רישיון ? רכישה ? עזרה ? |חדש בתחום|

grazer

New member
רישיון ? רכישה ? עזרה ? |חדש בתחום|

שלום לכם חברי פורום נפלאים, אני חייל בן 20 שחי בת"א (ונוהג על רכב נכון להיום), שנאלץ מידי יום ביומו להגרר לאיזור פ"ת בשעות הבוקר ואחה'צ בפקקים אימתניים, ובין הנסיעות האלו להתמודד עם שפע החניה האדיר של ת"א, ומיעוט הדוחו"ת באיזור..(קשה, קשה) ואם כל אלו טרם רוששו את חשבון הבנק שלי והשלווה הנפשית אז נציין גם את מחירי הדלק והאחזקה של רכב, שאיך נגיד, גורם לזה של הפליסטונס להראות כמו מרצדס מייבאך. הפתרון ? ניחשתם נכון. אופנוע (או איך שלא תקראו לדו גלגלי שנפחו לא עולה על 150 סמ"ק) כעת אני זקוק למידע בסיסי, כגון עלות הרישיון (הכוללת), עלות אופנוע (כיוון שאני אצטרך לסוע בדרכים בין עירוניות 50 סמ"ק לא רלוונטי. והתקציב אגב, נע בין 8K ל-12K), עלות ציוד הכרחי, איזה אופנוע מתאים לי וכדאי לרכוש, וכו' וכו' תודה מראש !
 

GayBiker

New member
ובכן...

קח בחשבון 3500 ש"חים מור אור לס לביטוח חובה לכלי עם נפח גדול מ-50 CC. סביב ה-500 לצד ג'. קסדה, מעיל קיץ, מעיל חורף, חלפ"ס, כפפות קיץ וכפפות חורף - 2500 שקלים חדשים טבין ותקילין (הערכה). לא לקחתי בכלל בחשבון את עלות הרישיון והמחיר, כמובן, תלוי בסוג הרישיון שבו חשקה נפשך. עד 125 סמ"ק או עד 33 כ"ס (דו"ג 125 סמ"ק ודו"ג 150 סמ"ק לא נמצאים באותה קטגוריית רישיון)? בערך 600 ש"ח ל"עד 125 סמ"ק" ועד 2000 שקל ל"עד 33 כ"ס". התקציב שציינת הוא נטו לכלי או כולל ביטוחים וציוד (ורישיון)?
 

בורגמן

New member
מעיל מאורר -רשת

מכיל מיגונים הזההים למיגוני המעיל הרגיל בנוי ברובו מרשת וחיזוקים בנקודות הרגישות
 

grazer

New member
ראשית כל - תודה, שנית כל - תשובות

אז ככה, לצערי אני נתון לחסדיי ושגעונות ההורים (או ליתר דיוק לשגעונות מקור הכספים שלי, AKA -אבא) ברגע שאני אהיה בעל רשיון אופנוע, אני אהפוך להיות תפרן, ברגע שאני ארכוש אופנוע, חיי יאומללו עד דמעות (הבן אדם מאוד מאוד אנטי) השאיפה שלי היא להקציב עד 15,000 לכל הדברים האלו. (ואם אפשר פחות - מה טוב) בנוסף אני צריך לדעת מהן פחות או יותר ההוצאות השוטפות, ומה כדאי לקחת בחשבון. ובקשר לרישיון ? אני חושב שבשלב זה אני אסתפק בעד 125. ושוב, תודה מראש.
 

GayBiker

New member
הוצאות...

ההוצאות הראשוניות הן כמו שכתבתי לך קודם: רישיון - בערך 600 ₪ ציוד - 2500 ₪ ביטוח (חובה וג' על 125 סמ"ק) - 4000 ₪ מיגון לכלי (שכחתי קודם) - מנעול דיסק + מנעול שרשרת (לא מנעול כבל!!!!!!!!!!!) - 250 ₪ ----------------------------- סיכום ביניים - 7350 ₪ הוצאות שוטפות: טסט+אגרת רישוי (אני לא יודע כמה זה על 125 סמ"ק) - בין 80 ₪ ל-300 לשנה (לשניהם יחד) דלק - תלוי בקילומטראז' שאתה עושה - תחשב לפי 1:20 בערך, לדעתי. יכול להגיע ל-5200 ₪ לשנה (לפי 100 ₪ לשבוע) טיפולים - תלוי בקילומטראז', בגיל הכלי וביצרן שלו, באופי הרכיבה שלך ובטיב החלקים שאתה שם (או לחילופין, מקוריים/לא) - להערכתי, טיפול קטן 300 ₪ וגדול 600 ₪, כלומר ממוצע 450 ₪ (נניח טיפול אחד לשנה). --------------------------- סיכום ביניים - 5900 ₪ בערך לשנה (כ-500 ₪ לחודש) ------------------------- סיכום סופי - תכין 8000 ₪ לחודש הראשון... ועוד לא לקחתי בחשבון את עלות הכלי. אם, נגיד, תלך על איזה קימקו או סאן-יאנג 125 סמ"ק, אתה אפילו יכול לקנות כלי לא יותר מידי ישן וקרוע במסגרת התקציב שלך. אם תבוא לך מציאה משנתון ישן יותר, אז אפילו יישאר לך עודף לסיגריות/שני "פסק זמן"
 

