רכבל כתחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

zivssps

New member
רכבל כתחבורה ציבורית

רכבל כתחבורה ציבורית
האם לדעתכם רכבל יכול לשמש ככלי עזר לתחבורה הציבורית? אם לא, למה?
מישהו יודע כדרך אגב, האם אפשר לגרום לכבל לנוע במהירות מכונית ו/או מעבר?
 
לפי מקורות לא אמינים, הרכבל המהיר בעולם הוא

נכון, אבל לא כמו שרציתי
שים לב למהירות הרשומה בקישור. הרכבל שם נוסע על 16 קמ"ש, בעוד אני שואף לכמעט פי 10.
לפי מקורות לא אמינים, הרכבל המהיר בעולם הוא
Genting Skyway במלזיה, שנע במהירות 21.6 קמ"ש.
 

amit1270

New member
רכבל מהיר מאוד הוא בלתי אפשרי טכנית

נכון, אבל לא כמו שרציתי
שים לב למהירות הרשומה בקישור. הרכבל שם נוסע על 16 קמ"ש, בעוד אני שואף לכמעט פי 10.
רכבל מהיר מאוד הוא בלתי אפשרי טכנית
במהירות גבוהה הרוח והתנודות שייגרמו לא יאפשרו הסעת בני אדם.
 

zivssps

New member
אבל...

רכבל מהיר מאוד הוא בלתי אפשרי טכנית
במהירות גבוהה הרוח והתנודות שייגרמו לא יאפשרו הסעת בני אדם.
אבל...
ואם חוט הרכבל עשוי מברזל ועליו גלגל ברזל המחובר לכרבל? הגלגל נתפס על המוט ולכן רוח וגובה לא ישפיעו עליו.
 

amit1270

New member
ממה עשוי הכבל ברכבלים הקיימים?

אבל...
ואם חוט הרכבל עשוי מברזל ועליו גלגל ברזל המחובר לכרבל? הגלגל נתפס על המוט ולכן רוח וגובה לא ישפיעו עליו.
ממה עשוי הכבל ברכבלים הקיימים?
היציבות ברוחות היא לא הבעיה היחידה. גם מערכת ההינע של הכבלים צריכה לסובב את הגלגל במהירות בלתי אפשרית שלא תאפשר הנעה של קרון (מהירות באה על חשבון כוח).
 

zivssps

New member
תשובה

ממה עשוי הכבל ברכבלים הקיימים?
היציבות ברוחות היא לא הבעיה היחידה. גם מערכת ההינע של הכבלים צריכה לסובב את הגלגל במהירות בלתי אפשרית שלא תאפשר הנעה של קרון (מהירות באה על חשבון כוח).
תשובה
הכבלים הקיימים עשויים מחוטי ברזל (חוט, לא מוט).
לא הבנתי מה שכתבת. תחשוב על רכבת רגילה שנעה על מסילה באוויר. במקום שהמסילה תהיה למטה היא דווקא למעלה והגלגלים מחוברים ביניהם במוטות (כמו ברכבות של פעם) המחוברים לרכבל.
 

amit1270

New member
מסילה תהיה כבדה מדי

תשובה
הכבלים הקיימים עשויים מחוטי ברזל (חוט, לא מוט).
לא הבנתי מה שכתבת. תחשוב על רכבת רגילה שנעה על מסילה באוויר. במקום שהמסילה תהיה למטה היא דווקא למעלה והגלגלים מחוברים ביניהם במוטות (כמו ברכבות של פעם) המחוברים לרכבל.
מסילה תהיה כבדה מדי
ואם כבר מסילה, למה לא רכבת עילית או אפילו מונורייל? רכבת הוא הפתרון הכי פחות מתאים.
 
כמדומני בנפולי יש

רכבל כתחבורה ציבורית
האם לדעתכם רכבל יכול לשמש ככלי עזר לתחבורה הציבורית? אם לא, למה?
מישהו יודע כדרך אגב, האם אפשר לגרום לכבל לנוע במהירות מכונית ו/או מעבר?
כמדומני בנפולי יש
 
רכבל יכול לשמש כתחבורה ציבורית. כמובן

רכבל כתחבורה ציבורית
האם לדעתכם רכבל יכול לשמש ככלי עזר לתחבורה הציבורית? אם לא, למה?
מישהו יודע כדרך אגב, האם אפשר לגרום לכבל לנוע במהירות מכונית ו/או מעבר?
רכבל יכול לשמש כתחבורה ציבורית. כמובן
אבל, למה לעשות רכבל שיכול לנסוע כמו מכונית?
רכבל נבנה כדי להתגבר על מכשולים גיאוגרפיים ולא כתחרות ברכב הפרטי. אם אפשר לבנות כביש, בונים כביש. זה זול יותר ומהיר יותר, כמובן.
אם נניח בתחתית הרכבל בחיפה הייתה תחנת רכבת/ תחנה מרכזית ובראש ההר היה מרכז עסקים, rest assure שהרכבל הזה היה בקיבולת גבוהה. להקיף את קריית אליעזר ולעלות את כל סטלה מאריס פשוט לא היה משתלם.

אך כמובן שזה לא תמיד משתלם... עיריית חיפה מעוניינת להקים רכבל שיחבר את מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה דרך הטכניון - כתחבורה ציבורית. הרעיון נבדק כלכלית ונמצא כלא כדאי. עם זאת, זהו רעיון פופוליסטי שאמור לזכות את יונה יהב בעוד כמה שנים על הכיסא.
 

zivssps

New member
לא מסכים איתך

רכבל יכול לשמש כתחבורה ציבורית. כמובן
אבל, למה לעשות רכבל שיכול לנסוע כמו מכונית?
רכבל נבנה כדי להתגבר על מכשולים גיאוגרפיים ולא כתחרות ברכב הפרטי. אם אפשר לבנות כביש, בונים כביש. זה זול יותר ומהיר יותר, כמובן.
אם נניח בתחתית הרכבל בחיפה הייתה תחנת רכבת/ תחנה מרכזית ובראש ההר היה מרכז עסקים, rest assure שהרכבל הזה היה בקיבולת גבוהה. להקיף את קריית אליעזר ולעלות את כל סטלה מאריס פשוט לא היה משתלם.

אך כמובן שזה לא תמיד משתלם... עיריית חיפה מעוניינת להקים רכבל שיחבר את מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה דרך הטכניון - כתחבורה ציבורית. הרעיון נבדק כלכלית ונמצא כלא כדאי. עם זאת, זהו רעיון פופוליסטי שאמור לזכות את יונה יהב בעוד כמה שנים על הכיסא.
לא מסכים איתך
הרכבל כן משתלם כתחבורה ציבורית כאשר הכבישים עמוסים כמו כביש 1 בבוקר ו-4 מרכז במשך כל היום. אם אצליח לחשוב על דרך בה הרכבל ינוע מהר (כ-120 קמ"ש לפחות), אולי דבר כזה יוכל להווה פתרון. אני די סבור כי רכבל יהיה זול יותר מאשר רכבת על פסים; גם מבחינת עלות הבנייה וגם מבחינת עלות השימוש.
 
רכבל בינעירוני? מלבד מגבלת המהירות שכנראה לא

לא מסכים איתך
הרכבל כן משתלם כתחבורה ציבורית כאשר הכבישים עמוסים כמו כביש 1 בבוקר ו-4 מרכז במשך כל היום. אם אצליח לחשוב על דרך בה הרכבל ינוע מהר (כ-120 קמ"ש לפחות), אולי דבר כזה יוכל להווה פתרון. אני די סבור כי רכבל יהיה זול יותר מאשר רכבת על פסים; גם מבחינת עלות הבנייה וגם מבחינת עלות השימוש.
רכבל בינעירוני? מלבד מגבלת המהירות שכנראה לא
תיפרץ, אנשים יירתעו מנסיעה של עשרות קילומטרים בקרונית קטנה תלויים בין שמיים לארץ.
לגבי כביש 1 - פרויקט הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים כבר עלה מזמן על הפסים ואין ממנו דרך חזרה.
 

zivssps

New member
תתפלא

רכבל בינעירוני? מלבד מגבלת המהירות שכנראה לא
תיפרץ, אנשים יירתעו מנסיעה של עשרות קילומטרים בקרונית קטנה תלויים בין שמיים לארץ.
לגבי כביש 1 - פרויקט הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים כבר עלה מזמן על הפסים ואין ממנו דרך חזרה.
תתפלא
אם עוד לא שמעת, חברת נאס"א בכבודה ובעצמה רוצה לפתח כאן בישראל מערך תחבורה חדש שנקרא SkyTrain. מערך זה כולל קרון קטן לשניים עד שישה אנשים המרחף מעל שמי תל אביב. כשנשאל אחראי SkyTrain הניסוי החדשני הזה קורה דווקא בישראל ענה: "בישראל אין פחד מטכנולוגיה או פיתוח טכנולוגיה". אם אנשים בסין או יפן עולים על רכבת בגובה 5 ק"מ המגיעה ל-430 קמ"ש, אנשים בישראל יעלו על רכבל כמה עשרות קילומטר.
 
מעל שמי תל אביב, לא בין תל אביב לירושלים

תתפלא
אם עוד לא שמעת, חברת נאס"א בכבודה ובעצמה רוצה לפתח כאן בישראל מערך תחבורה חדש שנקרא SkyTrain. מערך זה כולל קרון קטן לשניים עד שישה אנשים המרחף מעל שמי תל אביב. כשנשאל אחראי SkyTrain הניסוי החדשני הזה קורה דווקא בישראל ענה: "בישראל אין פחד מטכנולוגיה או פיתוח טכנולוגיה". אם אנשים בסין או יפן עולים על רכבת בגובה 5 ק"מ המגיעה ל-430 קמ"ש, אנשים בישראל יעלו על רכבל כמה עשרות קילומטר.
מעל שמי תל אביב, לא בין תל אביב לירושלים
ואיזו רכבת יש ביפן בגובה 5 ק"מ? רכבת בכל גובה שהוא אינה תלויה על כבל. ברכבת יש מרחב. ברכבת יש למשל שירותים. קרון של רכבל הוא בגודל של צינוק.
רכבל לא יכול להיות בשום מצב תחליף לרכבת.
רכבל יכול להיות פתרון משלים למרחק קצר בתנאים טופוגרפיים או אורבניים מסויימים.
 

zivssps

New member
וזאת כי?

מעל שמי תל אביב, לא בין תל אביב לירושלים
ואיזו רכבת יש ביפן בגובה 5 ק"מ? רכבת בכל גובה שהוא אינה תלויה על כבל. ברכבת יש מרחב. ברכבת יש למשל שירותים. קרון של רכבל הוא בגודל של צינוק.
רכבל לא יכול להיות בשום מצב תחליף לרכבת.
רכבל יכול להיות פתרון משלים למרחק קצר בתנאים טופוגרפיים או אורבניים מסויימים.
וזאת כי?
למה לא? אני לא בא לזלזל בך או בפיזיקה חלילה. אני שואל כאדם עם רעיון שלא הכי מבין תחום. אם תשווה רכבל כזה לרכבת - מה הבעיות שנוצרות כאן וכיצד אתה קובע כי לא ניתן לפתור אותן?
 
איזה כבל יוכל לשאת קרון עם עשרות אנשים

וזאת כי?
למה לא? אני לא בא לזלזל בך או בפיזיקה חלילה. אני שואל כאדם עם רעיון שלא הכי מבין תחום. אם תשווה רכבל כזה לרכבת - מה הבעיות שנוצרות כאן וכיצד אתה קובע כי לא ניתן לפתור אותן?
איזה כבל יוכל לשאת קרון עם עשרות אנשים
ועוד במהירות של 120 קמ"ש?
תיקח לדוגמה פוניקולר, כמו הכרמלית. הוא לא תלוי באוויר.
מה הקיבולת והמהירות המקסימליים שאתה מכיר למעליות?

כבל של רכבל לא יוכל לשאת משקל של רכבת, חצי רכבת או רבע רכבת, ולהסיע אותו במהירות של 120 קמ"ש.

רעיונות זה נחמד אבל מה היתרון ברכבל לעומת רכבת, שכפי שנכתב זו טכנולוגיה מוכחת?
נניח שיהיה אפשר להמציא רכבל שיכול לשאת בכל קרון 50 איש (קיבולת של אוטובוס) במהירות של 50 קמ"ש (מהירות נמוכה מזו של אוטובוס). בשביל מה צריך את זה? גם אם פיסיקלית וטכנולוגית זה יהיה אפשרי, זול זה לא יהיה. אמין? זו שאלה שהתשובה עליה לא ידועה.
במישור לרכבל אין שום יתרון תחבורתי על פני אמצעים מוכרים אחרים. רכבל זה פתרון משלים במקרים עם מאפיינים מאוד מיוחדים.
 

zivssps

New member
יש יתרונות אבל אין לי כח לפרט

איזה כבל יוכל לשאת קרון עם עשרות אנשים
ועוד במהירות של 120 קמ"ש?
תיקח לדוגמה פוניקולר, כמו הכרמלית. הוא לא תלוי באוויר.
מה הקיבולת והמהירות המקסימליים שאתה מכיר למעליות?

כבל של רכבל לא יוכל לשאת משקל של רכבת, חצי רכבת או רבע רכבת, ולהסיע אותו במהירות של 120 קמ"ש.

רעיונות זה נחמד אבל מה היתרון ברכבל לעומת רכבת, שכפי שנכתב זו טכנולוגיה מוכחת?
נניח שיהיה אפשר להמציא רכבל שיכול לשאת בכל קרון 50 איש (קיבולת של אוטובוס) במהירות של 50 קמ"ש (מהירות נמוכה מזו של אוטובוס). בשביל מה צריך את זה? גם אם פיסיקלית וטכנולוגית זה יהיה אפשרי, זול זה לא יהיה. אמין? זו שאלה שהתשובה עליה לא ידועה.
במישור לרכבל אין שום יתרון תחבורתי על פני אמצעים מוכרים אחרים. רכבל זה פתרון משלים במקרים עם מאפיינים מאוד מיוחדים.
יש יתרונות אבל אין לי כח לפרט
בכל מקרה תודה
 

zivssps

New member
עוד משהו

רכבל בינעירוני? מלבד מגבלת המהירות שכנראה לא
תיפרץ, אנשים יירתעו מנסיעה של עשרות קילומטרים בקרונית קטנה תלויים בין שמיים לארץ.
לגבי כביש 1 - פרויקט הרכבת המהירה בין ת"א לירושלים כבר עלה מזמן על הפסים ואין ממנו דרך חזרה.
עוד משהו
שחכתי לציין, מי אמר שהקרונית קטנה? מדובר בקרון השווה בגודלו למחצית הרכבת. קרון זה אם ירצה ה' יהיה מסוגל להכיל כ-50 עד 80 איש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה