מהן הרכבות הבינעירוניות ומהן הרכבות הפרבריות?
אבל כל המסוטים והדיור בפני השטח בסבידור זה לבינעירונית.
במקומות שאני מכיר מערכת פרברית ומערכת ארצית שאחת מהן עוברת אל מתחת לקרקע - זו תמיד המערכת הפרברית, או לפחות זו שהיא לטווח קצר יותר.
 
אם סבידור משמשת למעשה כתחנת טרמינל לרכבות מהדרום הרי שמנהרות שלא יאפשרו לקווים בינעירוניים להשתמש בשירותי הדיור שלה יסבלו מניצולת פחותה. הגבלת מערכת בינעירונית לתוואי דו מסילתי ותחנות דו מסילתיות בלבד זה ההפך ממה שקורה בפריס (RER), ברלין (S-Bahn בקו צפון-דרום), או לונדון (טמזלינק וקרוסרייל הן מערכות למרחקים קצרים יחסית לרשת הלאומית) שבהן הרכבת הפרברית היא שנכנסת למעבה האדמה כדי לשרת נקודות במרכז העיר שאינן זוכות לתחנות טרמינל של הרשת הארצית. במקביל הרכבות הארציות משתמשות בעשרות הרציפים של הטרמינלים הגדולים, ובתשתית הנלווית שם.
 
כמו כן - אם תרצה שני רציפים לכל כיוון מתחת לאיילון זה אומר לבנות שתי תחנות האומה מתחת לתוואי העמוס הזה. (לי מאד הגיוני שיהיו באיילון שתי תחנות בינעירוניות בלבד, ומספר גדול יותר של פרבריות אם וכאשר יהיה מיתוג נפרד לרשתות אלו)
 
 
מהן הרכבות הבינעירוניות ומהן הרכבות הפרבריות?
תחנת סבידור לא משמשת כתחנת טרמינל לרוב הרכבות הבינעירוניות וגם בתכנון העתידי היא תשמש ככזו רק למיעוט הרכבות.
בישראל אין הבחנה ברורה בין קו פרברי לקו בינעירוני, ורוב הקווים שיכולים להיחשב במובהק קווים בינעירוניים מהירים חוצים את תל אביב בדרכם בין הצפון לדרום ולהיפך. כך יהיה בעתיד גם עם הרכבות המהירות לירושלים שיגיעו עד הרצליה בשלב הראשון ובתכנון הסופי חלקן עד כרמיאל. הרכבות המהירות מב"ש יגיעו עד נהריה.
בישראל החלוקה שאתה מציע לשתי מערכות נפרדות בתוך תל אביב לא מתאימה.
בעתיד הרחוק יותר, אם תהיה לכך הצדקה, החלוקה תצטרך להיות בין רכבות שעוברות בתל אביב לרכבות שעוקפות את תל אביב. אבל בכל מקרה מערכת הקווים בנויה באופן כזה שתחנות תל אביב הן במובהק תחנות ביניים ולא תחנות קצה.