רכבת בשלג

מצב
הנושא נעול.

mish c

New member
רכבת בשלג

רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
 

oren*

New member
ממש אירופה, רק חבל שהתמונה באיכות

רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
ממש אירופה, רק חבל שהתמונה באיכות
נמוכה
 
תמונות ישראליות באתר הזה

רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
תמונות ישראליות באתר הזה
הקישור בהודעה המקורית מפנה לעמוד בגלריית התמונות של האתר הגדול European Railway Server. מרבית התמונות מישראל בגלרייה זו הועלו אליו ע"י אדם בשם אלון סיטון, שצילם את מרביתן וסרק אחרות. אני ממליץ לכולם לעיין בכל התמונות בעמוד זה, שכן חלקן מעניינות ומיוחדות, כולל שורה של תמונות של קרונועי ה-IC3 שלנו בארה"ב. לצערי, העבודה הרבה שהשקיע אלון בהעלאת כל התמונות נפגמת מאיכותם הירודה של הכיתובים המלווים אותן, שהינם זרועי שגיאות, קטנות וגדולות, ולפיכך אני ממליץ לכל המבקרים באתר זה להזהר מלקיחת הכתוב בו כ-'תורה מסיני', ומזמין את מי שיש לו שאלות להעלותן בפורום עם קישור לתמונה המתאימה. לגבי התמונה של קטר ה-G12 בשלג: א. לא מצאתי אותה בגלריה אליה מוביל הקישור ב. אם אביתר צודק, אז טוב מאוד שלא מצאתי אותה, מפני שאני כמעט משוכנע שפול קוטרל מעולם לא אישר לפרסמה באינטרנט. גם פירסומה כאן, בין אם צולמה ע"י פול קוטרל ובין אם צולמה ע"י אלון סיטון, מהווה פגיעה בזכויות היוצרים של הצלם, ביחוד אם לא צוין מי הוא. בתור מי שיוצא לו לפרסם תמונות רבות באינטרנט, אוכל להבין אם הצלם יהיה לא מרוצה מכך. ובכלל לגבי העלאת התמונות לפורום - אביתר, וקראוזה וכל השאר - אכן עבודה ברוכה שאני מקווה שאורן ישכיל לסכמה לידי גלריה נאה ומועילה. רק הערה אחת חשובה - אנא נסו להוסיף לתמונות (בין אם להודעה או בשורת תיאור התמונה) פרטים מלאים ככל האפשר אודותיה - לא צריך לדעת את סוג המצלמה וסוג הסרט, אבל לא יזיק שיהיה רשום אופן תיוקה באוספיכם (לדוגמה -'תמונה מספר 15 מסרט 32' או כמו שאני כותב 'ח.32-15') בנוסף, כמובן, לתאריך, מיקום וכיו"ב.
 
שמעתי שבחורף 1974

רכבת בשלג
רכבת בבירה כמה שנים לפני שהקו נסגר שימו לב שהרכבת מורכבת מ 2 קרונות בלבד!! לעומת הרכבות של היום עם שמונה ,תשעה קרונות ויותר.
שמעתי שבחורף 1974
בעת ששלג כיסה את הכבישים. זכה הנרי קיסינג'ר להסעה מיוחדת: רכבת מהודרת שהסיעה אותו בתנאי לוקסוס מן הבירה
 
מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון

שמעתי שבחורף 1974
בעת ששלג כיסה את הכבישים. זכה הנרי קיסינג'ר להסעה מיוחדת: רכבת מהודרת שהסיעה אותו בתנאי לוקסוס מן הבירה
מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון
מס' 98 שעומד כיום במוזיאון. זו רק שמועה ואין כל תיעוד מסמכי או צילומי לעניין זה. חיפשתי היטב בתיקי ארכיון הרכבת ואם יש לכם מידע מסמכי כלומר מקור ראשוני ומהימן אשמח לקבלו או לראותו כאן סרוק. פעם דיברנו על נסיעה זו רבות אך לא הגענו למסקנה ברורה. ובקשר לקרון מס' 98 הנה המידע מתוך ארכיון אביתר: קרון מס' 98 נבנה בשנת 1922 עבור קציני הרכבת המנדאטורית ואורחים חשובים שביקרו בארץ-ישראל, ביניהם סר וינסטון צ'רצ'יל, קיסר אתיופיה היילה סלאסי, מלכת בלגיה אליזבת ודוד בן-גוריון. הקרון עבר שיפוץ כללי ביום 26.10.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). כל ציוד הריהוט בקרון נגנב ע"י משמר הצבא הבריטי בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח" לקראת תום המנדאט (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 64, אר"י). קרון מס' 98 הוצב לתיקונים בבתי המלאכה בקישון ביום 24.07.1948 (אסמכתא: תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 3, אר"י). קרון מס' 98 מופיע כקרון סלון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 27.07.1948. (אסמכתא: מכתב מאת ממלא מקום מנהל מחלקת הרכבות במיניסטריון התחבורה, משרדי מנהל מחלקת המכונאות והמחסנים אל מנכ"ל הרכבת מיום 27.07.1948, תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 2, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949 (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). נרשם כקרון באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. נרשם כקרון טרקלין (סלון) בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. מופיע כקרון טרקלין בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). על-פי שמועה, נערך שימוש בקרון זה בשנת 1972 בקו הרכבת לירושלים, בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי הנרי קיסינג'ר בישראל. כיום, משומר קרון זה בצורתו המקורית כולל תאי שינה, סלון, מטבח, חדר אוכל, מקלחת, שירותים ומרפסת מועדון מקורה בעלת קירות זכוכית במוזיאון "רכבת-ישראל" בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח". ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 10).
 
ארכיון אביתר מציג: ארכיון מס' 1

מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון
מס' 98 שעומד כיום במוזיאון. זו רק שמועה ואין כל תיעוד מסמכי או צילומי לעניין זה. חיפשתי היטב בתיקי ארכיון הרכבת ואם יש לכם מידע מסמכי כלומר מקור ראשוני ומהימן אשמח לקבלו או לראותו כאן סרוק. פעם דיברנו על נסיעה זו רבות אך לא הגענו למסקנה ברורה. ובקשר לקרון מס' 98 הנה המידע מתוך ארכיון אביתר: קרון מס' 98 נבנה בשנת 1922 עבור קציני הרכבת המנדאטורית ואורחים חשובים שביקרו בארץ-ישראל, ביניהם סר וינסטון צ'רצ'יל, קיסר אתיופיה היילה סלאסי, מלכת בלגיה אליזבת ודוד בן-גוריון. הקרון עבר שיפוץ כללי ביום 26.10.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). כל ציוד הריהוט בקרון נגנב ע"י משמר הצבא הבריטי בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח" לקראת תום המנדאט (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 64, אר"י). קרון מס' 98 הוצב לתיקונים בבתי המלאכה בקישון ביום 24.07.1948 (אסמכתא: תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 3, אר"י). קרון מס' 98 מופיע כקרון סלון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 27.07.1948. (אסמכתא: מכתב מאת ממלא מקום מנהל מחלקת הרכבות במיניסטריון התחבורה, משרדי מנהל מחלקת המכונאות והמחסנים אל מנכ"ל הרכבת מיום 27.07.1948, תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 2, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949 (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). נרשם כקרון באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. נרשם כקרון טרקלין (סלון) בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. מופיע כקרון טרקלין בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). על-פי שמועה, נערך שימוש בקרון זה בשנת 1972 בקו הרכבת לירושלים, בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי הנרי קיסינג'ר בישראל. כיום, משומר קרון זה בצורתו המקורית כולל תאי שינה, סלון, מטבח, חדר אוכל, מקלחת, שירותים ומרפסת מועדון מקורה בעלת קירות זכוכית במוזיאון "רכבת-ישראל" בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח". ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 10).
ארכיון אביתר מציג: ארכיון מס' 1
בארץ לציוד רכבת נייד ולאוטובוסים !!!קורות חיים של כל קטר קיטור, דיזל ואחר וקורות חיים של כל קרון נוסעים, משא או אחר. אם יש לכם שאלה ספציפית לגבי קטר או קרון מסויים אין מה להתבייש אלא לשאול ! הארכיון ישתדל להביא את המידע במהירות ובדייקנות. יום טוב לכל הג'מעה כאן ! שלכם, אביתר.
 

ה דרומי

New member
יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה

ארכיון אביתר מציג: ארכיון מס' 1
בארץ לציוד רכבת נייד ולאוטובוסים !!!קורות חיים של כל קטר קיטור, דיזל ואחר וקורות חיים של כל קרון נוסעים, משא או אחר. אם יש לכם שאלה ספציפית לגבי קטר או קרון מסויים אין מה להתבייש אלא לשאול ! הארכיון ישתדל להביא את המידע במהירות ובדייקנות. יום טוב לכל הג'מעה כאן ! שלכם, אביתר.
יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה
תפקידו של ה"מפלצת" רשום בשחור על רקע צהוב חרדל 16 09 _________ למה הוא מיועד
 
יש כמה כאלה

יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה
תפקידו של ה"מפלצת" רשום בשחור על רקע צהוב חרדל 16 09 _________ למה הוא מיועד
יש כמה כאלה
אתה מדבר על קטר VOLLERT, 8wD, DIESEL המופעל באמצעות שלט רחוק אך המס' שלו נראה לי לא תואם לרשום אצלי. אנא צרף תמונה + איפה ראית אותו ועוד פרטים נוספים. הוא לא שייך לרכבת ישראל אלא לרותם דשנים בנגב. אם אנו מדברים על אותו קטר, הרי שהוא גם הופעל בנמל אשדוד.
 

ה דרומי

New member
ניראה לחרונה בתחנת לוד

יש כמה כאלה
אתה מדבר על קטר VOLLERT, 8wD, DIESEL המופעל באמצעות שלט רחוק אך המס' שלו נראה לי לא תואם לרשום אצלי. אנא צרף תמונה + איפה ראית אותו ועוד פרטים נוספים. הוא לא שייך לרכבת ישראל אלא לרותם דשנים בנגב. אם אנו מדברים על אותו קטר, הרי שהוא גם הופעל בנמל אשדוד.
ניראה לחרונה בתחנת לוד
ליד אזור המוסך יום א שעבר. אין לי אפשרות לצרף תמונה אבל מה שהיה כתוב זו ותו המספר שרשמתי. רק רציתי לדעת מה תפקידו ב"כוח" מה בעצם יעודו?
 
אה עכשיו הבנתי.

ניראה לחרונה בתחנת לוד
ליד אזור המוסך יום א שעבר. אין לי אפשרות לצרף תמונה אבל מה שהיה כתוב זו ותו המספר שרשמתי. רק רציתי לדעת מה תפקידו ב"כוח" מה בעצם יעודו?
אה עכשיו הבנתי.
מדובר בכלי הנדסי של רכבת-ישראל ופרטים מלאים עליו תקבל מחן מלינג. אבדוק גם אך זה איננו קטר.
 
מכונת הידוק מסוג 16-09

יפה מאוד אז אני חוזר ושואל מה
תפקידו של ה"מפלצת" רשום בשחור על רקע צהוב חרדל 16 09 _________ למה הוא מיועד
מכונת הידוק מסוג 16-09
ה-'מפלצת' הצהובה היא בעצם אחת ממכונות ההידוק מתוצרת Plasser & Theurer האוסטרית. הסימון 16-09 הוא לא מספר היחידה אלא סימול הדגם - '09' הוא סימול הסדרה של מכונות ההידוק מתוצרת החברה ו-'16' הוא מספר הזרועות המופעלות בכל מחזור הידוק. לרכבת ישראל יש שתי מכונות מדגם זה - מספר 2 ומספר 3 (מספר 1 גם היא מתוצרת אותה חברה אולם מדגם שונה, ועבר היו דגמים רבים נוספים בשירות רכבת ישראל) מכיוון שאני יוצא היום למילואים לכמה ימים, אין לי כרגע זמן לפרט יותר, אבל אם תזכיר לי בשבוע הבא אשתדל להעלות תמונות והסברים.
 

ה דרומי

New member
../images/Emo51.gif הסבר ממצא ביותר

מכונת הידוק מסוג 16-09
ה-'מפלצת' הצהובה היא בעצם אחת ממכונות ההידוק מתוצרת Plasser & Theurer האוסטרית. הסימון 16-09 הוא לא מספר היחידה אלא סימול הדגם - '09' הוא סימול הסדרה של מכונות ההידוק מתוצרת החברה ו-'16' הוא מספר הזרועות המופעלות בכל מחזור הידוק. לרכבת ישראל יש שתי מכונות מדגם זה - מספר 2 ומספר 3 (מספר 1 גם היא מתוצרת אותה חברה אולם מדגם שונה, ועבר היו דגמים רבים נוספים בשירות רכבת ישראל) מכיוון שאני יוצא היום למילואים לכמה ימים, אין לי כרגע זמן לפרט יותר, אבל אם תזכיר לי בשבוע הבא אשתדל להעלות תמונות והסברים.
הסבר ממצא ביותר
ותשמור על עצמך במילואים
 

oren*

New member
תחזור בשלום ../images/Emo140.gif

מכונת הידוק מסוג 16-09
ה-'מפלצת' הצהובה היא בעצם אחת ממכונות ההידוק מתוצרת Plasser & Theurer האוסטרית. הסימון 16-09 הוא לא מספר היחידה אלא סימול הדגם - '09' הוא סימול הסדרה של מכונות ההידוק מתוצרת החברה ו-'16' הוא מספר הזרועות המופעלות בכל מחזור הידוק. לרכבת ישראל יש שתי מכונות מדגם זה - מספר 2 ומספר 3 (מספר 1 גם היא מתוצרת אותה חברה אולם מדגם שונה, ועבר היו דגמים רבים נוספים בשירות רכבת ישראל) מכיוון שאני יוצא היום למילואים לכמה ימים, אין לי כרגע זמן לפרט יותר, אבל אם תזכיר לי בשבוע הבא אשתדל להעלות תמונות והסברים.
תחזור בשלום
 
תיקונים לגבי קרון מספר 98

מדובר על 1972 ומדובר על קרון סלון
מס' 98 שעומד כיום במוזיאון. זו רק שמועה ואין כל תיעוד מסמכי או צילומי לעניין זה. חיפשתי היטב בתיקי ארכיון הרכבת ואם יש לכם מידע מסמכי כלומר מקור ראשוני ומהימן אשמח לקבלו או לראותו כאן סרוק. פעם דיברנו על נסיעה זו רבות אך לא הגענו למסקנה ברורה. ובקשר לקרון מס' 98 הנה המידע מתוך ארכיון אביתר: קרון מס' 98 נבנה בשנת 1922 עבור קציני הרכבת המנדאטורית ואורחים חשובים שביקרו בארץ-ישראל, ביניהם סר וינסטון צ'רצ'יל, קיסר אתיופיה היילה סלאסי, מלכת בלגיה אליזבת ודוד בן-גוריון. הקרון עבר שיפוץ כללי ביום 26.10.1933. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 112, אר"י). כל ציוד הריהוט בקרון נגנב ע"י משמר הצבא הבריטי בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח" לקראת תום המנדאט (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 64, אר"י). קרון מס' 98 הוצב לתיקונים בבתי המלאכה בקישון ביום 24.07.1948 (אסמכתא: תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 3, אר"י). קרון מס' 98 מופיע כקרון סלון בתיקון בסדנאות הרכבת בקישון ביום 27.07.1948. (אסמכתא: מכתב מאת ממלא מקום מנהל מחלקת הרכבות במיניסטריון התחבורה, משרדי מנהל מחלקת המכונאות והמחסנים אל מנכ"ל הרכבת מיום 27.07.1948, תיק: פ/ 39 / 1, עמ' 2, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949 (אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). נרשם כקרון באיחסון (לא בשימוש) בסדנאות הרכבת בקישון, ברשימת הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1954 וכקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. נרשם כקרון טרקלין (סלון) בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958, מיום 31.03.1959 ומיום 31.03.1960. מופיע כקרון טרקלין בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות מיום 31.03.1969. (אסמכתא: תיק: אחק/ 2 / 2, אר"י). על-פי שמועה, נערך שימוש בקרון זה בשנת 1972 בקו הרכבת לירושלים, בעת ביקורו של שר החוץ האמריקאי הנרי קיסינג'ר בישראל. כיום, משומר קרון זה בצורתו המקורית כולל תאי שינה, סלון, מטבח, חדר אוכל, מקלחת, שירותים ומרפסת מועדון מקורה בעלת קירות זכוכית במוזיאון "רכבת-ישראל" בתחנת הרכבת "חיפה-מזרח". ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 10).
תיקונים לגבי קרון מספר 98
קרון 98 נבנה כקרון טרקלין (Saloon Coach) בלי כל התיאורים מסביב, למרות שהם נכונים עקרונית (כמובן שלא מתרגמים officers בחברה אזרחית ל-'קצינים' אלא 'בכירים'). בסוף שנות ה-20 עבר הסבה לקרון טרקלין לילה, כלומר עם חדרי שינה במקום חדור גדול ומהודר (וראו תמונה שפרסמתי בפורום בעבר של פנים אותו הקרון בתחילת חייו כטרקלין יום) וסידורו הפנימי כיום דומה לאותה תקופה, אפילו אם אין בו אף פריט ריהוט מקורי (למרות שידועים לפחות שני כסאות מקוריים ששרדו, אבל אף אחד לא טרח להביאם לקרון, אפילו שאחד מהם בשטח המוזיאון ממש). כמובן שמשמעותה של הפיסקה הקודמת היא שכיום הקרון לא משומר צורתו המקורית - להפך, אין כמעט קשר. בון-בון - אחרון -> הקרון הטרקלין השני שנרכש כחדש על-ידי רכבת המנדט (PR), קרון 97, שרד גם הוא ומחכה כיום לשיפוץ שלא נראה באופק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה