. מוצקין כתחנת הבחירה.

במיוחד כעת שהקו כבר הוכפל, לא יקרה כלום אם כל רכבת בינעירונית תעצור גם בק. חיים... זה יביא לחלוקה מאוזנת יותר של נוסעים בין התחנות.
 
אבל הרכבת מתייחסת לתחנת קרית מוצקין כתחנה

אבל זה בדיוק העניין.
אני הייתי נוסע כל יום הלוך ושוב לתל אביב.
אחת הסיבות שבחרתי בקריית מוצקין היא ששעת החזרה שלי לא הייתה קבועה... ולא היה לי עניין להחליף רכבת כאשר במוצקין עצרו 2 רכבות בשעה ובקריית חיים רק אחת. כמוני, עוד עשרות רבות של אנשים.
בעצם זה שמעט יותר רכבות עוצרות בק. חיים למעשה דוחפים את האזרחים להשתמש בק. מוצקין כתחנת הבחירה.

במיוחד כעת שהקו כבר הוכפל, לא יקרה כלום אם כל רכבת בינעירונית תעצור גם בק. חיים... זה יביא לחלוקה מאוזנת יותר של נוסעים בין התחנות.
אבל הרכבת מתייחסת לתחנת קרית מוצקין כתחנה
הראשית בקריות.
ולמען האמת, בתצורה סופית שבאמת צריכה להיות באזור הזה, שתי התחנות צריכות להיות פרבריות בלבד והתחנה המרכזית באזור צריכה להיות תחנה שעדיין לא קיימת, זו שאמורה לקום ליד מרכזית הקריות.
החל מסוף מרץ תעצור במהלך כל היום רכבת פרברית פעם בחצי שעה בתחנת קרית חיים וזה ממש לא נורא להחליף רכבת בלב המפרץ, בחיפה מרכז או בחוף הכרמל.
רכבות בינעירוניות לא צריכות לעצור בכל תחנה ובתחנות כמו קרית חיים וגם קרית מוצקין שהן למעשה תחנות שכונתיות, הן לא אמורות לעצור.
התחנות הראשיות באזור שבהן צריכות לעצור רכבות בינעירוניות צריכות להיות: התחנה המתוכננת ליד מרכזית הקריות, לב המפרץ, חוף הכרמל ואולי גם חיפה מרכז (בגלל שהיא נמצאת בלב המטרופולין).
יש בפורום גם דיעה הסוברת שרכבות בינעירוניות בכלל צריכות להתחיל רק בחיפה (למשל בלב המפרץ) וכל הרכבות בקטע שמצפון ללב המפרץ צריכות להיות פרבריות.
הכיוון הנכון הוא ממש לא שכל רכבת בינעירונית תעצור בקרית מוצקין וגם בקרית חיים. הכיוון צריך להיות הפוך - הפרדת השירות הבינעירוני מהשירות הפרברי.
 

Nir5364

New member
זה נכון כאידיאל..

אבל הרכבת מתייחסת לתחנת קרית מוצקין כתחנה
הראשית בקריות.
ולמען האמת, בתצורה סופית שבאמת צריכה להיות באזור הזה, שתי התחנות צריכות להיות פרבריות בלבד והתחנה המרכזית באזור צריכה להיות תחנה שעדיין לא קיימת, זו שאמורה לקום ליד מרכזית הקריות.
החל מסוף מרץ תעצור במהלך כל היום רכבת פרברית פעם בחצי שעה בתחנת קרית חיים וזה ממש לא נורא להחליף רכבת בלב המפרץ, בחיפה מרכז או בחוף הכרמל.
רכבות בינעירוניות לא צריכות לעצור בכל תחנה ובתחנות כמו קרית חיים וגם קרית מוצקין שהן למעשה תחנות שכונתיות, הן לא אמורות לעצור.
התחנות הראשיות באזור שבהן צריכות לעצור רכבות בינעירוניות צריכות להיות: התחנה המתוכננת ליד מרכזית הקריות, לב המפרץ, חוף הכרמל ואולי גם חיפה מרכז (בגלל שהיא נמצאת בלב המטרופולין).
יש בפורום גם דיעה הסוברת שרכבות בינעירוניות בכלל צריכות להתחיל רק בחיפה (למשל בלב המפרץ) וכל הרכבות בקטע שמצפון ללב המפרץ צריכות להיות פרבריות.
הכיוון הנכון הוא ממש לא שכל רכבת בינעירונית תעצור בקרית מוצקין וגם בקרית חיים. הכיוון צריך להיות הפוך - הפרדת השירות הבינעירוני מהשירות הפרברי.
זה נכון כאידיאל..
אולי לכשיקומו התחנות עליהן אתה מדבר זה יתממש...
בנתיים, צריך להפעיל את ק. חיים כתחנה ראשית לצד מוצקין ולו רק בגלל שהתשתית בתחנת ק. מוצקין פשוט גרועה!
לחילופין, יש להציב שוטר תנועה מהשעה 6 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב בכניסה לתחנה שיטפל בכל אלה שיוצרים שם פקקים ובמיוחד בנהגי המוניות.
 
כל התחנות למעט זו שמתוכננת לקום ליד מרכזית

זה נכון כאידיאל..
אולי לכשיקומו התחנות עליהן אתה מדבר זה יתממש...
בנתיים, צריך להפעיל את ק. חיים כתחנה ראשית לצד מוצקין ולו רק בגלל שהתשתית בתחנת ק. מוצקין פשוט גרועה!
לחילופין, יש להציב שוטר תנועה מהשעה 6 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב בכניסה לתחנה שיטפל בכל אלה שיוצרים שם פקקים ובמיוחד בנהגי המוניות.
כל התחנות למעט זו שמתוכננת לקום ליד מרכזית
הקריות כבר קיימות.
ומדוע גם קרית מוצקין וגם קרית חיים צריכות להיות תחנות ראשיות?
אם קרית חיים תוגדר תחנה ראשית, קרית מוצקין לא צריכה להיות מוגדרת ככזו.
רכבות הנוסעות מנהריה עד באר שבע או מודיעין לא צריכות לעצור גם בקרית מוצקין וגם בקרית חיים ומרגע שיהיו רכבות פרבריות במהלך כל היום לא תהיה סיבה שרכבות בינעירוניות תעצורנה בשתיהן. כיום הרכבות למודיעין עוצרות בקרית חיים במהלך כל היום מכיוון שיש שעות בהן אין רכבות פרבריות.והרכבות הבינעירוניות מספקות גם את השירות הפרברי, אבל מהלו"ז הבא זה הולך להשתנות וזה הכיוון הנכון.
 

Nir5364

New member
אז גם אין סיבה שיעצרו בחיפה בת גלים.

כל התחנות למעט זו שמתוכננת לקום ליד מרכזית
הקריות כבר קיימות.
ומדוע גם קרית מוצקין וגם קרית חיים צריכות להיות תחנות ראשיות?
אם קרית חיים תוגדר תחנה ראשית, קרית מוצקין לא צריכה להיות מוגדרת ככזו.
רכבות הנוסעות מנהריה עד באר שבע או מודיעין לא צריכות לעצור גם בקרית מוצקין וגם בקרית חיים ומרגע שיהיו רכבות פרבריות במהלך כל היום לא תהיה סיבה שרכבות בינעירוניות תעצורנה בשתיהן. כיום הרכבות למודיעין עוצרות בקרית חיים במהלך כל היום מכיוון שיש שעות בהן אין רכבות פרבריות.והרכבות הבינעירוניות מספקות גם את השירות הפרברי, אבל מהלו"ז הבא זה הולך להשתנות וזה הכיוון הנכון.
אז גם אין סיבה שיעצרו בחיפה בת גלים.
ובכל זאת עוצרים שם.

ואין גם סיבה שיעצרו בחדרה חלק מהרכבות, ובכל זאת עוצרים גם שם.
 
בלו"ז העתידי חלק מהרכבות אכן לא עוצרות

אז גם אין סיבה שיעצרו בחיפה בת גלים.
ובכל זאת עוצרים שם.

ואין גם סיבה שיעצרו בחדרה חלק מהרכבות, ובכל זאת עוצרים גם שם.
בלו"ז העתידי חלק מהרכבות אכן לא עוצרות
בבת גלים.
ורוב הרכבות הבינעירוניות באמת לא עוצרות בחדרה.
 
בחדרה עוצרות רכבות בינעירוניות רק בלילה וחלק

אז גם אין סיבה שיעצרו בחיפה בת גלים.
ובכל זאת עוצרים שם.

ואין גם סיבה שיעצרו בחדרה חלק מהרכבות, ובכל זאת עוצרים גם שם.
בחדרה עוצרות רכבות בינעירוניות רק בלילה וחלק
מהרכבות הבינעירוניות בשעות העומס ויש הבדל גדול בין חדרה לקרית חיים וקרית מוצקין - מספר היוממים הנוסעים בין חדרה לתל אביב גדול בהרבה ממספר היוממים הנוסעים בין הקריות לתל אביב, כי מה לעשות שהמרחק בין חדרה לתל אביב הוא חצי מהמרחק שבין הקריות לתל אביב.
חדרה בכלל ראויה להיות תחנת ההחלפה בין הרכבות הבינעירוניות לרכבות הפרבריות יותר מאשר בנימינה, גם מבחינת גודלה וגם מבחינת מרכזיותה והיותה צומת דרכים מרכזית.

לגבי תחנת בת גלים זה עקרונית נכון, אבל יש הבדל בין בת גלים לקרית חיים ולקרית מוצקין - בסמיכות לתחנת בת גלים יש שני יעדים משמעותיים: בית חולים רמב"ם ובסיס חיל הים.
 

אבישי ק

New member
אם הרכבות יעצרו רק במוצקין התחנה לא תעמוד בעו

כל התחנות למעט זו שמתוכננת לקום ליד מרכזית
הקריות כבר קיימות.
ומדוע גם קרית מוצקין וגם קרית חיים צריכות להיות תחנות ראשיות?
אם קרית חיים תוגדר תחנה ראשית, קרית מוצקין לא צריכה להיות מוגדרת ככזו.
רכבות הנוסעות מנהריה עד באר שבע או מודיעין לא צריכות לעצור גם בקרית מוצקין וגם בקרית חיים ומרגע שיהיו רכבות פרבריות במהלך כל היום לא תהיה סיבה שרכבות בינעירוניות תעצורנה בשתיהן. כיום הרכבות למודיעין עוצרות בקרית חיים במהלך כל היום מכיוון שיש שעות בהן אין רכבות פרבריות.והרכבות הבינעירוניות מספקות גם את השירות הפרברי, אבל מהלו"ז הבא זה הולך להשתנות וזה הכיוון הנכון.
אם הרכבות יעצרו רק במוצקין התחנה לא תעמוד בעו
בעומס שייווצר
תחבורה ציבורית נורמלית אין לתחנת מוצקין
והעומס שם הוא בלתי אפשרי
תחנת קריית חיים היא הרבה יותר נוחה
יש חניון גדול ונוח, היא קרובה למטרונית של קריית ים, יש אוטובוסים שעוברים ממש ליד התחנה.
בגלל זה הרבה תושבים מקריית ים וחיים בעיקר משתמשים בתחנה הזאת.
 
אבל הרכבות הפרבריות עוצרות בקרית חיים

אם הרכבות יעצרו רק במוצקין התחנה לא תעמוד בעו
בעומס שייווצר
תחבורה ציבורית נורמלית אין לתחנת מוצקין
והעומס שם הוא בלתי אפשרי
תחנת קריית חיים היא הרבה יותר נוחה
יש חניון גדול ונוח, היא קרובה למטרונית של קריית ים, יש אוטובוסים שעוברים ממש ליד התחנה.
בגלל זה הרבה תושבים מקריית ים וחיים בעיקר משתמשים בתחנה הזאת.
אבל הרכבות הפרבריות עוצרות בקרית חיים
ומסוף מרץ יהיו בכל שעה שתי רכבות פרבריות לכל כיוון.
מי שתחנת קרית חיים יותר נוחה לו יוכל ליסוע ברכבות הפרבריות ולהחליף באחת מתחנות חיפה או בלב המפרץ לרכבת בינעירונית.
בשעות השיא תמשיך לעצור רכבת בינעירונית אחת בקרית חיים (כמו היום) אבל זו תהיה הרכבת לבאר שבע ולא הרכבת לנתב"ג ומודיעין.
בשעות השפל יעצרו רק רכבות פרבריות.
 

אבישי ק

New member
זה יקטין את התדירות ויגרום לאנשים לעבור למוצק

אבל הרכבות הפרבריות עוצרות בקרית חיים
ומסוף מרץ יהיו בכל שעה שתי רכבות פרבריות לכל כיוון.
מי שתחנת קרית חיים יותר נוחה לו יוכל ליסוע ברכבות הפרבריות ולהחליף באחת מתחנות חיפה או בלב המפרץ לרכבת בינעירונית.
בשעות השיא תמשיך לעצור רכבת בינעירונית אחת בקרית חיים (כמו היום) אבל זו תהיה הרכבת לבאר שבע ולא הרכבת לנתב"ג ומודיעין.
בשעות השפל יעצרו רק רכבות פרבריות.
זה יקטין את התדירות ויגרום לאנשים לעבור למוצק
למוצקין
הפרבריות בבוקר מלאות עד 0 מקום בניגוד לבין עירוניות שמגיעות יחסית ריקות.
הפרבריות ריקות כי אחרי בת גלים הרכבת נוסעת יחסית ריקה.
רוב הנוסעים הם לחיפה מרכז (קריית הממשלה ובתי המשפט) ובת גלים (בית חולים רמב"ם, נמל חיפה, בתי ספר, וחיל הים).
ביטול רכבות בין עירוניות יקטין את האטרקטיביות ואנשים ייסעו עם הרכב לתחנת מוצקין
כי אין תחבורה ציבורית בין קריית חיים למוצקין
והתחנה שלא מותאמת לכמות הנוסעים שמשתמשים בה תיאלץ לשאת העומס נוסף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה