רכבת העמק: תחנת עפולה, תמונות נוספות

מצב
הנושא נעול.
רכבת העמק: תחנת עפולה, תמונות נוספות

רכבת העמק: תחנת עפולה, תמונות נוספות
רציף תחנת עפולה שתוכנן למסילה כפולה שכן ישנה אפשרות באם ההצדקה הכלכלית תאפשר זאת (חיבור מנמל חיפה עד לירדן) להוסיף מסילה





 
תודה! להבא שרשר את כל הההודעות והתמונות אחת לשניה

רכבת העמק: תחנת עפולה, תמונות נוספות
רציף תחנת עפולה שתוכנן למסילה כפולה שכן ישנה אפשרות באם ההצדקה הכלכלית תאפשר זאת (חיבור מנמל חיפה עד לירדן) להוסיף מסילה
תודה! להבא שרשר את כל הההודעות והתמונות אחת לשניה
ולא צריך לפתוח בכל פעם שרשור חדש כי זה מוריד למטה הודעות חשובות של גולשים אחרים. תודה.
לי באופן אישי חורה מאוד שלא החזירו לשימוש את תחנת עפולה המקורית תוך הפקעת כל הקרקעות וכל המבנים שמפריעים להחזרת התחנה ההיסטורית לשימוש. ניתן היה להפקיע ולהחריב את כל מבני המגורים שעומדים על התוואי המקורי. אני מניח שמבחינה סטטוטורית באף אחד מהמבנים הללו אין חזקת טאבו לאף דייר שכן השטח שייך לרכבת גם כיום כך שפינוי כל הדיירים והעסקים מהתוואי המקורי לא אמור היה לגרום לקשיים מיוחדים. לרכבת יש מספיק כסף לשלם פיצויים. למעשה היא סובלת מעודף תקציבי ידוע כאשר היא מרשה לעצמה להזניח ציוד רכבתי ישן אך תקין ובטיחותי. הזלזול הזה בא כאשר יש עודפים של ציוד שאיש לא זקוק להם אך ריח הכסף משכר כמה וכמה חאפרים רכבתיים ידועים שממשיכים להעמיס עוד ועוד רכבות נוסעים על תשתית מוגבלת כאשר נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על איכות השרות ובצדק רב. מי שהחליט לצופף את הכסאות בדור האחרון של קרונות הקומותיים היה פושע וככל הנראה גם אדם נמוך עם רגליים קצרות ששכח שגובהו הרבה פחות מהמומצע של נוסעי הרכבות. במקום לרווח את מקומות הישיבה - מצופפים אותם אך מחיר הנסיעה לא ירד עקב חוסר המקום לרגליים. לפחות בשנות ה-60 וה-70 היו מנכ"לים רכבתיים שרכשו ציוד מעולה עם מקום לרגליים - ציוד שנגרט ונחתך לחתיכות ברזל ללא שום סיבה מוצדקת או הגיונית. שינוי בגובה הכניסה ובדלתות הקרונות הישנים היה עולה פרוטות בהשוואה לרכישתם של קרונות עבור גמדים. כנראה שברכבת משוכנעים שמרבית אזרחי ישראל הם גמדים. בהולנד זה לא היה עובר את סדר היום. שם גבוהים האזרחים באופן ניכר בהשוואה למדינת הגמדים היהודית.
 

amit1270

New member
אתה בטוח שהסיבה לסלילת התוואי החדש היא סטטוטורית?

תודה! להבא שרשר את כל הההודעות והתמונות אחת לשניה
ולא צריך לפתוח בכל פעם שרשור חדש כי זה מוריד למטה הודעות חשובות של גולשים אחרים. תודה.
לי באופן אישי חורה מאוד שלא החזירו לשימוש את תחנת עפולה המקורית תוך הפקעת כל הקרקעות וכל המבנים שמפריעים להחזרת התחנה ההיסטורית לשימוש. ניתן היה להפקיע ולהחריב את כל מבני המגורים שעומדים על התוואי המקורי. אני מניח שמבחינה סטטוטורית באף אחד מהמבנים הללו אין חזקת טאבו לאף דייר שכן השטח שייך לרכבת גם כיום כך שפינוי כל הדיירים והעסקים מהתוואי המקורי לא אמור היה לגרום לקשיים מיוחדים. לרכבת יש מספיק כסף לשלם פיצויים. למעשה היא סובלת מעודף תקציבי ידוע כאשר היא מרשה לעצמה להזניח ציוד רכבתי ישן אך תקין ובטיחותי. הזלזול הזה בא כאשר יש עודפים של ציוד שאיש לא זקוק להם אך ריח הכסף משכר כמה וכמה חאפרים רכבתיים ידועים שממשיכים להעמיס עוד ועוד רכבות נוסעים על תשתית מוגבלת כאשר נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על איכות השרות ובצדק רב. מי שהחליט לצופף את הכסאות בדור האחרון של קרונות הקומותיים היה פושע וככל הנראה גם אדם נמוך עם רגליים קצרות ששכח שגובהו הרבה פחות מהמומצע של נוסעי הרכבות. במקום לרווח את מקומות הישיבה - מצופפים אותם אך מחיר הנסיעה לא ירד עקב חוסר המקום לרגליים. לפחות בשנות ה-60 וה-70 היו מנכ"לים רכבתיים שרכשו ציוד מעולה עם מקום לרגליים - ציוד שנגרט ונחתך לחתיכות ברזל ללא שום סיבה מוצדקת או הגיונית. שינוי בגובה הכניסה ובדלתות הקרונות הישנים היה עולה פרוטות בהשוואה לרכישתם של קרונות עבור גמדים. כנראה שברכבת משוכנעים שמרבית אזרחי ישראל הם גמדים. בהולנד זה לא היה עובר את סדר היום. שם גבוהים האזרחים באופן ניכר בהשוואה למדינת הגמדים היהודית.
אתה בטוח שהסיבה לסלילת התוואי החדש היא סטטוטורית?
אני חושב שמראש החליטו לוותר על הכניסה לתוך עפולה וזה לא היה האילוץ לתוואי הנוכחי.
 
גם וגם. לדעתי היתה זו טעות לא להכניס רכבת נוסעים

אתה בטוח שהסיבה לסלילת התוואי החדש היא סטטוטורית?
אני חושב שמראש החליטו לוותר על הכניסה לתוך עפולה וזה לא היה האילוץ לתוואי הנוכחי.
גם וגם. לדעתי היתה זו טעות לא להכניס רכבת נוסעים
אל תוך מרכזי ערים. באנגליה מגיעות הרכבות אל מרכזי הערים וחבל שלא המשכנו את הרעיון הבריטי כנהוג כאן בארץ בימי המנדאט. תל-אביב בית הדר היא דוגמה לכך.
בעפולה ביקשו לא לפגוע במרקם העירוני שנבנה על התוואי הישן. בין היתר נבנו על התוואי מבני מגורים בני 8 קומות. לפי הזכור לי הדירות במבנים אלה אינן רשומות בטאבו על שמות הדיירים בגלל הבעיה הסטטוטורית. כך נוצר מצב בו מראש תוכנן תוואי עוקף עם תחנה בחלק הצפוני של העיר - דבר שמעיק ויעיק על נוסעים להגיע אל מרכז העיר. בבית-שאן התחנה החדשה מוקמת בצמוד לתחנה ההיסטורית אך שם גם במקור היתה התחנה ממוקמת מחוץ לבתי העיר עקב אילוצים של שיפועי קרקע מוגזמים שלא איפשרו את הקמת התחנה בבית שאן דרומה מהמקום בו היא שוכנת. לעומת זאת, בעפולה לא היו בעיות הקשורות לשיפועים בעיתיים.
 
89-062 בתמונה מדהימה מרמת-הגולן שהגיעה בדוא"ל

גם וגם. לדעתי היתה זו טעות לא להכניס רכבת נוסעים
אל תוך מרכזי ערים. באנגליה מגיעות הרכבות אל מרכזי הערים וחבל שלא המשכנו את הרעיון הבריטי כנהוג כאן בארץ בימי המנדאט. תל-אביב בית הדר היא דוגמה לכך.
בעפולה ביקשו לא לפגוע במרקם העירוני שנבנה על התוואי הישן. בין היתר נבנו על התוואי מבני מגורים בני 8 קומות. לפי הזכור לי הדירות במבנים אלה אינן רשומות בטאבו על שמות הדיירים בגלל הבעיה הסטטוטורית. כך נוצר מצב בו מראש תוכנן תוואי עוקף עם תחנה בחלק הצפוני של העיר - דבר שמעיק ויעיק על נוסעים להגיע אל מרכז העיר. בבית-שאן התחנה החדשה מוקמת בצמוד לתחנה ההיסטורית אך שם גם במקור היתה התחנה ממוקמת מחוץ לבתי העיר עקב אילוצים של שיפועי קרקע מוגזמים שלא איפשרו את הקמת התחנה בבית שאן דרומה מהמקום בו היא שוכנת. לעומת זאת, בעפולה לא היו בעיות הקשורות לשיפועים בעיתיים.
89-062 בתמונה מדהימה מרמת-הגולן שהגיעה בדוא"ל
לפני דקות ספורות....

 
תן דעתך לעובדה שמרכז החיים בעיר עפולה

גם וגם. לדעתי היתה זו טעות לא להכניס רכבת נוסעים
אל תוך מרכזי ערים. באנגליה מגיעות הרכבות אל מרכזי הערים וחבל שלא המשכנו את הרעיון הבריטי כנהוג כאן בארץ בימי המנדאט. תל-אביב בית הדר היא דוגמה לכך.
בעפולה ביקשו לא לפגוע במרקם העירוני שנבנה על התוואי הישן. בין היתר נבנו על התוואי מבני מגורים בני 8 קומות. לפי הזכור לי הדירות במבנים אלה אינן רשומות בטאבו על שמות הדיירים בגלל הבעיה הסטטוטורית. כך נוצר מצב בו מראש תוכנן תוואי עוקף עם תחנה בחלק הצפוני של העיר - דבר שמעיק ויעיק על נוסעים להגיע אל מרכז העיר. בבית-שאן התחנה החדשה מוקמת בצמוד לתחנה ההיסטורית אך שם גם במקור היתה התחנה ממוקמת מחוץ לבתי העיר עקב אילוצים של שיפועי קרקע מוגזמים שלא איפשרו את הקמת התחנה בבית שאן דרומה מהמקום בו היא שוכנת. לעומת זאת, בעפולה לא היו בעיות הקשורות לשיפועים בעיתיים.
תן דעתך לעובדה שמרכז החיים בעיר עפולה
כבר מזמן איננו ב"מרכז העיר" ההיסטורי, אלא בשוליו, לא רחוק ממקום הקמת התחנה החדשה.
היות ובאופן כללי, כל איזור עפולה הוא קטן מאוד, ובהחלט ייתכן שבעתיד הלא רחוק התחנה המוקמת כיום תהיה בלב העיר.

כך או אחרת- כמו בכל מקום: איכות חיי משתמשי התח"צ תהיה תלויה גם במפעילת האוטובוסים המקומית, באיכות שירות ההזנה שהיא תספק, תהיה הזכיינית אשר תהיה.
 
יכול בהחלט להיות. מה שאותי מקומם היא העובדה

תן דעתך לעובדה שמרכז החיים בעיר עפולה
כבר מזמן איננו ב"מרכז העיר" ההיסטורי, אלא בשוליו, לא רחוק ממקום הקמת התחנה החדשה.
היות ובאופן כללי, כל איזור עפולה הוא קטן מאוד, ובהחלט ייתכן שבעתיד הלא רחוק התחנה המוקמת כיום תהיה בלב העיר.

כך או אחרת- כמו בכל מקום: איכות חיי משתמשי התח"צ תהיה תלויה גם במפעילת האוטובוסים המקומית, באיכות שירות ההזנה שהיא תספק, תהיה הזכיינית אשר תהיה.
יכול בהחלט להיות. מה שאותי מקומם היא העובדה
הרכבתית (כרגיל) ואם לא הבעתי את דעתי טוב מספיק אז אדייק כעת:
אני תמיד בעד הישן. לא היתה אמורה להיות בעיה לפרק את כל מבני התחנה המקורית ולהעביר את כולם אל תוך התחנה החדשה. המימון היה חייב לבוא על חשבון הרכבת. צעד זה היה הכרחי שהרי בכל מקרה לא ניתן לחדש את התחנה ההיסטורית.
 
גם אני בעד הדברים הישנים, אבל בוא נהיה ריאליים:

יכול בהחלט להיות. מה שאותי מקומם היא העובדה
הרכבתית (כרגיל) ואם לא הבעתי את דעתי טוב מספיק אז אדייק כעת:
אני תמיד בעד הישן. לא היתה אמורה להיות בעיה לפרק את כל מבני התחנה המקורית ולהעביר את כולם אל תוך התחנה החדשה. המימון היה חייב לבוא על חשבון הרכבת. צעד זה היה הכרחי שהרי בכל מקרה לא ניתן לחדש את התחנה ההיסטורית.
גם אני בעד הדברים הישנים, אבל בוא נהיה ריאליים:
מבנים ששימשו את תחנות הרכבת של לפני 100 שנה לא מתאימים לשמש כיום.
לא יודע מה לגבי תכניות שימור למבני התחנה הטורקית הישנה בעפולה, אם ישנן כאלה, אבל בתוך חובב ההיסטוריה הרכבתית הייתי שמח לראות אותם מקבלים שיפוץ קטן+מציאת שימוש הולם למבנים יפים שכאלה.

 
היה צורך לשמר אותם בתוך התחנה החדשה

גם אני בעד הדברים הישנים, אבל בוא נהיה ריאליים:
מבנים ששימשו את תחנות הרכבת של לפני 100 שנה לא מתאימים לשמש כיום.
לא יודע מה לגבי תכניות שימור למבני התחנה הטורקית הישנה בעפולה, אם ישנן כאלה, אבל בתוך חובב ההיסטוריה הרכבתית הייתי שמח לראות אותם מקבלים שיפוץ קטן+מציאת שימוש הולם למבנים יפים שכאלה.
היה צורך לשמר אותם בתוך התחנה החדשה
ולהעבירם לשם שלמים על עגלה מיוחדת או מפורקים ומסומנים (כל אבן) ולבנותם מחדש. כך יהא נכון לעשות.
 
ומצד שני: התחדשות המרכז ההיסטורי

תן דעתך לעובדה שמרכז החיים בעיר עפולה
כבר מזמן איננו ב"מרכז העיר" ההיסטורי, אלא בשוליו, לא רחוק ממקום הקמת התחנה החדשה.
היות ובאופן כללי, כל איזור עפולה הוא קטן מאוד, ובהחלט ייתכן שבעתיד הלא רחוק התחנה המוקמת כיום תהיה בלב העיר.

כך או אחרת- כמו בכל מקום: איכות חיי משתמשי התח"צ תהיה תלויה גם במפעילת האוטובוסים המקומית, באיכות שירות ההזנה שהיא תספק, תהיה הזכיינית אשר תהיה.
ומצד שני: התחדשות המרכז ההיסטורי
תחנת רכבת יכולה לתת יופי של תנופה להתחדשותו של מרכז העיר, שבעפולה יש לו הרבה מאד פוטנציאל. זה נכון עוד יותר בקו כמו קו העמק, שבו הרכבת לא נולדה כמענה לביקוש תחבורתי קיים, אלא מתוך מטרות של פיתוח והרחבה.
 

yblumann

New member
even in Hong Kong...

גם וגם. לדעתי היתה זו טעות לא להכניס רכבת נוסעים
אל תוך מרכזי ערים. באנגליה מגיעות הרכבות אל מרכזי הערים וחבל שלא המשכנו את הרעיון הבריטי כנהוג כאן בארץ בימי המנדאט. תל-אביב בית הדר היא דוגמה לכך.
בעפולה ביקשו לא לפגוע במרקם העירוני שנבנה על התוואי הישן. בין היתר נבנו על התוואי מבני מגורים בני 8 קומות. לפי הזכור לי הדירות במבנים אלה אינן רשומות בטאבו על שמות הדיירים בגלל הבעיה הסטטוטורית. כך נוצר מצב בו מראש תוכנן תוואי עוקף עם תחנה בחלק הצפוני של העיר - דבר שמעיק ויעיק על נוסעים להגיע אל מרכז העיר. בבית-שאן התחנה החדשה מוקמת בצמוד לתחנה ההיסטורית אך שם גם במקור היתה התחנה ממוקמת מחוץ לבתי העיר עקב אילוצים של שיפועי קרקע מוגזמים שלא איפשרו את הקמת התחנה בבית שאן דרומה מהמקום בו היא שוכנת. לעומת זאת, בעפולה לא היו בעיות הקשורות לשיפועים בעיתיים.
even in Hong Kong...
It is desirable to extend rail services right to the heart of a city- and not place stations or terminals at the outskirts of town.

the big problem is that sometimes towncentres are already built up, and compensating existing tenants is very expensive.

there are several solutions to that. one - being used in Hong Kong- is to build underground tunnels to a terminal as near as possible to 'centre'.
[see the Shenzhen/Guandong to Kowloon railway ]
,
this costs a fortune.
even in HK, the station is still not located right at the centre but a bit of a distance away.

at least in Hong Kong, part of the cost is being met by granting MRT the land above the stationa area for commercial use. that offsets the running costs and pay for some of the capital costs.
the trains are electric.

can you seriously see somebody in Israel taking a long term view , or that management has the means to manage effciently such a thing?

regards

Yoram
 
התמונה שאתה מצייר בהונג-קונג לא אופטימלית אך

even in Hong Kong...
It is desirable to extend rail services right to the heart of a city- and not place stations or terminals at the outskirts of town.

the big problem is that sometimes towncentres are already built up, and compensating existing tenants is very expensive.

there are several solutions to that. one - being used in Hong Kong- is to build underground tunnels to a terminal as near as possible to 'centre'.
[see the Shenzhen/Guandong to Kowloon railway ]
,
this costs a fortune.
even in HK, the station is still not located right at the centre but a bit of a distance away.

at least in Hong Kong, part of the cost is being met by granting MRT the land above the stationa area for commercial use. that offsets the running costs and pay for some of the capital costs.
the trains are electric.

can you seriously see somebody in Israel taking a long term view , or that management has the means to manage effciently such a thing?

regards

Yoram
התמונה שאתה מצייר בהונג-קונג לא אופטימלית אך
היא טובה בהרבה מזו הקיימת בישראל. נכון שגם פה עבדו על רעיון של הקמת קומות נוספות למסחר מעל תחנות רכבת כדי להצדיק ולצמצם עלויות כפי שכתבת, אבל בישראל נראה לי על פניו שהענין תקוע.
 

yblumann

New member
the one thing both places have in common

התמונה שאתה מצייר בהונג-קונג לא אופטימלית אך
היא טובה בהרבה מזו הקיימת בישראל. נכון שגם פה עבדו על רעיון של הקמת קומות נוספות למסחר מעל תחנות רכבת כדי להצדיק ולצמצם עלויות כפי שכתבת, אבל בישראל נראה לי על פניו שהענין תקוע.
the one thing both places have in common
I raised Hong Kong as an example because it has something in common with Israel- astronomical land prices.

the reason for that is also similar- govn't control over land and land use. In HK, the govn't does not levy heavy taxation as in Israel- they rely of selling parcels of land for redevelopment- and getting as much money out of the sale as possible- in lieu of taxation.

the outcome is land shortage for re-development and high property prices.
Land in city centres have mostly been already sold, so if you want to build a station in the centre of town, the govn't has to buy back the land - at market rates
.
regards

Yoram
 
אני מסכים איתך. המחסור הזה יוצר לעיתים

the one thing both places have in common
I raised Hong Kong as an example because it has something in common with Israel- astronomical land prices.

the reason for that is also similar- govn't control over land and land use. In HK, the govn't does not levy heavy taxation as in Israel- they rely of selling parcels of land for redevelopment- and getting as much money out of the sale as possible- in lieu of taxation.

the outcome is land shortage for re-development and high property prices.
Land in city centres have mostly been already sold, so if you want to build a station in the centre of town, the govn't has to buy back the land - at market rates
.
regards

Yoram
אני מסכים איתך. המחסור הזה יוצר לעיתים
בעיות עתידיות כפי שכתבת אך בישראל לא הגיעו עדיין להחלטה איזו שיטה תהיה הטובה מכולן: החכרה עם שכירות גבוהה או שיטה אחרת. בינתיים אין פה בנייה מאסיבית של מסחר ושירותים מעל למבנים של תחנות רכבת למרות שהרכבת יכולה להרוויח הון לא מבוטל מצעד כזה.
 
אי אפשר ללא שלטומניה...משהו מהשלטים

תודה! להבא שרשר את כל הההודעות והתמונות אחת לשניה
ולא צריך לפתוח בכל פעם שרשור חדש כי זה מוריד למטה הודעות חשובות של גולשים אחרים. תודה.
לי באופן אישי חורה מאוד שלא החזירו לשימוש את תחנת עפולה המקורית תוך הפקעת כל הקרקעות וכל המבנים שמפריעים להחזרת התחנה ההיסטורית לשימוש. ניתן היה להפקיע ולהחריב את כל מבני המגורים שעומדים על התוואי המקורי. אני מניח שמבחינה סטטוטורית באף אחד מהמבנים הללו אין חזקת טאבו לאף דייר שכן השטח שייך לרכבת גם כיום כך שפינוי כל הדיירים והעסקים מהתוואי המקורי לא אמור היה לגרום לקשיים מיוחדים. לרכבת יש מספיק כסף לשלם פיצויים. למעשה היא סובלת מעודף תקציבי ידוע כאשר היא מרשה לעצמה להזניח ציוד רכבתי ישן אך תקין ובטיחותי. הזלזול הזה בא כאשר יש עודפים של ציוד שאיש לא זקוק להם אך ריח הכסף משכר כמה וכמה חאפרים רכבתיים ידועים שממשיכים להעמיס עוד ועוד רכבות נוסעים על תשתית מוגבלת כאשר נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על איכות השרות ובצדק רב. מי שהחליט לצופף את הכסאות בדור האחרון של קרונות הקומותיים היה פושע וככל הנראה גם אדם נמוך עם רגליים קצרות ששכח שגובהו הרבה פחות מהמומצע של נוסעי הרכבות. במקום לרווח את מקומות הישיבה - מצופפים אותם אך מחיר הנסיעה לא ירד עקב חוסר המקום לרגליים. לפחות בשנות ה-60 וה-70 היו מנכ"לים רכבתיים שרכשו ציוד מעולה עם מקום לרגליים - ציוד שנגרט ונחתך לחתיכות ברזל ללא שום סיבה מוצדקת או הגיונית. שינוי בגובה הכניסה ובדלתות הקרונות הישנים היה עולה פרוטות בהשוואה לרכישתם של קרונות עבור גמדים. כנראה שברכבת משוכנעים שמרבית אזרחי ישראל הם גמדים. בהולנד זה לא היה עובר את סדר היום. שם גבוהים האזרחים באופן ניכר בהשוואה למדינת הגמדים היהודית.
אי אפשר ללא שלטומניה...משהו מהשלטים
לחובבי השלטים.....
פרוייקט תחנת עפולה בניית מסוף נוסעים חנה וסע הקמת תחנת רכבת חדשה מועד סיום מרץ 2016,
האם התאריך סופי


 
התוואי המקורי בעפולה

תודה! להבא שרשר את כל הההודעות והתמונות אחת לשניה
ולא צריך לפתוח בכל פעם שרשור חדש כי זה מוריד למטה הודעות חשובות של גולשים אחרים. תודה.
לי באופן אישי חורה מאוד שלא החזירו לשימוש את תחנת עפולה המקורית תוך הפקעת כל הקרקעות וכל המבנים שמפריעים להחזרת התחנה ההיסטורית לשימוש. ניתן היה להפקיע ולהחריב את כל מבני המגורים שעומדים על התוואי המקורי. אני מניח שמבחינה סטטוטורית באף אחד מהמבנים הללו אין חזקת טאבו לאף דייר שכן השטח שייך לרכבת גם כיום כך שפינוי כל הדיירים והעסקים מהתוואי המקורי לא אמור היה לגרום לקשיים מיוחדים. לרכבת יש מספיק כסף לשלם פיצויים. למעשה היא סובלת מעודף תקציבי ידוע כאשר היא מרשה לעצמה להזניח ציוד רכבתי ישן אך תקין ובטיחותי. הזלזול הזה בא כאשר יש עודפים של ציוד שאיש לא זקוק להם אך ריח הכסף משכר כמה וכמה חאפרים רכבתיים ידועים שממשיכים להעמיס עוד ועוד רכבות נוסעים על תשתית מוגבלת כאשר נוסעים רבים ממשיכים להתלונן על איכות השרות ובצדק רב. מי שהחליט לצופף את הכסאות בדור האחרון של קרונות הקומותיים היה פושע וככל הנראה גם אדם נמוך עם רגליים קצרות ששכח שגובהו הרבה פחות מהמומצע של נוסעי הרכבות. במקום לרווח את מקומות הישיבה - מצופפים אותם אך מחיר הנסיעה לא ירד עקב חוסר המקום לרגליים. לפחות בשנות ה-60 וה-70 היו מנכ"לים רכבתיים שרכשו ציוד מעולה עם מקום לרגליים - ציוד שנגרט ונחתך לחתיכות ברזל ללא שום סיבה מוצדקת או הגיונית. שינוי בגובה הכניסה ובדלתות הקרונות הישנים היה עולה פרוטות בהשוואה לרכישתם של קרונות עבור גמדים. כנראה שברכבת משוכנעים שמרבית אזרחי ישראל הם גמדים. בהולנד זה לא היה עובר את סדר היום. שם גבוהים האזרחים באופן ניכר בהשוואה למדינת הגמדים היהודית.
התוואי המקורי בעפולה
ככל הידוע לי (בדקתי עם אגף התכנון ברכבת ישראל) עד לתחילת הפרוייקט לא היו חדירות משמעותיות לתוואי המסילה ההיסטורי, וזו לא היתה הסיבה להחלטה להתוות את הקו החדש בנתיב אחר.

כיום השטח הוא כבר לא בחזקת רכבת ישראל מבחינת סטטוטורית, שכן ייעודו שונה לאחר קביעת התוואי החדש.
 
חבל מאוד שלא נערך שימוש בתוואי ההיסטורי אם זה כך.

התוואי המקורי בעפולה
ככל הידוע לי (בדקתי עם אגף התכנון ברכבת ישראל) עד לתחילת הפרוייקט לא היו חדירות משמעותיות לתוואי המסילה ההיסטורי, וזו לא היתה הסיבה להחלטה להתוות את הקו החדש בנתיב אחר.

כיום השטח הוא כבר לא בחזקת רכבת ישראל מבחינת סטטוטורית, שכן ייעודו שונה לאחר קביעת התוואי החדש.
חבל מאוד שלא נערך שימוש בתוואי ההיסטורי אם זה כך.
 

alantan

New member
תודה רבה על התמונות המעניינות מבירת העמק!

רכבת העמק: תחנת עפולה, תמונות נוספות
רציף תחנת עפולה שתוכנן למסילה כפולה שכן ישנה אפשרות באם ההצדקה הכלכלית תאפשר זאת (חיבור מנמל חיפה עד לירדן) להוסיף מסילה
תודה רבה על התמונות המעניינות מבירת העמק!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה