רכבות פרבריות

מצב
הנושא נעול.

singera

New member
רכבות פרבריות

רכבות פרבריות
יש רכבת פרברית בחיפה שעובדת על IC וגם גמה רכבות שעובדות לנהריה - ב"ש שהם גם 4-5 מערכי IC שמחוברים ביחד. בפרברית ת"א (רחובות/אשדוד - ת"א - נתניה/בנימינה) משתמשים בדו-קומותיים הנחשבת להרבה פחות זריזה. ידוע כי פרברית חיפה בעלת פחות ספורות ותוואי נסיעה קצר יחסית, ובעוד שפרברית ת"א בעלת תוואי נסיעה ארוך מאוד (אשדוד - בנימינה בסביבות 120 ק"מ). למה שאת הIC של נהריה - ב"ש לא יחליפו בדו קומתי וכנל את פרברית חיפה. אגב באיזה סוג של רכבת יש לרמלה (זה הIC שעובד לב"ב??)
 

singera

New member
סליחה שפתחתי 3 נושאים - היה בטעות

רכבות פרבריות
יש רכבת פרברית בחיפה שעובדת על IC וגם גמה רכבות שעובדות לנהריה - ב"ש שהם גם 4-5 מערכי IC שמחוברים ביחד. בפרברית ת"א (רחובות/אשדוד - ת"א - נתניה/בנימינה) משתמשים בדו-קומותיים הנחשבת להרבה פחות זריזה. ידוע כי פרברית חיפה בעלת פחות ספורות ותוואי נסיעה קצר יחסית, ובעוד שפרברית ת"א בעלת תוואי נסיעה ארוך מאוד (אשדוד - בנימינה בסביבות 120 ק"מ). למה שאת הIC של נהריה - ב"ש לא יחליפו בדו קומתי וכנל את פרברית חיפה. אגב באיזה סוג של רכבת יש לרמלה (זה הIC שעובד לב"ב??)
סליחה שפתחתי 3 נושאים - היה בטעות
נשאיר את זה פעיל
 
סוגי רכבות בארץ

רכבות פרבריות
יש רכבת פרברית בחיפה שעובדת על IC וגם גמה רכבות שעובדות לנהריה - ב"ש שהם גם 4-5 מערכי IC שמחוברים ביחד. בפרברית ת"א (רחובות/אשדוד - ת"א - נתניה/בנימינה) משתמשים בדו-קומותיים הנחשבת להרבה פחות זריזה. ידוע כי פרברית חיפה בעלת פחות ספורות ותוואי נסיעה קצר יחסית, ובעוד שפרברית ת"א בעלת תוואי נסיעה ארוך מאוד (אשדוד - בנימינה בסביבות 120 ק"מ). למה שאת הIC של נהריה - ב"ש לא יחליפו בדו קומתי וכנל את פרברית חיפה. אגב באיזה סוג של רכבת יש לרמלה (זה הIC שעובד לב"ב??)
סוגי רכבות בארץ
הסברים מסוימים על השימוש בסוגי הרכבות השונים ברכבות הפרבריות (כולל את דעותיה ותוכניותיה של רכבת ישראל בנושא) ניתן למצוא במאמר אודות רכבת הפרברים בפרק ה-'מאמרים' באתר 'חדשות הרכבת'. נוסיף על מה שרשום שם שרכבת ישראל רואה חשיבות רבה בקיבולת הגדולה של הקרונות הדו-קומתיים בקווים הפרבריים, ושלפי חזונה, כל הקווים הפרבריים אמורים להיות מופעלים על-ידי רכבות דו-קומתיים בעוד הקווים הבין-עירוניים יופעלו על-ידי רכבות חד-קומתיות (קרונועים ו-'מו-דו'). בין כפר סבא לרמלה מופעלים מערכי IC3, לא קומותיים, מפני שזה שירות שאמור בעתיד להמשיך לירושלים, כלומר גם בין עירוני וגם קו מפותל ובעייתי, שלקרונועים יהיה כנראה יותר קל להתמודד איתו.
 

singera

New member
נסיעה בקרונועים

סוגי רכבות בארץ
הסברים מסוימים על השימוש בסוגי הרכבות השונים ברכבות הפרבריות (כולל את דעותיה ותוכניותיה של רכבת ישראל בנושא) ניתן למצוא במאמר אודות רכבת הפרברים בפרק ה-'מאמרים' באתר 'חדשות הרכבת'. נוסיף על מה שרשום שם שרכבת ישראל רואה חשיבות רבה בקיבולת הגדולה של הקרונות הדו-קומתיים בקווים הפרבריים, ושלפי חזונה, כל הקווים הפרבריים אמורים להיות מופעלים על-ידי רכבות דו-קומתיים בעוד הקווים הבין-עירוניים יופעלו על-ידי רכבות חד-קומתיות (קרונועים ו-'מו-דו'). בין כפר סבא לרמלה מופעלים מערכי IC3, לא קומותיים, מפני שזה שירות שאמור בעתיד להמשיך לירושלים, כלומר גם בין עירוני וגם קו מפותל ובעייתי, שלקרונועים יהיה כנראה יותר קל להתמודד איתו.
נסיעה בקרונועים
אך עם תחבר 3 מערכי IC ביחד תקבל שווה ערך למערך דו קומתי. הבעיה היא שתקבל 60 מטר נוספים עודף נא לא לשכוח שב IC אין קטר ואין קרון כוח-ניהוג דבר אשר תופס חצי קרון. אגב IC משתמש במנועים קטנים כמו של אוטובוסים דבר אשר חוסך קטר. אגב לפי דעתי האישית יהיה אפשר לחשמל IC שבמקום מנועי דיזל ישימו מנועי חשמל אשר יפעילו את הקומפרסורים (IC עובד על לחץ אויר-שמן)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה