רכבת ב"ש אילת - 3 ההיבטים :

מצב
הנושא נעול.
אני לא נגד פרויקט המסילה, אני רק לא בטוח לגבי

רגע, אבל בעצם כל זה פשוט לא רלוונטי!
כי אם תוקם מסילה שמטרתה העיקרית תהיה הובלת משאות, אז תוספת העלות שבהפעלת כמה רכבות נוסעים ביום תהיה זניחה _לחלוטין_, נקודה. אז כל נוסע שיעלה על הרכבת הזאת (ולהערכתי יהיו מספיק) רק יוסיף משקל לטובת הפרוייקט ובטח שלא יפחית ממנו.
אני לא נגד פרויקט המסילה, אני רק לא בטוח לגבי
נחיצות רכבות נוסעים יומיות כל השנה בין מרכז הארץ לאילת.
 

easylivin

New member
הרכבות בהחלט צריכות להיות יומיות,

אני לא נגד פרויקט המסילה, אני רק לא בטוח לגבי
נחיצות רכבות נוסעים יומיות כל השנה בין מרכז הארץ לאילת.
הרכבות בהחלט צריכות להיות יומיות,
לא צריך להיות שום ספק לגבי זה. אם לא תהיינה יומיות, המשמעות תהיה "ייבוש" כמעט מוחלט של הקו החדש מנוסעים. אלא שלדעתי מספר הרכבות הימיות לא צריך להיות גדול במיוחד, אולי גדול יותר לפני/אחרי סופ"ש. בזבוז מוחלט יהיה לא להפעיל גם רכבות נוסעים נורמליות (שמתאימות לתיירים, עם מושבים נוחים וחלונות אולטרה-נקיים) בקו הזה בנוסף לרכבות משא.
 

olli3

New member
מנהל
אני ממש לא מבין מה ההתעקשות על מרכז הארץ?

אני לא נגד פרויקט המסילה, אני רק לא בטוח לגבי
נחיצות רכבות נוסעים יומיות כל השנה בין מרכז הארץ לאילת.
אני ממש לא מבין מה ההתעקשות על מרכז הארץ?
מי שיישמע, רק ממרכז הארץ נוסעים לאילת.

בוא לבאר שבע, המתן ברציף של קווי אילת דרך הערבה ותראה כמה האוטובוסים מלאים גם בינואר ופברואר.

עמוד ביציאה המזרחית מדימונה וראה כמה כלי רכב עושים דרכם לעבר הערבה.

ושוב, אני שב ומדגיש! התוכנית של משרד התחבורה היא לחבר את ארבעת המטרופולונים הגדולים (ירושלים, גוש דן, חיפה, באר שבע) האחד לשני באופן רכבתי ישיר! שלא דרך מסילת האיילון. אז למה להתעקש על תושבי המרכז בדיון הזה? באמת שאני לא מבין.

אם נסיעה בקו 397 מבאר שבע לאילת בחודשי החורף יוצאת כנסיעה כפולה ובשעות מסויימות גם משולשת - זה כבר נותן לך אינדיקציה על כמה נוסעי אוטובוס כבר יש... תוסיף אליהם את חלק מנוסעי הרכב הפרטי ומילאת רכבת וזה בחודשי החורף.

אז יגיעו עוד מקרית גת ויגיעו עוד מלוד ומתחנות ת"א - אהלן וסהלן. אבל למה לראות רק את מי שמגיע מהמרכז כמספר הנסועה שיקבע האם יש צורך או אין צורך.

באמת שאני לא מבין.
 
אז תהיה הצדקה לרכבת יומית אחת שעוצרת

אני ממש לא מבין מה ההתעקשות על מרכז הארץ?
מי שיישמע, רק ממרכז הארץ נוסעים לאילת.

בוא לבאר שבע, המתן ברציף של קווי אילת דרך הערבה ותראה כמה האוטובוסים מלאים גם בינואר ופברואר.

עמוד ביציאה המזרחית מדימונה וראה כמה כלי רכב עושים דרכם לעבר הערבה.

ושוב, אני שב ומדגיש! התוכנית של משרד התחבורה היא לחבר את ארבעת המטרופולונים הגדולים (ירושלים, גוש דן, חיפה, באר שבע) האחד לשני באופן רכבתי ישיר! שלא דרך מסילת האיילון. אז למה להתעקש על תושבי המרכז בדיון הזה? באמת שאני לא מבין.

אם נסיעה בקו 397 מבאר שבע לאילת בחודשי החורף יוצאת כנסיעה כפולה ובשעות מסויימות גם משולשת - זה כבר נותן לך אינדיקציה על כמה נוסעי אוטובוס כבר יש... תוסיף אליהם את חלק מנוסעי הרכב הפרטי ומילאת רכבת וזה בחודשי החורף.

אז יגיעו עוד מקרית גת ויגיעו עוד מלוד ומתחנות ת"א - אהלן וסהלן. אבל למה לראות רק את מי שמגיע מהמרכז כמספר הנסועה שיקבע האם יש צורך או אין צורך.

באמת שאני לא מבין.
אז תהיה הצדקה לרכבת יומית אחת שעוצרת
בכל התחנות בדרך (כולל תחנות הערבה). כל מה שכתבת עדיין לא מוכיח שתהיה הצדקה לרכבות ישירות לאילת במהלך ימי חול שלא בעונת הקיץ.
הדיון הזה כרגע הוא תיאורטי לחלוטין כי המסילה לאילת עוד רחוקה מאוד מביצוע, אבל אני לא אתפלא אם לו"ז רכבות הנוסעים לאילת בימי ב-ד בעונת החורף ייראה כך:
רכבת אחת בבוקר מוקדם מאילת שעוצרת בכל תחנות הערבה, בדימונה, בבאר שבע, בקרית גת, בלוד ובתחנות תל אביב (עד תל אביב מרכז).
רכבת אחת בערב מתל אביב שעוצרת בכל התחנות בכיוון ההפוך.
לרכבות מהירות (ובמהירות אני לא מתכוון למסילה שמאפשרת מהירות גבוהה ולרכבות שמגיעות ל-300 קמ"ש, אלא לרכבות עם מעט תחנות עצירה) אני בספק גדול אם תהיה הצדקה בימי חול בחורף.
ובהחלט יכול להיות שגם מה שיקרה זה שהרכבת לאילת תתחיל בבאר שבע והרכבת מאילת תסיים בבאר שבע ובעצם תיהפך בימי חול בחורף לרכבת "פרברית".
בעוד 10, 15, 20, 25, 30 שנה נקבל את התשובה.
 

olli3

New member
מנהל
ועם ראיה כזאת עתידית, למה אתה מסתכל על מה שיש

אז תהיה הצדקה לרכבת יומית אחת שעוצרת
בכל התחנות בדרך (כולל תחנות הערבה). כל מה שכתבת עדיין לא מוכיח שתהיה הצדקה לרכבות ישירות לאילת במהלך ימי חול שלא בעונת הקיץ.
הדיון הזה כרגע הוא תיאורטי לחלוטין כי המסילה לאילת עוד רחוקה מאוד מביצוע, אבל אני לא אתפלא אם לו"ז רכבות הנוסעים לאילת בימי ב-ד בעונת החורף ייראה כך:
רכבת אחת בבוקר מוקדם מאילת שעוצרת בכל תחנות הערבה, בדימונה, בבאר שבע, בקרית גת, בלוד ובתחנות תל אביב (עד תל אביב מרכז).
רכבת אחת בערב מתל אביב שעוצרת בכל התחנות בכיוון ההפוך.
לרכבות מהירות (ובמהירות אני לא מתכוון למסילה שמאפשרת מהירות גבוהה ולרכבות שמגיעות ל-300 קמ"ש, אלא לרכבות עם מעט תחנות עצירה) אני בספק גדול אם תהיה הצדקה בימי חול בחורף.
ובהחלט יכול להיות שגם מה שיקרה זה שהרכבת לאילת תתחיל בבאר שבע והרכבת מאילת תסיים בבאר שבע ובעצם תיהפך בימי חול בחורף לרכבת "פרברית".
בעוד 10, 15, 20, 25, 30 שנה נקבל את התשובה.
ועם ראיה כזאת עתידית, למה אתה מסתכל על מה שיש
כיום?

עד אז כבר תהיה לכך הצדקה גם בימי חול וגם בחורף. מי שיישמע איזה חורף יש כבר באילת... גם בינואר-פברואר זה סבבה לנפוש באילת למי שאוהב לנפוש בה. ולא מעט נוסעים לאילת גם בחודשים האלו.

חוץ מזה, שלהסתכל על אילת רק כיעד תיירותי, זה גם בעייתי. היא לא רק יעד תיירותי.
 
לא משנה מה החורף באילת, בחורף יש פחות

ועם ראיה כזאת עתידית, למה אתה מסתכל על מה שיש
כיום?

עד אז כבר תהיה לכך הצדקה גם בימי חול וגם בחורף. מי שיישמע איזה חורף יש כבר באילת... גם בינואר-פברואר זה סבבה לנפוש באילת למי שאוהב לנפוש בה. ולא מעט נוסעים לאילת גם בחודשים האלו.

חוץ מזה, שלהסתכל על אילת רק כיעד תיירותי, זה גם בעייתי. היא לא רק יעד תיירותי.
לא משנה מה החורף באילת, בחורף יש פחות
חופשות, פחות חגים ואנשים פחות נופשים.
וכפי שגם נכתב כאן, גם אם אוכלוסיית אילת תוכפל (והיא לא) מספר היוממים הנוסעים בין אילת לבאר שבע וצפונה לא צפוי להצדיק רכבות ולכן סבירות גבוהה שכמות רכבות הנוסעים תהיה המינימלית שתראה שיש במסילה הזו שימוש גם לרכבות נוסעים, כלומר רכבת אחת ביום לכל כיוון שעוצרת בכל תחנות הביניים בדרך בין באר שבע לאילת.

ההצדקה למסילה לאילת היא של רכבות משא בלבד והמטרה האסטרטגית שעומדת מאחורי זה. כל רכבת נוסעים שתיסע בקו הזה בימי חול ולא בעונת החופשים של הקיץ והחגים, גם בעוד 10 שנים, תהיה nice to have.

ומי שבונה על תיירים רבים שימלאו את הקו הזה צריך לקחת בחשבון שבעוד 10 שנים כבר יהיה לאילת נמל תעופה בינלאומי חדש שיוכל לקלוט טיסות מאירופה ותיירים רבים שיעדם יהיה אילת ישתמשו בטיסות לנמל התעופה הזה על מנת להגיע לאילת. אני לא רואה תיירים רבים עטים כל יום לתחנת רכבת בתל אביב, ירושלים, חיפה או באר שבע על מנת ליסוע לאילת. באר שבע לכשעצמה כלל אינה יעד תיירותי לתיירים מחו"ל.

אז להערכתי גם מבחינה תיירותית וגם מבחינה יוממית, כמות הנוסעים בימי חול ולא בעונת החופשות לא תצדיק רכבות נוסעים מעבר למינימום ייצוגי שיהיה על מנת שאפשר יהיה לומר שיש "רכבת לאילת".

בעוד כך וכך שנים נראה מי צודק.
 

olli3

New member
מנהל
אתה טענת שנת"צ איילון מיותר, לא?

לא משנה מה החורף באילת, בחורף יש פחות
חופשות, פחות חגים ואנשים פחות נופשים.
וכפי שגם נכתב כאן, גם אם אוכלוסיית אילת תוכפל (והיא לא) מספר היוממים הנוסעים בין אילת לבאר שבע וצפונה לא צפוי להצדיק רכבות ולכן סבירות גבוהה שכמות רכבות הנוסעים תהיה המינימלית שתראה שיש במסילה הזו שימוש גם לרכבות נוסעים, כלומר רכבת אחת ביום לכל כיוון שעוצרת בכל תחנות הביניים בדרך בין באר שבע לאילת.

ההצדקה למסילה לאילת היא של רכבות משא בלבד והמטרה האסטרטגית שעומדת מאחורי זה. כל רכבת נוסעים שתיסע בקו הזה בימי חול ולא בעונת החופשים של הקיץ והחגים, גם בעוד 10 שנים, תהיה nice to have.

ומי שבונה על תיירים רבים שימלאו את הקו הזה צריך לקחת בחשבון שבעוד 10 שנים כבר יהיה לאילת נמל תעופה בינלאומי חדש שיוכל לקלוט טיסות מאירופה ותיירים רבים שיעדם יהיה אילת ישתמשו בטיסות לנמל התעופה הזה על מנת להגיע לאילת. אני לא רואה תיירים רבים עטים כל יום לתחנת רכבת בתל אביב, ירושלים, חיפה או באר שבע על מנת ליסוע לאילת. באר שבע לכשעצמה כלל אינה יעד תיירותי לתיירים מחו"ל.

אז להערכתי גם מבחינה תיירותית וגם מבחינה יוממית, כמות הנוסעים בימי חול ולא בעונת החופשות לא תצדיק רכבות נוסעים מעבר למינימום ייצוגי שיהיה על מנת שאפשר יהיה לומר שיש "רכבת לאילת".

בעוד כך וכך שנים נראה מי צודק.
אתה טענת שנת"צ איילון מיותר, לא?
ועדיין לא כל הקווים שבו נפתחו, עוד מעט עוד קווים יתחילו לנסוע בו.

לענייננו, על פי מה שאתה אומר, אתה יכול לסגור את רכבות הלילה לבאר שבע שנוסעות כל שעה. בכל רכבת כזאת יש 40-80 נוסעים בימי חול, לא כולל חמישי.

תחבורה ציבורית לא צריכה להיות רק בהקשר של כדאיות מבחינת מספר הנוסעים. באותה מידה אתה יכול להגיד שכל קו רכבת הוא מיותר כי אפשר להוציא אוטובוס כל 3 דקות.

באותה מידה ניתן להגיד שרכבת מירושלים, ישירה לבאר שבע היא דבר מיותר. למה? היא דבר מבורך. בדיוק כמו רכבת ישירה מירושלים לחיפה. ואני לא חובב רכבות הרי, אז לשמוע את זה ממני זה כי אני באמת חושב שזה ישנה את פני התחבורה.

אז אילת לא תגדל פי שניים, אבל באר שבע וערי הדרום גדלות (באר שבע לאחרונה בעיקר ברבי קומות במרכז העיר ולאורך שדרות רגר) וערים אחרות בדרום עם תנופת בניה.

בסופו של דבר אולי בחודשי החורף מספר הנסיעות לא יהיה גבוה כמו שבקיץ ובחגים, אבל זה לא אומר שלא צריך להיות שירות שכזה, לרבות שירות שיתנקז ישירות מחיפה לבאר שבע וישירות מירושלים לבאר שבע כנקודת מעבר לרכבת לאילת. זה כבר מגדיל את כושר הנסועה הכלל ארצי מ/אל אילת ממקומות שונים ברחבי המדינה.
 
נת"צ איילון עוד צריך להוכיח את עצמו

אתה טענת שנת"צ איילון מיותר, לא?
ועדיין לא כל הקווים שבו נפתחו, עוד מעט עוד קווים יתחילו לנסוע בו.

לענייננו, על פי מה שאתה אומר, אתה יכול לסגור את רכבות הלילה לבאר שבע שנוסעות כל שעה. בכל רכבת כזאת יש 40-80 נוסעים בימי חול, לא כולל חמישי.

תחבורה ציבורית לא צריכה להיות רק בהקשר של כדאיות מבחינת מספר הנוסעים. באותה מידה אתה יכול להגיד שכל קו רכבת הוא מיותר כי אפשר להוציא אוטובוס כל 3 דקות.

באותה מידה ניתן להגיד שרכבת מירושלים, ישירה לבאר שבע היא דבר מיותר. למה? היא דבר מבורך. בדיוק כמו רכבת ישירה מירושלים לחיפה. ואני לא חובב רכבות הרי, אז לשמוע את זה ממני זה כי אני באמת חושב שזה ישנה את פני התחבורה.

אז אילת לא תגדל פי שניים, אבל באר שבע וערי הדרום גדלות (באר שבע לאחרונה בעיקר ברבי קומות במרכז העיר ולאורך שדרות רגר) וערים אחרות בדרום עם תנופת בניה.

בסופו של דבר אולי בחודשי החורף מספר הנסיעות לא יהיה גבוה כמו שבקיץ ובחגים, אבל זה לא אומר שלא צריך להיות שירות שכזה, לרבות שירות שיתנקז ישירות מחיפה לבאר שבע וישירות מירושלים לבאר שבע כנקודת מעבר לרכבת לאילת. זה כבר מגדיל את כושר הנסועה הכלל ארצי מ/אל אילת ממקומות שונים ברחבי המדינה.
נת"צ איילון עוד צריך להוכיח את עצמו
הוא עדיין לא עשה את זה.

ושאר הדוגמאות שלך לא מקבילות לרכבת לאילת.
רכבות הלילה נוסעות בין נהריה לבאר שבע ובקטעים הצפוניים יש יותר מ 40-80 נוסעים. ושים לב מה כתבת - בכל רכבת כזו יש 40-80 נוסעים, כלומר בסך הכל ברכבות הלילה יש בין 200 ל-400 נוסעים בכל יום בקטע הדרומי.
ההערכה שלי היא שבין באר שבע וצפונה לאילת ולהיפך בימי חול שלא בעונת החופשות, יהיו פחות נוסעים בכל יום.
הדוגמאות האחרות שלך הן קווים שבין ריכוזי האוכלוסיה, התעסוקה, ההשכלה, המסחר והתרבות הגדולים במדינה. אי אפשר להשוות את קו ירושלים - חיפה או את קו באר שבע - ירושלים לשום קו לאילת. לגבי באר שבע - חיפה - אני אכן לא בטוח בנחיצות של קו ישיר כזה מעבר לימי ראשון, חמישי, שישי ושבת. ואם וכאשר תתווסף מסילה רביעית באיילון, קו כזה עוד יהיה פחות נחוץ ובהחלט ניתן יהיה להסתפק בקו שנוסע בין חיפה לבאר שבע דרך תל אביב או בהחלפה בתל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
רכבות הלילה פועלות בקטע נתב"ג-נהריה עוד לפני

