רישום שעות העבודה

naf86

New member
רישום שעות העבודה

יש לנו בחברה שעון, ואנחנו מחויבים להעביר כרטיס בכניסה וביציאה. לפי השעות שנרשמות במערכת משלמים את השכר השעתי. מידי פעם אנשים שוכחים להעביר כרטיס או שמעבירים בצורה שגויה(כניסה במקום יציאה וכו'). מחלקת כח אדם שולחת להם ולמנהלים להם אימייל המזכיר להם להעביר כרטיס ומתקנים אם זה החותם בצורה שגויה או אם יש להם אישור מנהל על השעות שבו עבדו בפועל. עכשיו, יש מחלקה ובה כמה עובדים המסרבים להעביר כרטיס בצורה תקינה. לפעמים הם מעבירים רק בכניסה או רק ביציאה, או שהם מעבירים רק חלק מהימים. אם החתמת הכרטיס לא נעשית בצורה תקינה המערכת לא מחשיבה את השעות של אותו יום. מחלקת כח אדם שלחו להם ולמנהלים שלהם אינספור אימיילים המזכירים להם להחתים כרטיס בצורה תקינה. באם הם לא מחתימים כרטיס, מחלקת כח אדם לא יכולה לשנות את זה בצורה ידנית כי הם לא יודעים איזה שעות העובד עבד בפועל. לשנות בצורה ידנית דרוש במקרה זה אישור מנהל שכאמור גם לא מגיב לאימיילים. האם מותר לחברה להגיד שהם עשו כל שביכולתם לוודאות שהעובדים ידעו שהם חייבים להעביר כרטיס, ואם בסוף החודש השעות שלהם לא תקינות לא לשלם על אותם ימים? חשוב לציין שהעובדים מקבלים כל 25 לחודש תדפיס של כל השעות והם נדרשים להודיע למחלקת כח אדם אם השעות לא תקינות. כמו כן, חשוב לציין שמדובר על חברה עם מאות עובדים ומעקב אחרי העובדים לוקח המון זמן. אם לא משלמים להם ואחרי זמן התשלום העובדים מעדכנים על השעות, האם זה נחשב הלנת שכר? תודה.
 

מדון

New member
לא זה לא הלנה

כל צד שחייב לבצעה דבר מה בעבודה הצד השני חייב למלא את חובתו ביחוד שאנשים לא מאשרים אם הכרטיס את הנככות שלהם ואם להם לא יכפת למה שההנהלה תשנה את הסדר ותאלץ לעבור ידנית על הדוחות עובד שרוצה שכר בזמן שידעג להחתים את כרטיסו כמו שצריך אין פו הלנה יש פה הכבדה על ההנהלה לנהל את המקום ואת העלויות של כל עובד ואם עובד שכך שיהיה לו מנהג לא לשכוך זו משכורתו !!!!
 

naf86

New member
אפשר

בבקשה ציטוט מהחוק או מפסיקה? אני ניסיתי לחפש בחוק ולא מצאתי משהו שקשור לזה חוצמזה שהמעביד חייב לנהל פנקס שרושם את השעות. האם מותר לא לשלם להם בכלל את השעות שלא נרשמו בגלל אשמת העובד? כלומר, האם זה חוקי בתחילת חודש הבא לשלם לעובדים רק עבור השעות שנרשמו במערכת ואם הם אחרי זה יבואו ויוכיחו את השעות(כלומר, אישור ממנהל המחלקה שלהם), אז לעדכן במערכת ולשלם להם את אותם שעות שלא נקלטו במערכת?
 

naf86

New member
עוד מישהו?

תודה
 

מדון

New member
אין חוק בנושא

יש נוהל שהפך אם השנים לדבר ידוע ומקובל אין המעביד חיב לשלם על מה שהוא לא יודע לכן רצה להתקדם ולחסוך בהוצאות אבל אתם לא רוצים לעזור לו ואי לכך אין זה מחובתו להתנהג כמו שאתם רוצים הצלצתי : השאלה היא שאלה קנטרנית מכון שכל אדם העובד במיפעל חדול יודע שכרטיס מגנטי זה רישום הכרחי ואם פעם או פעמים הלכו לקרתכם יש סוף לכל תעלול סליחה שאני נשמע אוהד המעביד אבל יש על העובד לקחת אחריות על מעשיו ולא להפיל את זה על המעביד
 

שיר ורד

New member
תשובה

אם מדובר בעובדים המקבלים שכר גלובאלי, אסור לפגוע בשכרם בגלל אי העברת כרטיס שעון והאפשרות היחידה לפעול נגדם היא לפטר אותם לאחר התרעה על כוונה לעשות זאת. אם מדובר בעובדים ששכרם משולם לפי שעות, אזי כמובן שלא ניתן לשלם להם ללא דווח, אך יש לוודא שנעשו מאמצים סבירים לעדכן את שעות עבודתם, יש לשלוח להם ולמנהליהםהודעה ששכרם בגין תאריכים ... יעוכב עד הלהשלמת הנתונים. אם מדובר בעובדים המקלבים משכורת חודשית אך זכאים גם לקבל תשלום בגין שעות נוספות, אזי המצב לא חד משמעי, כנראה שלגבי עובדים כאלו יש לשלם שכר רגיל בגין ימים בהם יש לפחות חתימת שעון אחת ולציין בתלוש המשכורת שאם אעד לתאריך ... לא ישלים העובד את זמני כניסה ויציאה החסרים ינוכו ימים אלו מהשכר הבא ולציין את גובה הניכוי.
 
למעלה