רחוב קופה 30 קרקוב

אפרתי345

New member
שאלה לבקיאים ברחובות קרקוב: יש בידי שני מסמכים של פטירה -אחד של סבא רבא יוסף גייגר ואחד של דודי יוסף שינדלר - שבהם מוזכרת הכתובת קופה 30, לעומת זה, במסמך הלידה של דודי (שנפטר כבן שנה וחצי) מוזכרת הכתובת ג'וזפה 30. המסמכים משנת 1906 ו-1907. גם במדריך העסקים לשנת 1907 ו1908 מופיע סבי אפרים שינדלר פעם בכתובת קופה 30 ופעם בכתובת ג'וזפה 30. בביקור בקרקוב בשנת 2016 חיפשנו לשווא את רחוב קופה 30. ו בשיחה עם לילי הבר מארגון יוצאי קרקוב אמרה לי שלמיטב ידיעתה המספר 30 לא היה קיים ברחוב קופה אפילו לפני מלחמת העולם השניה, מה שסותר את המסמכים. כשאני כותבת בגוגל מפס את הכתובת קופה 30 מופיעה תמונה של ג'וזפה 30. האם יתכן ששתי הכתובות הללו זהות ולמעשה ג'וזפה 30 וקופה 30 הם שני שמות לאותה הכתובת?
 

פגי1

New member
לא מומחית לקרקוב,אבל בסיור בתי כנסת בעיר,רח קופה (kupa)-נקרא ע"ש בית הכנסת, קופה,קרוב לרח יקובה,קרוב לרח יונתן וורשוור,שהיה רופא,קרוב לחומת העיר,גם רח'jozefa'נמצא באזור-kazimierz,קרוב לכיכר החדשה,בקשר למספרים.??
 

שרי סילבר

Active member
לא בקיאה ברחובות-קרקוב, אבל חדר-המפות של גשר גליציה בהחלט מכיל מבחר לא קטן של מפות, כלליות וספציפיות ומתקופות שונות. בין השאר יש שם מפה של קרקוב משנת 1912.

במפה שצירפתי סימנתי בחיצים אדומים את רחוב ג'וזפה ואת רחוב קופה. אפשר לראות שהמדובר בשני רחובות שונים, אולם הם נפגשים זה עם זה. רחוב ג'וזפה נראה גדול ומרכזי יותר, ואילו רחוב קופה נראה קטן יותר. לפיכך בהחלט יתכן שברחוב קופה לא היה בית מספר 30 שכן היה רחוב קטן.

למעשה, כשמתבוננים במפה, באיזור-ההצטלבות של הרחובות ג'וזפה וקופה מופיע בית שמספרו מתחיל בספרה 3. זה נראה אולי יותר כמו 31, התדפיס לא ברור, אבל בהחלט יתכן שהכוונה לבית מס' 30 (הצד הזה של רחוב ג'וזפה הוא של הבתים עם המספרים הזוגיים), ולפיכך ג'וזפה 30 ממוקם בפינת-הרחובות ג'וזפה וקופה.

חדר-המפות של גשר גליציה
 

קבצים מצורפים

  • Krakow Street Map 1912.pdf
    KB 276 · צפיות: 4

אפרתי345

New member
תודה שרי ופגי 1. העניין הוא ששתי הכתובות מוזכרות במסמכי פטירה ובמסמך לידה, מסמכים שקיבלתי מארכיון קרקוב. סבא רבא יוסף גייגר נפטר בקופה 30 ב1906 ובאותה שנה נולד יוסף שינדלר דודי (קרוי על שם סבו) בג'וזפה 30. הוא נפטר ב1907 - שוב בקופה 30 ובאותה שנה יש איזכור לסבי אפרים שינדלר הי"ד שוב בקופה 30 ובשנה שאחריה בג'וזפה 30. כלומר, יש שימוש בשתי הכתובות באותו זמן. לפי מה שאני רואה במפה העכשווית מס' 30 בג'וזפה הוא בית פינתי בהצטלבות עם קופה. שאלתי גם את אנה ברז'יסקה -שפעילה בענייני העיירה ברז'סקו בריגל אבל מתגוררת בקרקוב והיא נוטה לחשוב שמדובר באותו בניין פינתי.
 

שרי סילבר

Active member
|כן| כפי שציינתי, גם אני סבורה שהכוונה לאותו בית פינתי.

חפשי היטב בין התמונות, לעיתים אנשים צילמו את הבתים. אם יתמזל מזלך ותמצאי תמונה כזו, תוכלי אולי להשוות.
 
למעלה