רוקחות - מה מידת היוקרה של המקצוע?

Golgi

New member
רוקחות - מה מידת היוקרה של המקצוע?

שלום! רציתי לשאול את האנשים פה - מה מידת היוקרה של מקצוע רוקחות לדעתכם? מצד אחד זה מקצוע שדורש סיפי קבלה בין הגבוהים ביותר באוניברסיטה וגם הלימודים שם הם מאוד קשים. והמקצוע גם די רווחי כפי ששמעתי. מצד אחד רוב הרוקחים עובדים ברוקחות קהילתית שזה למעשה עבודה בבתי מרקחת כגון סופר-פארם, קופות חולים וכו' ועבודתם דומה מאוד לעבודה של מוכר. איפה לדעתכם רוקחות עומדת מבחינת היוקרה לעומת המקצועות האקדמיים האחרים? עד כמה יוקרתי להיות רוקח? נגיד נשווה את זה למקצועות הבאים (סתם להמחשה): 1) מהנדס 2) ביולוג/ביוטכנולוג 3) מורה 4) אח/אחות 5) כלכלן/רואה חשבון אודה לכם מאוד אם תוכלו לדרג את המקצועות ו/או להביע את דעתכם בנושא. הנושא מאוד חשוב לי כי אני שוקל אפשרות לעשות הסבה לרוקחות ושיקול היוקרה הוא אחד השיקולים בבחירת המקצוע. תודה מראש לכל העונים.
 

גֶפילטע

New member
לא קראתי הכל,אבל אומר רק שתמיד נראה

תמיד נראה לי די דבילי להיות רוקח, כי לפחות אלו שבסופר פארם שאני רואה (אני לא מסתובב מספיק במעבדות חברת "טבע" ודומותיה, לצערי), נראה לי שהעבודה שלהם די מעפנה, לפתוח ולסגור מגירות כל היום, גג להמליץ על משחה בלי מרשם להרפס, לא יודע - נראה לי ג'וב טיפשי למדיי, די כמו זבן/ית, בשביל זה הם למדו 4 שנים? אבל - אומרים שהם מרוויחים אחלה לגמרי, גם אלה שבסופר פארם -> אז...
 

גֶפילטע

New member
דגש:זו דעה אינטואיטיבית,אני מודע לכ

לכך שייתכן שיש היבטים שלא נגעתי בהם, אודה לחברי הפורום אם יוסיפו על דבריי.
 

Ahmadinejad

New member
הם משתכרים בעין יפה...

משום מה בכיף הייתי הולך להיות רוקח. רק שכל מה שקשור לתרופות\רפואה משעמם אותי טיחו.
 

The Terminator4

New member
גם אני רציתי ללמוד רוקחות

אבל אחרי בירור קטן גיליתי שעוד כמה שנים תהיה הצפה של רוקחים לכן ירדתי מהרעיון. ולמכור תרופות כל החיים זה לא כל כך סבבה
 
לידע כללי,כדי לאזן את התמונה,

אגיד רק שלא כל רוקח מסיים בסופר פארם וכיו"ב. רבים ממשיכים לתארים מתקדמים ואז משתלבים במחקר לצד כימאים/ביוכימאים/ביולוגים וכו' בגלל הידע הרב[יחסית] שיש להם בתרופות ומערכות ביולוגיות בכלל..וחוצמזה, יש אנשים שלא רוצים לעבוד במעבדה כל היום ולכן טוב להם בתור מוכרים. כך הם גם מרגישים שניצלו את הידע המדעי שלהם[בכ"ז, צריך ידע מסויים{/רב,אולי} כדי לשים לב שהרופא טעה ברצפט וכו'] ומנגד הם לא נדרשו לשבת במעבדה אלא לתקשר עם אנשים,לעזור להם וכו'. לחלק מהלומדים רוקחות, ואנחש אפילו שלרובם-שילוב זה די קוסם.
אם הייתי נרתע פחות מלימודי הביולוגיה שם, גם אני הייתי לומד זאת ככל הנראה.
 

The Terminator4

New member
זה לא מתאים לכל אחד

למשל אני לא מוכן ללמוד ביולוגיה בגלל שצריך לשנן הרבה חומר למרות שזה נשמע מעניין מאוד
 
למעלה