רחוב אריאל ורחוב האור - למה הם קשורים לפורום הזה

wapy

New member
רחוב אריאל ורחוב האור - למה הם קשורים לפורום הזה


רוממה - התחדשות עירונית
בית נוסבאום רוממה
ברחוב האור מספר 2 ניצב בית שהיה שייך למשפחת נוסבאום. נראה כי משפחה זו לא בנתה את הבית, שכן היא עלתה מגרמניה לא לפני שנת 1933. זהו בית מפואר בעל חזית סימטרית מרשימה, ומרפסת קדמית הנתמכת בארבעה עמודים קלאסיים. הבית עבר כמה ידיים, ביניהן בעיקר מוסדות חינוך, ביניהם ישיבת איתרי והוועד למען יהודי ברית המועצות





ברחוב אריאל 8 ניצב בית מפואר, הבנוי בסגנון יווני קלאסי, הכולל עמודים מעוגלים בחזית וגמלון מעוטר בראשם. בצד הפתח מופיע תבליט אבן בקיר, המציין באנגלית את שם האדריכל ושנת בניית הבית: א. באלוג, 1923. בונה הבית המקורי אינו ידוע, אך פרופ' יהושע בן אריה מן החוג לגאוגרפיה באוניברסיטה העברית, משער כי הבית נבנה על ידי משפחת (יחזקאל) יהודה, אשר מקורות שונים מעידים כי התגוררה ברוממה.


ברחוב אריאל 6 ניצב בית הדומה מאוד בסגנונו לשכנו, כולל חזית בעלת גמלון ועמודים קלאסיים. ההשערה היא כי גם בית זה נבנה על ידי משפחת (יחזקאל) יהודה. דיירו החשוב ביותר של הבית היה הרב אברהם אביכזיר, נשיא הכבוד של קהילת המערביים (מוגרבים) בירושלים, שכיהן קודם לכן כאב בית הדין התורני באלכסנדריה. לאחר פרישתו בשנת 1927 עלה הרב ארצה, ונראה כי הקהילה באלכסנדריה היא זו שרכשה עבורו את הבית ברוממה.





בשביל ירושלים


ללחוץ כדי לדעת


https://www.facebook.com/wapy.land


ש.ח. ירושלים





 

wapy

New member
לשמות הרחובות בשכונה מכנה משותף בולט


לשמות הרחובות בשכונה מכנה משותף בולט, והוא היותם שמות ביטאונים ועיתונים עבריים: הצבי והאור של אליעזר בן יהודה,האריאל (רח' אריאל), תורה מציון, מוריה וכדומה.
 
למעלה