grazer

New member
אוקיי, תודה. כמה שאלות נוספות ברשותך

הקטנוע יעשה על בסיס יומי נסיעה של כ-30 ק"מ (לכל כיוון) בדרך בינעירונית. האם בטוח (או לפחות מרגיש בטוח) לסוע בין מכוניות ממהרות בבוקר לעבודה עם קטנוע בנפח של 125 סמ"ק ? והשאלה הנוספת, האם יש לי 'הנחות' כלשהן במעבר תאוריה, מס' שיעורים שאני צריך לקחת וכו' עקב העובדה שאני מחזיק רישיון לרכב ? ושוב תודה מראש,
 

GayBiker

New member
תראה... תשמע...

נתחיל מהשאלה השניה - אם יש לך רישיון לרכב יותר מ-3 שנים יש לך פטור מלא ממינימום שיעורים וממבחן מחוץ למגרש - כלומר, תיאורטית אתה יכול ישר לגשת למבחן שליטה (החלק שבתוך המגרש). אם אין לך עדיין 3 שנים על רכב אז אין לך פטור שיעורים (אתה חייב מינימום 8) ואתה חייב בטסט מלא גם מחוץ למגרש. לגבי תיאוריה אני לא זוכר איך זה עובד. לדעתי יש לך פטור מתיאוריה אבל אני לא בטוח. לגבי השאלה הראשונה - ליסוע בין מכוניות ממהרות זה לא מומלץ באופן כללי. הקטנוען מאזור (נו, שכחתי את שמו. זה שהתעלמו ממנו) שילם על כך בחייו. אם יש פקק והמכוניות עומדות, אתה יכול להרגיש יותר בנוח אבל גם אז אתה חייב להבין את מגבלות הכלי עליו אתה רוכב (מגבלות הזריזות והרוחב, בעיקר) לפני שאתה מתחיל לעשות כאלה דברים למקרה שבו פתאום התנועה מתחילה לזרום. לא אלאה אותך במכניקה של הוריאטור ("גיר אוטומאטי" של קטנוע) אבל יש איזה דיליי בין השניה בה אתה פותח מצערת עד שהכוח באמת עובר לגלגל. גם בשוליים לא כל כך מומלץ לרכוב כי נהגים לרוב יוצאים מנקודת הנחה שהשוליים ריקים ולא מסתכלים לפני ירידה אליהם אבל רק לתשומת ליבך (ואני יודע שאני מקדים את המאוחר) - כעיקרון אסור ליסוע בשוליים למעט דו"גים בפקקים (להם מוותרים) אבל גם להם אסור ליסוע בשול השמאלי, רק בימני. כמי שעבר תיאוריה בחייו, בודאי ידוע לך שנסיעה משמאלו של קו הפרדה רצוף אסורה.
 

grazer

New member
מה שאני מנסה להבין הוא -

האם כלי כזה נועד, או יכול להסתדר עם נסיעות בין עירוניות ? יצא לי לרכב באירופה על קטנועי 50 סמ"ק, ועם אחד כזה, חוקי או לא חוקי, לכביש מהיר לא הייתי מעז לרדת. לגבי ה-125 סמ"ק, מעולם לא התנסיתי.. ושוב פעם, המון תודות על התשובות המושקעות ומעמיקות..
 
לא נוח ולא מומלץ.

פעם גם עם 50 סמ"ק הייתי רוכב לאן שצריך ומתעלם מהסכנות. היום עם אופנוע שלא משייט על 110 - 120 ברגוע, ומסוגל להגיע למהירויות גבוהות יותר ברגע, אני לא מרגיש נוח על כביש מהיר. על אופנוע חזק אתה ה"טורף", אתה מחליט איפה אתה בכל רגע נתון בפאזל של המכוניות, ובגלל שיש לך מספיק כח מנוע, אתה יכול לדלג מנקודה בטוחה אחת לאחרת, או לזרום בעקיפה קבועה ומתוכננת של התנועה. על אופנוע חלש אתה ה"טרף". אתה לא מחליט איפה אתה ביחס לתנועה, אתה נמצא במצב "נעקף" כל הזמן, וכמו אנטילופה - אתה מרוכז כל הזמן במה שקורה מאחורייך. זאת הרגשה לא נעימה בכלל להיות ה"טרף", וזה מסוכן. למרחק של 30 ק"מ בין עירוני כל יום, לדעתי לך על 250 סמ"ק וחדש ככל האפשר. ובכלל עדיף שתפנה את השאלה לפורום קטנועים. הם יותר מנוסים שם.
 

Shredingerscat

New member
תקרא בפולגז את ההשואה

של ה 125, מאוד מפורט, גם לגבי העניין של הבינעירוני.
 

grazer

New member
כיוון שלא מצאתי, אם אוכל לקבל לינק

אני אודה לך מאוד תודה מראש.
 

grazer

New member
קבל ביטול. מצאתי את ההשוואה. בכל אופן

המון תודה לכולם על התגובות המפורטות והסבלנות. אתם אחלה פורום :)
 
למעלה