רכבות נוסעים שעוברות דרך המסילה המזרחית - משהו חדש?

מצב
הנושא נעול.

orenhz

New member
רכבות נוסעים שעוברות דרך המסילה המזרחית - משהו חדש?


רכבות נוסעים שעוברות דרך המסילה המזרחית - משהו חדש?

לפי הלו"ז החדש, בימי א' תצא רכבת מהוד השרון דרך כפ"ס וראה"ע לב"ש, כאשר התחנה הבאה אחרי ראה"ע היא לוד - כלומר הרכבת תסע דרך המסילה המזרחית.
כמו"כ, גם יהיו רכבת מת"א לב"ש דרך נתב"ג, כלומר, הרכבות יעברו דרך המסילה באזוה"ת הצפוני בלוד.

לא ידוע לי שעד היום היו רכבות נוסעים סדירות שעברו במסילות האלה (למעט אולי הרכבות הישירות מי-ם לת"א בסופה הגדולה בשנה שעברה, ש
נסעו דרך המסילה המזרחית).

האם יש ברכבת ישראל תוכניות להחיות את המסילה המזרחית לרכבות נוסעים, עוד לפני התוכנית להכפלת המסילה?
 
רכבות בין ת"א לב"ש דרך נתב"ג היו גם בעבר וקיימות גם כיום

רכבות נוסעים שעוברות דרך המסילה המזרחית - משהו חדש?

לפי הלו"ז החדש, בימי א' תצא רכבת מהוד השרון דרך כפ"ס וראה"ע לב"ש, כאשר התחנה הבאה אחרי ראה"ע היא לוד - כלומר הרכבת תסע דרך המסילה המזרחית.
כמו"כ, גם יהיו רכבת מת"א לב"ש דרך נתב"ג, כלומר, הרכבות יעברו דרך המסילה באזוה"ת הצפוני בלוד.

לא ידוע לי שעד היום היו רכבות נוסעים סדירות שעברו במסילות האלה (למעט אולי הרכבות הישירות מי-ם לת"א בסופה הגדולה בשנה שעברה, ש
נסעו דרך המסילה המזרחית).

האם יש ברכבת ישראל תוכניות להחיות את המסילה המזרחית לרכבות נוסעים, עוד לפני התוכנית להכפלת המסילה?
רכבות בין ת"א לב"ש דרך נתב"ג היו גם בעבר וקיימות גם כיום
עוד לפני השינויים החל ממוצ"ש הקרוב (יש בכל בוקר רכבת ביום חול רכבת מב"ש לת"א דרך נתב"ג ובכוון ההפוך אחר הצהריים).
3 הרכבות הנוספות לב"ש בימי א' הן רכבות שמיועדות בעיקר לחיילים ולא מעידות על מהלך קרוב לשימוש נרחב במסילה המזרחית.
 

משה343

New member
ביום שישי מחצית מהרכבות עוברות דרך נתב"ג...

רכבות בין ת"א לב"ש דרך נתב"ג היו גם בעבר וקיימות גם כיום
עוד לפני השינויים החל ממוצ"ש הקרוב (יש בכל בוקר רכבת ביום חול רכבת מב"ש לת"א דרך נתב"ג ובכוון ההפוך אחר הצהריים).
3 הרכבות הנוספות לב"ש בימי א' הן רכבות שמיועדות בעיקר לחיילים ולא מעידות על מהלך קרוב לשימוש נרחב במסילה המזרחית.
ביום שישי מחצית מהרכבות עוברות דרך נתב"ג...
מעניין מה הסיבה שביום שישי ישנן יותר רכבות שעוברות
בנתבג מאשר בימי חול ? ...

 
הסיבה היא שביום שישי יש רק רכבת אחת בשעה למודיעין וממנה

ביום שישי מחצית מהרכבות עוברות דרך נתב"ג...
מעניין מה הסיבה שביום שישי ישנן יותר רכבות שעוברות
בנתבג מאשר בימי חול ? ...
הסיבה היא שביום שישי יש רק רכבת אחת בשעה למודיעין וממנה
ולכן רכבת אחת בשעה (מתוך 2) בין ב"ש לת"א עוברת דרך נתב"ג.
ביום שישי גם יש בכל שעה רכבת בין ב"ש לחיפה ונהריה מאותה סיבה.
 

Ofekalef1

New member
חיילים יכוליםלעלות בתחנות ת"א ובתחנות כפר סבא/הוד השרון/פ"ת?

רכבות בין ת"א לב"ש דרך נתב"ג היו גם בעבר וקיימות גם כיום
עוד לפני השינויים החל ממוצ"ש הקרוב (יש בכל בוקר רכבת ביום חול רכבת מב"ש לת"א דרך נתב"ג ובכוון ההפוך אחר הצהריים).
3 הרכבות הנוספות לב"ש בימי א' הן רכבות שמיועדות בעיקר לחיילים ולא מעידות על מהלך קרוב לשימוש נרחב במסילה המזרחית.
חיילים יכוליםלעלות בתחנות ת"א ובתחנות כפר סבא/הוד השרון/פ"ת?
 
יש על כך תשובה באתר הרכבת וכאן:

חיילים יכוליםלעלות בתחנות ת"א ובתחנות כפר סבא/הוד השרון/פ"ת?
יש על כך תשובה באתר הרכבת וכאן:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=178599482[/URL]
ובתחנת ההגנה לכוון דרום חיילים יכלו לעלות בימי א' בבוקר ללא תשלום גם עד היום.
 
אכן יש כוונה ויותר מכוונה להחיות את המסילה המערבית

רכבות נוסעים שעוברות דרך המסילה המזרחית - משהו חדש?

לפי הלו"ז החדש, בימי א' תצא רכבת מהוד השרון דרך כפ"ס וראה"ע לב"ש, כאשר התחנה הבאה אחרי ראה"ע היא לוד - כלומר הרכבת תסע דרך המסילה המזרחית.
כמו"כ, גם יהיו רכבת מת"א לב"ש דרך נתב"ג, כלומר, הרכבות יעברו דרך המסילה באזוה"ת הצפוני בלוד.

לא ידוע לי שעד היום היו רכבות נוסעים סדירות שעברו במסילות האלה (למעט אולי הרכבות הישירות מי-ם לת"א בסופה הגדולה בשנה שעברה, ש
נסעו דרך המסילה המזרחית).

האם יש ברכבת ישראל תוכניות להחיות את המסילה המזרחית לרכבות נוסעים, עוד לפני התוכנית להכפלת המסילה?
אכן יש כוונה ויותר מכוונה להחיות את המסילה המערבית
כיום עוסקים בתכנון המסילה המזרחית בתוואי הקיים לכל אורכה - מחדרה דרומה.
 

luckydude

New member
למיטב ידיעתי התכנון הופסק.

אכן יש כוונה ויותר מכוונה להחיות את המסילה המערבית
כיום עוסקים בתכנון המסילה המזרחית בתוואי הקיים לכל אורכה - מחדרה דרומה.
למיטב ידיעתי התכנון הופסק.
הגאונים של משרד האוצר הורו על הפסק התכנון ושלחו את הפרוייקט לבדיקת כדאיות כלכלית.
 

nitro11

New member
אתה בטוח ששלחו את הפרויקט לבדיקת כדאיות?

למיטב ידיעתי התכנון הופסק.
הגאונים של משרד האוצר הורו על הפסק התכנון ושלחו את הפרוייקט לבדיקת כדאיות כלכלית.
אתה בטוח ששלחו את הפרויקט לבדיקת כדאיות?
אני קראתי שהפסיקו את התכנון בגלל העלויות של צוק איתן.
חס וחלילה שידחו פרויקטים במרכז.
מי בכלל עושה בדיקת כדאיות?
 

Rubim88

New member
במקרה הזה ספציפית הם באמת גאונים

למיטב ידיעתי התכנון הופסק.
הגאונים של משרד האוצר הורו על הפסק התכנון ושלחו את הפרוייקט לבדיקת כדאיות כלכלית.
במקרה הזה ספציפית הם באמת גאונים
אולי סוף סוף מישהו הבין שהפרוייקט הזה במציאות כיום מתיימר להביא פתרון(יקר ועל חשבון דברים חשובים הרבה יותר) לבעיה דמיונית שלא קיימת במציאות.
 

nitro11

New member
אתה רציני? זה הפרויקט הכי חשוב.

במקרה הזה ספציפית הם באמת גאונים
אולי סוף סוף מישהו הבין שהפרוייקט הזה במציאות כיום מתיימר להביא פתרון(יקר ועל חשבון דברים חשובים הרבה יותר) לבעיה דמיונית שלא קיימת במציאות.
אתה רציני? זה הפרויקט הכי חשוב.
לא רק בהשוואה למסילות אחרות, אלא גם בהשוואה להרבה כבישים.
וכל פעם שידחו את הפרוייקט הזה, הוא יעלה יותר כי כל הזמן נבנות תשתיות אחרות באזור.
 

Rubim88

New member
מאוד רציני

אתה רציני? זה הפרויקט הכי חשוב.
לא רק בהשוואה למסילות אחרות, אלא גם בהשוואה להרבה כבישים.
וכל פעם שידחו את הפרוייקט הזה, הוא יעלה יותר כי כל הזמן נבנות תשתיות אחרות באזור.
מאוד רציני
אתה מוזמן להסביר למה הפרוייקט הזה הכי חשוב, אם תתעמק ותחשוב על כל פרט ופרט תגלה שהפרוייקט הזה מתיימר לתת פתרון לבעיות וצרכים שחלקם לא קיימים באמת, ועל חלקם ניתן לענות באמצעים אלטרנטיבים - פשוטים/+זולים/+כדאיים יותר. החלק היחיד שבאמת הכרחי בו הוא הקטע בין ראש העין ללוד שראוי להכפלה.
 

nitro11

New member
אני אסביר.

מאוד רציני
אתה מוזמן להסביר למה הפרוייקט הזה הכי חשוב, אם תתעמק ותחשוב על כל פרט ופרט תגלה שהפרוייקט הזה מתיימר לתת פתרון לבעיות וצרכים שחלקם לא קיימים באמת, ועל חלקם ניתן לענות באמצעים אלטרנטיבים - פשוטים/+זולים/+כדאיים יותר. החלק היחיד שבאמת הכרחי בו הוא הקטע בין ראש העין ללוד שראוי להכפלה.
אני אסביר.
קיימת איזו גישה שהמטרה של המסילה הזאת (על המזרחית אנחנו מדברים נכון?)
היא להקל על העומס במסילות איילון ולשמש רכבות משא.
אני בכלל לא רואה זאת כך,
אני רואה בה מסילה מרכזית ברשת המסילות העתידית,
שעליה יעברו 5 קווים ראשיים, מהצפון לדרום (2 קווים), מהצפון לירושלים (2 קווים)
ומהצפון למרכז (קו אחד).
על אילו פתרונות, אלטרנטיבים - פשוטים/+זולים/+כדאיים יותר, אתה כותב?
 

amit1270

New member
זה עדיין לא הופך את הפרויקט ל"הכי חשוב"

אני אסביר.
קיימת איזו גישה שהמטרה של המסילה הזאת (על המזרחית אנחנו מדברים נכון?)
היא להקל על העומס במסילות איילון ולשמש רכבות משא.
אני בכלל לא רואה זאת כך,
אני רואה בה מסילה מרכזית ברשת המסילות העתידית,
שעליה יעברו 5 קווים ראשיים, מהצפון לדרום (2 קווים), מהצפון לירושלים (2 קווים)
ומהצפון למרכז (קו אחד).
על אילו פתרונות, אלטרנטיבים - פשוטים/+זולים/+כדאיים יותר, אתה כותב?
זה עדיין לא הופך את הפרויקט ל"הכי חשוב"
ואגב, אני לגמרי בעד סלילת המסילה המזרחית, אבל לא בראש סדר העדיפויות.
 
יש הבדל בין חזון אוטופי שאתה רואה לבין צרכים הנובעים

אני אסביר.
קיימת איזו גישה שהמטרה של המסילה הזאת (על המזרחית אנחנו מדברים נכון?)
היא להקל על העומס במסילות איילון ולשמש רכבות משא.
אני בכלל לא רואה זאת כך,
אני רואה בה מסילה מרכזית ברשת המסילות העתידית,
שעליה יעברו 5 קווים ראשיים, מהצפון לדרום (2 קווים), מהצפון לירושלים (2 קווים)
ומהצפון למרכז (קו אחד).
על אילו פתרונות, אלטרנטיבים - פשוטים/+זולים/+כדאיים יותר, אתה כותב?
יש הבדל בין חזון אוטופי שאתה רואה לבין צרכים הנובעים
מהמציאות.
בחזון האוטופי שלך המוני אנשים נוסעים כל בוקר וערב בין הצפון לדרום ולהיפך ובין הצפון לירושלים ולהיפך.
בפועל רק בימי ראשון וחמישי יש בין הצפון לדרום מספר נוסעים שמצדיק רכבות ישירות בין הצפון לדרום.
בכח שאר ימי השבוע לא יהיה בסיס נוסעים שיצדיק הפעלת רכבות נוסעים עוקפות תל אביב בין הצפון לדרום.
בעשור הבא הקישור הרכבתי לירושלים וסביר להניח שגם לערי הדרום ישתפר משמעותית גם ללא המסילה המזרחית וגם מבלי לעקוף את תל אביב שמה לעשות גם אז תהווה המוקד העיקרי של הרשת הרכבתית והיעד המרכזי של הנוסעים ברכבת.
המסילה המזרחית חשובה מכמה סיבות:
1. עבור רכבות משא ולא על מנת להקל על העומס במסילות האיילון, היא לא ממש תעשה זאת וודאי שלא הקטע הצפוני שלה, אלא על מנת להקל על מסילת החוף וכן לצורך חיבור לנמל יבשתי.
2. כמסילה חליפית במקרה שמסילות החוף או המסילות באיילון חסומות.
3. על מנת לתת שירות רכבתי לערים ולישובים במשולש ובמזרח השרון.
4. אפשרות לעקוף את תל אביב בעיתות שיא (כמו למשל ימי א') ולצורך כך החשיבות היא רק לקטע שבין כפר סבא ללוד (ובין כפר סבא לראש העין הוא כבר מוכן ופעיל לגמרי).
וכפי שכבר נכתב הקטע הזה אכן יותר חשוב מהקטע הצפוני שבין כפר סבא לחדרה.
מסילה מרכזית עבור רכבות נוסעים המסילה המזרחית לא תהיה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות יגרום לרשת הרכבתית הרבה יותר נזק מתועלת, כי אז בודאות ייפגעו פרויקטים שמבחינת תפקוד רשת קווי הנוסעים חשובים וקריטים הרבה יותר, כמו המסילה הרביעית באיילון וריבוע מסילת ת"א-לוד ומסילות החוף.
הקטע שצריך להיות כיום במקום גבוה בסדר העדיפויות זה הקטע בתוך לוד שמקשר את הדרום עם נתב"ג, מכיוון שנתב"ג תהפוך בסוף העשור הנוכחי לתחנת המעבר בנסיעות בין הדרום לירושלים. הקטע שבין לוד לראש העין צריך להיות בסדר העדיפויות אבל למשל אחרי המסילה הרביעית באיילון ומסילת ת"א-לוד. הקטע בין חדרה לכפר סבא לעומת זאת צריך להיות במקום הרבה יותר נמוך אלא אם כן יש חשיבות מיידית למסילה המזרחית עבור רכבות משא וכאן קיים trade-off. הצורך בקטע הזה של המסילה המזרחית גדל ככל שריבוע מסילות החוף נדחק למטה בסדר העדיפויות וקטן ככל שיתנו יותר חשיבות לריבוע מסילות החוף. וכאן אפשר להתווכח מה יותר חשוב: ריבוע מסילות החוף או קטע ראש העין-חדרה של המסילה המזרחית. בראייה של רכבות נוסעים, אין ספק שהתועלת מריבוע מסילות החוף תהיה הרבה יותר גבוהה. בראיה של רכבות משא, למסילה המזרחית תהיה יותר תועלת. התשובה צריכה להינתן לפי שקלול התועלות. בהקשר הזה צריך לקחת בחשבון עוד היבט: החישמול. מסילות החוף, איילון ות"א-לוד יחושמלו בשנים הקרובות. על מנת שהמסילה המזרחית תוכל להוות אלטרנטיבה עבור רכבות נוסעים היא גם כן תצטרך להיות מוקמת כמסילה מחושמלת וזה ישפיע על עלות הקמת המסילה. זה עוד שיקול שמקטין בראיית מקבלי ההחלטות את ראיית המסילה המזרחית כמסילה עבור רכבות נוסעים.
 

Rubim88

New member
אי אפשר להתווכח מה יותר חשוב

יש הבדל בין חזון אוטופי שאתה רואה לבין צרכים הנובעים
מהמציאות.
בחזון האוטופי שלך המוני אנשים נוסעים כל בוקר וערב בין הצפון לדרום ולהיפך ובין הצפון לירושלים ולהיפך.
בפועל רק בימי ראשון וחמישי יש בין הצפון לדרום מספר נוסעים שמצדיק רכבות ישירות בין הצפון לדרום.
בכח שאר ימי השבוע לא יהיה בסיס נוסעים שיצדיק הפעלת רכבות נוסעים עוקפות תל אביב בין הצפון לדרום.
בעשור הבא הקישור הרכבתי לירושלים וסביר להניח שגם לערי הדרום ישתפר משמעותית גם ללא המסילה המזרחית וגם מבלי לעקוף את תל אביב שמה לעשות גם אז תהווה המוקד העיקרי של הרשת הרכבתית והיעד המרכזי של הנוסעים ברכבת.
המסילה המזרחית חשובה מכמה סיבות:
1. עבור רכבות משא ולא על מנת להקל על העומס במסילות האיילון, היא לא ממש תעשה זאת וודאי שלא הקטע הצפוני שלה, אלא על מנת להקל על מסילת החוף וכן לצורך חיבור לנמל יבשתי.
2. כמסילה חליפית במקרה שמסילות החוף או המסילות באיילון חסומות.
3. על מנת לתת שירות רכבתי לערים ולישובים במשולש ובמזרח השרון.
4. אפשרות לעקוף את תל אביב בעיתות שיא (כמו למשל ימי א') ולצורך כך החשיבות היא רק לקטע שבין כפר סבא ללוד (ובין כפר סבא לראש העין הוא כבר מוכן ופעיל לגמרי).
וכפי שכבר נכתב הקטע הזה אכן יותר חשוב מהקטע הצפוני שבין כפר סבא לחדרה.
מסילה מרכזית עבור רכבות נוסעים המסילה המזרחית לא תהיה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות יגרום לרשת הרכבתית הרבה יותר נזק מתועלת, כי אז בודאות ייפגעו פרויקטים שמבחינת תפקוד רשת קווי הנוסעים חשובים וקריטים הרבה יותר, כמו המסילה הרביעית באיילון וריבוע מסילת ת"א-לוד ומסילות החוף.
הקטע שצריך להיות כיום במקום גבוה בסדר העדיפויות זה הקטע בתוך לוד שמקשר את הדרום עם נתב"ג, מכיוון שנתב"ג תהפוך בסוף העשור הנוכחי לתחנת המעבר בנסיעות בין הדרום לירושלים. הקטע שבין לוד לראש העין צריך להיות בסדר העדיפויות אבל למשל אחרי המסילה הרביעית באיילון ומסילת ת"א-לוד. הקטע בין חדרה לכפר סבא לעומת זאת צריך להיות במקום הרבה יותר נמוך אלא אם כן יש חשיבות מיידית למסילה המזרחית עבור רכבות משא וכאן קיים trade-off. הצורך בקטע הזה של המסילה המזרחית גדל ככל שריבוע מסילות החוף נדחק למטה בסדר העדיפויות וקטן ככל שיתנו יותר חשיבות לריבוע מסילות החוף. וכאן אפשר להתווכח מה יותר חשוב: ריבוע מסילות החוף או קטע ראש העין-חדרה של המסילה המזרחית. בראייה של רכבות נוסעים, אין ספק שהתועלת מריבוע מסילות החוף תהיה הרבה יותר גבוהה. בראיה של רכבות משא, למסילה המזרחית תהיה יותר תועלת. התשובה צריכה להינתן לפי שקלול התועלות. בהקשר הזה צריך לקחת בחשבון עוד היבט: החישמול. מסילות החוף, איילון ות"א-לוד יחושמלו בשנים הקרובות. על מנת שהמסילה המזרחית תוכל להוות אלטרנטיבה עבור רכבות נוסעים היא גם כן תצטרך להיות מוקמת כמסילה מחושמלת וזה ישפיע על עלות הקמת המסילה. זה עוד שיקול שמקטין בראיית מקבלי ההחלטות את ראיית המסילה המזרחית כמסילה עבור רכבות נוסעים.
אי אפשר להתווכח מה יותר חשוב
אין בכלל שאלה כזו איפה התועלת והערך המוסף הגדולים ביותר לרשת(מטען ונוסעים יחדיו), התשובה ברורה והיא ריבוע מסילת החוף. וזה מעצם העובדה הפשוטה - בהנחה שיש באמת בעיית קיבולת בתחום המטען(והבעיה הזו כיום היא דמיונית, כמות המטען שהרכבת מסיעה היא קטן מאוד וכך גם מספר רכבות המשא שנעות ברשת. יש עוד הרבה "רזרבה" מבחינת אורך הרכבות ומשקלן, שלא נדבר על הגדלת קיבולת המסילות עקב מערכת האיתות החדשה והחשמול) היא תפתר על ידי הגדלת הקיבולת במסילות החוף ע"י ריבוע המסילות(ואפילו רק על ידי מערכת איתות חדשה וחשמול, אבל נניח שבר"י לא מסוגלים להגיע לקיבולות שאליהן מגיעים באירופה).
בנוסף לזה טיעון הנמל היבשתי לא רלוונטי לפרוייקט המסילה המזרחית כי הוא ניתן להקמה באזורים אחרים, ולכן טיעון 1 לטובת המסילה המזרחית נופל.

לגבי טיעון 2, לא בונים מסילות יקרות למקרה ש..במיוחד לא ברשת שנמצאת בפער כל כך גדול מבחינת פיתוח והשקעות. חוץ מזה שריבוע מסילות החוף יתן יתירות מסויימת "על הדרך".

לגבי טיעון 3, שירות רכבתי מתחנות שנמצאות באמצע שום מקום? שלא נדבר גם על תדירות. אם רוצים לחבר את האזור לרשת התח"צ הארצית בצורה טובה ניתן לעשות זאת על ידי מסילה היוצאת מנתניה לאורך כביש 57, וחיבור הישובים באזור לתחנות הרכבת הקרובות(כפר סבא, רעננה, תחנ/ות על המסילה מנתניה) בעזרת אוטובוסים. רכבת היא "נשק כבד" שלא יכולה וגם לא צריכה להגיע לכל מקום, אלא להוות עמוד שדרה.

לגבי 4, בתצורה עתידית של המערכת כשתהיה הפרדה בין הרשת המהירה לרשת הפרברית, עקיפה של תל אביב תגרום לחוסר סימטריה של הלו"ז, וחוסר הסימטריה תגרום בהכרח להקטנת קיבולת הרשת. בנוסף לזה אין שום טעם לעקוף את המוקד המרכזי של הרשת, אם יש עומס פשוט יש להוסיף קיבולת מושבים(אם על ידי ניצול אורך רציפים מקסימלי ו/או הגדלת התדירות), פעולה כזו רק תגדיל את האטרקטיביות של הרשת.
 

nitro11

New member
חולק על סדר העדיפויות שלך

יש הבדל בין חזון אוטופי שאתה רואה לבין צרכים הנובעים
מהמציאות.
בחזון האוטופי שלך המוני אנשים נוסעים כל בוקר וערב בין הצפון לדרום ולהיפך ובין הצפון לירושלים ולהיפך.
בפועל רק בימי ראשון וחמישי יש בין הצפון לדרום מספר נוסעים שמצדיק רכבות ישירות בין הצפון לדרום.
בכח שאר ימי השבוע לא יהיה בסיס נוסעים שיצדיק הפעלת רכבות נוסעים עוקפות תל אביב בין הצפון לדרום.
בעשור הבא הקישור הרכבתי לירושלים וסביר להניח שגם לערי הדרום ישתפר משמעותית גם ללא המסילה המזרחית וגם מבלי לעקוף את תל אביב שמה לעשות גם אז תהווה המוקד העיקרי של הרשת הרכבתית והיעד המרכזי של הנוסעים ברכבת.
המסילה המזרחית חשובה מכמה סיבות:
1. עבור רכבות משא ולא על מנת להקל על העומס במסילות האיילון, היא לא ממש תעשה זאת וודאי שלא הקטע הצפוני שלה, אלא על מנת להקל על מסילת החוף וכן לצורך חיבור לנמל יבשתי.
2. כמסילה חליפית במקרה שמסילות החוף או המסילות באיילון חסומות.
3. על מנת לתת שירות רכבתי לערים ולישובים במשולש ובמזרח השרון.
4. אפשרות לעקוף את תל אביב בעיתות שיא (כמו למשל ימי א') ולצורך כך החשיבות היא רק לקטע שבין כפר סבא ללוד (ובין כפר סבא לראש העין הוא כבר מוכן ופעיל לגמרי).
וכפי שכבר נכתב הקטע הזה אכן יותר חשוב מהקטע הצפוני שבין כפר סבא לחדרה.
מסילה מרכזית עבור רכבות נוסעים המסילה המזרחית לא תהיה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות יגרום לרשת הרכבתית הרבה יותר נזק מתועלת, כי אז בודאות ייפגעו פרויקטים שמבחינת תפקוד רשת קווי הנוסעים חשובים וקריטים הרבה יותר, כמו המסילה הרביעית באיילון וריבוע מסילת ת"א-לוד ומסילות החוף.
הקטע שצריך להיות כיום במקום גבוה בסדר העדיפויות זה הקטע בתוך לוד שמקשר את הדרום עם נתב"ג, מכיוון שנתב"ג תהפוך בסוף העשור הנוכחי לתחנת המעבר בנסיעות בין הדרום לירושלים. הקטע שבין לוד לראש העין צריך להיות בסדר העדיפויות אבל למשל אחרי המסילה הרביעית באיילון ומסילת ת"א-לוד. הקטע בין חדרה לכפר סבא לעומת זאת צריך להיות במקום הרבה יותר נמוך אלא אם כן יש חשיבות מיידית למסילה המזרחית עבור רכבות משא וכאן קיים trade-off. הצורך בקטע הזה של המסילה המזרחית גדל ככל שריבוע מסילות החוף נדחק למטה בסדר העדיפויות וקטן ככל שיתנו יותר חשיבות לריבוע מסילות החוף. וכאן אפשר להתווכח מה יותר חשוב: ריבוע מסילות החוף או קטע ראש העין-חדרה של המסילה המזרחית. בראייה של רכבות נוסעים, אין ספק שהתועלת מריבוע מסילות החוף תהיה הרבה יותר גבוהה. בראיה של רכבות משא, למסילה המזרחית תהיה יותר תועלת. התשובה צריכה להינתן לפי שקלול התועלות. בהקשר הזה צריך לקחת בחשבון עוד היבט: החישמול. מסילות החוף, איילון ות"א-לוד יחושמלו בשנים הקרובות. על מנת שהמסילה המזרחית תוכל להוות אלטרנטיבה עבור רכבות נוסעים היא גם כן תצטרך להיות מוקמת כמסילה מחושמלת וזה ישפיע על עלות הקמת המסילה. זה עוד שיקול שמקטין בראיית מקבלי ההחלטות את ראיית המסילה המזרחית כמסילה עבור רכבות נוסעים.
חולק על סדר העדיפויות שלך
נתחיל מריבוע מסילות החוף, המטרות של המזרחית וריבוע מסילת החוף הן שונות
ובנייה של אחת לא משפיעה על הצורך בשניה.
המטרה בריבוע מסילות החוף היא להפריד בין הרכבות הפרבריות למהירות ולאפשר מהירות של 230 קמ"ש.
אתה באמת חושב שקיצור זמן הנסיעה בין חיפה לתל אביב חשוב יותר מחיבור של הצפון לדרום ולירושלים?
ובכלל כרגע זה רק בתכנון מוקדם כך שאין ספק שהמזרחית תיבנה לפני הריבוע.
&nbsp
בעניין המטענים, הצורך העיקרי במזרחית הוא בעיקר בזכות הנמל היבשתי שיבנה סמוך אליה.
החישמול, אני לא מומחה לעניין אבל נראה לי שחישמול המסילה הוא כסף קטן,
חלק גדול מפרויקט החשמול הולך על קנייה והתאמה של קרונות וקטרים.
ואני חושב שפרויקט החישמול יתקדם בעיקר לפי קנייה והתאמה של ציוד נייד ולא חישמול המסילות עצמן.
לגבי הרביעית באיילון, זה נכון שהיא לא תקל על העומס שם ובעיניי זו לא מטרתה.
אני לא מקבל את הקביעה שרביעית באיילון חשובה מהמזרחית, אז תהיה תדירות נמוכה
יותר של רכבות לתל אביב ביג דיל.
&nbsp
 

Rubim88

New member
זה לא עניין של דעה

חולק על סדר העדיפויות שלך
נתחיל מריבוע מסילות החוף, המטרות של המזרחית וריבוע מסילת החוף הן שונות
ובנייה של אחת לא משפיעה על הצורך בשניה.
המטרה בריבוע מסילות החוף היא להפריד בין הרכבות הפרבריות למהירות ולאפשר מהירות של 230 קמ"ש.
אתה באמת חושב שקיצור זמן הנסיעה בין חיפה לתל אביב חשוב יותר מחיבור של הצפון לדרום ולירושלים?
ובכלל כרגע זה רק בתכנון מוקדם כך שאין ספק שהמזרחית תיבנה לפני הריבוע.
&nbsp
בעניין המטענים, הצורך העיקרי במזרחית הוא בעיקר בזכות הנמל היבשתי שיבנה סמוך אליה.
החישמול, אני לא מומחה לעניין אבל נראה לי שחישמול המסילה הוא כסף קטן,
חלק גדול מפרויקט החשמול הולך על קנייה והתאמה של קרונות וקטרים.
ואני חושב שפרויקט החישמול יתקדם בעיקר לפי קנייה והתאמה של ציוד נייד ולא חישמול המסילות עצמן.
לגבי הרביעית באיילון, זה נכון שהיא לא תקל על העומס שם ובעיניי זו לא מטרתה.
אני לא מקבל את הקביעה שרביעית באיילון חשובה מהמזרחית, אז תהיה תדירות נמוכה
יותר של רכבות לתל אביב ביג דיל.
&nbsp
זה לא עניין של דעה
זה סדר העדיפויות האופטימלי, בהנחת הבסיס שכסף לא גדל על העצים ויש צורך לבצע פרוייקטים לפי הערך המוסף והתרומה שלהם מול ההשקעה בהם.
לגבי המטרות של הפרוייקטים,המטרה של ריבוע מסילת החוף היא להפריד בין השירות המהיר למאסף, מה שיותר מיכפיל את קיבולת המסילה ביחס למצב כיום(כיום הקיבולת נמוכה יותר מהמקסימום האפשרי בגלל שיש שילוב של שירות מהיר ואיטי עליה) ולאפשר שירות מהיר יותר(ע"ע מהירות תכן גבוהה יותר. לא יודע איך הגעת ל230, לפי הידוע לי מהירות התכן של החשמול הוא 200 קמ"ש ולכן הוא המגביל פה). עקב ההגדלה העצומה בקיבולת המסילה(מעבר לכל צורך של השירות העתידי) יוצא שהמטרה של המסילה המזרחית מוכלת כבר בפרוייקט ריבוע קו החוף ולכן אין שום טעם לבצע פרוייקט שהפתרון שהוא מתיימר להביא מוכל(בין היתר) כבר בפרוייקט אחר.

קודם כל הצפון מחובר כבר לי-ם ולדרום בלי קשר למסילה המזרחית, דווקא הגדלת מהירות בקו החוף היא זו שתשפר את החיבור הזה. ולא רק קיצור זמן הנסיעה בין חיפה לתל אביב, אלא של כל אזור הצפון לתל אביב, כולל הישובים על קו החוף וגם קיצור זמן הנסיעה לכל מקום דרומי ומזרחי מתל אביב וההפך.
לגבי זמן ההקמה, זה לא רלוונטי מכיוון שריבוע מסילת החוף הוא השלב הבא אחרי חשמול ומערכת איתות חדשה.
לגבי הנמל היבשתי, אין שום קשר בין היכולת לבנות אותו או בכלל הצורך בו למסילה המזרחית. אפשר להקים אותו(ואולי אפילו אותם) במקומות אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה