ריענון אופנוע אחרי שנת חורף (חפירה טכנית)

Gillius

New member
ריענון אופנוע אחרי שנת חורף (חפירה טכנית)

בזמן האחרון עבדתי על מנת להכין את הכלי למצב נסיעה תקין. עכשיו נתקלתי בבעיה/דילמה. הרקע: האופנוע עמד הרבה זמן ללא תזוזה בטמפרטורות של מתחת לאפס. שקיבלתי אותו ריקנתי את מיכל הדלק, ניקזתי את הקרבורטורים ומילאתי דלק חדש. כשניסיתי להניע העשן העיד על תערובת מאוד עשירה, וגם המנוע לא הצליח להישאר דולק ללא מכות גז (וזה אחרי כיוון מוגזם של בורג הסרק) החלטתי שבגלל הנסיבות יהיה כדאי לנקות קרבורטורים. כשהתקנתי אותם בחזרה עדיין הייתה אותה הבעיה, ואז חשדתי שאולי שמתי יותר מידי שמן על הפילטר אויר שהיה באופנוע (כמובן אחרי ששטפתי אותו) הוצאתי את הפילטר וניסיתי להניע, האופנוע עבד הרבה יותר טוב אבל עדיין נראה שהוא שורף עשיר. בשלב הזה עשיתי סטופ. חשבתי שאולי כבר עדיף למוסך, אחרי הכל אין לי הרבה נסיון, וגם אולי המוסכים באמריקה יהיו פחות אכזריים מהארץ. בבוקר שבאתי לקחת את האופנוע למוסך (ללא פילטר אויר) הוא התניע יחסית בקלות, הייתי צריך שוב לכוון את בורג הסרק וכשנסעתי עליו יכולתי להישבע שהמנוע מגיב נורמאלי, והוא אכן מרגיש כמו מיני GPZ (האופנוע הקודם שלי). כשעצרתי במוסך הסתכלתי על האגזוז והמפלטים כבר לא עישנו, וגם לגזים היה ריח של דלק שנשרף היטב, ולא הרגשתי ריח דלק כמו ממקודם. אבל, גם עכשיו עושה רושם שאם מניחים למנוע לעבוד בסרק הוא גוסס ונכבה, ורק פתיחות מצערת משאירות אותו עובד. בשלב הזה הכנסתי אותו למוסך, ועבור ניקוי קרבורטורים + טיפול בפילטר אויר רצו $450... לי זה קצת נראה לא לעניין, בין השאר בגלל שקרבורטור חדש עולה קצת צפונה ל$100 ובכלל כל האופנוע הזה עלה לי $500. אני מחר הולך להוציא אותו מהמוסך אחרי שהיום הספקתי להתקשר ולבקש שלא יתחילו לעבוד על האופנוע. אני מתכוון להחליף פילטר אויר, ולראות מה קורה. בכל מקרה רציתי לשאול כמה שאלות: 1) בהנחה שהקרבורטורים נקיים, האם אופנוע עלול להיכבות עקב היעדר פילטר אויר? 2) האם אפשרי/בטוח להשתמש בתוספים לניקוי קרבורטורים על מנת לשחרר חסימות במערכת הדלק? בין עם הוספה במיכל או ע"י תרסיס לצינור הדלק. 3) המצבר שעל האופנוע אמור להיות חדש, אבל במצב כמעט פרוק שקיבלתי אותו. הנעתי ע"י רכב (מנוע כבוי) בשביל להניע אותו, ונסעתי נסיעה מאוד קצרה. הייתכן שבגלל חולשתו/מותו של המצבר האופנוע יכבה? מאופנוע יורד לאט לאט בסלד עד שהוא ננעל ומת. סביר? 4) יש לי טופס התפקדות מלא ומוכן לשליחה. יש איזה אימייל שאני יכול לשלוח? לא רשמתי מס. טלפון נייד כי אין לי אחד ישראלי, רשמתי את כתובת אימי בישראל. זה יהיה בסדר? תודה לכולם וסליחה על החפירה, אבל אני משתדל לספק כמה שיותר מידע
 

theshark

New member
עם המצבר חלש/מת האופנוע לא ישמור על טורים.

תבדוק את המצבר ועם צריך תחליף. בנוסף, תחזיר את הפילטר אוויר.
 

Vaderom

New member
אז ככה

אם אני מבין נכון, קנית NINJA250 מהדגמים הקלאסיים (עד 2007) המוכר במחוזותינו כGPX אם כך, אז קודם כל לך לגלוש באתר הזה. יש לך למעלה בקישורים פורום ומדריך טכני שיספרולך הככככלללל ועוד קצת על האופנוע הזה. ספציפית לגבי הבעיות שאתה חווה : 1. יכול, אבל זה תלוי במצב של שאר הרכיבים. תבדוק הכל טוב. תבדוק שהאגזוז לא סתום, תבדוק קומפרסיה, תחליף פלאגים, תחליף פילטר אוויר, תבדוק אטימה של המניפולדים בין הקרבורטור למנוע ובין התיבת אוויר לקרבורטור. תחליף שמן. אבל קודם כל ראה סעיף 2. 2. עזוב שטויות. תפרק קרבורטור ותנקה כמו שצריך, עם חוט נחושת ולחץ אוויר. כמעט בוודאות הבעיות שלך הן בגלל דיזות סרק סתומות בקרבורטור. מנסיון. אם כבר אתה מפרק, תשקול להחליף את התיבת אוויר בפילטרים של K&N, יחסוך לך הרבה כאבי ראש. 3. האופנוע הזה חייב(!) מצבר תקין כדי לעבוד כמו שצריך. מצבר חלש או פרוק יגרום לתופעות מאוד מוזרות - קפיצות סל"ד, כיבוי פתע, גמגומים וכו' וכו'. 4. חכה למיצו
תתחדש על הנבייילה! אני מת על האופנוע הזה.
 

Gillius

New member
תודה לכולם!

אכן מדובר בנינג'ה 250 קלאסי. את האתר שנתת לי אני כבר מכיר וקורא הו שעות, אכן יש שם המון ידע. האמת שנראה לי שפשוט הייתי מתוסכל אחרי שהרכבתי את הקרבורטורים והכל לא עבד פיקס, סתם התייאשתי והלכתי למוסך למרות שלמעשה הכנסתי למוסך אופנוע תקין למעט מצבר גמור. המצבר שהיה אמור להיות חדש הסתבר כמצבר אנונימי שמשווק ע"י WALMART וכנראה האיכות בהתאם. עכשיו הוא עובד מצויין, כל מה שנשאר זה קצת בירוקרטיה, לקנות קסדה, לחכות למאותתים מאיביי ואני מתחיל לתור ארץ חדשה!
 
למעלה