רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)

מצב
הנושא נעול.

יעל ל4

New member
רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!

 

בועז ל

New member
תודה, יעל + קישור מתוקן לכתבה.

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
תודה, יעל + קישור מתוקן לכתבה.
כאן.
 
ועוד משהו לקנא בלונדונים - הארנק האלקטרוני מגיע

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
ועוד משהו לקנא בלונדונים - הארנק האלקטרוני מגיע
אצלנו עוד לא השתלטו על הרב-קו הטיפש, בשעה שבלונדון משתמשים באויסטר החכם בהרבה.

ועכשיו היורש של האויסטר מגיע- כרטיס הדביט/קרדיט יוכל לשמש כארנק אלקטרוני בתח"צ של לונדון (בהנחה שהוא מצויד בטכנוולוגיה המתאימה). למעשה האויסטר וכרטיס האשראי משולבים בכרטיס אחד, עם כל השכל של האויסטר והנוחות שלא צריך לטעון אותו יותר.

[URL]http://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless?intcmp=8257[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
פתרון למי שאין לו אויסטר, שמסבך את החיים לרוב המשתמשים.

ועוד משהו לקנא בלונדונים - הארנק האלקטרוני מגיע
אצלנו עוד לא השתלטו על הרב-קו הטיפש, בשעה שבלונדון משתמשים באויסטר החכם בהרבה.

ועכשיו היורש של האויסטר מגיע- כרטיס הדביט/קרדיט יוכל לשמש כארנק אלקטרוני בתח"צ של לונדון (בהנחה שהוא מצויד בטכנוולוגיה המתאימה). למעשה האויסטר וכרטיס האשראי משולבים בכרטיס אחד, עם כל השכל של האויסטר והנוחות שלא צריך לטעון אותו יותר.

[URL]http://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless?intcmp=8257[/URL]
פתרון למי שאין לו אויסטר, שמסבך את החיים לרוב המשתמשים.
הלונדוני הממוצע מקבל עם כרטיס האויסטר מחזיק פלסטיק עם שני תאים (האחד לכרטיס החכם, השני לכרטיס נייר עם תמונה) שניתן להחזיק בו כרטיס אשראי, כמה שטרות, ועוד כרטיס או שניים שהם כל מה שצריך לשאת בכיס. עוד בעידן הנייר לא היה צריך לשאת יותר מכך (אך בשלב מסויים הספיקו לייצר את הכיס האחורי שבעבר היתה בו מפת רשת, מה שהוריד 33% מקיבולת המחזיק) ובתחילת עידן האוייסטר כל מה שהיה צריך לעשות היה להוציא את המחזיק מהכיס, לגעת, ולעבור. אצל נשים זה עוד יותר אלגנטי - אם המחזיק נמצא בתחתית תיק היד הן יכולות פשוט לגעת בקורא עם התיק וזהו.
&nbsp
עכשיו באותו אתר של TFL מופיעה האזהרה הבאה: http://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless/card-clash?intcmp=8338 - הזהרו מהתנגשות כרטיסים !
&nbsp
לפי האתר שני כרטיסים מקבילים המוחזקים באותו הארנק (למשל - אוייסטר וכרטיס אשראי של ברקלייס, שהיתה להם טכנולוגיית מגע כבר מאמצע העשור שעבר) עלולים לגרום לכפל חיוב, בילבול הסורק, כפל תשלום עליון, ושאר מריעין בישין.
&nbsp
זה דורש ממליוני הלונדוניים שרגילים להחזיק הכל ב"ארנק לונדוני" קומפקטי אחד מפלסטיק לשנות את הרגליהם מזה שנות דור למען המשתמש המזדמן.
 

yblumann

New member
this is not such a good idea at all

ועוד משהו לקנא בלונדונים - הארנק האלקטרוני מגיע
אצלנו עוד לא השתלטו על הרב-קו הטיפש, בשעה שבלונדון משתמשים באויסטר החכם בהרבה.

ועכשיו היורש של האויסטר מגיע- כרטיס הדביט/קרדיט יוכל לשמש כארנק אלקטרוני בתח"צ של לונדון (בהנחה שהוא מצויד בטכנוולוגיה המתאימה). למעשה האויסטר וכרטיס האשראי משולבים בכרטיס אחד, עם כל השכל של האויסטר והנוחות שלא צריך לטעון אותו יותר.

[URL]http://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless?intcmp=8257[/URL]
this is not such a good idea at all
of course the Oyster is not bad- and the idea was copied fromHong Kong's Octupus.
However, it does not always cope well with the fare complexity in London [when you use Rail

In principle, the idea of the direct charge to your bank account is problematic; there are mistakes and errors, which is charged directly to your bank account.
the other big issue is that some bank customers are charged for each credit or debit appearing on their bank account, so they end up paying dearly for their 'touch in' facility.

and the thrid issue is - tourists:I have no idea how much banks in Israel charge for a debit in foreign currency abroad, - for instance £2.00 from London Underground.

In the long term, TfL want to minimise the use of Oyster and encourage the use of the bank cards, thus shifting costs and responsiblity to somebody else.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אין לי שום התרגשות ואף להיפך

רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)
ראו הכתבה המצורפת, מתוך אתר מענין מאוד שנקרא INTERESTING ENGINEERING, על תכנון עתידי להכניס רכבות ללא נהג, אוטומטיות לחלוטין למערך הרכבות בלונדון. אחת הסיבות - גידול צפוי בנפח האוכלוסיה.
[URL]http://interestingengineering.com/new-tube-the-autonomous-future-of-the-london-underground/ [/URL]
אנקדוטות מן המאמר: הכותב מציין את אחד היתרונות, בכך שהנוסעים יוכלו להנות סוף סוף מן הנוף הנצפה דרך החלונות הקדמיים של הרכבת. מה שמזכיר לי, כי כילדה, כאשר התמזל המזל, היה לעיתים איזה נהג קטר חביב שאפשר עליה לקטר והנאה קצרה מהשהות בו. היום ברכבות המהירות, כאשר חלק מתאי הנהגים מחוברים לרכבת, אפשר להציץ יותר בקלות אל הדרך.
ובנוסף, מנחם הכותב, ומנסה להקטין התנגדויות צפויות של הנהגים, בכך שתהליך הכנסת הרכבות נטולות הנהגים הללו כה עתידי וממושך, שאין להם לנהגים מה לדאוג בשלב זה למקום עבודתם.
מחשבה שווה בנושא - עד כמה שווה להשקיע באוטומציה מלאה של הרכבות, האם עלות הנהגים כה גבוהה יחסית להשקעה בטכנולוגיה? כנראה שבראיה עתידית, עם הגידול בנפח התנועה והיכולת לפקח אחר פעילות הרכבות, זה אמור להשתלם.
חג שמח!
אין לי שום התרגשות ואף להיפך
מטכנולוגיות נהיגה ללא נהג. לא ממכוניות ללא נהג, לא מרכבות ולא ממטוסים. ולאו דווקא מהעובדה שאני לא סומך על טכנולוגיה. בטווח הרחוק אני רואה יותר נזק מתועלת במערכות אלה בפן הכלכלי-סוציאלי.
אולי מערכות כאלה משפרות את הבטיחות (ואולי לא) והן בטוח שחוסכות הרבה כסף לחברות ההפעלה. אבל הן גם מטילות עול נוסף על הכלכלות שיצטרכו להתמודד עם מאות אלפי נהגים, טייסים ונהגי רכבת מובטלים.
 

Ccyclist

Well-known member
בקו הויקטוריה מעסיקים 50 שנה "נהג" שתפקידו לפתוח ולסגור דלתו

אין לי שום התרגשות ואף להיפך
מטכנולוגיות נהיגה ללא נהג. לא ממכוניות ללא נהג, לא מרכבות ולא ממטוסים. ולאו דווקא מהעובדה שאני לא סומך על טכנולוגיה. בטווח הרחוק אני רואה יותר נזק מתועלת במערכות אלה בפן הכלכלי-סוציאלי.
אולי מערכות כאלה משפרות את הבטיחות (ואולי לא) והן בטוח שחוסכות הרבה כסף לחברות ההפעלה. אבל הן גם מטילות עול נוסף על הכלכלות שיצטרכו להתמודד עם מאות אלפי נהגים, טייסים ונהגי רכבת מובטלים.
בקו הויקטוריה מעסיקים 50 שנה "נהג" שתפקידו לפתוח ולסגור דלתו
ת
&nbsp
גם בחברות התעופה הטייס האוטמטי עושה את רוב העבודה.
&nbsp
העתיד כבר כאן ומזמן.
&nbsp
הנהגים ילכו לאותו מקום אליו הלכו העגלונים - וימצאו משהו אחר לעסוק בו.
&nbsp
כאשר האוטומטיזציה תגיע לקנה מידה שבה כל אמצעי הייצור יהיו רובוטיים אולי יהיה מוצדק ליצור שיטה קומוניסטית או קפיטליסטית של קיצבה או מניה לכל אזרח (למעשה - חלוקה שווה לפי שתי האידאולוגיות השונות כל-כך יוצרת תוצאה זהה, למרות ש"דיווידנד" מקנה לבעליו יותר כבוד עצמי) שבה הכלכלה האוטומטית שמשתמשת בנכסי המדינה (קרקע, כבישים, מים, חומרי גלם וכו') משלמת לאזרחיה משכורת תמורת הזכות להשתמש ברכוש המשותף לכל האזרחים, אחרי שהיא מכסה את הוצאות התחזוקה השוטפת שלה.
&nbsp
מכוניות בניהוג עצמי יורידו בעשרות אחוזים הוצאות נלוות של תאונות דרכים - ביטוח, הוצאות למערכת הבריאות, השיקום והרווחה, וכמו כן יאפשרו תחבורה ציבורית יעילה יותר על בסיס דרישה של נקודה לנקודה במקום קווים מבוססי לו"ז שהבלתי-פופולריים שבהם סובלים ממעגל קסמים של תדירות נמוכה ושימוש נמוך.
 


בקו הויקטוריה מעסיקים 50 שנה "נהג" שתפקידו לפתוח ולסגור דלתו
ת
&nbsp
גם בחברות התעופה הטייס האוטמטי עושה את רוב העבודה.
&nbsp
העתיד כבר כאן ומזמן.
&nbsp
הנהגים ילכו לאותו מקום אליו הלכו העגלונים - וימצאו משהו אחר לעסוק בו.
&nbsp
כאשר האוטומטיזציה תגיע לקנה מידה שבה כל אמצעי הייצור יהיו רובוטיים אולי יהיה מוצדק ליצור שיטה קומוניסטית או קפיטליסטית של קיצבה או מניה לכל אזרח (למעשה - חלוקה שווה לפי שתי האידאולוגיות השונות כל-כך יוצרת תוצאה זהה, למרות ש"דיווידנד" מקנה לבעליו יותר כבוד עצמי) שבה הכלכלה האוטומטית שמשתמשת בנכסי המדינה (קרקע, כבישים, מים, חומרי גלם וכו') משלמת לאזרחיה משכורת תמורת הזכות להשתמש ברכוש המשותף לכל האזרחים, אחרי שהיא מכסה את הוצאות התחזוקה השוטפת שלה.
&nbsp
מכוניות בניהוג עצמי יורידו בעשרות אחוזים הוצאות נלוות של תאונות דרכים - ביטוח, הוצאות למערכת הבריאות, השיקום והרווחה, וכמו כן יאפשרו תחבורה ציבורית יעילה יותר על בסיס דרישה של נקודה לנקודה במקום קווים מבוססי לו"ז שהבלתי-פופולריים שבהם סובלים ממעגל קסמים של תדירות נמוכה ושימוש נמוך.
 
זה כבר קורה 200 ומשהו שנים שמשרות מסוימות נעלמות ואחרות מופי

אין לי שום התרגשות ואף להיפך
מטכנולוגיות נהיגה ללא נהג. לא ממכוניות ללא נהג, לא מרכבות ולא ממטוסים. ולאו דווקא מהעובדה שאני לא סומך על טכנולוגיה. בטווח הרחוק אני רואה יותר נזק מתועלת במערכות אלה בפן הכלכלי-סוציאלי.
אולי מערכות כאלה משפרות את הבטיחות (ואולי לא) והן בטוח שחוסכות הרבה כסף לחברות ההפעלה. אבל הן גם מטילות עול נוסף על הכלכלות שיצטרכו להתמודד עם מאות אלפי נהגים, טייסים ונהגי רכבת מובטלים.
זה כבר קורה 200 ומשהו שנים שמשרות מסוימות נעלמות ואחרות מופי
ומשרות אחרות צצות במקומם.
אילו היינו חוזרים לעידן התפירה הידנית למשל היו נוצרות אלפי משרות חדשות בארץ.
רק כל גרב הייתה עולה 200 שקלים!
 

Ofekalef1

New member
מה המשרות החדשות?

זה כבר קורה 200 ומשהו שנים שמשרות מסוימות נעלמות ואחרות מופי
ומשרות אחרות צצות במקומם.
אילו היינו חוזרים לעידן התפירה הידנית למשל היו נוצרות אלפי משרות חדשות בארץ.
רק כל גרב הייתה עולה 200 שקלים!
מה המשרות החדשות?
 
בענפי ההייטק, מחשבים, תקשורת, ביוטכנולוגיה, למשל, נוצרו הרבה

מה המשרות החדשות?
בענפי ההייטק, מחשבים, תקשורת, ביוטכנולוגיה, למשל, נוצרו הרבה
תפקידים ומקצועות חדשים שלפני 2-3 עשורים לא היו.
למשל: מעצב אתרי אינטרנט, מידען, הרבה מאוד התמחויות חדשות בתכנות, מפתח אפליקציות לסלולר ועוד.
אתה צעיר והתחומים הללו אולי נראים לך טריוויאלים, אבל לפני כעשרים שנה ואחורה יותר העולם הזה נראה אחרת לגמרי.
לא סתם שני העשורים האחרונים נחשבים לעשורי מהפכת המידע.
גם בתחם התחבורה הציבורית, אפליקציות זמן אמת למשל הן חידוש שבעבר הלא רחוק לא היה קיים.
 

Ofekalef1

New member
תודה לכם. אפשר להגיד שכמות המקצועות שנוצרו

משרות שהופיעו מאז המהפכה התעשייתית
נהגים, טייסים, מתכנתים, מפקחים על פס ייצור, טכנאים (צריך לתקן את המכונות במפעל והמכשירים בבית)...
תודה לכם. אפשר להגיד שכמות המקצועות שנוצרו
פחות או יותר מתאימה לאלו שנעלמו? או שיש עלייה/ירידה (ביחס לכמות האוכלוסייה)?
 
אין אבטלה המונית.

תודה לכם. אפשר להגיד שכמות המקצועות שנוצרו
פחות או יותר מתאימה לאלו שנעלמו? או שיש עלייה/ירידה (ביחס לכמות האוכלוסייה)?
אין אבטלה המונית.
סימן שמספר מקומות העבודה ומספר המקצועות שנוצרו גדול מספיק כדי להעסיק את הציבור.
למשל, בשנת 1870, בארה"ב בין 70% ל 80% מהאוכלוסיה עבדה בחקלאות. בשנת 2008, רק 2% עובדים בחקלאות, למרות שהאוכלוסיה גדלה פי 8.
&nbsp
בקיצור, הנסיון של ה 200 השנים האחרונות מראה שהטכנולוגיה לא יוצרת אבטלה קבועה אלא להפך - עוזרת לכל עובד למצוא מקצוע מתאים, לייצר יותר וכתוצאה מכך גם להרוויח יותר. המגמה הזו תמשך בעתיד, לפחות בטווח הנראה לעין.
 

alantan

New member
לגבי המשפט האחרון, אנחנו לא יודעים זאת

אין אבטלה המונית.
סימן שמספר מקומות העבודה ומספר המקצועות שנוצרו גדול מספיק כדי להעסיק את הציבור.
למשל, בשנת 1870, בארה"ב בין 70% ל 80% מהאוכלוסיה עבדה בחקלאות. בשנת 2008, רק 2% עובדים בחקלאות, למרות שהאוכלוסיה גדלה פי 8.
&nbsp
בקיצור, הנסיון של ה 200 השנים האחרונות מראה שהטכנולוגיה לא יוצרת אבטלה קבועה אלא להפך - עוזרת לכל עובד למצוא מקצוע מתאים, לייצר יותר וכתוצאה מכך גם להרוויח יותר. המגמה הזו תמשך בעתיד, לפחות בטווח הנראה לעין.
לגבי המשפט האחרון, אנחנו לא יודעים זאת
כמי שעובד בתחום טכנולוגי שמטרתו לגרום להקטנת מספר המועסקים, אני מודע למגבלות של הטכנולוגיה. אבל למרות זאת, יש מגמה ברורה של החלפת אנשים בתוכנה. זה התחיל במקצועות הכי שגרתיים, והיום זה עובר יותר ויותר למקצועות שדורשים ידע וכשרון. המקצועות היחידים שקשה לדמיין שימוחשבו הם כאלה שדורשים מגע אנושי, כגון רפואה, אמנות, וגם המצאת המצאות חדשות. אבל גם אם יווצרו תפקידים חדשים כתוצאה מהתפתחות, חלק ניכר מהם עשויים להיות ממוחשבים או אוטומטיים.

אף אחד אינו יודע מה יהיה מאזן הכוחות בעוד עשר או עשרים שנה.
 
לדעתי כל עוד אין בינה מלאכותית כללית, אין מקום לדאגה

לגבי המשפט האחרון, אנחנו לא יודעים זאת
כמי שעובד בתחום טכנולוגי שמטרתו לגרום להקטנת מספר המועסקים, אני מודע למגבלות של הטכנולוגיה. אבל למרות זאת, יש מגמה ברורה של החלפת אנשים בתוכנה. זה התחיל במקצועות הכי שגרתיים, והיום זה עובר יותר ויותר למקצועות שדורשים ידע וכשרון. המקצועות היחידים שקשה לדמיין שימוחשבו הם כאלה שדורשים מגע אנושי, כגון רפואה, אמנות, וגם המצאת המצאות חדשות. אבל גם אם יווצרו תפקידים חדשים כתוצאה מהתפתחות, חלק ניכר מהם עשויים להיות ממוחשבים או אוטומטיים.

אף אחד אינו יודע מה יהיה מאזן הכוחות בעוד עשר או עשרים שנה.
לדעתי כל עוד אין בינה מלאכותית כללית, אין מקום לדאגה
כמו שמנועים החליפו עובדי כפיים, תוכנות יחליפו חלק מעובדי הצווארון הלבן. אבל כל עוד תוכנות נכתבות לשימושים צרים יחסית אז התוכנה של היום היא הטרקטור של המאה ה 20.
&nbsp
אין אדם שיכול להחליף טרקטור ומן הסתם גם תוכנות יעשו מטלות מסויימות טוב יותר מכל אדם אבל הן עדיין ישארו כלי עבודה בידי אנשים אחרים. האנשים האחרים יעבדו טוב יותר, יתפרנסו טוב יותר ויצרכו שירותים חדשים שבתורם יעסיקו עובדים חדשים, כמו שזה קרה עד היום.
&nbsp
ההשלכות החברתיות של התהליך הזה הן כמובן סיפור נפרד לגמרי והרבה פחות נעים.
 

alantan

New member
התהליך של הפשטה צובר תאוצה בשנים האחרונות

לדעתי כל עוד אין בינה מלאכותית כללית, אין מקום לדאגה
כמו שמנועים החליפו עובדי כפיים, תוכנות יחליפו חלק מעובדי הצווארון הלבן. אבל כל עוד תוכנות נכתבות לשימושים צרים יחסית אז התוכנה של היום היא הטרקטור של המאה ה 20.
&nbsp
אין אדם שיכול להחליף טרקטור ומן הסתם גם תוכנות יעשו מטלות מסויימות טוב יותר מכל אדם אבל הן עדיין ישארו כלי עבודה בידי אנשים אחרים. האנשים האחרים יעבדו טוב יותר, יתפרנסו טוב יותר ויצרכו שירותים חדשים שבתורם יעסיקו עובדים חדשים, כמו שזה קרה עד היום.
&nbsp
ההשלכות החברתיות של התהליך הזה הן כמובן סיפור נפרד לגמרי והרבה פחות נעים.
התהליך של הפשטה צובר תאוצה בשנים האחרונות
ובאמת לא ירחק היום שבו תוכנה תדע לכתוב תוכנה. כבר היום יש תחומים שלמים בהם אין צורך בניהול תצורה של שרתים או תפקיד של ארכיטקט מערכות, כי הכל נעשה בצורה אוטומטית. נכון שיווצרו משרות חדשות, אבל אי אפשר להיות בטוחים לגבי הכמות שלהן, וגם אי אפשר להשליך מהמאתיים שנה האחרונות על המאתיים הבאות. אני מקווה מאוד שאני טועה, ובאמת שאין לי מספיק דמיון לדעת מה עשוי להתממש במקום התחזית הקודרת הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
ביום שזה יקרה יש לעבור לקומוניזם או קפיטליזם של מניות מדינה.

התהליך של הפשטה צובר תאוצה בשנים האחרונות
ובאמת לא ירחק היום שבו תוכנה תדע לכתוב תוכנה. כבר היום יש תחומים שלמים בהם אין צורך בניהול תצורה של שרתים או תפקיד של ארכיטקט מערכות, כי הכל נעשה בצורה אוטומטית. נכון שיווצרו משרות חדשות, אבל אי אפשר להיות בטוחים לגבי הכמות שלהן, וגם אי אפשר להשליך מהמאתיים שנה האחרונות על המאתיים הבאות. אני מקווה מאוד שאני טועה, ובאמת שאין לי מספיק דמיון לדעת מה עשוי להתממש במקום התחזית הקודרת הזו.
ביום שזה יקרה יש לעבור לקומוניזם או קפיטליזם של מניות מדינה.
במשוואה כזו שבה העבודה לא קיימת הפתרון הוא חלוקת הרווחים מהמשאבים המשותפים לאזרחי המדינה. בישראל זה קל יותר כי 92% מהקרקע שייכת למדינה כך שניתן להוכיח בעלות קולקטיבית, בבריטניה זה קשה יותר, אם כי הנפט וטורבינות הרוח בים נמצאות על "אדמות הכתר" וחזקות האדמה הגדולות פולו המאה האחרונה הודות למס הירושה - למעט אותן אחוזות המוחזקות בקרן נאמנות
&nbsp
אני מעדיף שזה יהיה באמצעות מנייה קפיטליסטית שתאפשר לאנשים יצרניים להמשיך לקיים כלכלה יצירתית במקביל לאוטומצית התעשיות העיקריות, כי במודל קומוניסטי של קיצבה לכל אזרח ללא כלכלה פרטית יצירתית כלשהי התעשייה תגיע לסטגנציה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה