אתה טועה 4 פעמים
ברחובות, ליד רחובות ההולנדית
הרכבת הייתה עוברת בסלון של אנשים,עד שהקימו קיר אקוסטי.
אני בטוח ששם הרכבת קרובה מרחק 10 מטרים מהבתים.
אם שם לא מצאו לנכון להקים גבעה מלאכותית, תמוהה לי שביבנה חשבו כך.
הרי מה היה עד עכשיו ביבנה לגבי הכביש המהיר 4??
לא היה להם אפילו קיר אוקסטי
אתה טועה 4 פעמים
הרכבת הוקמה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. לא היתה שם שום "רחובות ההולנדית". לא היתה שם שום "רחובות" כי העיר לא הגיעה עד לשם. היה שם כפר ערבי בלבד. לבתים שם לא היה "סלון"... ותדירות הרכבות היתה אפסית.
גם כאשר הכפר הערבי הוחלף בשכונת כפר גבירול (תחילת שנות ה-50), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין השכונה לבין תוואי הרכבת היה שטח ריק עצום.
גם כאשר הוקמה שכונת רחובות ההולנדית (סוף שנות ה-90), הרכבת לא עברה ב"סלון" של שום בית. בין בתי רחובות ההולנדית לבין המסילה עדיין היה שטח ריק עצום.
רק לפני כ-5-6 שנים החלו להקים שכונה נוספת שמשתרעת בין רחובות ההולנדית וכפר גבירול לבין המסילה. מדובר בשכונה לאנשי קבע (נדמה לי ששמה נאות כרמים - רמי בטח יודע). חלק מבתי השכונה החדשה אכן קרובים למדי למסילה, ואז הקימו קיר אקוסטי בדיוק כדי למנוע רעש.
כך שכל הצגת הדברים שלך לא רק שגויה, אלא שגויה כפול 4.
לעומת זאת, באיזור חפיר יבנה לא עברה שום מסילת רכבת מראשית ימי האנושות ועד 2012. המסילה הופעלה לראשונה ב-2013. כך שמראש נקטו צעדים למנוע רעש. אין שום דמיון בין כפר גבירול/רחובות ההולנדית לבין חפיר יבנה. וההשוואה שאתה עורך בין מסילה שהקים המנדט הבריטי בשנות ה-20 לבין מסילה חדשה שהוקמה במאה ה-21 היא מגוחכת. איך אפשר בכלל להכניס את שתיהן לאותה משוואה? המצב בארץ השתנה תכלית שינוי ב-90 השנה האחרונות. נראה לך שתושבי הכפר הערבי ב-1927 יכלו להגיש בג"צ? להגיש התנגדויות לוועדות התכנון? להקים קבוצה בפייסבוק? להביא את ערוץ 2 שיצלם את ה"מצוקה"? למלא את מרכז המפלגה שבוחרת את הנציב העליון באנשיהם? (כן, זה היה אירוני, הנציב העליון לא נבחר ע"י מפלגה כלשהי, אני יודע, אל תטרח "לתקן" אותי...)