הצלם: פול קוטרל: קטר מס' 112 !!רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
ממש אירופה, רק חבל שהתמונה באיכותרכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
תמונות ישראליות באתר הזהרכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
שמעתי שבחורף 1974רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלוןשמעתי שבחורף 1974
בעת ששלג כיסה את הכבישים. זכה הנרי קיסינג'ר להסעה מיוחדת: רכבת מהודרת שהסיעה אותו בתנאי לוקסוס מן הבירה
ארכיון אביתר מציג: ארכיון מס' 1מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון
מס' 98 שעומד כיום במוזיאון. זו רק שמועה ואין כל תיעוד מסמכי או צילומי לעניין זה. חיפשתי היטב בתיקי ארכיון הרכבת ואם יש לכם מידע מסמכי כלומר מקור ראשוני ומהימן אשמח לקבלו או לראותו כאן סרוק. פעם דיברנו על נסיעה זו רבות אך לא הגענו למסקנה ברורה. ובקשר לקרון מס' 98 הנה המידע מתוך ארכיון אביתר: קרון מס' 98 נבנה בשנת 1922 עבור קציני הרכבת המנדאטורית ואורחים חשובים שביקרו בארץ-ישראל, ביניהם סר וינסטון צ'רצ'יל, קיסר אתיופיה היילה סלאסי, מלכת בלגיה אליזבת ודוד בן-גוריון. הקרון עבר שיפוץ כללי ביום 26.10.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). כל ציוד הריהוט בקרון נגנב ע"י משמר הצבא הבריטי בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח" לקראת תום המנדאט (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 64, אר"י). קרון מס' 98 הוצב לתיקונים בבתי המלאכה בקישון ביום 24.07.1948 (אסמכתא: תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 3, אר"י). קרון מס' 98 מופיע כקרון סלון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 27.07.1948. (אסמכתא: מכתב מאת ממלא מקום מנהל מחלקת הרכבות במיניסטריון התחבורה, משרדי מנהל מחלקת המכונאות והמחסנים אל מנכ"ל הרכבת מיום 27.07.1948, תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 2, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949 (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). נרשם כקרון באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. נרשם כקרון טרקלין (סלון) בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. מופיע כקרון טרקלין בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). על-פי שמועה, נערך שימוש בקרון זה בשנת 1972 בקו הרכבת לירושלים, בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי הנרי קיסינג'ר בישראל. כיום, משומר קרון זה בצורתו המקורית כולל תאי שינה, סלון, מטבח, חדר אוכל, מקלחת, שירותים ומרפסת מועדון מקורה בעלת קירות זכוכית במוזיאון "רכבת-ישראל" בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח". ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 10).
יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מהארכיון אביתר מציג: ארכיון מס' 1
בארץ לציוד רכבת נייד ולאוטובוסים !!!קורות חיים של כל קטר קיטור, דיזל ואחר וקורות חיים של כל קרון נוסעים, משא או אחר. אם יש לכם שאלה ספציפית לגבי קטר או קרון מסויים אין מה להתבייש אלא לשאול ! הארכיון ישתדל להביא את המידע במהירות ובדייקנות. יום טוב לכל הג'מעה כאן ! שלכם, אביתר.
יש כמה כאלהיפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה
תפקידו של ה"מפלצת" רשום בשחור על רקע צהוב חרדל 16 09 _________ למה הוא מיועד
ניראה לחרונה בתחנת לודיש כמה כאלה
אתה מדבר על קטר VOLLERT, 8wD, DIESEL המופעל באמצעות שלט רחוק אך המס' שלו נראה לי לא תואם לרשום אצלי. אנא צרף תמונה + איפה ראית אותו ועוד פרטים נוספים. הוא לא שייך לרכבת ישראל אלא לרותם דשנים בנגב. אם אנו מדברים על אותו קטר, הרי שהוא גם הופעל בנמל אשדוד.
לאחרונה \ניראה לחרונה בתחנת לוד
ליד אזור המוסך יום א שעבר. אין לי אפשרות לצרף תמונה אבל מה שהיה כתוב זו ותו המספר שרשמתי. רק רציתי לדעת מה תפקידו ב"כוח" מה בעצם יעודו?
אה עכשיו הבנתי.ניראה לחרונה בתחנת לוד
ליד אזור המוסך יום א שעבר. אין לי אפשרות לצרף תמונה אבל מה שהיה כתוב זו ותו המספר שרשמתי. רק רציתי לדעת מה תפקידו ב"כוח" מה בעצם יעודו?
אוקי אז אשמח לדעת מה תפקידואה עכשיו הבנתי.
מדובר בכלי הנדסי של רכבת-ישראל ופרטים מלאים עליו תקבל מחן מלינג. אבדוק גם אך זה איננו קטר.
אני בודק לך.אוקי אז אשמח לדעת מה תפקידו
מה הוא עמור לעשות
מכונת הידוק מסוג 16-09יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה
תפקידו של ה"מפלצת" רשום בשחור על רקע צהוב חרדל 16 09 _________ למה הוא מיועד
מכונת הידוק מסוג 16-09
ה-'מפלצת' הצהובה היא בעצם אחת ממכונות ההידוק מתוצרת Plasser & Theurer האוסטרית. הסימון 16-09 הוא לא מספר היחידה אלא סימול הדגם - '09' הוא סימול הסדרה של מכונות ההידוק מתוצרת החברה ו-'16' הוא מספר הזרועות המופעלות בכל מחזור הידוק. לרכבת ישראל יש שתי מכונות מדגם זה - מספר 2 ומספר 3 (מספר 1 גם היא מתוצרת אותה חברה אולם מדגם שונה, ועבר היו דגמים רבים נוספים בשירות רכבת ישראל) מכיוון שאני יוצא היום למילואים לכמה ימים, אין לי כרגע זמן לפרט יותר, אבל אם תזכיר לי בשבוע הבא אשתדל להעלות תמונות והסברים.
תחזור בשלוםמכונת הידוק מסוג 16-09
ה-'מפלצת' הצהובה היא בעצם אחת ממכונות ההידוק מתוצרת Plasser & Theurer האוסטרית. הסימון 16-09 הוא לא מספר היחידה אלא סימול הדגם - '09' הוא סימול הסדרה של מכונות ההידוק מתוצרת החברה ו-'16' הוא מספר הזרועות המופעלות בכל מחזור הידוק. לרכבת ישראל יש שתי מכונות מדגם זה - מספר 2 ומספר 3 (מספר 1 גם היא מתוצרת אותה חברה אולם מדגם שונה, ועבר היו דגמים רבים נוספים בשירות רכבת ישראל) מכיוון שאני יוצא היום למילואים לכמה ימים, אין לי כרגע זמן לפרט יותר, אבל אם תזכיר לי בשבוע הבא אשתדל להעלות תמונות והסברים.
תיקונים לגבי קרון מספר 98מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון
מס' 98 שעומד כיום במוזיאון. זו רק שמועה ואין כל תיעוד מסמכי או צילומי לעניין זה. חיפשתי היטב בתיקי ארכיון הרכבת ואם יש לכם מידע מסמכי כלומר מקור ראשוני ומהימן אשמח לקבלו או לראותו כאן סרוק. פעם דיברנו על נסיעה זו רבות אך לא הגענו למסקנה ברורה. ובקשר לקרון מס' 98 הנה המידע מתוך ארכיון אביתר: קרון מס' 98 נבנה בשנת 1922 עבור קציני הרכבת המנדאטורית ואורחים חשובים שביקרו בארץ-ישראל, ביניהם סר וינסטון צ'רצ'יל, קיסר אתיופיה היילה סלאסי, מלכת בלגיה אליזבת ודוד בן-גוריון. הקרון עבר שיפוץ כללי ביום 26.10.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). כל ציוד הריהוט בקרון נגנב ע"י משמר הצבא הבריטי בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח" לקראת תום המנדאט (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 64, אר"י). קרון מס' 98 הוצב לתיקונים בבתי המלאכה בקישון ביום 24.07.1948 (אסמכתא: תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 3, אר"י). קרון מס' 98 מופיע כקרון סלון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 27.07.1948. (אסמכתא: מכתב מאת ממלא מקום מנהל מחלקת הרכבות במיניסטריון התחבורה, משרדי מנהל מחלקת המכונאות והמחסנים אל מנכ"ל הרכבת מיום 27.07.1948, תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 2, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949 (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). נרשם כקרון באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. נרשם כקרון טרקלין (סלון) בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. מופיע כקרון טרקלין בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). על-פי שמועה, נערך שימוש בקרון זה בשנת 1972 בקו הרכבת לירושלים, בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי הנרי קיסינג'ר בישראל. כיום, משומר קרון זה בצורתו המקורית כולל תאי שינה, סלון, מטבח, חדר אוכל, מקלחת, שירותים ומרפסת מועדון מקורה בעלת קירות זכוכית במוזיאון "רכבת-ישראל" בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח". ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 10).
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.