רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה

רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה
כתבה שפורסמה בעיתון "בניין ואדריכלות"- גיליון 80
 

raminec

New member
ממתי הכתבה?

רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה
כתבה שפורסמה בעיתון "בניין ואדריכלות"- גיליון 80
ממתי הכתבה?
למיטב ידיעתי ירדו מהעסק הזה כבר די מזמן. הרי ברור שזה גרנדיוזי מדי בשביל לצאת אל הפועל.
 

seffic

New member
הכתבה מהגיליון האחרון של 2002

ממתי הכתבה?
למיטב ידיעתי ירדו מהעסק הזה כבר די מזמן. הרי ברור שזה גרנדיוזי מדי בשביל לצאת אל הפועל.
הכתבה מהגיליון האחרון של 2002
למיטב ידיעתי, הפרויקט נמצא אי שם בוועדות התכנון והבנייה. כמו כן, כנראה יבטלו את תחנת לב הקמפוס שבטכניון,בגלל התנגדות עזה מצד הטכניון ורצון לשמור על אופיו השלו של הקמפוס, ולכן תיבנה תחנה חלופית באיזור שער מזרח של הטכניון,ליד נשר.
 
מתי הפרוייקט הזה אמור להפוך

הכתבה מהגיליון האחרון של 2002
למיטב ידיעתי, הפרויקט נמצא אי שם בוועדות התכנון והבנייה. כמו כן, כנראה יבטלו את תחנת לב הקמפוס שבטכניון,בגלל התנגדות עזה מצד הטכניון ורצון לשמור על אופיו השלו של הקמפוס, ולכן תיבנה תחנה חלופית באיזור שער מזרח של הטכניון,ליד נשר.
מתי הפרוייקט הזה אמור להפוך
למציאות? האם פרוייקט דומה מתוכנן גם בת"א?
 

raminec

New member
רכבל מ"הר חיריה" כמובן!!

שאלה טובה
איזה הר נמצא בתל אביב שאפשר לחבר אליו רכבל?
רכבל מ"הר חיריה" כמובן!!
ועד ל-מרכז עזריאלי... סיום הפרויקט מתוכנן ל- 2015. הרכבל יעבור במהירות רבה את כל הפקקים בכניסה לגוש דן וגם באותו כרטיס תוכל/י במבצע מיוחד להכנס לקומת התצפית במגדלי עזריאלי. כמובן צפויה קישוריות טובה לקווי הרכבת הקלה בתל אביב ולרכבת ישראל. חחח... (נשמע בערך כמו הפרויקט של הרכבל לטכניון ואני מתפלל מדי בוקר שאני טועה) בתור סטודנט בטכניון קשה לי לראות מי יהיה יותר מעונין ממני בהתגשמות הפרויקט אבל בואו נהיה ראליסטים יזמי הפרויקט הודיעו שלא תהיה כדאיות כלכלית לפרויקט אם לא תהיה תחנה לרכבל ב"לב הקמפוס" וכיוון שאנשי השררה בטכניון מתנגדים להקמת תחנה בלב הקמפוס אין כדאיות כלכלית או שהיא מוטלת בספק רב. מי ירצה להוציא פרויקט כזה לפועל? כמובן שלפרויקט תועלת עצומה לבעיות התחבורה אבל למי זה אכפת? כולם מחפשים את הכסף. אין כסף אין פרויקט!! raminec
 

איליה.

New member
מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?

רכבל מ"הר חיריה" כמובן!!
ועד ל-מרכז עזריאלי... סיום הפרויקט מתוכנן ל- 2015. הרכבל יעבור במהירות רבה את כל הפקקים בכניסה לגוש דן וגם באותו כרטיס תוכל/י במבצע מיוחד להכנס לקומת התצפית במגדלי עזריאלי. כמובן צפויה קישוריות טובה לקווי הרכבת הקלה בתל אביב ולרכבת ישראל. חחח... (נשמע בערך כמו הפרויקט של הרכבל לטכניון ואני מתפלל מדי בוקר שאני טועה) בתור סטודנט בטכניון קשה לי לראות מי יהיה יותר מעונין ממני בהתגשמות הפרויקט אבל בואו נהיה ראליסטים יזמי הפרויקט הודיעו שלא תהיה כדאיות כלכלית לפרויקט אם לא תהיה תחנה לרכבל ב"לב הקמפוס" וכיוון שאנשי השררה בטכניון מתנגדים להקמת תחנה בלב הקמפוס אין כדאיות כלכלית או שהיא מוטלת בספק רב. מי ירצה להוציא פרויקט כזה לפועל? כמובן שלפרויקט תועלת עצומה לבעיות התחבורה אבל למי זה אכפת? כולם מחפשים את הכסף. אין כסף אין פרויקט!! raminec
מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?
זה דבר ממש מוזר - דווקא הבניין הכי חשוב בטכניון (שהכי הרבה אנשים באים אליו כל יום) הוא הבניין הכי לא נגיש תחבורתית (מרחק הליכה גדול מאד לכל תחנת אוטובוס). חייבים תחנת רכבל ליד אולמן. הבעיה עם הרכבל הזה היא שיהיה בו עומס אדיר במשך תקופה מאד קצרה בשעות הבוקר (השעה שבה יוצא אוטובוס לאוניברסיטה כל חמש דקות ולטכניון כל עשר דקות), והוא יהיה כמעט ריק כל שאר שעות היום (השעות שבהן אין בכלל אוטובוסים ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה). אבל בניגוד לאוטובוסים שאפשר להוריד מהקו ולשלוח לקווים אחרים, עם קרוניות של רכבל אי אפשר לעשות את זה. אז הן סתם יעשו את הסיבוב המיותר הזה כל היום בלי הפסקה ריקות לחלוטין, חוץ משעה אחת בבוקר שהן יהיו מלאות.
 

nitsansh

New member
נראה שלא קראת את הכתבה...

מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?
זה דבר ממש מוזר - דווקא הבניין הכי חשוב בטכניון (שהכי הרבה אנשים באים אליו כל יום) הוא הבניין הכי לא נגיש תחבורתית (מרחק הליכה גדול מאד לכל תחנת אוטובוס). חייבים תחנת רכבל ליד אולמן. הבעיה עם הרכבל הזה היא שיהיה בו עומס אדיר במשך תקופה מאד קצרה בשעות הבוקר (השעה שבה יוצא אוטובוס לאוניברסיטה כל חמש דקות ולטכניון כל עשר דקות), והוא יהיה כמעט ריק כל שאר שעות היום (השעות שבהן אין בכלל אוטובוסים ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה). אבל בניגוד לאוטובוסים שאפשר להוריד מהקו ולשלוח לקווים אחרים, עם קרוניות של רכבל אי אפשר לעשות את זה. אז הן סתם יעשו את הסיבוב המיותר הזה כל היום בלי הפסקה ריקות לחלוטין, חוץ משעה אחת בבוקר שהן יהיו מלאות.
נראה שלא קראת את הכתבה...
מדובר על רכבל עם קרוניות מתנתקות, שיחוברו לכבל לפי הצורך.
 

seffic

New member
תחנת רכבת באולמן?

מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?
זה דבר ממש מוזר - דווקא הבניין הכי חשוב בטכניון (שהכי הרבה אנשים באים אליו כל יום) הוא הבניין הכי לא נגיש תחבורתית (מרחק הליכה גדול מאד לכל תחנת אוטובוס). חייבים תחנת רכבל ליד אולמן. הבעיה עם הרכבל הזה היא שיהיה בו עומס אדיר במשך תקופה מאד קצרה בשעות הבוקר (השעה שבה יוצא אוטובוס לאוניברסיטה כל חמש דקות ולטכניון כל עשר דקות), והוא יהיה כמעט ריק כל שאר שעות היום (השעות שבהן אין בכלל אוטובוסים ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה). אבל בניגוד לאוטובוסים שאפשר להוריד מהקו ולשלוח לקווים אחרים, עם קרוניות של רכבל אי אפשר לעשות את זה. אז הן סתם יעשו את הסיבוב המיותר הזה כל היום בלי הפסקה ריקות לחלוטין, חוץ משעה אחת בבוקר שהן יהיו מלאות.
תחנת רכבת באולמן?
מה פתאום! מרכז הקמפוס הוא לא תחנת רכבת,ובטוח שהוא לא תוכנן לשמש שכזה. אף אחד גם לא רוצה רעש שכזה ליד כיתות הלימוד. הסטודנטים הם עם צעיר בד"כ, לא יקרה כלום אם ילכו 5 דקות ברגל. לגבי הכדאיות של הרכבל,לדעתי אם ימוקמו ליד התחנות,קווי אוטובוס שיפזרו את הנוסעים בכרמל,זה יכול לחסוך זמן די משמעותי. גם כך בטכניון ובאוניברסיטה יש קווים בתדירות גבוהה,ואם לצורך העניין תבנה התחנה של הטכניון בשער מזרח,זה יהיה ממש קרוב לתחנת האוטובוס שם. מה אתה אומר,איליה?
 

seffic

New member
למה לא להקים רכבל מתחנת האוניברסיטה

שאלה טובה
איזה הר נמצא בתל אביב שאפשר לחבר אליו רכבל?
למה לא להקים רכבל מתחנת האוניברסיטה
לקרית האוניברסיטה בת"א?הנגישות לקמפוס תהיה ע"י הרכבל. רכבל זה יוכל לעשות את כל הסיבוב, במקום האוטובוסים כיום,ובנוסף אפשר גם להאריך אותו למרכז הירידים ולקניון איילון. כך ניתן לסגור את מרבית החניונים הקטנים שתופסים שטח יקר,ולנצל את חניוני הענק של מרכז הירידים. רעיון נוסף לרכבל בת"א שחשבתי עליו הוא סובב קריה שיצא מתחנת השלום. רכבל זה פתרון תחבורתי מעולה לאיזורים צפופים הנמצאים בסמיכות למסופי תחבורה.
 

יהוושע

New member
חבר´הלך , את בעיות הרכבת עצמה ,

למה לא להקים רכבל מתחנת האוניברסיטה
לקרית האוניברסיטה בת"א?הנגישות לקמפוס תהיה ע"י הרכבל. רכבל זה יוכל לעשות את כל הסיבוב, במקום האוטובוסים כיום,ובנוסף אפשר גם להאריך אותו למרכז הירידים ולקניון איילון. כך ניתן לסגור את מרבית החניונים הקטנים שתופסים שטח יקר,ולנצל את חניוני הענק של מרכז הירידים. רעיון נוסף לרכבל בת"א שחשבתי עליו הוא סובב קריה שיצא מתחנת השלום. רכבל זה פתרון תחבורתי מעולה לאיזורים צפופים הנמצאים בסמיכות למסופי תחבורה.
חבר´הלך , את בעיות הרכבת עצמה ,
שלפי נסיעתי האחרונה בה , ולפי משתתפי הפורום הזה , פשוט קורסת , כבר פתרתם , לפני שאתם מקיפים בכבלים את העיר העברית הראשונה ואת הטכניון? הלא גשר רכבת פשוט בקו לנתב"ג , גשר/מסוע מתחנת ההגנה לתחנה המרכזית , שלא לדבר על אולם שמחות ירושלמי , אי אפשר לתכנן כראוי במדינה המחורבנת הזאת ( סליחה על הביטוי ה " לא פוליטיקלי קורקט " ) , אז אתם מתברברים לי על רכבלים? שווייץ עוד רחוקה מאיתנו מרחק שנות דור , לצערי , אז חבל על כול החלומות באספמיה .
 

איליה.

New member
מה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.

חבר´הלך , את בעיות הרכבת עצמה ,
שלפי נסיעתי האחרונה בה , ולפי משתתפי הפורום הזה , פשוט קורסת , כבר פתרתם , לפני שאתם מקיפים בכבלים את העיר העברית הראשונה ואת הטכניון? הלא גשר רכבת פשוט בקו לנתב"ג , גשר/מסוע מתחנת ההגנה לתחנה המרכזית , שלא לדבר על אולם שמחות ירושלמי , אי אפשר לתכנן כראוי במדינה המחורבנת הזאת ( סליחה על הביטוי ה " לא פוליטיקלי קורקט " ) , אז אתם מתברברים לי על רכבלים? שווייץ עוד רחוקה מאיתנו מרחק שנות דור , לצערי , אז חבל על כול החלומות באספמיה .
מה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.
אם יש בעיות ברכבת זה אומר שצריך להקפיא את כל מה שקורה במדינה ל-20 השנים הקרובות, ולהקדיש את כל מאמציהם של ששת מיליוני התושבים לצמצום האיחורים של רכבת ישראל?
 

Sפיידי

New member
-זה רק מראה לך

מה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.
אם יש בעיות ברכבת זה אומר שצריך להקפיא את כל מה שקורה במדינה ל-20 השנים הקרובות, ולהקדיש את כל מאמציהם של ששת מיליוני התושבים לצמצום האיחורים של רכבת ישראל?
-זה רק מראה לך
כמה שיודעים לתכנן במדינה הזו.... ורסאי, גשר המכביה, גשר הנוסעים לנתב"ג ועוד הרבה מקרים.... אני חושב שהוא צודק, אנחנו לא שוייץ |, לצערי אבל מה לעשות? כשנחיה כמו השוצרים שהמלחמה האחרונה שלהם הייתה לפני מאה שנה, אז תוכניות כאלו ייצאו לפועל יותר מהר עד אז, נחכה.
 

יהוושע

New member
לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך

מה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.
אם יש בעיות ברכבת זה אומר שצריך להקפיא את כל מה שקורה במדינה ל-20 השנים הקרובות, ולהקדיש את כל מאמציהם של ששת מיליוני התושבים לצמצום האיחורים של רכבת ישראל?
לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך
שפרוייקטים ש ו נ י ם ומגוונים בארץ שלנו לא מתוכננים כהלכה ברמה הבסיסית ביותר שלהם , עקב ביורוקרטיה אינסופית , חלמאות , חוסר תיאום בין רשויות , אי תודעת שירות של הרשות כלפי האזרח , ליקויים חמורים בתכנון והיריעה תקצר מלמנות את כול הכשלים שבהם אנחנו לוקים . לכן מה שאני אומר הוא , שאם הרשויות לא מסוגלות לתכנן כהלכה פרוייקט פשוט לכאורה של הקמת גשר/מסוע / רכבל - מחק את המיותר , בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוסים מרכזית במרחק של 70 - 80 מטרים , או כפי שפורסם פה היום , בונים גשר של רכבת ליד נמל תעופה ולא מסוגלים לתכנן אותו כך ש ל א יעלה על הגובה המותר ו ל א יפריע לנחיתת מטוסים , אז עיסוק ברכבלים עתידיים שמן הסתם לא ייבנו גם עוד 20 שנה , הוא נורא נחמד , אבל חסר תוחלת . הלוואי שאראה כבר את קו הרכבת לכרמיאל ואת הכפלת המסילה לב"ש , ואת הרכבת לי-ם ולמודיעין , ואולי גם את חידוש רכבת העמק - קורמים עור וגידים .זה מה שדחוף וחשוב כרגע ( לדעתי , כמובן ) .
 
כמה מהסיבות לחוסר מקצוענות - לדעתי

לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך
שפרוייקטים ש ו נ י ם ומגוונים בארץ שלנו לא מתוכננים כהלכה ברמה הבסיסית ביותר שלהם , עקב ביורוקרטיה אינסופית , חלמאות , חוסר תיאום בין רשויות , אי תודעת שירות של הרשות כלפי האזרח , ליקויים חמורים בתכנון והיריעה תקצר מלמנות את כול הכשלים שבהם אנחנו לוקים . לכן מה שאני אומר הוא , שאם הרשויות לא מסוגלות לתכנן כהלכה פרוייקט פשוט לכאורה של הקמת גשר/מסוע / רכבל - מחק את המיותר , בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוסים מרכזית במרחק של 70 - 80 מטרים , או כפי שפורסם פה היום , בונים גשר של רכבת ליד נמל תעופה ולא מסוגלים לתכנן אותו כך ש ל א יעלה על הגובה המותר ו ל א יפריע לנחיתת מטוסים , אז עיסוק ברכבלים עתידיים שמן הסתם לא ייבנו גם עוד 20 שנה , הוא נורא נחמד , אבל חסר תוחלת . הלוואי שאראה כבר את קו הרכבת לכרמיאל ואת הכפלת המסילה לב"ש , ואת הרכבת לי-ם ולמודיעין , ואולי גם את חידוש רכבת העמק - קורמים עור וגידים .זה מה שדחוף וחשוב כרגע ( לדעתי , כמובן ) .
כמה מהסיבות לחוסר מקצוענות - לדעתי
א. המנטליות של אלתורים שירשנו מהפלמ"ח ב. השיטה הפוליטית שלא מעודדת ראייה ממלכתית ותכנון ותקצוב לטווח ארוך ג. (גם מהפלמ"ח) זלזול בידע ונסיון שנרכשו בארצות אחרות ניתן להרחיב ולהוסיף על הנ"ל, לצערנו
 

איליה.

New member
אני מקווה שבכל זאת ירדתי לסוף דעתך.

לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך
שפרוייקטים ש ו נ י ם ומגוונים בארץ שלנו לא מתוכננים כהלכה ברמה הבסיסית ביותר שלהם , עקב ביורוקרטיה אינסופית , חלמאות , חוסר תיאום בין רשויות , אי תודעת שירות של הרשות כלפי האזרח , ליקויים חמורים בתכנון והיריעה תקצר מלמנות את כול הכשלים שבהם אנחנו לוקים . לכן מה שאני אומר הוא , שאם הרשויות לא מסוגלות לתכנן כהלכה פרוייקט פשוט לכאורה של הקמת גשר/מסוע / רכבל - מחק את המיותר , בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוסים מרכזית במרחק של 70 - 80 מטרים , או כפי שפורסם פה היום , בונים גשר של רכבת ליד נמל תעופה ולא מסוגלים לתכנן אותו כך ש ל א יעלה על הגובה המותר ו ל א יפריע לנחיתת מטוסים , אז עיסוק ברכבלים עתידיים שמן הסתם לא ייבנו גם עוד 20 שנה , הוא נורא נחמד , אבל חסר תוחלת . הלוואי שאראה כבר את קו הרכבת לכרמיאל ואת הכפלת המסילה לב"ש , ואת הרכבת לי-ם ולמודיעין , ואולי גם את חידוש רכבת העמק - קורמים עור וגידים .זה מה שדחוף וחשוב כרגע ( לדעתי , כמובן ) .
אני מקווה שבכל זאת ירדתי לסוף דעתך.
ירדתי לסוף דעתך, אני רק לא מסכים עם סוף דעתך. אני מסכים איתך שבארץ לא יודעים לתכנן, והרכבת לא פועלת כמו שצריך, וכו´ וכו´ וכו´ ידה ידה ידה. אבל אני לא חושב שזה צריך למנוע מאיתנו לדבר על פרויקטים חדשים שמתוכננים, גם אם הם לא קשורים ישירות לרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה