רכבת אשדוד-יבנה מערב

מצב
הנושא נעול.
רכבת אשדוד-יבנה מערב

רכבת אשדוד-יבנה מערב
היום שמעתי מאחותי סוגייה שלא הכרתי

בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת עוברת במנהרה מלאכותית

כלומר יצרו הר מלאכתוי ודרכו חפרו מנהרה כדי להעביר את הרכבת.

מעל המנהרה יצרו פתחי איוורור (לא ראיתי כאלה באף מנהרה אחרת) בצורת בוטקה כאלה.

נודע לאחותי שכל הפרוצדרוה היקרה והמורכבת הזו היא בגלל כמה משפחות טייסים ביבנה שחששו שערך הדירות שלהם יירד
ולכן דרשו חפירת מנהרה


האם זה נכון?
 

easylivin

New member
לא מדוייק: ה"הר" היה שם קודם,

רכבת אשדוד-יבנה מערב
היום שמעתי מאחותי סוגייה שלא הכרתי

בקטע בין אשדוד ליבנה הרכבת עוברת במנהרה מלאכותית

כלומר יצרו הר מלאכתוי ודרכו חפרו מנהרה כדי להעביר את הרכבת.

מעל המנהרה יצרו פתחי איוורור (לא ראיתי כאלה באף מנהרה אחרת) בצורת בוטקה כאלה.

נודע לאחותי שכל הפרוצדרוה היקרה והמורכבת הזו היא בגלל כמה משפחות טייסים ביבנה שחששו שערך הדירות שלהם יירד
ולכן דרשו חפירת מנהרה


האם זה נכון?
לא מדוייק: ה"הר" היה שם קודם,
בשביל המנהרה חפרו את כולו כמעט עד היסוד, ואז כיסו שוב עד לגובה המקורי. את פתחי האוורור הרבים חייבים בגלל שהרכבות מונעות בדיזל, אולי ניתן היה לצמצם את מספרם רק עם אוורור מאולץ (מאווררים) אבל האפשרות הזאת דווקא פחות כדאית.

המנהרה אכן נחפרה בגלל התנגדות תושבי יבנה. בלעדיה אפשר אולי היה להסתפק בחפיר, או ב"גילוח" ההר הזה שהוא תלול בקצה הקרוב לתחנת יבנה, כך שרכבת לא הייתה מסוגלת לטפס עליו במצבו הטבעי. אבל בעקבות ההתנגדות הוחלט להקים מנהרה בשיטת חפירה וכיסוי (אגב, השם הנפוץ "חפיר יבנה" לא נכון ומטעה, זאת מנהרה לכל דבר).
 
אז מדובר בביזבוז כספי ציבור?

לא מדוייק: ה"הר" היה שם קודם,
בשביל המנהרה חפרו את כולו כמעט עד היסוד, ואז כיסו שוב עד לגובה המקורי. את פתחי האוורור הרבים חייבים בגלל שהרכבות מונעות בדיזל, אולי ניתן היה לצמצם את מספרם רק עם אוורור מאולץ (מאווררים) אבל האפשרות הזאת דווקא פחות כדאית.

המנהרה אכן נחפרה בגלל התנגדות תושבי יבנה. בלעדיה אפשר אולי היה להסתפק בחפיר, או ב"גילוח" ההר הזה שהוא תלול בקצה הקרוב לתחנת יבנה, כך שרכבת לא הייתה מסוגלת לטפס עליו במצבו הטבעי. אבל בעקבות ההתנגדות הוחלט להקים מנהרה בשיטת חפירה וכיסוי (אגב, השם הנפוץ "חפיר יבנה" לא נכון ומטעה, זאת מנהרה לכל דבר).
אז מדובר בביזבוז כספי ציבור?
כי לא היו חייבים לחפור את ההר

אלא להשאיר חפיר כמו שאמרת

בתי המגורים מאוד רחוקים ונמצאים מעבר לצידה של הגבעה
 

easylivin

New member
רק בהנחה שחפיר היה זול יותר להקמה...

אז מדובר בביזבוז כספי ציבור?
כי לא היו חייבים לחפור את ההר

אלא להשאיר חפיר כמו שאמרת

בתי המגורים מאוד רחוקים ונמצאים מעבר לצידה של הגבעה
רק בהנחה שחפיר היה זול יותר להקמה...
כולל קירות אקוסטיים שהיו נאלצים כנראה להקים בצמוד לו. אבל קטונתי מלבצע ברצינות אומדנים כספיים שכאלה.
 

XrayCharlie

New member
הבתים הכי קרובים נמצאים במרחק של פחות ממאה

אז מדובר בביזבוז כספי ציבור?
כי לא היו חייבים לחפור את ההר

אלא להשאיר חפיר כמו שאמרת

בתי המגורים מאוד רחוקים ונמצאים מעבר לצידה של הגבעה
הבתים הכי קרובים נמצאים במרחק של פחות ממאה
מטר מהתוואי. זה נקרא אצלך "מאוד רחוקים"?

אם הרכבת השקיעה מי יודע כמה במבני טומאה באזור רמלה, החפיר הזה מוצדק הרבה יותר.
 

אדם 08

New member
ברחובות, ליד רחובות ההולנדית

הבתים הכי קרובים נמצאים במרחק של פחות ממאה
מטר מהתוואי. זה נקרא אצלך "מאוד רחוקים"?

אם הרכבת השקיעה מי יודע כמה במבני טומאה באזור רמלה, החפיר הזה מוצדק הרבה יותר.
ברחובות, ליד רחובות ההולנדית
הרכבת הייתה עוברת בסלון של אנשים,עד שהקימו קיר אקוסטי.

אני בטוח ששם הרכבת קרובה מרחק 10 מטרים מהבתים.

אם שם לא מצאו לנכון להקים גבעה מלאכותית, תמוהה לי שביבנה חשבו כך.


הרי מה היה עד עכשיו ביבנה לגבי הכביש המהיר 4??
לא היה להם אפילו קיר אוקסטי
 
ביבנה לא בנו גבעה מלאכותית

ברחובות, ליד רחובות ההולנדית
הרכבת הייתה עוברת בסלון של אנשים,עד שהקימו קיר אקוסטי.

אני בטוח ששם הרכבת קרובה מרחק 10 מטרים מהבתים.

אם שם לא מצאו לנכון להקים גבעה מלאכותית, תמוהה לי שביבנה חשבו כך.


הרי מה היה עד עכשיו ביבנה לגבי הכביש המהיר 4??
לא היה להם אפילו קיר אוקסטי
ביבנה לא בנו גבעה מלאכותית
 
נו? היכן אתה רואה גבעה מלאכותית

ראה תשובה ראשונה לשרשור:
"בשביל המנהרה חפרו את כולו כמעט עד היסוד, ואז כיסו שוב עד לגובה המקורי. "
נו? היכן אתה רואה גבעה מלאכותית
כדי להעביר את הרכבת, היו חייבים לחפור. אין דרך אחרת.
עכשיו אחרי שחופרים יש שתי אפשרויות, או לבנות קירות תמיכה בשני הצדדים, כשבצד של כביש 4 זה צריך להיות קיר מאסיבי.(כמו שבנו ליד שדרות)
או לשים גג בטון ולכסות חזרה לגובה המקורי.

אני לא בטוח שהעלות של הכיסוי הרבה יותר גבוהה מהעלות של קירות התמיכה.
 
אני סתם תוהה אם הייתה איפה ואיפה

נו? היכן אתה רואה גבעה מלאכותית
כדי להעביר את הרכבת, היו חייבים לחפור. אין דרך אחרת.
עכשיו אחרי שחופרים יש שתי אפשרויות, או לבנות קירות תמיכה בשני הצדדים, כשבצד של כביש 4 זה צריך להיות קיר מאסיבי.(כמו שבנו ליד שדרות)
או לשים גג בטון ולכסות חזרה לגובה המקורי.

אני לא בטוח שהעלות של הכיסוי הרבה יותר גבוהה מהעלות של קירות התמיכה.
אני סתם תוהה אם הייתה איפה ואיפה
לעומת תושבים שאינם יוצאי צבא ברחובות.

שם התספקו בקיר אקוסטי בצד אחד

(למה צריך קירות תמיכה בשני הצדדים ?)
 

raminec

New member
מכיוון שהגבעה נמצאת משני הצדדים

אני סתם תוהה אם הייתה איפה ואיפה
לעומת תושבים שאינם יוצאי צבא ברחובות.

שם התספקו בקיר אקוסטי בצד אחד

(למה צריך קירות תמיכה בשני הצדדים ?)
מכיוון שהגבעה נמצאת משני הצדדים
אז צריך לתמוך את הקרקע שלא תגלוש לשטח המסילה משני הצדדים.
 
על אלו תושבים אתה מדבר?

אני סתם תוהה אם הייתה איפה ואיפה
לעומת תושבים שאינם יוצאי צבא ברחובות.

שם התספקו בקיר אקוסטי בצד אחד

(למה צריך קירות תמיכה בשני הצדדים ?)
על אלו תושבים אתה מדבר?
על תושבי הכפר הערבי שחיו שם עד מלחמת העצמאות? לא היה אז צבא...

על תושבי השכונה הנוכחית שהם בעיקר אנשי קבע?

הקימו שכונה של חרדים בצמוד למסילה ברחובות ולא שמתי לב?
 
ולשאלתך השניה: אף אחד לא "הסתפק"

אני סתם תוהה אם הייתה איפה ואיפה
לעומת תושבים שאינם יוצאי צבא ברחובות.

שם התספקו בקיר אקוסטי בצד אחד

(למה צריך קירות תמיכה בשני הצדדים ?)
ולשאלתך השניה: אף אחד לא "הסתפק"
בצד אחד של המסילה יש שכונת מגורים אז בנו קיר אקוסטי.
בצד השני יש כביש (410) ומאחוריו איזור תעשיה ואח"כ שדות פתוחים, אז לא היה צורך בקיר אקוסטי (מוסכים, חצילים ואספלט לא דורשים שקט בשעות המנוחה...)
 

easylivin

New member
זאת הייתה הגזמה אולי, אבל החפירה הייתה עמוקה

ראה תשובה ראשונה לשרשור:
"בשביל המנהרה חפרו את כולו כמעט עד היסוד, ואז כיסו שוב עד לגובה המקורי. "
זאת הייתה הגזמה אולי, אבל החפירה הייתה עמוקה
לא באמת הורידו את כל הגבעה, אלא חפרו תעלה באמצע שעומקה הגיע בערך לבסיסו של "ההר". זה עדיין לא נקרא "להקים גבעה מלאכותית".
 

XrayCharlie

New member
מה היה שם קודם? המסילה או הבתים?

ברחובות, ליד רחובות ההולנדית
הרכבת הייתה עוברת בסלון של אנשים,עד שהקימו קיר אקוסטי.

אני בטוח ששם הרכבת קרובה מרחק 10 מטרים מהבתים.

אם שם לא מצאו לנכון להקים גבעה מלאכותית, תמוהה לי שביבנה חשבו כך.


הרי מה היה עד עכשיו ביבנה לגבי הכביש המהיר 4??
לא היה להם אפילו קיר אוקסטי
מה היה שם קודם? המסילה או הבתים?
אני לא מכיר את האזור אבל מאחר ולא זכורה לי בניית מסילה חדשה באזור, אני מהמר שהמסילה כבר הייתה במקום כאשר התושבים עברו לגור שם ולכן זה סיפור אחר.
חוץ מזה, היום המודעות למפגעי רעש היא גבוהה הרבה יותר מלפני עשר או עשרים שנה (אני כבר לא מדבר על יותר מזה) ואתה לא יכול להשוות.
 
נבנתה מסילה חדשה - זו מסילת החוף בין יבנה

מה היה שם קודם? המסילה או הבתים?
אני לא מכיר את האזור אבל מאחר ולא זכורה לי בניית מסילה חדשה באזור, אני מהמר שהמסילה כבר הייתה במקום כאשר התושבים עברו לגור שם ולכן זה סיפור אחר.
חוץ מזה, היום המודעות למפגעי רעש היא גבוהה הרבה יותר מלפני עשר או עשרים שנה (אני כבר לא מדבר על יותר מזה) ואתה לא יכול להשוות.
נבנתה מסילה חדשה - זו מסילת החוף בין יבנה
למשולש פלשת שנחנכה רק לפני כשבועיים.
הבתים היו לפני המסילה.
 
אם התכוונת לרחובות, אז המסילה הייתה קודם

מה היה שם קודם? המסילה או הבתים?
אני לא מכיר את האזור אבל מאחר ולא זכורה לי בניית מסילה חדשה באזור, אני מהמר שהמסילה כבר הייתה במקום כאשר התושבים עברו לגור שם ולכן זה סיפור אחר.
חוץ מזה, היום המודעות למפגעי רעש היא גבוהה הרבה יותר מלפני עשר או עשרים שנה (אני כבר לא מדבר על יותר מזה) ואתה לא יכול להשוות.
אם התכוונת לרחובות, אז המסילה הייתה קודם
 
אתה טועה 4 פעמים

ברחובות, ליד רחובות ההולנדית
הרכבת הייתה עוברת בסלון של אנשים,עד שהקימו קיר אקוסטי.

אני בטוח ששם הרכבת קרובה מרחק 10 מטרים מהבתים.

אם שם לא מצאו לנכון להקים גבעה מלאכותית, תמוהה לי שביבנה חשבו כך.


הרי מה היה עד עכשיו ביבנה לגבי הכביש המהיר 4??
לא היה להם אפילו קיר אוקסטי
אתה טועה 4 פעמים
הרכבת הוקמה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. לא היתה שם שום "רחובות ההולנדית". לא היתה שם שום "רחובות" כי העיר לא הגיעה עד לשם. היה שם כפר ערבי בלבד. לבתים שם לא היה "סלון"... ותדירות הרכבות היתה אפסית.
גם כאשר הכפר הערבי הוחלף בשכונת כפר גבירול (תחילת שנות ה-50), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין השכונה לבין תוואי הרכבת היה שטח ריק עצום.
גם כאשר הוקמה שכונת רחובות ההולנדית (סוף שנות ה-90), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין בתי רחובות ההולנדית לבין המסילה עדיין היה שטח ריק עצום.
רק לפני כ-5-6 שנים החלו להקים שכונה נוספת שמשתרעת בין רחובות ההולנדית וכפר גבירול לבין המסילה. מדובר בשכונה לאנשי קבע (נדמה לי ששמה נאות כרמים - רמי בטח יודע). חלק מבתי השכונה החדשה אכן קרובים למדי למסילה, ואז הקימו קיר אקוסטי בדיוק כדי למנוע רעש.
כך שכל הצגת הדברים שלך לא רק שגויה, אלא שגויה כפול 4.

לעומת זאת, באיזור חפיר יבנה לא עברה שום מסילת רכבת מראשית ימי האנושות ועד 2012. המסילה הופעלה לראשונה ב-2013. כך שמראש נקטו צעדים למנוע רעש. אין שום דמיון בין כפר גבירול/רחובות ההולנדית לבין חפיר יבנה. וההשוואה שאתה עורך בין מסילה שהקים המנדט הבריטי בשנות ה-20 לבין מסילה חדשה שהוקמה במאה ה-21 היא מגוחכת. איך אפשר בכלל להכניס את שתיהן לאותה משוואה? המצב בארץ השתנה תכלית שינוי ב-90 השנה האחרונות. נראה לך שתושבי הכפר הערבי ב-1927 יכלו להגיש בג"צ? להגיש התנגדויות לוועדות התכנון? להקים קבוצה בפייסבוק? להביא את ערוץ 2 שיצלם את ה"מצוקה"? למלא את מרכז המפלגה שבוחרת את הנציב העליון באנשיהם? (כן, זה היה אירוני, הנציב העליון לא נבחר ע"י מפלגה כלשהי, אני יודע, אל תטרח "לתקן" אותי...)
 

easylivin

New member
רק תיקון קטנטן: המסילה ברחובות הוקמה

אתה טועה 4 פעמים
הרכבת הוקמה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. לא היתה שם שום "רחובות ההולנדית". לא היתה שם שום "רחובות" כי העיר לא הגיעה עד לשם. היה שם כפר ערבי בלבד. לבתים שם לא היה "סלון"... ותדירות הרכבות היתה אפסית.
גם כאשר הכפר הערבי הוחלף בשכונת כפר גבירול (תחילת שנות ה-50), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין השכונה לבין תוואי הרכבת היה שטח ריק עצום.
גם כאשר הוקמה שכונת רחובות ההולנדית (סוף שנות ה-90), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין בתי רחובות ההולנדית לבין המסילה עדיין היה שטח ריק עצום.
רק לפני כ-5-6 שנים החלו להקים שכונה נוספת שמשתרעת בין רחובות ההולנדית וכפר גבירול לבין המסילה. מדובר בשכונה לאנשי קבע (נדמה לי ששמה נאות כרמים - רמי בטח יודע). חלק מבתי השכונה החדשה אכן קרובים למדי למסילה, ואז הקימו קיר אקוסטי בדיוק כדי למנוע רעש.
כך שכל הצגת הדברים שלך לא רק שגויה, אלא שגויה כפול 4.

לעומת זאת, באיזור חפיר יבנה לא עברה שום מסילת רכבת מראשית ימי האנושות ועד 2012. המסילה הופעלה לראשונה ב-2013. כך שמראש נקטו צעדים למנוע רעש. אין שום דמיון בין כפר גבירול/רחובות ההולנדית לבין חפיר יבנה. וההשוואה שאתה עורך בין מסילה שהקים המנדט הבריטי בשנות ה-20 לבין מסילה חדשה שהוקמה במאה ה-21 היא מגוחכת. איך אפשר בכלל להכניס את שתיהן לאותה משוואה? המצב בארץ השתנה תכלית שינוי ב-90 השנה האחרונות. נראה לך שתושבי הכפר הערבי ב-1927 יכלו להגיש בג"צ? להגיש התנגדויות לוועדות התכנון? להקים קבוצה בפייסבוק? להביא את ערוץ 2 שיצלם את ה"מצוקה"? למלא את מרכז המפלגה שבוחרת את הנציב העליון באנשיהם? (כן, זה היה אירוני, הנציב העליון לא נבחר ע"י מפלגה כלשהי, אני יודע, אל תטרח "לתקן" אותי...)
רק תיקון קטנטן: המסילה ברחובות הוקמה
עוד במהלך כיבוש א"י על ידי הבריטים, כלומר אפילו לפני שנות ה-20.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה