רילוקיישן לניו-ג'רזי

רילוקיישן לניו-ג'רזי

שלום רב לחברי הפורום הנהדר הזה.
קודם כל - תודה! על כל המידע החשוב שאתם משתפים כאן. זה עוזר המון (מרגיע וגם מלחיץ).
עכשיו לענייננו, אז גם אני קיבלתי הצעת עבודה בניו ג'רזי.
המעבר יכלול אותי ואת אשתי (ילדודס עדיין אין)
שכר ברוטו לשנה 90K. ויזה E-1, השתתפות מלאה בביטוח הבריאות, הטסה של שנינו לארה"ב + שהות של שבועיים במלון. התחייבות ל 24 חודשי עבודה. אחרי שנתיים החברה עוזרת בהוצאת גרין קארד.
המטרה שלנו לטוס ל 4-5 שנים בעיקר בשביל החוויה (והגרין קארד)
כמה שאלות:
1. 90K!?! זה בכלל מספיק לזוג צעיר ללא ילדים בג'רזי? (אני יוצא מנוקדת הנחה שלאשתי ייקח לפחות חצי שנה עד שהיא תתחיל לעבוד, אם בכלל)
2. החברה דורשת מאיתנו פקדון של 8000 ש"ח (שיוחזר ביום הראשון של העבודה) לצורך טיפול בכל הנושא של הויזה. האם זה סביר/מקובל?
3. החוזה שקיבלתי די טיפוסי, העסקתי נמשכת כל עוד שני הצצדים מרוצים. האם כדאי להתעקש על זמן העסקה מינימאלי או שזה מקרה אבוד?
4. היכן לחפש דירה? המשרדים נמצאים ב Jersey city, באופן טבעי רצוי לגור כמה שיותר קרוב לעבודה, אבל קצת מלחיץ אותי שיש שם רק 30% לבנים?
בדקתי גם את איזור Hoboken (שם יש רוב של לבנים 80%), היות ואין לנו ילדים, באופן טבעי אנו מחפשים איזור "תוסס" אבל בעיקר שיהיה בטוח למחייה.
השאלה האם באמת עדיף לגור כמה שיותר קרוב או שעדיף להתרחק לאיזור טוב יותר ולהגיע ברכב / תחבורה ציבורית לעבודה.
5. ילדים: במידה ונחליט להביא ילד לעולם במהלך השהות שם, מה יהיה הסטאטוס שלו? איך זה משפיעה עלינו מבחינה של ויזות וכו'?
 

ilanvag

New member
כמה תשובות ראשוניות:

ראשית, אם תטוסו רק ל- 4-5 שנים, והתהליך לגרין קארד יתחיל רק לאחר שנתיים, אז לא תספיקו לצבור מספיק ותק לאזרחות (5 שנים מיום קבלת הגרין קארד). ולכן, עצם זה שיהיה לכם גרין קארד ותחזרו לארץ, לא ייתן לכם כלום - הגרין קארד יתבטל. רק אם תשהו מספיק שנים בשביל אזרחות -- ותקבלו אזרחות -- תוכלו לחזור לארץ בלי לאבד את הסטטוס.

כמה זה "מספיק שנים" ?
מניסיון מצטבר של מה שאני רואה סביבי, כאשר מדובר במסלול מבוסס-עבודה, צריך בסביבות 8-10 שנים, ולפעמים גם יותר, בשביל להגיע לאזרחות. רק במקרים די נדירים אפשר להגיע לאזרחות מהר יותר, כאשר החברה מתחילה בתהליך מהיום הראשון, ומגישים במסלול ספציפי ומואץ (שממש לא אפשרי לכל אחד).

אז זה רק משהו בשביל שתדעו מראש. ועכשיו ספציפית לשאלות שלך:

1. בעיקרון, 90K לשנה בניו-ג'רזי זו יופי של משכורת לזוג צעיר בלי ילדים.
2. הפיקדון הזה נשמע לי קצת מוזר ומריח לא טוב, אבל נראה מה לאחרים יש לומר בנדון.
3. אין דבר כזה "מקרה אבוד", אפשר לנהל מו"מ על הכל. מה קורה אם מפטרים אותך לאחר חודשים בודדים? מה יהיה עם כל הכסף שהשקעת במעבר? הרי אינך יכול להישאר בארה"ב ולחפש מקום עבודה אחר - אתה צריך לארוז את עצמך ואת אשתך ולחזור במיידי לארץ. ואני לא מדבר באופן תיאורטי, היו לנו כמה מקרים כאלו פה בפורום, רק בחודש-חודשיים האחרונים.
4. יש המון אזורים טובים בטווח נסיעה קצר יחסית. השאלה היא כמה פרימיום אתם רוצים לשלם על מגורים. בדר"כ אנשים הולכים לחיות בערים יקרות ואיכותיות כאשר יש ילדים, כדי שאלה ייכנסו למערכת חינוך ציבורית טובה. במקרה שלכם יש לכם המון אפשרויות. תתחילו בלהגדיר איזה סוג של דיור אתם רוצים (בית פרטי? דירה? משהו באמצע, כמו טאון האוס?), ויש בלי סוף אפשרויות באזורים של האורנג'ס, פלורסהאם פארק (חברים טובים גרים בשכונה שם שהיא כולה להשכרה), ועוד ועוד. אפשר גם ללכת לכיוון האזור בו מתגוררים רוב הישראלים (טנפליי, קרסקיל, והעיירות מסביב), רק שצריך לבדוק היטב את התחבורה הציבורית (אלא אם אתה רוצה לעמוד בפקקים כל יום). בגדול, באזורים הללו, רוב האנשים שאני מכיר נוסעים לעבודה עם תחבורה ציבורית, במיוחד מי שצריכים להיכנס לתוך מנהטן (נוסעים עם רכב עד לתחנת הרכבת הקרובה, ומשם לוקחים את ה- NJ Transit לתוך מנהטן). לך יש קצת יותר גמישות, תוכל גם לנהוג לעבודה (באם יש לך מקום חניה... אחרת זו יכולה להיות אופציה מאוד יקרה).
5. ילד שייוולד לכם בארה"ב יהיה אזרח אמריקני מלידה. אלו החדשות הטובות. החדשות הרעות הן שזה לא עוזר לכם בכלום מבחינת הוויזה והסטטוס שלכם (כאשר הילד-שעוד-לא-נולד יגיע לגיל 21, ויבקש להעניק לכם גרין קארד). באם אתם מתכננים ילד, תבדקו היטב את ביטוח הבריאות שיש לכם, ומה בדיוק הוא מכסה. לא מספיק שהחברה מכסה 100% מעלותו - זה גם צריך להיות ביטוח בריאות מספיק איכותי, בשביל לכסות את העלויות. ללדת ילד בארה"ב יכול להיות עסק די יקר, מבחינת תהליך ההיריון והלידה.
 

שימיבר

New member
יש שני אזורי מגורים שיתאימו לכם:

הובוקן וניופורט בגרסי סיטי. מעבר לכך יש מספר קומפלקסים בתוך גרסי סיטי שיכולים להתאים לכם כמו MONACO. משאר האזורים בעיר הייתי ממליץ להתרחק אלא אם כן אתם לחוצים בשכר הדירה.
משניהם יש תחבורה ציבורית נוחה למקום העבודה ולעיר. האוכלוסיה שם טובה, ויש הרבה אפשרויות בילוי.
רמת בתי הספר לא גבוהה אבל כל עוד אין לכם ילדים בגילאי בית ספר לא תהיה בעיה. אין שום סיבה להתרחק ולהשתמש ברכב פרטי, בטח לא לאיזורים כמו טנפלי שמתאימים יותר למשפחות שמחפשות חינוך מעולה ובית פרטי.
 

migrate2usa

New member
אתה יודע מה חסר לי בהודעה שלך ? האם אתם רוצים לחסוך כסף ?

כי אם כן , לא תוכל לחסוך כסף אם תשכירו דירה בהובוקן.
למה ? שכר דירה בהובוקן מתחיל ב 2000 דולר לחודש. איפה Security Deposit של חודש וחצי ? כלומר אתה צריך במעמד חתימת חוזה סה"כ 5000 דולר על מנת לקבל מפתח לדירה.

המלצה חמה שלי: אזור Union City , ברחובות הראשונים , שקרובים ל Jersey City וקרובים ל HOBOKEN. לא לתוך עומק Union City.
כל עוד אין לכם ילדים , זה הזמן לעשות כסף. לא איכפת לך מבתי ספר כל עוד אין ילדים.
דירת חדר , בניין חדש , 2 קומות סה"כ בבניין (אין הרבה דיירים , יתרון) , ב 1000 דולר לחודש. בעלות כזו , אתה גם חוסך כסף לחזרה שלכם לישראל בעוד X שנים.
 
למעלה