רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
הבעיה היא שהפאזה הזו היא בדיוק זו שלא תתממש.

ביום שזה יקרה יש לעבור לקומוניזם או קפיטליזם של מניות מדינה.
במשוואה כזו שבה העבודה לא קיימת הפתרון הוא חלוקת הרווחים מהמשאבים המשותפים לאזרחי המדינה. בישראל זה קל יותר כי 92% מהקרקע שייכת למדינה כך שניתן להוכיח בעלות קולקטיבית, בבריטניה זה קשה יותר, אם כי הנפט וטורבינות הרוח בים נמצאות על "אדמות הכתר" וחזקות האדמה הגדולות פולו המאה האחרונה הודות למס הירושה - למעט אותן אחוזות המוחזקות בקרן נאמנות
&nbsp
אני מעדיף שזה יהיה באמצעות מנייה קפיטליסטית שתאפשר לאנשים יצרניים להמשיך לקיים כלכלה יצירתית במקביל לאוטומצית התעשיות העיקריות, כי במודל קומוניסטי של קיצבה לכל אזרח ללא כלכלה פרטית יצירתית כלשהי התעשייה תגיע לסטגנציה.
הבעיה היא שהפאזה הזו היא בדיוק זו שלא תתממש.
כל עוד השוק מונע ממניעים קפיטליסטיים צרים (ואני ההפך הגמור מסוציאליסט/קומוניסט או וואט אבר) - זה לעולם לא יקרה ולדעתי הפערים החברתיים רק ילכו ויעמיקו ב\זכות הטכנולוגיה והעליה האילוזורית באיכות החיים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


לגבי המשפט האחרון, אנחנו לא יודעים זאת
כמי שעובד בתחום טכנולוגי שמטרתו לגרום להקטנת מספר המועסקים, אני מודע למגבלות של הטכנולוגיה. אבל למרות זאת, יש מגמה ברורה של החלפת אנשים בתוכנה. זה התחיל במקצועות הכי שגרתיים, והיום זה עובר יותר ויותר למקצועות שדורשים ידע וכשרון. המקצועות היחידים שקשה לדמיין שימוחשבו הם כאלה שדורשים מגע אנושי, כגון רפואה, אמנות, וגם המצאת המצאות חדשות. אבל גם אם יווצרו תפקידים חדשים כתוצאה מהתפתחות, חלק ניכר מהם עשויים להיות ממוחשבים או אוטומטיים.

אף אחד אינו יודע מה יהיה מאזן הכוחות בעוד עשר או עשרים שנה.
 

Ccyclist

Well-known member
למעשה מעל שליש מהתחתית כבר אוטומטית.

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
למעשה מעל שליש מהתחתית כבר אוטומטית.
לפי הרשימה הבאה: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automated_urban_metro_subway_systems
&nbsp
הקווים הבאים בלונדון הוסבו כבר לנהיגה אוטומטית, ותפקידו של האדם שיושב בתא הניהוג (בעלות £50,000 בשנה בערך) הוא לפתוח ולסגור דלתות, או להתערב בפעולות ספציפיות בלבד כמו עיתוק או תקלות טכניות:
&nbsp
קו הויקטוריה (תכלת, מאז פתיחתו ב1967)
&nbsp
הקו המרכזי (אדום, צי 1996, לפי הערך הנהגים נוהגים בקו בימי א' וחגי בנק בלבד). אם זה המצב בקו המרכזי אין סיבה שקו השאטל של ווטרלו והסיטי שמשתמש באותן הרכבות לא יכול להיות אוטומטי גם הוא עם תשתית מתאימה.
&nbsp
קו היובל (אפור, הסבה תמוהה ב2012, כי הקו עצמו נפתח ב1979 והבחירה שלא להפעיל אותו אוטמטית אז קשורה לחשדנות ציבורית בקו הוויקטוריה שנפתח כקו אוטומטי 12 שנה קודם לכן, ובמצב הכלכלי הקשה שקדם לעלייתה של מאגי ת'אצ'ר לשלטון.)
&nbsp
הקו הצפוני (שחור, למעשה שני קווים מקבילים במרכז העיר, הוסב ב2012, יש פותחי דלתות בתא הניהוג).
&nbsp
ה DLR (ירוק-טורקיז, מערכת של 7 קווים במזרח העיר, החלה את פעילותה בשנות ה80. למרות ששמה "הרכבת הקלה של הדוקלנד'ס" התוואי שלה מופרד הפרדה מוחלטת ממפלס הרחוב ועובר במנהרות וויאדוקטים. לא מדובר ברק"ל במובן הישראלי של כלי רכב במפלס הרחוב שניתן ללכת על מסילותיו).
&nbsp
התמונה מהלינק היא של רכבת פיקדילי חדשה (הגיע הזמן להחליף את צי 1973) כך שעם שידרוג הקווים העמוקים שכבר מניתי מדובר בנסיון לשדרג את כל המערכת העמוקה לניהוג אוטומטי והצעד הבא הוא להשלים את המלאכה הוא ברכבות הבייקרלו החדשות שיחליפו את הרכבות בנות ה45+ שמקבילות לצי הישן של קו הויקטוריה (שהוחלף כבר לצי 2009 החדש). הבייקרלו אמנם עובר במסילה לאומית בכל הקטע שמצפון לקווינ'ס פארק, אך הוא משתמש במסילות ייעודיות עם חישמול של התחתית ("ארבעה מסילות" - שתי מסילות גלגלים ושתי מסילות חשמל) ששונות באופן מהותי מהמסילות בחישמול עילי של הקו הראשי מיוסטון שעובר במסילות אחרות באותו הקטע ולכן יתכן שיש הפרדה ניכרת, אבל אם ישנם מפלגים עם אינטראקציה עם הרשת הארצית אולי אי אפשר להעביר את הקטע הזה לאוטומטיזציה מלאה (זה הקו הביתי של אלן, הוא יידע הרבה יותר ממני, ד"ש לסבא וסבתא בסאנדי ליין)
&nbsp
אוטומטיזציה במערכת התת-שטח (מעגלי, המרסמית', מטרופוליטני, דיסטריקט [זה לא "מחוז" וכן לא "רובע"]) מסובכת יותר כי מספר קווים מקבילים חולקים את אותן המסילות בקטעים הראשיים, במיוחד לאורך כל מסלולו של הקו המעגלי. (לטעמי יש טיעון טוב לקצץ או אפילו לסגור את קו המרסמית' והסיטי או להפוך אותו לשאטל בין הקצה הצפוני של המעגל למסילת הדיסטירקט מזרחה, שזה תפקידו הייעודי היחיד כיום), ולכן זה סיפור של הכל או לא כלום שיגרום למערכת לעכב את הפרוייקט לתאריך בעתיד הרחוק, מה גם שרק בשנים האחרונות החליפו שם לצי חדש.
&nbsp
אוטומטיזציה באוברגראונד יותר בעייתית, בחלקים מהמערכת יש מפגשי כביש ואינני חושב שהציבור מוכן לכך. כמו כן - בצפון העיר המסילה משמשת רכבות מטען של הרשת הלאומית כשהן צריכות לעבור מקו ראשי אחד למשנהו דרך קו צפון לונדון, ובדרום העיר הרכבות משתמשות בקו ארצי די עמוס בקטע באורך של כ15 ק"מ אז יהיה מאד קשה ליצור אוטומטיזציה במערכת מעורבת כזו.
 

jp3raptor

Member
בישראל מערכת אוטומטית הייתה מרככת התנגדות להפעלה בשבת

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
בישראל מערכת אוטומטית הייתה מרככת התנגדות להפעלה בשבת
זאת דעתי לפחות
 

tapuzo2

New member
ובאנגליה בימי ראשון הכל סגור כי כולם רוצים יום מנוחה.

בישראל מערכת אוטומטית הייתה מרככת התנגדות להפעלה בשבת
זאת דעתי לפחות
ובאנגליה בימי ראשון הכל סגור כי כולם רוצים יום מנוחה.
 

Ccyclist

Well-known member
באנגליה הרוב פתוח בימי א' כי אנשים רוצים להנות מסוף השבוע.

ובאנגליה בימי ראשון הכל סגור כי כולם רוצים יום מנוחה.
באנגליה הרוב פתוח בימי א' כי אנשים רוצים להנות מסוף השבוע.
&nbsp
הגבלות המסחר באנגליה בימי א' הן כאלו: לעסק של מעל מטראז' מסויים (סופרמרקט, חנות מחסן) מותר לפתוח ל5 שעות בלבד (מה שיוצר יום עבודה של 11 בבוקר עד 4 בצהריים), אך לעסק מתחת למטראז' הזה אין הגבלה ובעליו חופשי לחלוטין לבחור אם לפתוח אותו, לכמה שעות / עד הלילה / 24/7 לפי ראות עינייו.
&nbsp
לא רק המסחר פתוח, גם אתרי תרבות כמו טירות ואחוזות, מקומות בהם אנשים עוסקים בספורט ותחביבים, וכמובן גם התחבורה הציבורית (אלא אם בדיוק בסוף השבוע הזה עובדי התחזוקה מתחזקים את הקו שבו אתה רוצה לנסוע, אבל יהיו אוטובוסים חלופיים ומרבית הרשת עדיין תפעל לפי לו"ז יום א').
&nbsp
במערב אנשים חיים בשביל סוף השבוע, ולא אכפת להם לתת כמה משמרות או כמה שנים סטודנטיאליות כשמגיע "תורם" לעבוד בסוף השבוע כדי לאפשר לאחרים יום מנוחה איכותי באמת - כזה שבו אתה יכול להנות מכל מה שיש לארצך להציע במקום להרקב בבית.
 

tapuzo2

New member
בטח בטח, ואז באים ביום א' והכל סגור ואנשים ישנים בשקט

באנגליה הרוב פתוח בימי א' כי אנשים רוצים להנות מסוף השבוע.
&nbsp
הגבלות המסחר באנגליה בימי א' הן כאלו: לעסק של מעל מטראז' מסויים (סופרמרקט, חנות מחסן) מותר לפתוח ל5 שעות בלבד (מה שיוצר יום עבודה של 11 בבוקר עד 4 בצהריים), אך לעסק מתחת למטראז' הזה אין הגבלה ובעליו חופשי לחלוטין לבחור אם לפתוח אותו, לכמה שעות / עד הלילה / 24/7 לפי ראות עינייו.
&nbsp
לא רק המסחר פתוח, גם אתרי תרבות כמו טירות ואחוזות, מקומות בהם אנשים עוסקים בספורט ותחביבים, וכמובן גם התחבורה הציבורית (אלא אם בדיוק בסוף השבוע הזה עובדי התחזוקה מתחזקים את הקו שבו אתה רוצה לנסוע, אבל יהיו אוטובוסים חלופיים ומרבית הרשת עדיין תפעל לפי לו"ז יום א').
&nbsp
במערב אנשים חיים בשביל סוף השבוע, ולא אכפת להם לתת כמה משמרות או כמה שנים סטודנטיאליות כשמגיע "תורם" לעבוד בסוף השבוע כדי לאפשר לאחרים יום מנוחה איכותי באמת - כזה שבו אתה יכול להנות מכל מה שיש לארצך להציע במקום להרקב בבית.
בטח בטח, ואז באים ביום א' והכל סגור ואנשים ישנים בשקט
 

Ccyclist

Well-known member
חפש שעות פתיחה בגוגל ותלמד.

בטח בטח, ואז באים ביום א' והכל סגור ואנשים ישנים בשקט
חפש שעות פתיחה בגוגל ותלמד.
כמעט לכל עסק בריטי יש שעות תעלה שמופיעות בגוגל. חפש כל סניף של מינימרקט tesco metro ותגלה שעות פתיחה של 10:00-22:00 בימי א' כנ"ל בסניפי Sainsbury local.
&nbsp
תמשיך לחנויות אחרות ותמצא שרבות פתוחות עד 4 בצהריים.
&nbsp
אטרקציות כמו רכבות חובבים יפעילו לו"ז את מוגבר בימי שבת וראשון באביב ובסתיו ולו" מצומצם בימי חול, כאשר הלו"ז התדירות יותר בימי חול הוא רק ביולי אוגוסט. הג'ים שלי פתוח מהבוקר עד 9 בערב בימי א', ואני יכול להמשיך עם דוגמאות מכאן ועד הודעה חדשה. תעשה אצלנו ראשון ותפסיק להמציא שטויות.
 

tapuzo2

New member
לנו יש יום מנוחה אחד, המצב שונה לגמרה וגם שם זה כך רק מ-94

חפש שעות פתיחה בגוגל ותלמד.
כמעט לכל עסק בריטי יש שעות תעלה שמופיעות בגוגל. חפש כל סניף של מינימרקט tesco metro ותגלה שעות פתיחה של 10:00-22:00 בימי א' כנ"ל בסניפי Sainsbury local.
&nbsp
תמשיך לחנויות אחרות ותמצא שרבות פתוחות עד 4 בצהריים.
&nbsp
אטרקציות כמו רכבות חובבים יפעילו לו"ז את מוגבר בימי שבת וראשון באביב ובסתיו ולו" מצומצם בימי חול, כאשר הלו"ז התדירות יותר בימי חול הוא רק ביולי אוגוסט. הג'ים שלי פתוח מהבוקר עד 9 בערב בימי א', ואני יכול להמשיך עם דוגמאות מכאן ועד הודעה חדשה. תעשה אצלנו ראשון ותפסיק להמציא שטויות.
לנו יש יום מנוחה אחד, המצב שונה לגמרה וגם שם זה כך רק מ-94
עד 94 הכל היה סגור. אבל להם יש את היתרון של שני ימי מנוחה ולכן זה הפך למאין חצי יום מסחר, כמו יום שישי פה.
אבל אם יש לנו יום שישי חצי יום למה להרוס את יום המנוחה, למה לא לשמור על מסורת יום השבת הרי מה עוד מייחד
אותנו כמדינה יותר משמירת השבת? כמו שאמר ראש עיריית תל אביב מאיר דיזנגוף: "שמרו על השבת - השבת תשמור עלינו".
אני חושב שזה מרכיב מרכזי אם לא עקרי בשמירת ייחודה וזהותה של ישראל.
זה גם מדהים שכל ה"פעילים החברתיים" שמדברים על שמירת זכויות עובדים ותחרות הוגנת, לא מבינים שבהיתר לפתוח
עסקים בשבת הם יפגעו באוכלוסיה מסורתית ודתית גדולה שלא תוכל לפתוח בשבת, מאפשרים העסקה פוגענית שמכריחה
עובדים לעבוד בשבת על ידי תגמול לא הוגן מול אלו שלא יכולים לעבוד בשבת, יוצרת יום שהמיקוד שלו עובר מפנאי לקניות,
גפ באגליה יש ביקורת עצומה על שינוי החוק ב-94.
 

Ccyclist

Well-known member
אז זו האמת מאחורי השקרים על "סגור בראשון"?

לנו יש יום מנוחה אחד, המצב שונה לגמרה וגם שם זה כך רק מ-94
עד 94 הכל היה סגור. אבל להם יש את היתרון של שני ימי מנוחה ולכן זה הפך למאין חצי יום מסחר, כמו יום שישי פה.
אבל אם יש לנו יום שישי חצי יום למה להרוס את יום המנוחה, למה לא לשמור על מסורת יום השבת הרי מה עוד מייחד
אותנו כמדינה יותר משמירת השבת? כמו שאמר ראש עיריית תל אביב מאיר דיזנגוף: "שמרו על השבת - השבת תשמור עלינו".
אני חושב שזה מרכיב מרכזי אם לא עקרי בשמירת ייחודה וזהותה של ישראל.
זה גם מדהים שכל ה"פעילים החברתיים" שמדברים על שמירת זכויות עובדים ותחרות הוגנת, לא מבינים שבהיתר לפתוח
עסקים בשבת הם יפגעו באוכלוסיה מסורתית ודתית גדולה שלא תוכל לפתוח בשבת, מאפשרים העסקה פוגענית שמכריחה
עובדים לעבוד בשבת על ידי תגמול לא הוגן מול אלו שלא יכולים לעבוד בשבת, יוצרת יום שהמיקוד שלו עובר מפנאי לקניות,
גפ באגליה יש ביקורת עצומה על שינוי החוק ב-94.
אז זו האמת מאחורי השקרים על "סגור בראשון"?
חבל שאצלך "שמור את יום השבת לקודשו" חשוב יותר מ"אל תענה ברעך עד שקר".למען השבת היהודית אתם משקרים פעם אחר פעם על יום א המערבי, וזה פאתטי.
 

tapuzo2

New member
80% מהעסקים סגורים בימי ראשון וכך גם חלק גדול מהתח"צ

אז זו האמת מאחורי השקרים על "סגור בראשון"?
חבל שאצלך "שמור את יום השבת לקודשו" חשוב יותר מ"אל תענה ברעך עד שקר".למען השבת היהודית אתם משקרים פעם אחר פעם על יום א המערבי, וזה פאתטי.
80% מהעסקים סגורים בימי ראשון וכך גם חלק גדול מהתח"צ
אל תענה ברעך עד שקר? טוב שלא הגזמת. תיכף תאשים אותי בהלבנת פנים ואי כיבוד אב ואם גם.
 

Ccyclist

Well-known member
מאיפה המצאת את השקר הזה?

80% מהעסקים סגורים בימי ראשון וכך גם חלק גדול מהתח"צ
אל תענה ברעך עד שקר? טוב שלא הגזמת. תיכף תאשים אותי בהלבנת פנים ואי כיבוד אב ואם גם.
מאיפה המצאת את השקר הזה?
 

amit1270

New member
גם בארץ, כשתפעל תח"צ בשבת, היא תהיה במתכונת מצומצמת.

80% מהעסקים סגורים בימי ראשון וכך גם חלק גדול מהתח"צ
אל תענה ברעך עד שקר? טוב שלא הגזמת. תיכף תאשים אותי בהלבנת פנים ואי כיבוד אב ואם גם.
גם בארץ, כשתפעל תח"צ בשבת, היא תהיה במתכונת מצומצמת.
אף אחד לא דורש להפעיל את כל התח"צ כמו ביום חול. זה לא נחוץ.
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי רבים מצדדי התחת מדברים על תדירות גרועה מבחו"ל

גם בארץ, כשתפעל תח"צ בשבת, היא תהיה במתכונת מצומצמת.
אף אחד לא דורש להפעיל את כל התח"צ כמו ביום חול. זה לא נחוץ.
לצערי רבים מצדדי התחת מדברים על תדירות גרועה מבחו"ל
אני מכיר מקרים בהם לו"ז יום א הוא 50% מלו"ז חול, וכן מקרים בהם הנוסע לא מרגיש ש6 נסיעות בשעה הפכו ל5 מה שאומר פחות נהגים, תדירות כל 12 דק במקום כל 10, וזה מאפשר תדירות מהסוג שכדאי לנוסע להשתמש בה - 20 - 30 דק' במקרה הרע.
&nbsp
רבים מצדדי התחת בשבת בפורום מדברים על פשרה ברוח התדירות הקיימת בחיפה, שם בקווים רבים תדירות שבת היא פעם בשעה. זוהי תדירות של מת-חי שתגרום לכל מי שיכול להשתמש באמצעים אחרים, מה שייצור מצג שווא של "אין דרישה" כשמצבם של קווים תדירים בשבת כמו קו 1 של המטרונית או מצב קווי השירות בגוש דן מעיד שיש גם יש דרישה לתח"צ בתדירות שמישה בימי שבת.
&nbsp
כנוסע, רוכב, ובשנה האחרונה גם נהג אני משתמש באמצעי תחבורה תדירים מ10 דק' כל פעם שישנם,באמצעי תחבורה בתדירות חצי שעתית אולי פעם בכמה שבועות כשצריך, ומדי את רגליי מתח"צ בתדירות שעתית ומטה. הסיבה לכך היא שאם אאחר מכל סיבה שהיא - זמן ההמתנה יהיה גבוה מדי ואחר באמצעים אחרים העומדים לרשותי, אל אף שעדיף תחבורה ציבורית מסודרת למרכז העיר כי זה עדיף מחייה בתשלום מראש שממש הופכת את כל השהות במרכז העיר למירוץ נגד השעון. קנס החנייה פה על אי חזרה לאוטו כשאתה קונה לו תו לשעה שעתיים וחוזר באיחור של כמה דקות הוא £50
 

Ccyclist

Well-known member
תח"צ. מתקן האיות בפלאפון החדש עדיין חורק.

לצערי רבים מצדדי התחת מדברים על תדירות גרועה מבחו"ל
אני מכיר מקרים בהם לו"ז יום א הוא 50% מלו"ז חול, וכן מקרים בהם הנוסע לא מרגיש ש6 נסיעות בשעה הפכו ל5 מה שאומר פחות נהגים, תדירות כל 12 דק במקום כל 10, וזה מאפשר תדירות מהסוג שכדאי לנוסע להשתמש בה - 20 - 30 דק' במקרה הרע.
&nbsp
רבים מצדדי התחת בשבת בפורום מדברים על פשרה ברוח התדירות הקיימת בחיפה, שם בקווים רבים תדירות שבת היא פעם בשעה. זוהי תדירות של מת-חי שתגרום לכל מי שיכול להשתמש באמצעים אחרים, מה שייצור מצג שווא של "אין דרישה" כשמצבם של קווים תדירים בשבת כמו קו 1 של המטרונית או מצב קווי השירות בגוש דן מעיד שיש גם יש דרישה לתח"צ בתדירות שמישה בימי שבת.
&nbsp
כנוסע, רוכב, ובשנה האחרונה גם נהג אני משתמש באמצעי תחבורה תדירים מ10 דק' כל פעם שישנם,באמצעי תחבורה בתדירות חצי שעתית אולי פעם בכמה שבועות כשצריך, ומדי את רגליי מתח"צ בתדירות שעתית ומטה. הסיבה לכך היא שאם אאחר מכל סיבה שהיא - זמן ההמתנה יהיה גבוה מדי ואחר באמצעים אחרים העומדים לרשותי, אל אף שעדיף תחבורה ציבורית מסודרת למרכז העיר כי זה עדיף מחייה בתשלום מראש שממש הופכת את כל השהות במרכז העיר למירוץ נגד השעון. קנס החנייה פה על אי חזרה לאוטו כשאתה קונה לו תו לשעה שעתיים וחוזר באיחור של כמה דקות הוא £50
תח"צ. מתקן האיות בפלאפון החדש עדיין חורק.
 

amit1270

New member
אין "עריכה" בפלאפון?


תח"צ. מתקן האיות בפלאפון החדש עדיין חורק.
אין "עריכה" בפלאפון?

לענייננו - גם תדירות של נסיעה בשעה או משהו בסגנון קווי הלילה תהווה שיפור עצום ביחס למצב הנוכחי. חשוב לזכור שזה "מוד" אחר, כשהניידות (עצם היכולת להגיע ממקום למקום) גוברת על הצורך בהגעה מהירה. בכל מקרה אני לא מצפה לביקושים גדולים בשבתות, וזה בסדר כל עוד השירות ניתן והציבור מודע לו.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת שלד תדירה היא הכרח.

אין "עריכה" בפלאפון?

לענייננו - גם תדירות של נסיעה בשעה או משהו בסגנון קווי הלילה תהווה שיפור עצום ביחס למצב הנוכחי. חשוב לזכור שזה "מוד" אחר, כשהניידות (עצם היכולת להגיע ממקום למקום) גוברת על הצורך בהגעה מהירה. בכל מקרה אני לא מצפה לביקושים גדולים בשבתות, וזה בסדר כל עוד השירות ניתן והציבור מודע לו.
מערכת שלד תדירה היא הכרח.
אני מכיר מערכות לילה בהן 5 קווים מספיקים לעיר של חצי מיליון תושבים, שבישראל זו עיר גדולה. תדירות חצי שעתית במערכת כזו היא שמישה, אבל גם אז יש נוסעים פוטנציאלים שיותרו על התענוג וישתמשו באמצעים אחרים, לג'יפ בספרד יש לי אוטובוס חצי שעתי פלוס הליכה של רבע שעה אז אני רוכב כי חצי שעה מכל רגע נתון עדיפה לי על הליכה פלוס המתנה פוטנציאלית.
&nbsp
לגבי הסמארטפון: אינני חושב שהקוריאנים (המערכת ניסתה לתקן ל"קוראים" ) מבינים את מילות היחס העבריות שמחבלות בכל רשימת איות מילונית, יש להם בעיה דומה עם סיומות, ואל תתחיל אותי על מונחים לועזיים או תחבורתיים רק"ל למשל הופכת ל - רק. זה עדיף מהפלאפון הקודם שעל העברית שלו ממש ויתרתי ותמיד הגבתי ממנו באנגלית, ואני מקווה שעם השימוש המצב ישתפר.
 

alantan

New member
לא בדיוק בלי נהג - העיתונות הבריטית מנסה כל הזמן להדגיש את

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
לא בדיוק בלי נהג - העיתונות הבריטית מנסה כל הזמן להדגיש את
הנקודה הזו, אבל האמת היא שהרכבות יהיו עם נהג לשנים רבות. המטרה של ההזמנה היא להחליף את הציוד המיושן בקווי פיקדילי ובייקרלו (משנת 1972) ובקו הסנטרל (משנת 1992, אבל ציוד בעייתי). בוא בעת, המכרז דורש את היכולת לפעול ללא נהג, אבל יש לרבים ספקות האם הדבר אי פעם יתממש, ויש עדיין תא ניהוג שישמש את הרכבות בשנים הראשונות שלהן לכל הפחות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה