המשך..רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה
כתבה שפורסמה בעיתון "בניין ואדריכלות"- גיליון 80
ממתי הכתבה?רכבל מהמפרץ לטכניון ולאוניברסיטה
כתבה שפורסמה בעיתון "בניין ואדריכלות"- גיליון 80
הכתבה מהגיליון האחרון של 2002ממתי הכתבה?
למיטב ידיעתי ירדו מהעסק הזה כבר די מזמן. הרי ברור שזה גרנדיוזי מדי בשביל לצאת אל הפועל.
מתי הפרוייקט הזה אמור להפוךהכתבה מהגיליון האחרון של 2002
למיטב ידיעתי, הפרויקט נמצא אי שם בוועדות התכנון והבנייה. כמו כן, כנראה יבטלו את תחנת לב הקמפוס שבטכניון,בגלל התנגדות עזה מצד הטכניון ורצון לשמור על אופיו השלו של הקמפוס, ולכן תיבנה תחנה חלופית באיזור שער מזרח של הטכניון,ליד נשר.
תל אביב? למה שמישהו ירצה להקים רכבלמתי הפרוייקט הזה אמור להפוך
למציאות? האם פרוייקט דומה מתוכנן גם בת"א?
שאלה טובהתל אביב? למה שמישהו ירצה להקים רכבל
בתל אביב???
רכבל מ"הר חיריה" כמובן!!שאלה טובה
איזה הר נמצא בתל אביב שאפשר לחבר אליו רכבל?
מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?רכבל מ"הר חיריה" כמובן!!
ועד ל-מרכז עזריאלי... סיום הפרויקט מתוכנן ל- 2015. הרכבל יעבור במהירות רבה את כל הפקקים בכניסה לגוש דן וגם באותו כרטיס תוכל/י במבצע מיוחד להכנס לקומת התצפית במגדלי עזריאלי. כמובן צפויה קישוריות טובה לקווי הרכבת הקלה בתל אביב ולרכבת ישראל. חחח... (נשמע בערך כמו הפרויקט של הרכבל לטכניון ואני מתפלל מדי בוקר שאני טועה) בתור סטודנט בטכניון קשה לי לראות מי יהיה יותר מעונין ממני בהתגשמות הפרויקט אבל בואו נהיה ראליסטים יזמי הפרויקט הודיעו שלא תהיה כדאיות כלכלית לפרויקט אם לא תהיה תחנה לרכבל ב"לב הקמפוס" וכיוון שאנשי השררה בטכניון מתנגדים להקמת תחנה בלב הקמפוס אין כדאיות כלכלית או שהיא מוטלת בספק רב. מי ירצה להוציא פרויקט כזה לפועל? כמובן שלפרויקט תועלת עצומה לבעיות התחבורה אבל למי זה אכפת? כולם מחפשים את הכסף. אין כסף אין פרויקט!! raminec
נראה שלא קראת את הכתבה...מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?
זה דבר ממש מוזר - דווקא הבניין הכי חשוב בטכניון (שהכי הרבה אנשים באים אליו כל יום) הוא הבניין הכי לא נגיש תחבורתית (מרחק הליכה גדול מאד לכל תחנת אוטובוס). חייבים תחנת רכבל ליד אולמן. הבעיה עם הרכבל הזה היא שיהיה בו עומס אדיר במשך תקופה מאד קצרה בשעות הבוקר (השעה שבה יוצא אוטובוס לאוניברסיטה כל חמש דקות ולטכניון כל עשר דקות), והוא יהיה כמעט ריק כל שאר שעות היום (השעות שבהן אין בכלל אוטובוסים ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה). אבל בניגוד לאוטובוסים שאפשר להוריד מהקו ולשלוח לקווים אחרים, עם קרוניות של רכבל אי אפשר לעשות את זה. אז הן סתם יעשו את הסיבוב המיותר הזה כל היום בלי הפסקה ריקות לחלוטין, חוץ משעה אחת בבוקר שהן יהיו מלאות.
תחנת רכבת באולמן?מה ההגיון שלא תהיה תחנה בלב הקמפוס?
זה דבר ממש מוזר - דווקא הבניין הכי חשוב בטכניון (שהכי הרבה אנשים באים אליו כל יום) הוא הבניין הכי לא נגיש תחבורתית (מרחק הליכה גדול מאד לכל תחנת אוטובוס). חייבים תחנת רכבל ליד אולמן. הבעיה עם הרכבל הזה היא שיהיה בו עומס אדיר במשך תקופה מאד קצרה בשעות הבוקר (השעה שבה יוצא אוטובוס לאוניברסיטה כל חמש דקות ולטכניון כל עשר דקות), והוא יהיה כמעט ריק כל שאר שעות היום (השעות שבהן אין בכלל אוטובוסים ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה). אבל בניגוד לאוטובוסים שאפשר להוריד מהקו ולשלוח לקווים אחרים, עם קרוניות של רכבל אי אפשר לעשות את זה. אז הן סתם יעשו את הסיבוב המיותר הזה כל היום בלי הפסקה ריקות לחלוטין, חוץ משעה אחת בבוקר שהן יהיו מלאות.
למה לא להקים רכבל מתחנת האוניברסיטהשאלה טובה
איזה הר נמצא בתל אביב שאפשר לחבר אליו רכבל?
חבר´הלך , את בעיות הרכבת עצמה ,למה לא להקים רכבל מתחנת האוניברסיטה
לקרית האוניברסיטה בת"א?הנגישות לקמפוס תהיה ע"י הרכבל. רכבל זה יוכל לעשות את כל הסיבוב, במקום האוטובוסים כיום,ובנוסף אפשר גם להאריך אותו למרכז הירידים ולקניון איילון. כך ניתן לסגור את מרבית החניונים הקטנים שתופסים שטח יקר,ולנצל את חניוני הענק של מרכז הירידים. רעיון נוסף לרכבל בת"א שחשבתי עליו הוא סובב קריה שיצא מתחנת השלום. רכבל זה פתרון תחבורתי מעולה לאיזורים צפופים הנמצאים בסמיכות למסופי תחבורה.
מה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.חבר´הלך , את בעיות הרכבת עצמה ,
שלפי נסיעתי האחרונה בה , ולפי משתתפי הפורום הזה , פשוט קורסת , כבר פתרתם , לפני שאתם מקיפים בכבלים את העיר העברית הראשונה ואת הטכניון? הלא גשר רכבת פשוט בקו לנתב"ג , גשר/מסוע מתחנת ההגנה לתחנה המרכזית , שלא לדבר על אולם שמחות ירושלמי , אי אפשר לתכנן כראוי במדינה המחורבנת הזאת ( סליחה על הביטוי ה " לא פוליטיקלי קורקט " ) , אז אתם מתברברים לי על רכבלים? שווייץ עוד רחוקה מאיתנו מרחק שנות דור , לצערי , אז חבל על כול החלומות באספמיה .
-זה רק מראה לךמה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.
אם יש בעיות ברכבת זה אומר שצריך להקפיא את כל מה שקורה במדינה ל-20 השנים הקרובות, ולהקדיש את כל מאמציהם של ששת מיליוני התושבים לצמצום האיחורים של רכבת ישראל?
לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכךמה הבעיה? אחד לא מפריע לשני.
אם יש בעיות ברכבת זה אומר שצריך להקפיא את כל מה שקורה במדינה ל-20 השנים הקרובות, ולהקדיש את כל מאמציהם של ששת מיליוני התושבים לצמצום האיחורים של רכבת ישראל?
כמה מהסיבות לחוסר מקצוענות - לדעתילא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך
שפרוייקטים ש ו נ י ם ומגוונים בארץ שלנו לא מתוכננים כהלכה ברמה הבסיסית ביותר שלהם , עקב ביורוקרטיה אינסופית , חלמאות , חוסר תיאום בין רשויות , אי תודעת שירות של הרשות כלפי האזרח , ליקויים חמורים בתכנון והיריעה תקצר מלמנות את כול הכשלים שבהם אנחנו לוקים . לכן מה שאני אומר הוא , שאם הרשויות לא מסוגלות לתכנן כהלכה פרוייקט פשוט לכאורה של הקמת גשר/מסוע / רכבל - מחק את המיותר , בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוסים מרכזית במרחק של 70 - 80 מטרים , או כפי שפורסם פה היום , בונים גשר של רכבת ליד נמל תעופה ולא מסוגלים לתכנן אותו כך ש ל א יעלה על הגובה המותר ו ל א יפריע לנחיתת מטוסים , אז עיסוק ברכבלים עתידיים שמן הסתם לא ייבנו גם עוד 20 שנה , הוא נורא נחמד , אבל חסר תוחלת . הלוואי שאראה כבר את קו הרכבת לכרמיאל ואת הכפלת המסילה לב"ש , ואת הרכבת לי-ם ולמודיעין , ואולי גם את חידוש רכבת העמק - קורמים עור וגידים .זה מה שדחוף וחשוב כרגע ( לדעתי , כמובן ) .
אני מקווה שבכל זאת ירדתי לסוף דעתך.לא ירדת לסוף דעתי . התכוונתי לכך
שפרוייקטים ש ו נ י ם ומגוונים בארץ שלנו לא מתוכננים כהלכה ברמה הבסיסית ביותר שלהם , עקב ביורוקרטיה אינסופית , חלמאות , חוסר תיאום בין רשויות , אי תודעת שירות של הרשות כלפי האזרח , ליקויים חמורים בתכנון והיריעה תקצר מלמנות את כול הכשלים שבהם אנחנו לוקים . לכן מה שאני אומר הוא , שאם הרשויות לא מסוגלות לתכנן כהלכה פרוייקט פשוט לכאורה של הקמת גשר/מסוע / רכבל - מחק את המיותר , בין תחנת רכבת לתחנת אוטובוסים מרכזית במרחק של 70 - 80 מטרים , או כפי שפורסם פה היום , בונים גשר של רכבת ליד נמל תעופה ולא מסוגלים לתכנן אותו כך ש ל א יעלה על הגובה המותר ו ל א יפריע לנחיתת מטוסים , אז עיסוק ברכבלים עתידיים שמן הסתם לא ייבנו גם עוד 20 שנה , הוא נורא נחמד , אבל חסר תוחלת . הלוואי שאראה כבר את קו הרכבת לכרמיאל ואת הכפלת המסילה לב"ש , ואת הרכבת לי-ם ולמודיעין , ואולי גם את חידוש רכבת העמק - קורמים עור וגידים .זה מה שדחוף וחשוב כרגע ( לדעתי , כמובן ) .
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.