רכבת בלי נהג - לונדון אנגליה (עתידי...)

מצב
הנושא נעול.

yblumann

New member
It won't happen in the foreseeable future

לא בדיוק בלי נהג - העיתונות הבריטית מנסה כל הזמן להדגיש את
הנקודה הזו, אבל האמת היא שהרכבות יהיו עם נהג לשנים רבות. המטרה של ההזמנה היא להחליף את הציוד המיושן בקווי פיקדילי ובייקרלו (משנת 1972) ובקו הסנטרל (משנת 1992, אבל ציוד בעייתי). בוא בעת, המכרז דורש את היכולת לפעול ללא נהג, אבל יש לרבים ספקות האם הדבר אי פעם יתממש, ויש עדיין תא ניהוג שישמש את הרכבות בשנים הראשונות שלהן לכל הפחות.
It won't happen in the foreseeable future
Driverless trains on the main tube lines is a pie in the sky.
Just look at the Victoria Line. As mentioned above this is the most automated line of them all, and each train has a fully paid and trained tube driver.
even the most modern line- the Jubilee line- has a driver.
the reason is simple- safety.

regards

Yoram
 
קווי מטרו אוטומטיים

It won't happen in the foreseeable future
Driverless trains on the main tube lines is a pie in the sky.
Just look at the Victoria Line. As mentioned above this is the most automated line of them all, and each train has a fully paid and trained tube driver.
even the most modern line- the Jubilee line- has a driver.
the reason is simple- safety.

regards

Yoram
קווי מטרו אוטומטיים
יורם, אני לא מבין למה אתה חושב שקווי מטרו אוטומטיים הם חלומות באספמיה - זה דבר שקיים כבר שנים רבות ברחבי העולם ורקורד הבטיחות שלהם טוב לפחות (ולפעמים יותר) מזה של קווי המטרו המאויישים. אפילו בלונדון יש כמה קווים כאלו (ה-DLR), אבל אם אתה רוצה מטרו כבד יותר אז תוכל לבקר בקו 14 בפריז או בקווים 2 ו-3 בנירנברג בהם יצא לי לנסוע בעצמי ב-2010. דרך אגב, חלק משני הקווים האלו משותף, ובהתחלה נסעו בהם ביחד רכבות מאוישות (קו 2) ואוטומטיות (קו 3) בלי שום בעייה ועם חלק מהתועלות של הפעלה אוטומטית. בקווים אלו אין דלתות בקצות הרציף כלל!
 

yblumann

New member
automatic driving

קווי מטרו אוטומטיים
יורם, אני לא מבין למה אתה חושב שקווי מטרו אוטומטיים הם חלומות באספמיה - זה דבר שקיים כבר שנים רבות ברחבי העולם ורקורד הבטיחות שלהם טוב לפחות (ולפעמים יותר) מזה של קווי המטרו המאויישים. אפילו בלונדון יש כמה קווים כאלו (ה-DLR), אבל אם אתה רוצה מטרו כבד יותר אז תוכל לבקר בקו 14 בפריז או בקווים 2 ו-3 בנירנברג בהם יצא לי לנסוע בעצמי ב-2010. דרך אגב, חלק משני הקווים האלו משותף, ובהתחלה נסעו בהם ביחד רכבות מאוישות (קו 2) ואוטומטיות (קו 3) בלי שום בעייה ועם חלק מהתועלות של הפעלה אוטומטית. בקווים אלו אין דלתות בקצות הרציף כלל!
automatic driving
the difference is simple:
Paris metro14 was constructed with automatic operation in mind.
it has closed platforms and safety devices to prevent people getting caught or jumping to the tracks. the signaling system is different, and the train profile in the tunnel is different.
the tunnel allows enough space between the train and the wall to enable people walking in between.
none of this is available on the deep tube tunnels and stations on the london underground.
the driver is there to react to
suiside attemps or accidents
signal failures- still a widespread problem
to deal with stuck trains and conduct passengers to safety

even the DLR, which is a tram system really, there is automatic operation, but you have a staff member on board ready and able to drive maually- something that happens fairly frequently.

finally, you should witness yourself the peak hour and congestion on the tube. imagine something happens- and there is a driverless train getting stuck.
what then? you might as well retain the driver to deal with it.
I do not see the rail inspectorate allowing automatic operation .

the driver on the Victoria Line is in charge of the train and although so much of the driving is automated, he is still a train driver.

regards

Yoram
 
רכבות אוטומטיות

automatic driving
the difference is simple:
Paris metro14 was constructed with automatic operation in mind.
it has closed platforms and safety devices to prevent people getting caught or jumping to the tracks. the signaling system is different, and the train profile in the tunnel is different.
the tunnel allows enough space between the train and the wall to enable people walking in between.
none of this is available on the deep tube tunnels and stations on the london underground.
the driver is there to react to
suiside attemps or accidents
signal failures- still a widespread problem
to deal with stuck trains and conduct passengers to safety

even the DLR, which is a tram system really, there is automatic operation, but you have a staff member on board ready and able to drive maually- something that happens fairly frequently.

finally, you should witness yourself the peak hour and congestion on the tube. imagine something happens- and there is a driverless train getting stuck.
what then? you might as well retain the driver to deal with it.
I do not see the rail inspectorate allowing automatic operation .

the driver on the Victoria Line is in charge of the train and although so much of the driving is automated, he is still a train driver.

regards

Yoram
רכבות אוטומטיות
נסעתי גם בתחתית של לונדון במגוון שעות.

בנירנברג אין דלתות רציף, יש שעות עומס ולפחות אחד הקווים נבנה ללא הכנה לאוטמציה. עשו עבודות מסויימות והתאימו אותו, כמו שניתן לעשות לפחות בחלק מהקווים בלונדון. ואם מערכת האיתות לא עובדת, זה אומר שצריך לתקן/להחליף אותה, לא לעצור את פיתוח הרכבת בגללה.

אתה בוודאי מבין שיש הבדל בהכשרה ובעבודה (ובוודאי במשכורת) בין נהג לבין דייל/פקח שניתן להציב בכל רכבת לשמירה על הסדר וכו'.
 

yblumann

New member
tube driver salary

רכבות אוטומטיות
נסעתי גם בתחתית של לונדון במגוון שעות.

בנירנברג אין דלתות רציף, יש שעות עומס ולפחות אחד הקווים נבנה ללא הכנה לאוטמציה. עשו עבודות מסויימות והתאימו אותו, כמו שניתן לעשות לפחות בחלק מהקווים בלונדון. ואם מערכת האיתות לא עובדת, זה אומר שצריך לתקן/להחליף אותה, לא לעצור את פיתוח הרכבת בגללה.

אתה בוודאי מבין שיש הבדל בהכשרה ובעבודה (ובוודאי במשכורת) בין נהג לבין דייל/פקח שניתן להציב בכל רכבת לשמירה על הסדר וכו'.
tube driver salary
in London, Victoria Line driver earns as much as a tube driver on other lines.
there is no difference. a drivers training course for the Victoria line is very similar to that of any other tube line

510,000 I can not comment on Nuremberg- a city of
I do not think it is valid to compare such a small city to London.

Driverless tube trains are the exception rather than the rule . If you look at major metropolitcan systems around the world, you will see that driverless trains are not the norm.

At least in London, the reason why tube bosses want driverless trains is to save costs-, but in day to day operation the signaling system and the various incidents on the system that occur every day do not present a convincing case for giving up on drivers.
The underground society [www.LURS.org.uk] 's magazine publishes a monthly report of such incidents,. unfortunately, you can call it numerous occasions.

Only when the number of incidents drop to single figures per month, would it be possible to consider driverless trains.
 

alantan

New member
אחת הסיבות הנפוצות לתקלות היא לכלוך כמו שקיות תפוצ'יפס, מאכל

tube driver salary
in London, Victoria Line driver earns as much as a tube driver on other lines.
there is no difference. a drivers training course for the Victoria line is very similar to that of any other tube line

510,000 I can not comment on Nuremberg- a city of
I do not think it is valid to compare such a small city to London.

Driverless tube trains are the exception rather than the rule . If you look at major metropolitcan systems around the world, you will see that driverless trains are not the norm.

At least in London, the reason why tube bosses want driverless trains is to save costs-, but in day to day operation the signaling system and the various incidents on the system that occur every day do not present a convincing case for giving up on drivers.
The underground society [www.LURS.org.uk] 's magazine publishes a monthly report of such incidents,. unfortunately, you can call it numerous occasions.

Only when the number of incidents drop to single figures per month, would it be possible to consider driverless trains.
אחת הסיבות הנפוצות לתקלות היא לכלוך כמו שקיות תפוצ'יפס, מאכל
לאומי, שגורמות לבעיות עם הציוד. דלתות רציף וחיישנים אלקטרוניים במקום הציוד המכני הישן יותר יכולות לעזור מאוד למנוע תקלות כאלה.
 

yblumann

New member
The reasons

אחת הסיבות הנפוצות לתקלות היא לכלוך כמו שקיות תפוצ'יפס, מאכל
לאומי, שגורמות לבעיות עם הציוד. דלתות רציף וחיישנים אלקטרוניים במקום הציוד המכני הישן יותר יכולות לעזור מאוד למנוע תקלות כאלה.
The reasons
Alan,
why do stoppages occur?
- floods
-ssignal/point/track failure
this is the most numerous fault
- electicity failure
incidents involving people

- objects on the line
- traffic accidents- to do with bridges
- track fire

source: LURS monthly reports

dirt is not generally one of the issues- in tunnels.
the reason is that there is a night walk throughout the system, and the tunnels are cleaned.
when service ends, the track current is switched off, enabling engineers and staff to walk the system.
that's the time where most of the unused stations were visited by the urban explorers- station like British Museum, South Kentish Town, York Road and others.

I am not saying that driverless operation is not possible- only that there are daily incidents where things can go horribly wrong,.
Under such conditions, it is too risky -even the tube bosses say that- to allow for 100% automatic opeartion.

maybe in future generations- who knows?

regards
 

alantan

New member
אז בתכנית The Tube שיקרו לגבי שקיות החטיפים?


The reasons
Alan,
why do stoppages occur?
- floods
-ssignal/point/track failure
this is the most numerous fault
- electicity failure
incidents involving people

- objects on the line
- traffic accidents- to do with bridges
- track fire

source: LURS monthly reports

dirt is not generally one of the issues- in tunnels.
the reason is that there is a night walk throughout the system, and the tunnels are cleaned.
when service ends, the track current is switched off, enabling engineers and staff to walk the system.
that's the time where most of the unused stations were visited by the urban explorers- station like British Museum, South Kentish Town, York Road and others.

I am not saying that driverless operation is not possible- only that there are daily incidents where things can go horribly wrong,.
Under such conditions, it is too risky -even the tube bosses say that- to allow for 100% automatic opeartion.

maybe in future generations- who knows?

regards
אז בתכנית The Tube שיקרו לגבי שקיות החטיפים?
 

yblumann

New member
probably


אז בתכנית The Tube שיקרו לגבי שקיות החטיפים?
probably

I think that the LURS reports are far more accurate. after all, the writer works for LU


Unfortuately, LU is run like a good old quango from the 1970s,, including indifferent management and bad 'labour relations', complete with union domination.
this is almost the very last bastion of 1970s Britain.

regards

Yoram
 

alantan

New member
אפילו ת'אצ'ר לא הצליחה לעשות משהו לגבי הקומוניסטים הללו

probably

I think that the LURS reports are far more accurate. after all, the writer works for LU


Unfortuately, LU is run like a good old quango from the 1970s,, including indifferent management and bad 'labour relations', complete with union domination.
this is almost the very last bastion of 1970s Britain.

regards

Yoram
אפילו ת'אצ'ר לא הצליחה לעשות משהו לגבי הקומוניסטים הללו
חבל שלא הלכו רחוק יותר כשעשו את ה-PPP הכושל. אפשר היה להפריד לשלושה חברות שתהיינה אחראיות הן על התשתית וכן על התפעול, דבר שהיה מאפשר "לשבור" את האיגודים. רק מה, היו צריכים לעשות BCV, JN, ולצרף את ה-P לקווים הרדודים, כך היו נוצרות שלוש מערכות עצמאיות. את הסדנא בניזדן אפשר היה לחלק בין ה-J ל-M.
 

yblumann

New member
interesting- abandoned stations

אחת הסיבות הנפוצות לתקלות היא לכלוך כמו שקיות תפוצ'יפס, מאכל
לאומי, שגורמות לבעיות עם הציוד. דלתות רציף וחיישנים אלקטרוניים במקום הציוד המכני הישן יותר יכולות לעזור מאוד למנוע תקלות כאלה.
interesting- abandoned stations
I mentioned the issue of all of those abandoned closed underground stations- on the tube network.

there are quite a few of them- unsurprising when you think that the network is over 100 years old.

The most eye catching stations are those which were closed down completely, and never re-opened.
In some cases, access to those stations is only via walking the tracks.
Here is a list:
Piccadilly:
York Road, Down Street, Brompton Road - all three were closed in 1933/4
Aldwych branch- closed 1994
Northern
City Road, South Kentish Town- those were closed in 1923
Central
British Museum- closed and replaced by Holborn station.

British Museum station can be seen from passing train quite clearly. it is also the one which is the hardest to access.

some people find it quite a challenge to visit all of those stations- it is diffcult, dangerous and - if caught- you can spend time in jail
here is the link to a visit made to British Museum station.
[URL]http://www.guerrillaexploring.com/gesite/public_html/index.php?option=com_content&view=article&id=226:ges154-brtsh-museum-tube&catid=52:metro&Itemid=67[/URL]

When the original surface station was building [it was opp the princess Louise pub], I was there at the right time, and photo-ed the corridors leading to the sealed corridor you see in the attached.
I gained access by explaining the significane of the site to the builders. they did not know.

regards

Yoram
 

yblumann

New member
correction

interesting- abandoned stations
I mentioned the issue of all of those abandoned closed underground stations- on the tube network.

there are quite a few of them- unsurprising when you think that the network is over 100 years old.

The most eye catching stations are those which were closed down completely, and never re-opened.
In some cases, access to those stations is only via walking the tracks.
Here is a list:
Piccadilly:
York Road, Down Street, Brompton Road - all three were closed in 1933/4
Aldwych branch- closed 1994
Northern
City Road, South Kentish Town- those were closed in 1923
Central
British Museum- closed and replaced by Holborn station.

British Museum station can be seen from passing train quite clearly. it is also the one which is the hardest to access.

some people find it quite a challenge to visit all of those stations- it is diffcult, dangerous and - if caught- you can spend time in jail
here is the link to a visit made to British Museum station.
[URL]http://www.guerrillaexploring.com/gesite/public_html/index.php?option=com_content&view=article&id=226:ges154-brtsh-museum-tube&catid=52:metro&Itemid=67[/URL]

When the original surface station was building [it was opp the princess Louise pub], I was there at the right time, and photo-ed the corridors leading to the sealed corridor you see in the attached.
I gained access by explaining the significane of the site to the builders. they did not know.

regards

Yoram
correction
when the original surface building was being demolished...

sorry
 

yblumann

New member
Paris Metro- St Martin station- a visit

אחת הסיבות הנפוצות לתקלות היא לכלוך כמו שקיות תפוצ'יפס, מאכל
לאומי, שגורמות לבעיות עם הציוד. דלתות רציף וחיישנים אלקטרוניים במקום הציוד המכני הישן יותר יכולות לעזור מאוד למנוע תקלות כאלה.
Paris Metro- St Martin station- a visit
see this

http://www.guerrillaexploring.com/g...-martn-station-paris&catid=52:metro&Itemid=67

so it's not just London

enjoy
 

tsd91

New member
אפרופו קו ה-14

קווי מטרו אוטומטיים
יורם, אני לא מבין למה אתה חושב שקווי מטרו אוטומטיים הם חלומות באספמיה - זה דבר שקיים כבר שנים רבות ברחבי העולם ורקורד הבטיחות שלהם טוב לפחות (ולפעמים יותר) מזה של קווי המטרו המאויישים. אפילו בלונדון יש כמה קווים כאלו (ה-DLR), אבל אם אתה רוצה מטרו כבד יותר אז תוכל לבקר בקו 14 בפריז או בקווים 2 ו-3 בנירנברג בהם יצא לי לנסוע בעצמי ב-2010. דרך אגב, חלק משני הקווים האלו משותף, ובהתחלה נסעו בהם ביחד רכבות מאוישות (קו 2) ואוטומטיות (קו 3) בלי שום בעייה ועם חלק מהתועלות של הפעלה אוטומטית. בקווים אלו אין דלתות בקצות הרציף כלל!
אפרופו קו ה-14
כמי ש"טחן" את המטרו הפריזאי שלוש שנים, הוא בלי ספק אחד הנוחים והמהירים מביניהם, בין השאר בגלל האוטומציה. אכן הנוף מהחלון הקדמי מגניב, לראות את המסילה נעלמת מתחתיך זה משהו ששווה הצצה. תמיד ביאסו אותי האנשים שעמדו ליד החלון הקדמי ופשוט לא שמו לב מה קורה לידם.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
חן, גם במוסקבה לאט לאט עוברים

קווי מטרו אוטומטיים
יורם, אני לא מבין למה אתה חושב שקווי מטרו אוטומטיים הם חלומות באספמיה - זה דבר שקיים כבר שנים רבות ברחבי העולם ורקורד הבטיחות שלהם טוב לפחות (ולפעמים יותר) מזה של קווי המטרו המאויישים. אפילו בלונדון יש כמה קווים כאלו (ה-DLR), אבל אם אתה רוצה מטרו כבד יותר אז תוכל לבקר בקו 14 בפריז או בקווים 2 ו-3 בנירנברג בהם יצא לי לנסוע בעצמי ב-2010. דרך אגב, חלק משני הקווים האלו משותף, ובהתחלה נסעו בהם ביחד רכבות מאוישות (קו 2) ואוטומטיות (קו 3) בלי שום בעייה ועם חלק מהתועלות של הפעלה אוטומטית. בקווים אלו אין דלתות בקצות הרציף כלל!
חן, גם במוסקבה לאט לאט עוברים
או יותר נכון, מתכוננים ברצינות לעבור לרכבות אוטומטיות. המערכת כבר נמצאת בשלב בדיקות מאוד מתקדם, כל המכרזים לנייד החדש החל מ- דורשים התאמה לנהיגה אוטומטית, מערכת האיתות הותאמה וכו'. לומר לך שאני אוהב את זה? אני לא. אגב, במוסקבה, בה מערכת המטרו היא אחת העמוסות בעולם, הרציונל הראשי העומד מאחורי הנהיגה האוטומטית היא לא החיסכון בשכר נהגים, אלא אופטימיזציה של התנועה והגדלת התדירות, תוך ניצול מיטבי של האנרגיה.
 

Ccyclist

Well-known member
DLR dear...

It won't happen in the foreseeable future
Driverless trains on the main tube lines is a pie in the sky.
Just look at the Victoria Line. As mentioned above this is the most automated line of them all, and each train has a fully paid and trained tube driver.
even the most modern line- the Jubilee line- has a driver.
the reason is simple- safety.

regards

Yoram
DLR dear...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה