לפרטים נוספים בנושא ראו באתר המצורףרכבת בראשל"צ- ימות המשיח הגיעו
תחנת גן הורדים סוף סוף לאחר שנות ציפייה מספיק עם הפקקים בכבישים מספיק לחכות שעה ואחר כך לעמוד שעה בקו 274 רק שיזדרזו בבקשה (לפני שנגיע לפנסיה) מצ"ב תמונה שצילמתי
יופי של עיצוב ארכיטקטונירכבת בראשל"צ- ימות המשיח הגיעו
תחנת גן הורדים סוף סוף לאחר שנות ציפייה מספיק עם הפקקים בכבישים מספיק לחכות שעה ואחר כך לעמוד שעה בקו 274 רק שיזדרזו בבקשה (לפני שנגיע לפנסיה) מצ"ב תמונה שצילמתי
הגג אינו עשוי מחומר ´מתוח´יופי של עיצוב ארכיטקטוני
ממשיך את הקו המיוחד של עיצוב תחנות הרכבת בישראל. עוד תחנה שאני מאוד אוהב היא תחנת האוניברסיטה בתל אביב, עמודי מתכת דמויי ענפים וביניהם מתוחות יריעות פלסטיק.
תמונות של תחנת חיפה מזרחהגג אינו עשוי מחומר ´מתוח´
מדובר ברכיבים קשיחים ומבודדים בגג של תחנת אוניבסיטה. ואני מסכים לחלוטין שהעיצוב של תחנת ראשונים ממש עוצר נשימה, מרשים ואירופאי (במובן הטוב של המילה - יש גם תחנות איומות ונוראות שם). ה-´פייבוריטיות´ שלי היום הן דווקא באר-שבע מרכז ופתח תקווה-סגולה, אם כי מבנה התחנה הכי יפה שאי פעם היה בארץ לדעתי היה המבנה המקורי שבנו התורכים בחיפה (כיום חיפה מזרח). אח"כ הבריטים הוסיפו למבנה וב-1946 פוצצו אנשי מחתרת יהודים את רובו של המבנה המקורי.
אני מעדיף את המבנים החדישים יותרתמונות של תחנת חיפה מזרח
כאמור, מבנה התחנה היפה ביותר בארץ, לדעתי, היה המבנה שהקימו התורכים בחיפה במסגרת השלוחה של הרכבת החג´אזית מדרעא שבסוריה לחיפה. בהמשך הוא עבר שינויים רבים, גם חיוביים (הבריטיים הוסיפו לו חלקים בסגנון המקורי) וגם שליליים (אנחנו דווקא הרסנו) אבל לדעתי הגרסא המקורית היתה היפה והמרשימה ביותר. ולמרות הפאר שניתן לראות בתמונות המצורפות (אלו דווקא לא תמונות כל-כך טובות מפני שלא רואים את הכניסה לתחנה ואת מגדל השעון בבירור), קחו בחשבון שהתחנה שנבנתה קצת לפני זה בדמשק היתה מרשימה הרבה יותר.
הייתי רוצה לחזור לתקופה הזו במינהרתתמונות של תחנת חיפה מזרח
כאמור, מבנה התחנה היפה ביותר בארץ, לדעתי, היה המבנה שהקימו התורכים בחיפה במסגרת השלוחה של הרכבת החג´אזית מדרעא שבסוריה לחיפה. בהמשך הוא עבר שינויים רבים, גם חיוביים (הבריטיים הוסיפו לו חלקים בסגנון המקורי) וגם שליליים (אנחנו דווקא הרסנו) אבל לדעתי הגרסא המקורית היתה היפה והמרשימה ביותר. ולמרות הפאר שניתן לראות בתמונות המצורפות (אלו דווקא לא תמונות כל-כך טובות מפני שלא רואים את הכניסה לתחנה ואת מגדל השעון בבירור), קחו בחשבון שהתחנה שנבנתה קצת לפני זה בדמשק היתה מרשימה הרבה יותר.
אני דווקא לאהייתי רוצה לחזור לתקופה הזו במינהרת
הזמן , לנסוע לי בדיליז´נס לתחנת חיפה מזרח , לעלות על רכבת העמק , לחצות את עמק יזרעאל ולנופף בידיי לילדי ראשית היישוב , לחצות את הירמוך בואך דרעא ( " אדרעי " בעברית ) , לרדת בתחנת דמשק ולשוטט כה וכה , אולי גם לבקר אצל הקהילות היהודיות בחלב ובעוד מקומות , אולי להמשיך לביירות ומשם ל " קושטא " , " קונסטנטינופול " - הלא הן איסטנבול , ומשם לאירופה הקלאסית . oh , those were the days!
כיוון שלא היו מודעים לכך שהפינוקיםאני דווקא לא
אני רגיל מדי לתקופה של היום עם פינוקיה, עם מחשבים ואינטרנט, עם כבלים ומים חמים בכל בית, עם שירותים בבית ולא בחוץ, עם בתי חולים סבירים, גם אם לא טובים. ולצערי, גם אז לא אהבו בשום מקום את היהודיה (ועוד הרבה עמים אחרים). אבל אולי זה רק אני.
למה המחסה בתחנת האוניברסיטה הוא לאהגג אינו עשוי מחומר ´מתוח´
מדובר ברכיבים קשיחים ומבודדים בגג של תחנת אוניבסיטה. ואני מסכים לחלוטין שהעיצוב של תחנת ראשונים ממש עוצר נשימה, מרשים ואירופאי (במובן הטוב של המילה - יש גם תחנות איומות ונוראות שם). ה-´פייבוריטיות´ שלי היום הן דווקא באר-שבע מרכז ופתח תקווה-סגולה, אם כי מבנה התחנה הכי יפה שאי פעם היה בארץ לדעתי היה המבנה המקורי שבנו התורכים בחיפה (כיום חיפה מזרח). אח"כ הבריטים הוסיפו למבנה וב-1946 פוצצו אנשי מחתרת יהודים את רובו של המבנה המקורי.
זה לפי התקןלמה המחסה בתחנת האוניברסיטה הוא לא
על כ ו ל הרציפים?
מעניין אותי החלק של סוגי התחנות...זה לפי התקן
באמצע שנות ה-90 הוכנה ברכבת ישראל, באמצעות משרדי ייעוץ ועיצוב חיצוניים, ´פרוגרמה לתחנות נוסעים´. הכוונה למסמך שפירט את כל הדרישות הבסיסיות מתחנות הנוסעים החדשות של הרכבת, כולל תאורה, חנייה, מחסה על הרציפים, נגישות לנכים וכיו"ב. הוגדרו גם סוגים שונים של תחנות, על-פי גודלן וחשיבותן והוכנה הגרסה המקורית של הגדרות השילוט בתחנות (גדלי שלטים, צבעים, גופנים וכיו"ב) וגם השלטים שמותקנים היום מבוססים על אותו תקן, בתוספת ערבית וסמלי הרכבת. כל התחנות החדשות עומדות בתקן שנקבע אז (ועודכן מבחינות מסוימות עם הזמן). לצערי, גם אני מסכים שאין מספיק קירוי ותאורה ברציפים לפי התקן, אבל מי אני שאגיד משהו...
מעניין אותי החלק של סוגי התחנות...זה לפי התקן
באמצע שנות ה-90 הוכנה ברכבת ישראל, באמצעות משרדי ייעוץ ועיצוב חיצוניים, ´פרוגרמה לתחנות נוסעים´. הכוונה למסמך שפירט את כל הדרישות הבסיסיות מתחנות הנוסעים החדשות של הרכבת, כולל תאורה, חנייה, מחסה על הרציפים, נגישות לנכים וכיו"ב. הוגדרו גם סוגים שונים של תחנות, על-פי גודלן וחשיבותן והוכנה הגרסה המקורית של הגדרות השילוט בתחנות (גדלי שלטים, צבעים, גופנים וכיו"ב) וגם השלטים שמותקנים היום מבוססים על אותו תקן, בתוספת ערבית וסמלי הרכבת. כל התחנות החדשות עומדות בתקן שנקבע אז (ועודכן מבחינות מסוימות עם הזמן). לצערי, גם אני מסכים שאין מספיק קירוי ותאורה ברציפים לפי התקן, אבל מי אני שאגיד משהו...
כרגע לא, אבל...מעניין אותי החלק של סוגי התחנות...
אמרת שהתחנות סווגו על פי גודלן וחשיבותן. אתה יכול לפרט?
תודהכרגע לא, אבל...
אנסה לבדוק במהלך השבועות הקרובים ולשלוח לך תשובה ב-E-Mail
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.