ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת

ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת
 
על העצומה הזו גם דתיים יכולים לחתום


עצומה נגד השימוש ברכבי שרד בשבת
http://www.atzuma.co.il/sarkatzllecarbahag
על העצומה הזו גם דתיים יכולים לחתום

הנה מאמר מעניין שקראתי על הקשר בין הרכב הממשלתי לתחבורה ציבורית בשבת
 
שר התחבורה טען שלא מונחת בפניו שום דרישה מצד רשות מקומית

ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת
שר התחבורה טען שלא מונחת בפניו שום דרישה מצד רשות מקומית
לתח"צ בשבת ועידן יוסף כתב "אף רשות, גם לא הרשויות הערביות שלא ממש מבינות את ההתעקשות של משרד התחבורה להפעיל קווים בתחומיהן בשבת. רבים מן הקווים הללו נוסעים ריקים כמעט לחלוטין, אבל זה לא מונע ממשרד התחבורה לטעון: ראו, הנה הוספנו תוספת שירות למגזר הערבי. שירות למי בדיוק?"
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-362936-00.html[/URL]

שניהם כנראה לא מכירים את מסמך הצרכים הבא:
[URL]http://www.sikkuy.org.il/wp-content/uploads/2015/02/%D7%9E%D7%A1%D7%9E%D7%9A-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%A6%D7%9E%D7%91%D7%A8-2014.pdf[/URL]

ציטוטים נבחרים:
"
2. קישור תחבורתי בין היישובים הערביים
בקרב יישובי הפורום הערביים – כפר קאסם, ג'לג'וליה, כפר ברא וטירה – עולה בבירור צורך בקישור ישיר בין יישובים אלו. כיום מרבית תנועת האוטובוסים נעשית דרך מרכז עירוני גדול ככפר סבא וראש העין. שירות זה אינו מספק מענה לקשרים החברתיים, המשפחתיים והתעסוקתיים בין היישובים הערביים. מוצע להוסיף שירות אוטובוסים ישיר בין היישובים, שיפעל גם בסופי השבוע
"
(עמ' 6)

"
3. תוספת קווים חדשים
להלן מוצעים קווי תחבורה ציבורית חדשים ליישום המלצות המדיניות מס' 2-6. מוצע להכין תשתית לשילובם של קווים אלו במכרזי משרד התחבורה באזור הפורום, בהתבסס על הערכת צרכים מפורטת ליישובי הפורום.
א. כפר ברא-כפר קאסם-ראש העין: הוספת קו שישרת את תלמידי בתי הספר הנוסעים בשעות 8:00-9:00 ו-13:00-15:00.
ב. כפר קאסם-ראש העין: הוספת קו העובר בתוך ראש העין
ג. כפר קאסם-אזורי התעשייה לב הארץ ואפק: הפרדת יעדים אלו מקו 5 הקיים תשפר את השירות בקו הקיים ותצמצם את התלות ברכב פרטי לנסיעה למקום עבודה קרוב.
ד. כפר קאסם-כפר ברא-ג'לג'וליה-טייבה: קו מקשר ליישובים הערביים שיפעל בשעות נסיעת תלמידי בתי הספר (בטייבה בי"ס טכנולוגי המשרת את יישובי הסביבה) וגם בשעות הפנאי ובשבת
ה. כפר ברא-ג'לג'וליה-כפר סבא: קישור מיישובי הפורום הערביים לשירותים חיוניים בכפר סבא: בית החולים, משרדי ממשלה ואזורי תעסוקה ומסחר.
ו. קו מקשר לקלקיליה: מוצע לאפשר נסיעה בתחבורה ציבורית למרכזי המסחר בקלקיליה, בהתאם לאפשרות הנסיעה לשטח A. הקו יופעל באמצעות מפעיל ייעודי, או במסגרת מכרז תחבורה ציבורית לאזור. הקו ישרת את תושבי האזור גם בשבת.
"
(עמ' 13)
 

אורי404

New member
במסמך הצרכים יש, לדעתי דברים מעניינים

שר התחבורה טען שלא מונחת בפניו שום דרישה מצד רשות מקומית
לתח"צ בשבת ועידן יוסף כתב "אף רשות, גם לא הרשויות הערביות שלא ממש מבינות את ההתעקשות של משרד התחבורה להפעיל קווים בתחומיהן בשבת. רבים מן הקווים הללו נוסעים ריקים כמעט לחלוטין, אבל זה לא מונע ממשרד התחבורה לטעון: ראו, הנה הוספנו תוספת שירות למגזר הערבי. שירות למי בדיוק?"
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-362936-00.html[/URL]

שניהם כנראה לא מכירים את מסמך הצרכים הבא:
[URL]http://www.sikkuy.org.il/wp-content/uploads/2015/02/%D7%9E%D7%A1%D7%9E%D7%9A-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%A6%D7%9E%D7%91%D7%A8-2014.pdf[/URL]

ציטוטים נבחרים:
"
2. קישור תחבורתי בין היישובים הערביים
בקרב יישובי הפורום הערביים – כפר קאסם, ג'לג'וליה, כפר ברא וטירה – עולה בבירור צורך בקישור ישיר בין יישובים אלו. כיום מרבית תנועת האוטובוסים נעשית דרך מרכז עירוני גדול ככפר סבא וראש העין. שירות זה אינו מספק מענה לקשרים החברתיים, המשפחתיים והתעסוקתיים בין היישובים הערביים. מוצע להוסיף שירות אוטובוסים ישיר בין היישובים, שיפעל גם בסופי השבוע
"
(עמ' 6)

"
3. תוספת קווים חדשים
להלן מוצעים קווי תחבורה ציבורית חדשים ליישום המלצות המדיניות מס' 2-6. מוצע להכין תשתית לשילובם של קווים אלו במכרזי משרד התחבורה באזור הפורום, בהתבסס על הערכת צרכים מפורטת ליישובי הפורום.
א. כפר ברא-כפר קאסם-ראש העין: הוספת קו שישרת את תלמידי בתי הספר הנוסעים בשעות 8:00-9:00 ו-13:00-15:00.
ב. כפר קאסם-ראש העין: הוספת קו העובר בתוך ראש העין
ג. כפר קאסם-אזורי התעשייה לב הארץ ואפק: הפרדת יעדים אלו מקו 5 הקיים תשפר את השירות בקו הקיים ותצמצם את התלות ברכב פרטי לנסיעה למקום עבודה קרוב.
ד. כפר קאסם-כפר ברא-ג'לג'וליה-טייבה: קו מקשר ליישובים הערביים שיפעל בשעות נסיעת תלמידי בתי הספר (בטייבה בי"ס טכנולוגי המשרת את יישובי הסביבה) וגם בשעות הפנאי ובשבת
ה. כפר ברא-ג'לג'וליה-כפר סבא: קישור מיישובי הפורום הערביים לשירותים חיוניים בכפר סבא: בית החולים, משרדי ממשלה ואזורי תעסוקה ומסחר.
ו. קו מקשר לקלקיליה: מוצע לאפשר נסיעה בתחבורה ציבורית למרכזי המסחר בקלקיליה, בהתאם לאפשרות הנסיעה לשטח A. הקו יופעל באמצעות מפעיל ייעודי, או במסגרת מכרז תחבורה ציבורית לאזור. הקו ישרת את תושבי האזור גם בשבת.
"
(עמ' 13)
במסמך הצרכים יש, לדעתי דברים מעניינים
לדעתי טוב, שמעלים הילוך בשיפור התחבורה הציבורית ליישובים הערביים ומשנים את הקווים או פותחים חדשים, כמו למשל קו כפר קאסם-ג'לג'וליה-טייבה.
גם שינוי כביש 5 לכביש נת"צ (עליו כבר היו פרסומים, כמו למשל בתוך מכרז פתח תקווה-תל אביב) זהו צעד מבורך. אני עצמי לפני שנים הייתי כותב, שזה מתבקש ושמוטב שיהיה שיפור של קווי האוטובוסים בכביש 5. הדבר האחרון קורה סוף-סוף במהלך השנים האחרונות עם הוספה משמעותית של נסיעות לקו 286 או בפתיחת קו 249.

חלק מהדברים, שהם בתוך ההמלצות כבר יושמו. למשל לקו 21 (כפר סבא-כוכב יאיר, כולל צור יגאל) הוסיפו לאחרונה נסיעות בשעות הערב ואלה כוללות גם כניסה לתחנת הרכבת נורדאו.

אני לא כל כך הבנתי על הקו המקשר לקלקיליה. האם הכוונה בתוך העיר או בקצה העיר? אני מניח שזה בתוך העיר בגלל המשפט "בהתאם לאפשרות הנסיעה בשטח A". זה נשמע מעניין האם יהיה אישור כזה להיכנס לאזורים האלה.
בכלל האם המרכז המסחרי הזה קיים או שהוא בבנייה? ניסיתי ב"גוגל" לחפש מידע לגבי זה ולא הצלחתי למצוא.
 
הכוונה לקו שייכנס לתוך העיר קלקיליה. בפועל ישראל מאפשרת כבר

במסמך הצרכים יש, לדעתי דברים מעניינים
לדעתי טוב, שמעלים הילוך בשיפור התחבורה הציבורית ליישובים הערביים ומשנים את הקווים או פותחים חדשים, כמו למשל קו כפר קאסם-ג'לג'וליה-טייבה.
גם שינוי כביש 5 לכביש נת"צ (עליו כבר היו פרסומים, כמו למשל בתוך מכרז פתח תקווה-תל אביב) זהו צעד מבורך. אני עצמי לפני שנים הייתי כותב, שזה מתבקש ושמוטב שיהיה שיפור של קווי האוטובוסים בכביש 5. הדבר האחרון קורה סוף-סוף במהלך השנים האחרונות עם הוספה משמעותית של נסיעות לקו 286 או בפתיחת קו 249.

חלק מהדברים, שהם בתוך ההמלצות כבר יושמו. למשל לקו 21 (כפר סבא-כוכב יאיר, כולל צור יגאל) הוסיפו לאחרונה נסיעות בשעות הערב ואלה כוללות גם כניסה לתחנת הרכבת נורדאו.

אני לא כל כך הבנתי על הקו המקשר לקלקיליה. האם הכוונה בתוך העיר או בקצה העיר? אני מניח שזה בתוך העיר בגלל המשפט "בהתאם לאפשרות הנסיעה בשטח A". זה נשמע מעניין האם יהיה אישור כזה להיכנס לאזורים האלה.
בכלל האם המרכז המסחרי הזה קיים או שהוא בבנייה? ניסיתי ב"גוגל" לחפש מידע לגבי זה ולא הצלחתי למצוא.
הכוונה לקו שייכנס לתוך העיר קלקיליה. בפועל ישראל מאפשרת כבר
היום לערבים אזרחי המדינה להיכנס לשטחי A. זה מאוד נפוץ בג'נין.
וכתוב "מרכזי מסחר", לא מרכז ספציפי.
 

אורי404

New member


הכוונה לקו שייכנס לתוך העיר קלקיליה. בפועל ישראל מאפשרת כבר
היום לערבים אזרחי המדינה להיכנס לשטחי A. זה מאוד נפוץ בג'נין.
וכתוב "מרכזי מסחר", לא מרכז ספציפי.

אגב, כיום יש שני קווי אוטובוסים עם תחנה, שקרובה לקלקיליה: קווים 210 ו-211 "אפיקים" לכיוון כפר סבא, צומת רעננה, הרצליה ואזור פתח תקווה ובני ברק.
 
הקווים הללו מיועדים לפועלים פלסטינים ולא עוברים ביישובים


אגב, כיום יש שני קווי אוטובוסים עם תחנה, שקרובה לקלקיליה: קווים 210 ו-211 "אפיקים" לכיוון כפר סבא, צומת רעננה, הרצליה ואזור פתח תקווה ובני ברק.
הקווים הללו מיועדים לפועלים פלסטינים ולא עוברים ביישובים
ערבים במזרח השרון.
 
"ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"" (מגלובס)

ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת
"ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"" (מגלובס)
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027696[/URL]

אז, האם כבוד שר התחבורה מאשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית?
 

amit1270

New member

orchilit

New member
אדרבא, הלוואי וחולדאי ירים את הכפפה הזו, רק כדי לראות מה תהא

"ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"" (מגלובס)
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027696[/URL]

אז, האם כבוד שר התחבורה מאשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית?
אדרבא, הלוואי וחולדאי ירים את הכפפה הזו, רק כדי לראות מה תהא
תגובתו של צאר התחבורע הנאלח הזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חולדאי בעד לא מאתמול...

"ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"" (מגלובס)
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027696[/URL]

אז, האם כבוד שר התחבורה מאשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית?
חולדאי בעד לא מאתמול...
עיריית ת"א החליטה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת
ההחלטה תלויה באישור הממשלה ■ ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי, שתמך בהחלטה, אמר הערב: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה ברבע מימות השנה לא פועלת תחבורה ציבורית בחג ובשבת"
גלובס, 20/02/2012
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000726579
 
האם הוא גם אומר את זה ליונה יהב? למאיר כהן הלוי?

"ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"" (מגלובס)
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027696[/URL]

אז, האם כבוד שר התחבורה מאשר לעיריות להפעיל תחבורה ציבורית?
האם הוא גם אומר את זה ליונה יהב? למאיר כהן הלוי?
משרד התחבורה מממן תחבורה ציבורית בשבת בעיר חיפה,בקריות,באילת,בנצרת ובנצרת עילית.
משרד התחבורה מממן גם תחבורה ציבורית בשבת מצפון הארץ לתל-אביב הלוך ושוב בשבת.
משרד התחבורה מממן הפעלת קווי לילה בכל איזור הצפון ובעיר אילת ובצדק כי הרי "פיקוח נפש דוחה שבת" ואם הוא דוחה שבת אז בוודאי ובוודאי הוא דוחה סטאטוס-קוו.
משרד התחבורה ,כרגולטור האמון על שמירת האינטרס הציבורי,מממן הצלת חיי אדם בהפעילו קווי לילה בצפון הארץ ובאילת ביום הבילויים העיקרי של רוב צעירי ישראל היהודים:יום שישי בלילה.חייהם של הצעירים תושבי תל-אביב וגוש דן או יותר נכון דמם אינו אדום פחות מדמם של צעירי הצפון.משימת הקודש של הצלת חיים היא משימה שצריכה לחול על כל צעירי ישראל ולא רק על צעירי הצפון.כל הכבוד למשרד התחבורה,שאחראי על פרוייקט קווי הלילה,שהוכח,גם אליבא דישראל כץ בכבודו ובעצמו,שמתגאה בזאת בכל הזדמנות ובצדק,כמציל חיים ומוריד בשיעור דראסטי את שיעור תאונות הדרכים,שבהם מעורבים צעירים ששותים אלכוהול אחרי בילוי.ההאחזות הפתטית הזאת בקרנות המזבח של הסטאטוס קוו,שאבד עליו הקלח ממזמן,לא עניינית בכלל,היא אסון ומסכנת חיי אדם.מדובר בשירות מינימאלי הכרחי לציבור חילוני ומסורתי רחב,שהחליט מבחירתו החופשית על כך,שיום שישי הוא היום המתאים ביותר מבחינתו לצאת ולבלות,למרות הציווי הדתי של שמירת השבת ואיסור הנסיעה בה,גם ליהודים בעלי רכב פרטי וגם לנהגי מוניות ספיישל ושירות יהודיים,שבוחרים לעבוד ביום הזה מבחירתם ואף אחד לא מכריח אותם לעשות זאת.
בוז למשרד התחבורה ולישראל כץ על הפקרת חיי שאר הצעירים ביתר אזורי הארץ מסיבות לא ענייניות של כפיה דתית והסדרים מתקופת המנדט הבריטי,שעבר עליהם הקלח וכבר מזמן לא מתאימים לרוח הזמן המודרני.
אין כל פגיעה בציביונה היהודי של המדינה.יום שישי בערב ויום שבת אינם נראים כמו יום חול רגיל .הם ימים אהובים ומיוחדים ובמדינת ישראל היהודית כל יהודי באשר הוא ובדרכו שלו מרגיש את ייחודיותה של השבת וגדולתה,גם במדינה,שאיננה מדינת הלכה דתית,וטוב מאוד שכך.יחד עם זאת,ברגע ששמונים אחוז מאזרחי המדינה החליטו,וטעמיהם עימם,שהם נוסעים בשבת,לא יושבים בבית כל השבת ולא הולכים לבית כנסת להתפלל ולקרוא בפרשת השבוע,הרי הפור נפל וקיומה של תחבורה בשבת הוא בהחלט מובן,לגיטימי וצודק,כי כך הרוב החליט,בינו לבין עצמו.
ךמעשה,מי שלא נוסע בשבת זה רק שני מגזרים:הכיפות הסרוגות והחרדים.
החילוניים והמסורתיים כן נוסעים בשבת והם מהווים יחדיו קרוב ל-75-80 אחוז מהאוכלוסיה היהודית.לחלק מהם ,אני מניח,אין רכב פרטי ,אבל גם הם צריכים להתנייד בשבת לים,לטיול,לביקור משפחתי,לפארק,לבילוי סוף שבוע,לבקר חבר חולה בבית חוליםועוד ועוד.למה בעצם לא לאפשר להם לממש את רצונם?
הצורך להתנייד הוא צורך מהותי ו,עקרוני ואף חיוני של החיים.צורך זה אמור לחול על כל חלקי החברה,שמעוניינים בכך והוא קיים גם בשבת,דווקא בגלל אופייה המיוחד והשונות הגדולה שלה מיום חול רגיל, המזמין את הצורך לצאת מהבית ולהנות ממנה את ההנאה המקסימלית האפשרית למימוש צרכים מגוונים תרבותיים של שעות הפנאי השונים מצרכי ימות החול הבנאליים,האפרוריים והשגרתיים של עבודה ולימודים.
אז מה ישראל,עדיין לא השתכנעת?
עשית מהפכות גדולות בתחום התחבורה.בוא תעשה עוד מהפכה ותצא גדול מהחיים.
את הסטאטוס קוו של הגיוס לחרדים מתקופת בן גוריון שיניתם.אם תרצה,ישראל,אין זו אגדה.
אם את חוק הטיס -חוק המלך הבריטי המדטורי שינית,אתה יכול לשנות גם את סטאטוס קוו התחבורה הציבורית בשבת.זה לא בשמיים,ישראל,לך יש את הסמכות,הכוח והיכולת לשנות.זאת לא גזירת גורל.החוק נותן לך גם כיום את הכלים להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.פשוט תפעל לפי התקנות המאפשרות לך להפעיל סמכות ושיקול דעת.בוא נתחיל בזה,ננסה איך זה ונראה.בוא תתחיל לפחות עם משהו מינימאלי מצומצם,תראה איך הציבור מגיב לזה.תמיד תוכל לבטל את זה,אבל אפשר ואף רצוי לנסות...
אתה הרי טוען,שאינך נכנע לקבוצות לחץ ואתה תמיד עושה את מה שנכון לעשות.אז אולי תעשה גם פה מה שנכון לעשות? הרי לא רק לך ולפקידי משרד התחבורה מגיעה הזכות להתניידות בשבת,כל האנשים המעוניינים בכך זכאים לה כמו שאתה זכאי לה.
 

olli3

New member
מנהל
"הליכוד עם ישראל כ"צ, מול שרון וכל השמאל" - על קו 62 MAN SL

ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת
"הליכוד עם ישראל כ"צ, מול שרון וכל השמאל" - על קו 62 MAN SL
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=154041964
&nbsp
מצאתי את זה במקרה, מתאים לימינו קצת :) חבל שאי אפשר לשתף את התמונה עצמה עם מתן קרדיט כי איני יודע מי הצלם (גם בתחילת השרשור מצויין שהצלם הוא מישהו אחר ולא מי שהעלה את התמונות, אך קיבל אישור להעלתן).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"תחבורה ציבורית היא כמו מים וחשמל: זה לא עניין של עניים"

ריכוז שרשורים בנושא תחבורה ציבורית בשבת
"תחבורה ציבורית היא כמו מים וחשמל: זה לא עניין של עניים"
&nbsp
ישראל משקיעה הון בדיור ציבורי למכוניות, ומנגד מעמידה את התחבורה הציבורית כברירת מחדל של אוכלוסיות חלשות ■ הקשר בין תחבורה ציבורית ליוקר המחיה הישראלי
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027351
13/04/2015, יואב לרמן
&nbsp
וגם:
למה אין אוטובוסים בשבת?
הסטטוס-קוו בנושא הדת הוא רק תירוץ
13/04/2015, דרור מרמור
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001027314
"אז למה אין פה אוטובוסים ורכבות בשבת? במקום לחפש את צל הח"כים החרדיים, עדיף כנראה ללכת בעקבות הכסף."
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה