רילוקיישן לדרום CA

BGMichael

New member
רילוקיישן לדרום CA

הי לכולם, אנחנו משפחה שעושה Relo לדרום CA בחודש פברואר. אני אזרח אמריקאי ואשתי והילדים באים עם ויזת IR1/IR2, מה שנותן GC אוטומטי. אני עובד הי-טק ואשתי מורה עם תואר שני (Elementary Science+ Jewish history). יש לנו 3 בנים בני 3 עד 8. מקום העבודה שלי הוא ב- LA (קרוב ל- UCLA, Off the 405). שאלות: - מישהוא יכול להמליץ על איזורים (בתי"ס) עם דגש על אומנויות וספורט ? - אנחנו מתלבטים האם לגור ב- LA, קרוב למקום העבודה או בפרברים: בצפון (וואלי, Calabasas, Agoura Hills) או בדרום ב- OC. (הערה: יש לנו את ה - 2005 McCormack´s Guides עם תוצאות ה- STAR, כך שמספיק לציין שם ביה"ס). מן הסתם נרצה שתהיה לילדים אפשרות להתאקלם בקלות בעזרת ילדים ישראלים לשעבר/יהודים, אבל חשוב לנו שהם יתנסו בחיים בארה"ב ולא רק בגטו. - מה לגבי הנסיעה ב - 405 (מכיוון OC) ? מישהוא מכיר את התקנות בנושא רכב היברידי ב- HOV (כמה מקומות נשארו בהרשמה ל- 2007) ? - אשתי מעוניינת להתמקצע בתחום של לקויי למידה -באיזה קולג´ים ו- UC יש תוכניות לימודים כאלה ? יש עוד הרבה שאלות כמובן, אבל אלה הבוערות... בתודה מראש, גיל
 

vinney

Well-known member
לגבי ה405

זה זחילה אם אתה הולך לנסוע כל יום מOC לLA וחזרה - תפנה לפחות שלוש שעות ביום על הדרך. אם אתה עובד בUCLA, למה לך לגור בOC? יש מקומות טובים גם יותר קרוב... לא שאני מבין גדול בבתי ספר וכאלה
אגב, גם מCalabasas והאזור זה די נסיעה, אבל יותר קצר ופחות פקקים יחסית ל405. גם 101 זה לא פיקניק, אבל 405 זה שם נרדף למגרש חניה.
 

noamk

New member
ולחזק

אני עושה יום יום בבוקר את הדרך בכיוון ההפוך (מווניס לוואלי, חולף על גבי UCLA - בעזרת ה-405 וה-101). החברים בצד השני של הכביש רוב הזמן עומדים. אם אתה יוצא אחרי 6:30 בבוקר - תכין לעצמך שעה וחצי לנסיעה (ומדובר על פחות מ-20 מייל). מצד שני - איזור פיקו\רוברטסון הוא איזור "יהודי" יחסית, ואם אתה מצפין קצת לכיוון בוורלי הילס, אני יודע שיש שם בתי ספר טובים (מחברים), ויהיה לך מאוד פשוט להגיע לעבודה בבוקר.
 
405 מ OC ל LA

הוא פקק תנועה אחד גדול ומייאש. אתה ממש ממש לא רוצה לעשות את זה. OC אכן מקום נחמד אבל אני בטוחה שגם הילדים שלך נחמדים והיית שמח לראות אותם לפני שהם הולכים לישון במקום להיות תקוע במכונית. אני מכירה מישהו שגר ב OC ונוסע כל יום ל LA ברכבת וגם זה לא מציאה גדולה. באופן כללי, כל המטרופוליטן של LA הוא די פקוק כך שאם יש לך אפשרות לגור באיזור סביר קרוב למקום העבודה אני הייתי ממליצה בחום.
 

BGMichael

New member
../images/Emo24.gif תודה לכל המשיבים

- מה לגבי מקומות בוואלי וצפונה ? יש למישהוא נסיון עם "לחתוך" דרך הקניונים ?
 

יובית

New member
אם מדובר על הוואלי

איזור קלבאסאס ואגורה הילס הוא מקום מכובד ויש בו קהילה די גדולה של ישראלים ויהודים. (כולל סופרסל, בתי כנסת) ובתי הספר שם הם ברמה גבוהה מאוד ונחשבים בין הטובים. ואכן יש יציאות משם לחתוך דרך הקניונים. יש באגורה יציאה דרך הקניון ישר לPCH (אם אני לא טועה זה מגיע למליבו), ויש את הכביש של טופנגה קניון שגם חותך לכביש של PCH. (פסיפיק קוסט HWY). משם אתה לוקח שמאלה לכיון UCLA. אנחנו נסענו בדרכים הללו לצורך טיול של שבת, אבל לא ניסינו אותו בשעות עמוסות בדרך לעבודה. השעות של לפני עבודה ואחריה הם תמיד עמוסות. אל תשכח שדרך הקניון יש לך רק מסלול אחד לכל צד בדרך כלל, ומספיק רכב אחד שהנהג לוחץ על הברקס כל הירידה לעשות שיירה מאחוריו..
 

BGMichael

New member
זמן נסיעה

למישהוא יש הערכה לזמן הנסיעה מהוואלי ל- UCLA בשעות העומס ?
 
למעלה