נת"צ איילון עוד צריך להוכיח את עצמו
הוא עדיין לא עשה את זה.

ושאר הדוגמאות שלך לא מקבילות לרכבת לאילת.
רכבות הלילה נוסעות בין נהריה לבאר שבע ובקטעים הצפוניים יש יותר מ 40-80 נוסעים. ושים לב מה כתבת - בכל רכבת כזו יש 40-80 נוסעים, כלומר בסך הכל ברכבות הלילה יש בין 200 ל-400 נוסעים בכל יום בקטע הדרומי.
ההערכה שלי היא שבין באר שבע וצפונה לאילת ולהיפך בימי חול שלא בעונת החופשות, יהיו פחות נוסעים בכל יום.
הדוגמאות האחרות שלך הן קווים שבין ריכוזי האוכלוסיה, התעסוקה, ההשכלה, המסחר והתרבות הגדולים במדינה. אי אפשר להשוות את קו ירושלים - חיפה או את קו באר שבע - ירושלים לשום קו לאילת. לגבי באר שבע - חיפה - אני אכן לא בטוח בנחיצות של קו ישיר כזה מעבר לימי ראשון, חמישי, שישי ושבת. ואם וכאשר תתווסף מסילה רביעית באיילון, קו כזה עוד יהיה פחות נחוץ ובהחלט ניתן יהיה להסתפק בקו שנוסע בין חיפה לבאר שבע דרך תל אביב או בהחלפה בתל אביב.
רכבות הלילה פועלות בקטע נתב"ג-נהריה עוד לפני
שהן הוארכו לבאר שבע.

אז הנה הן פועלות כבר המון זמן לבאר שבע, אי אפשר להגיד שתקופת הרצה לא הייתה. אז עזוב שתסתיימנה בנתב"ג, מה הטעם הרי?

ולגבי כל השאר, אתה מסתכל 10 שנים קדימה בלחץ. במקום לחשוב על 40-50 שנים קדימה. זה דיי מצחיק אותי כי כל הזמן באים כאן בהאשמות לגבי תכנון לשנים הקרובות ולא לעתיד הרחוק.

באמת נראה לך שב2050 זה יהיה סביר שכל התנועה תעבור דרך גוש דן? גם לפני 20 שנים לא היה צורך בקו רכבת ישיר מת"א לירושלים, האוטובוסים בהחלט עמדו בביקושים, אבל זה כבר לא המצב.
 
סליחה שאני מקלקל את החגיגה האופטימית

רכבות הלילה פועלות בקטע נתב"ג-נהריה עוד לפני
שהן הוארכו לבאר שבע.

אז הנה הן פועלות כבר המון זמן לבאר שבע, אי אפשר להגיד שתקופת הרצה לא הייתה. אז עזוב שתסתיימנה בנתב"ג, מה הטעם הרי?

ולגבי כל השאר, אתה מסתכל 10 שנים קדימה בלחץ. במקום לחשוב על 40-50 שנים קדימה. זה דיי מצחיק אותי כי כל הזמן באים כאן בהאשמות לגבי תכנון לשנים הקרובות ולא לעתיד הרחוק.

באמת נראה לך שב2050 זה יהיה סביר שכל התנועה תעבור דרך גוש דן? גם לפני 20 שנים לא היה צורך בקו רכבת ישיר מת"א לירושלים, האוטובוסים בהחלט עמדו בביקושים, אבל זה כבר לא המצב.
סליחה שאני מקלקל את החגיגה האופטימית
אבל במדינת ישראל טרם התבצעו פרויייקטים שהיה בהם צורך גבר לפני עשר שנים ויותר.
אז מטבע הדברים אני מסתכל על רשימת פרויקטיים שנכון לבחון אותם כיום לפי טווח של 10 עד 20 שנה ולא 50 שנה.
אם וכאשר כל הפרוייקטים שהיו אמורים להיות שרירים וקיימים כבר בעשור הראשון של שנות האלפיים אכן יהיו, אוכל להתחיל לחשוב על שנת 2060 ועל המאה הבאה.
בדבר אחד אני בטוח - פרויקט שהיה אמור לתת מענה לשנת 2010 קודם עשרות מונים מבחינת סדרי העדיפויות לפרויקט שאולי יתן מענה לשנת 2060.
בינתיים בגוש דן לא פועל שום קו רכבת קלה ושום קו BRT, בירושלים פועל קו רכבת קלה אחד, בין תל אביב לבאר שבע יש מקסימום שתי רכבות בשעה ובמסדרון האיילון חסרה מסילה אחת לפחות.
שלא לדבר על החישמול שעוד לא קיים אפילו בקו אחד של רכבת ישראל.
אז סלח לי שמבחינתי שנת 2060 היא מעבר לאופק.
כל תוכנית שתיכתב היום לכבודה לא שווה את הנייר עליו היא תיכתב.
 
גבר=כבר

סליחה שאני מקלקל את החגיגה האופטימית
אבל במדינת ישראל טרם התבצעו פרויייקטים שהיה בהם צורך גבר לפני עשר שנים ויותר.
אז מטבע הדברים אני מסתכל על רשימת פרויקטיים שנכון לבחון אותם כיום לפי טווח של 10 עד 20 שנה ולא 50 שנה.
אם וכאשר כל הפרוייקטים שהיו אמורים להיות שרירים וקיימים כבר בעשור הראשון של שנות האלפיים אכן יהיו, אוכל להתחיל לחשוב על שנת 2060 ועל המאה הבאה.
בדבר אחד אני בטוח - פרויקט שהיה אמור לתת מענה לשנת 2010 קודם עשרות מונים מבחינת סדרי העדיפויות לפרויקט שאולי יתן מענה לשנת 2060.
בינתיים בגוש דן לא פועל שום קו רכבת קלה ושום קו BRT, בירושלים פועל קו רכבת קלה אחד, בין תל אביב לבאר שבע יש מקסימום שתי רכבות בשעה ובמסדרון האיילון חסרה מסילה אחת לפחות.
שלא לדבר על החישמול שעוד לא קיים אפילו בקו אחד של רכבת ישראל.
אז סלח לי שמבחינתי שנת 2060 היא מעבר לאופק.
כל תוכנית שתיכתב היום לכבודה לא שווה את הנייר עליו היא תיכתב.
גבר=כבר
 

olli3

New member
מנהל
אבל אתה יוצא כנגד כמעט כל דבר שכבר עושים.

סליחה שאני מקלקל את החגיגה האופטימית
אבל במדינת ישראל טרם התבצעו פרויייקטים שהיה בהם צורך גבר לפני עשר שנים ויותר.
אז מטבע הדברים אני מסתכל על רשימת פרויקטיים שנכון לבחון אותם כיום לפי טווח של 10 עד 20 שנה ולא 50 שנה.
אם וכאשר כל הפרוייקטים שהיו אמורים להיות שרירים וקיימים כבר בעשור הראשון של שנות האלפיים אכן יהיו, אוכל להתחיל לחשוב על שנת 2060 ועל המאה הבאה.
בדבר אחד אני בטוח - פרויקט שהיה אמור לתת מענה לשנת 2010 קודם עשרות מונים מבחינת סדרי העדיפויות לפרויקט שאולי יתן מענה לשנת 2060.
בינתיים בגוש דן לא פועל שום קו רכבת קלה ושום קו BRT, בירושלים פועל קו רכבת קלה אחד, בין תל אביב לבאר שבע יש מקסימום שתי רכבות בשעה ובמסדרון האיילון חסרה מסילה אחת לפחות.
שלא לדבר על החישמול שעוד לא קיים אפילו בקו אחד של רכבת ישראל.
אז סלח לי שמבחינתי שנת 2060 היא מעבר לאופק.
כל תוכנית שתיכתב היום לכבודה לא שווה את הנייר עליו היא תיכתב.
אבל אתה יוצא כנגד כמעט כל דבר שכבר עושים.
אז איך משהו יתפתח בכלל?

רכבת פעמיים בשעה רק בשעות השפל יש בין ב"ש לת"א. בדקת את שעות השיא? בדקת את הגידול שיש במספר הנוסעים? העיקר אתה כותב מקסימום....

החישמול לא קיים ברכבת ישראל אבל הוא כבר קיים בישראל. חוץ מזה שגם ככה קו הרכבת מת"א לירושלים לא יפעל על דיזל. אז לטעמך צריך לבנות את פרוייקט A1 בתאימות ל2018 וזהו, לא להסתכל קצת קדימה?

אז עכשיו התעוררו קצת, עכשיו מקצים נתיבים בעבור תחבורה ציבורית, עכשיו (בעשור האחרון) יש תנופת פיתוח מטורפת ברכבת ישראל ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, המון ממה שיש היום לא היה כאן לפני עשור.

אז תביא דברים חדשים, בנתיים אני מרגיש בסלטה משוייא כאן, כי נראה שאתה מתנגד לכמעט כל דבר שרק עושים.
 
בשעות השפל יש רכבת אחת בין באר שבע לתל אביב

אבל אתה יוצא כנגד כמעט כל דבר שכבר עושים.
אז איך משהו יתפתח בכלל?

רכבת פעמיים בשעה רק בשעות השפל יש בין ב"ש לת"א. בדקת את שעות השיא? בדקת את הגידול שיש במספר הנוסעים? העיקר אתה כותב מקסימום....

החישמול לא קיים ברכבת ישראל אבל הוא כבר קיים בישראל. חוץ מזה שגם ככה קו הרכבת מת"א לירושלים לא יפעל על דיזל. אז לטעמך צריך לבנות את פרוייקט A1 בתאימות ל2018 וזהו, לא להסתכל קצת קדימה?

אז עכשיו התעוררו קצת, עכשיו מקצים נתיבים בעבור תחבורה ציבורית, עכשיו (בעשור האחרון) יש תנופת פיתוח מטורפת ברכבת ישראל ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, המון ממה שיש היום לא היה כאן לפני עשור.

אז תביא דברים חדשים, בנתיים אני מרגיש בסלטה משוייא כאן, כי נראה שאתה מתנגד לכמעט כל דבר שרק עושים.
בשעות השפל יש רכבת אחת בין באר שבע לתל אביב
בשעות השיא יש שתי רכבות.
כדאי שאתה תבדוק. לפני שאתה כותב לי "העיקר אתה כותב מקסימום"...

ואני לא מתנגד לכמעט כל דבר שרק עושים. אני גם לא מתנגד למסילה לאילת וכתבתי זאת במפורש.
לך נוח לראות זאת כך, אבל אני לא חייב לומר אמן לכל דבר וזה לא אומר שאני מתנגד לכל דבר.
אני בעד סדרי עדיפויות ריאליים ולא פופוליסטיים.
ולדבר על רכבת נוסעים לאילת במדינה שלא מצליחה להקים קו BRT מקדים אחד קצר בין פתח תקוה לבת ים או מסלקה משותפת לכל מפעילי התח"צ, זה פופוליזם צרוף.
אני מתנצל שאני לא נסחף אחר גלי האופוריה הללו.
 

Rubim88

New member
אין שום תוכנית כזו

אני ממש לא מבין מה ההתעקשות על מרכז הארץ?
מי שיישמע, רק ממרכז הארץ נוסעים לאילת.

בוא לבאר שבע, המתן ברציף של קווי אילת דרך הערבה ותראה כמה האוטובוסים מלאים גם בינואר ופברואר.

עמוד ביציאה המזרחית מדימונה וראה כמה כלי רכב עושים דרכם לעבר הערבה.

ושוב, אני שב ומדגיש! התוכנית של משרד התחבורה היא לחבר את ארבעת המטרופולונים הגדולים (ירושלים, גוש דן, חיפה, באר שבע) האחד לשני באופן רכבתי ישיר! שלא דרך מסילת האיילון. אז למה להתעקש על תושבי המרכז בדיון הזה? באמת שאני לא מבין.

אם נסיעה בקו 397 מבאר שבע לאילת בחודשי החורף יוצאת כנסיעה כפולה ובשעות מסויימות גם משולשת - זה כבר נותן לך אינדיקציה על כמה נוסעי אוטובוס כבר יש... תוסיף אליהם את חלק מנוסעי הרכב הפרטי ומילאת רכבת וזה בחודשי החורף.

אז יגיעו עוד מקרית גת ויגיעו עוד מלוד ומתחנות ת"א - אהלן וסהלן. אבל למה לראות רק את מי שמגיע מהמרכז כמספר הנסועה שיקבע האם יש צורך או אין צורך.

באמת שאני לא מבין.
אין שום תוכנית כזו
וכל תוכנית כזו טיפשית בבסיסה..התכנון לפי תוכנית תפעולית לטווח ארוך לשנת 2040 נראה כך(כמו קשקוש של ילד בגן אני חייב לציין) >
 

olli3

New member
מנהל
להביא לך את הקובץ המעודכן של 2013? כי אתה

אין שום תוכנית כזו
וכל תוכנית כזו טיפשית בבסיסה..התכנון לפי תוכנית תפעולית לטווח ארוך לשנת 2040 נראה כך(כמו קשקוש של ילד בגן אני חייב לציין) >
להביא לך את הקובץ המעודכן של 2013? כי אתה
מראה לי כאן משהו משנת 2011...
 
איפה בקובץ הזה יש חיבור ישיר בין חיפה

איפה בקובץ הזה יש חיבור ישיר בין חיפה
לירושלים ובין חיפה לבאר שבע?
בנספח 5 בעמודים 107-110 מדובר על הצירים הבאים:
ירושלים - תל אביב
תל אביב - ירושלים
חיפה - תל אביב
תל אביב - חיפה
באר שבע - תל אביב
תל אביב - באר שבע
באר שבע - ירושלים
ירושלים - באר שבע

גם לפי המפה עם קווי התכלת המובלטים בעמוד 53 אפשר להבין שהחיבור בין חיפה לירושלים ובאר שבע מתוכנן דרך תל אביב ולא ישירות.
 

Rubim88

New member


איפה בקובץ הזה יש חיבור ישיר בין חיפה
לירושלים ובין חיפה לבאר שבע?
בנספח 5 בעמודים 107-110 מדובר על הצירים הבאים:
ירושלים - תל אביב
תל אביב - ירושלים
חיפה - תל אביב
תל אביב - חיפה
באר שבע - תל אביב
תל אביב - באר שבע
באר שבע - ירושלים
ירושלים - באר שבע

גם לפי המפה עם קווי התכלת המובלטים בעמוד 53 אפשר להבין שהחיבור בין חיפה לירושלים ובאר שבע מתוכנן דרך תל אביב ולא ישירות.

בדיוק מה שרציתי לכתוב.

הדבר היחיד שמדבר על עקיפה של ת"א(עמוד 29) מדבר על בחינה של האפשרות להשתמש במסילה המזרחית, לא בתוכנית להשתמש בה - כשיחשבו על הרעיון בצורה רצינית אני מאמין שיבינו את החסרונות מהר מאוד.
 

olli3

New member
מנהל
קודם כל, קראת את הכל הכל הכל בזמן כל כך קצר?

איפה בקובץ הזה יש חיבור ישיר בין חיפה
לירושלים ובין חיפה לבאר שבע?
בנספח 5 בעמודים 107-110 מדובר על הצירים הבאים:
ירושלים - תל אביב
תל אביב - ירושלים
חיפה - תל אביב
תל אביב - חיפה
באר שבע - תל אביב
תל אביב - באר שבע
באר שבע - ירושלים
ירושלים - באר שבע

גם לפי המפה עם קווי התכלת המובלטים בעמוד 53 אפשר להבין שהחיבור בין חיפה לירושלים ובאר שבע מתוכנן דרך תל אביב ולא ישירות.
קודם כל, קראת את הכל הכל הכל בזמן כל כך קצר?
שב על התוכנית מתחילתה ועד סופה ואז נהל איתי דיון.

דבר שני, אכן כן באותו העמוד, שים לב גם למה שכתוב. המפה ושאלתי על כך בדיוק את מה שאתה שואל כעת היא מפה לשנים הקרובות. מה שניתן ליישם בעצם כבר כמה שיותר מהר והיישום הזה מתבצע כיום בעיקר על ידי קו הרכבת לירושלים. אח"כ יעברו לקשר את ירושלים לחיפה בלי מעבר בת"א ובאר שבע כמו שאמרתי, פחות נוגעים בה כעת.

עכשיו תגיד לי, אתה נפגש עם מישהו ממשרדים ממשלתיים רלוונטיים? אתה מקבל מידע כלשהו? עדכונים כלשהם? מגיעים אליך מסמכים כאלו ואחרים? תוכניות כאלו ואחרות?

אלי מגיעים כל הדברים האלו ואני נפגש פה ושם עם גורמים רלוונטיים. ואני אגיד לך משהו אחר, בסופו של דבר עם כל הרצון הטוב, זה תמיד יהיה כפוף לאוצר וכפוף לראש הממשלה. אבל כפי שאמרתי מלכתחילה, ביבי אוהב רכבות וכ"ץ גם וכל עוד שניהם שם, יש ויהיה שיפור מאסיבי בכל מה שקשור לרכבות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה