אתה טענת שנת"צ איילון מיותר, לא?
לא משנה מה החורף באילת, בחורף יש פחות
חופשות, פחות חגים ואנשים פחות נופשים.
וכפי שגם נכתב כאן, גם אם אוכלוסיית אילת תוכפל (והיא לא) מספר היוממים הנוסעים בין אילת לבאר שבע וצפונה לא צפוי להצדיק רכבות ולכן סבירות גבוהה שכמות רכבות הנוסעים תהיה המינימלית שתראה שיש במסילה הזו שימוש גם לרכבות נוסעים, כלומר רכבת אחת ביום לכל כיוון שעוצרת בכל תחנות הביניים בדרך בין באר שבע לאילת.
ההצדקה למסילה לאילת היא של רכבות משא בלבד והמטרה האסטרטגית שעומדת מאחורי זה. כל רכבת נוסעים שתיסע בקו הזה בימי חול ולא בעונת החופשים של הקיץ והחגים, גם בעוד 10 שנים, תהיה nice to have.
ומי שבונה על תיירים רבים שימלאו את הקו הזה צריך לקחת בחשבון שבעוד 10 שנים כבר יהיה לאילת נמל תעופה בינלאומי חדש שיוכל לקלוט טיסות מאירופה ותיירים רבים שיעדם יהיה אילת ישתמשו בטיסות לנמל התעופה הזה על מנת להגיע לאילת. אני לא רואה תיירים רבים עטים כל יום לתחנת רכבת בתל אביב, ירושלים, חיפה או באר שבע על מנת ליסוע לאילת. באר שבע לכשעצמה כלל אינה יעד תיירותי לתיירים מחו"ל.
אז להערכתי גם מבחינה תיירותית וגם מבחינה יוממית, כמות הנוסעים בימי חול ולא בעונת החופשות לא תצדיק רכבות נוסעים מעבר למינימום ייצוגי שיהיה על מנת שאפשר יהיה לומר שיש "רכבת לאילת".
בעוד כך וכך שנים נראה מי צודק.
אתה טענת שנת"צ איילון מיותר, לא?
ועדיין לא כל הקווים שבו נפתחו, עוד מעט עוד קווים יתחילו לנסוע בו.
לענייננו, על פי מה שאתה אומר, אתה יכול לסגור את רכבות הלילה לבאר שבע שנוסעות כל שעה. בכל רכבת כזאת יש 40-80 נוסעים בימי חול, לא כולל חמישי.
תחבורה ציבורית לא צריכה להיות רק בהקשר של כדאיות מבחינת מספר הנוסעים. באותה מידה אתה יכול להגיד שכל קו רכבת הוא מיותר כי אפשר להוציא אוטובוס כל 3 דקות.
באותה מידה ניתן להגיד שרכבת מירושלים, ישירה לבאר שבע היא דבר מיותר. למה? היא דבר מבורך. בדיוק כמו רכבת ישירה מירושלים לחיפה. ואני לא חובב רכבות הרי, אז לשמוע את זה ממני זה כי אני באמת חושב שזה ישנה את פני התחבורה.
אז אילת לא תגדל פי שניים, אבל באר שבע וערי הדרום גדלות (באר שבע לאחרונה בעיקר ברבי קומות במרכז העיר ולאורך שדרות רגר) וערים אחרות בדרום עם תנופת בניה.
בסופו של דבר אולי בחודשי החורף מספר הנסיעות לא יהיה גבוה כמו שבקיץ ובחגים, אבל זה לא אומר שלא צריך להיות שירות שכזה, לרבות שירות שיתנקז ישירות מחיפה לבאר שבע וישירות מירושלים לבאר שבע כנקודת מעבר לרכבת לאילת. זה כבר מגדיל את כושר הנסועה הכלל ארצי מ/אל אילת ממקומות שונים ברחבי המדינה.