רוצים לעזור לחיילים לנסוע בסוף שבוע

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
הא? המטרונית פועלת כסדרה בלי שום קשר אליי, אז מה הקשר אליי?

מספיק שהגברת מק'מילן תיסע במטרונית 1 כי זו נסיעה רשמית.
למרות שמדובר בבירת ישראל יש הבדל בין ירושלמי בחו"ל שתורם לעיר שבה גר בעבר ויש לו סימפטיה אליה ולנסיעה או שתיים שעשה בעבר באוטובוס השבת של מר"צ הודות לתרומותיהם של אחרים לבין תושבת חיפה שעבורה ירושלים היא מקום זר ורחוק. כל עוד אין ארגון כלל ארצי יש אלמנט מסויים של לוקליזם בתרומה לקואופרטיבים.
&nbsp
אם טריליאן תיסע כמה פעמים נוספות במטרונית קו 1 היא תירשם כדרישה רשמית לתחבורה ציבורית מסודרת. זו תרומה לוקל-פטריוטית חיפאית למאבק.
הא? המטרונית פועלת כסדרה בלי שום קשר אליי, אז מה הקשר אליי?
הסיבה שאני לא נוסעת בה (לא פעמים נוספות, בכלל) היא שהמסלול שלה פשוט לא רלוונטי לחיי (ואני לא מספיק משועממת כדי לשרוף זמן וכסף על נסיעות בטלות סתם כך... אני לא שואבת הנאה יתרה מנסיעה באוטובוס, פרט לא בישראל...).
 

Ccyclist

Well-known member
כל נסיעה נוספת מחזקת את ההוכחה שיש דרישה לתחבורה בשבת.

הא? המטרונית פועלת כסדרה בלי שום קשר אליי, אז מה הקשר אליי?
הסיבה שאני לא נוסעת בה (לא פעמים נוספות, בכלל) היא שהמסלול שלה פשוט לא רלוונטי לחיי (ואני לא מספיק משועממת כדי לשרוף זמן וכסף על נסיעות בטלות סתם כך... אני לא שואבת הנאה יתרה מנסיעה באוטובוס, פרט לא בישראל...).
כל נסיעה נוספת מחזקת את ההוכחה שיש דרישה לתחבורה בשבת.
נכון שהמטרונית היא בעצם הקריותונית אבל וודאי אפשר להזדמן אליה פעם בחודש חודשיים, או לנסוע בקווים הוותיקים של אגד שפועלים בשבת (בתדירות גרועה שנועדה לגרום לסגירתם) עוד מתקופת המנדט.
&nbsp
לך יש פריבילגייה לעומת נוסעי הקואופרטיבים שכל פעם שאת עולה על אוטובוס בשבת את מעלה את מספרי הנוסעים והדרישה הרשמיים. לא משנה אם תסעי תחנה אחת - אם את וחיפאים אחרים ינפחו בכוונה את מספרי הנוסעים יש לזה תרומה למאבק הארצי כי זו סטטיסטיקה מהעיר בגדולה היחידה במדינה שיש בה תח"צ רשמית בשבת. להבנתי זה כלול בכרטיס התקופתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה? היא כבר נוסעת ואין שום ניסיון לבטלה...

כל נסיעה נוספת מחזקת את ההוכחה שיש דרישה לתחבורה בשבת.
נכון שהמטרונית היא בעצם הקריותונית אבל וודאי אפשר להזדמן אליה פעם בחודש חודשיים, או לנסוע בקווים הוותיקים של אגד שפועלים בשבת (בתדירות גרועה שנועדה לגרום לסגירתם) עוד מתקופת המנדט.
&nbsp
לך יש פריבילגייה לעומת נוסעי הקואופרטיבים שכל פעם שאת עולה על אוטובוס בשבת את מעלה את מספרי הנוסעים והדרישה הרשמיים. לא משנה אם תסעי תחנה אחת - אם את וחיפאים אחרים ינפחו בכוונה את מספרי הנוסעים יש לזה תרומה למאבק הארצי כי זו סטטיסטיקה מהעיר בגדולה היחידה במדינה שיש בה תח"צ רשמית בשבת. להבנתי זה כלול בכרטיס התקופתי.
למה? היא כבר נוסעת ואין שום ניסיון לבטלה...
אי אפשר "להזדמן אליה" פעם בחודש חודשיים, בפרט לא בשבת... אין לי איך להגיע אליה (שלא ברכב פרטי) ובעיקר אין לי לאן לנסוע בה. זה פשוט רעיון מטופש.
&nbsp
יש גם קווים אחרים שפועלים בחיפה בשבת, פה ושם יצא לי לנסוע, לא הרבה, אבל קורה. באופן כללי אנחנו לא נוסעים הרבה בשבת (לא צריכים), ואם אנחנו נוסעים ברכב זה בד"כ מחוץ לעיר או באופן שלא רלוונטי לתחבורה ציבורית.
&nbsp
אין לי כרטיס תקופתי, ותסלח לי אם יש לי דרכים טובות יותר לבלות בהן את השבת שלי מנסיעות בטלות בתחבורה הציבורית בחיפה. אתה אולי נהנה לבלות באוטובוסים, אני ממש לא.
 

Ccyclist

Well-known member
אם כמות הנוסעים תכריח הגדלת תדירות זה יהיה צעד חשוב במאבק.

למה? היא כבר נוסעת ואין שום ניסיון לבטלה...
אי אפשר "להזדמן אליה" פעם בחודש חודשיים, בפרט לא בשבת... אין לי איך להגיע אליה (שלא ברכב פרטי) ובעיקר אין לי לאן לנסוע בה. זה פשוט רעיון מטופש.
&nbsp
יש גם קווים אחרים שפועלים בחיפה בשבת, פה ושם יצא לי לנסוע, לא הרבה, אבל קורה. באופן כללי אנחנו לא נוסעים הרבה בשבת (לא צריכים), ואם אנחנו נוסעים ברכב זה בד"כ מחוץ לעיר או באופן שלא רלוונטי לתחבורה ציבורית.
&nbsp
אין לי כרטיס תקופתי, ותסלח לי אם יש לי דרכים טובות יותר לבלות בהן את השבת שלי מנסיעות בטלות בתחבורה הציבורית בחיפה. אתה אולי נהנה לבלות באוטובוסים, אני ממש לא.
אם כמות הנוסעים תכריח הגדלת תדירות זה יהיה צעד חשוב במאבק.
אם הציבור בחיפה יגדיל את השימוש במערכת הקיימת לנקודה שבה נוסעים לא יוכלו לעלות לקווי אגד הקיימים בשבת לא תיוותר ברירה אלא להוסיף נסיעות בשבת מעבר ללוח הזמנים בן ה70. התוספת תהיה תקדים לשבירת הסטטוס קוו לכיוון החילוני.
&nbsp
אם את באחד הפרברים של הכרמל העליון ש"נהנה" מאוטובוס "שכונתי" פעם בשעה בימי חול זה אולי לא רלוונטי לך אישית אבל תעודדי אנשים להשתמש במה שקיים או אם יש משהו שאכן נקרה בדרכך.
&nbsp
את שירשורי התמונות שלי את וודאי מכירה - אני מעדיף אמצעים מסילתיים תדירים, מהירים או פיקנטיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם הציבור יגדיל, הוא יגדיל. מה הטעם בהגדלה מלאכותית?

אם כמות הנוסעים תכריח הגדלת תדירות זה יהיה צעד חשוב במאבק.
אם הציבור בחיפה יגדיל את השימוש במערכת הקיימת לנקודה שבה נוסעים לא יוכלו לעלות לקווי אגד הקיימים בשבת לא תיוותר ברירה אלא להוסיף נסיעות בשבת מעבר ללוח הזמנים בן ה70. התוספת תהיה תקדים לשבירת הסטטוס קוו לכיוון החילוני.
&nbsp
אם את באחד הפרברים של הכרמל העליון ש"נהנה" מאוטובוס "שכונתי" פעם בשעה בימי חול זה אולי לא רלוונטי לך אישית אבל תעודדי אנשים להשתמש במה שקיים או אם יש משהו שאכן נקרה בדרכך.
&nbsp
את שירשורי התמונות שלי את וודאי מכירה - אני מעדיף אמצעים מסילתיים תדירים, מהירים או פיקנטיים.
אם הציבור יגדיל, הוא יגדיל. מה הטעם בהגדלה מלאכותית?
הרי גם נניח שבאופן מלאכותי אנשים יסעו סתם (לא חושבת שתצליח לגייס די נפשות לטמטום הזה, אבל נגיד) בהמשך אם הנפח לא ישתנה יורידו את השירות כי כשאין טעם אין טעם. אנשים שאני מכירה משתמשים במה שקיים כשהם צריכים, לא סתם.
 

Ccyclist

Well-known member
כל מאבק מוכרע צעד אחר צעד. הרחבת השירות בחיפה היא צעד חשוב.

אם הציבור יגדיל, הוא יגדיל. מה הטעם בהגדלה מלאכותית?
הרי גם נניח שבאופן מלאכותי אנשים יסעו סתם (לא חושבת שתצליח לגייס די נפשות לטמטום הזה, אבל נגיד) בהמשך אם הנפח לא ישתנה יורידו את השירות כי כשאין טעם אין טעם. אנשים שאני מכירה משתמשים במה שקיים כשהם צריכים, לא סתם.
כל מאבק מוכרע צעד אחר צעד. הרחבת השירות בחיפה היא צעד חשוב.
אם חושבים אחורה ממטרה שבה יש מערכת שבת ארצית סדירה הרי שהצעדים לכיוונה עוברים קודם כל במישור העירוני בערים הגדולות ואז בחיבור ביניהן. חיפה היא נקודת מפתח במאבק משום שהתחבורה הציבורית בה רשמית. יש אפקט שבו ככל שהתדירות גבוהה יותר כך ישנם יותר נוסעים כי לאוטובוס שעתי ימתין רק מי שבאמת אין לו כל ברירה, לחצי שעתי גם מי שמשתמש לפעמים באמצעים אחרים, ולרבע שעתי ומעלה גם מי שדאגתו העיקרית היא מציאת חנייה.
&nbsp
הצעד הבא לעולם לא יהיה מושלם ולעולם לא ישיג את כל המטרות אך בלעדיו אי אפשר להתקדם לצעד שאחריו וכן הלאה עד למטרה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה נכון תאורטית, אבל מעשית אנשים לא יסעו סתם וגם אין טעם

כל מאבק מוכרע צעד אחר צעד. הרחבת השירות בחיפה היא צעד חשוב.
אם חושבים אחורה ממטרה שבה יש מערכת שבת ארצית סדירה הרי שהצעדים לכיוונה עוברים קודם כל במישור העירוני בערים הגדולות ואז בחיבור ביניהן. חיפה היא נקודת מפתח במאבק משום שהתחבורה הציבורית בה רשמית. יש אפקט שבו ככל שהתדירות גבוהה יותר כך ישנם יותר נוסעים כי לאוטובוס שעתי ימתין רק מי שבאמת אין לו כל ברירה, לחצי שעתי גם מי שמשתמש לפעמים באמצעים אחרים, ולרבע שעתי ומעלה גם מי שדאגתו העיקרית היא מציאת חנייה.
&nbsp
הצעד הבא לעולם לא יהיה מושלם ולעולם לא ישיג את כל המטרות אך בלעדיו אי אפשר להתקדם לצעד שאחריו וכן הלאה עד למטרה.
זה נכון תאורטית, אבל מעשית אנשים לא יסעו סתם וגם אין טעם
להגדיל תדירות אם אנשים לא יסעו. הבעיה בשבת היא לאו דווקא התדירות (היו מקרים שרציתי שהיא תהיה גבוהה יותר, אבל הגיוני שהיא לא, והתאמתי את עצמי) אלא מיעוט הקווים ובעיקר העובדה שהם עובדים רק בשבת ולא בשישי. כלומר יש חלון של כמה שעות לפחות מכניסת השבת ועד קווי הלילה (המבורכים!) שבו אין תחבורה ציבורית בעיר (בסדר, תיקנו אותי פעם שאחד הקווים של המטרונית פועל, זה ממש עוזר
). היה יכול להיות נוח לו יכולתי לחזור הביתה בכוחות עצמי מרכבת או אוטובוס מאוחרים ביום שישי... אבל למען האמת, מכיוון שגם הם עצמם מסתיימים מוקדם מדי, זה לא באמת משנה משהו ברמה המהותית. וברמה המעשית, גם אם יגדילו כיום את תדירות ואת כמות הקווים בחיפה בשבת, זה לא יגרום לנסוע יותר בתחבורה ציבורית בשבת. מה שבאמת באמת חסר לי זו תחבורה בין עירונית; בתוך העיר כבר קל יותר להסתדר.
 
ציון עובדה, אם את תומכת בתח"ץ בשבת ולא עשית משהו בנידון

תורם מעשית במה בדיוק? מי שמך לשפוט ולחלק ציונים?
ציון עובדה, אם את תומכת בתח"ץ בשבת ולא עשית משהו בנידון
זאת התחסדות. מי שתומך ולא עושה דבר בנידון לא באמת אכפת לו.
בנתיים הפעולה היחידה שעובדת היא תמיכה בארגונים כמו שבוס, ולא קיטורים ברשת על העוצר השבועי.
 
שבוס אינה תח"צ ותמיכה בשבוס לא פועלת לטובת תח"צ בשבת

ציון עובדה, אם את תומכת בתח"ץ בשבת ולא עשית משהו בנידון
זאת התחסדות. מי שתומך ולא עושה דבר בנידון לא באמת אכפת לו.
בנתיים הפעולה היחידה שעובדת היא תמיכה בארגונים כמו שבוס, ולא קיטורים ברשת על העוצר השבועי.
שבוס אינה תח"צ ותמיכה בשבוס לא פועלת לטובת תח"צ בשבת
ככל שמחזקים את התחבורה השיתופית בשבת נותנים יותר תירוצים בידי מתנגדי התחבורה הציבורית בשבת, שמציגים את התחבורה השיתופית כמודל האלטרנטיבי שייתן את המענה ללא הפעלת תח"צ בשבת.

כל הכבוד לשבוס על היוזמה שנותנת פתרון מקומי וחלקי לחלק קטן מהציבור, אבל אין לקשור בין שבוס לבין תחבורה ציבורית.

המשפט שלך "בינתיים הפעולה היחידה שעובדת היא תמיכה בארגונים כמו שבוס" זה בדיוק מסוג המשפטים שמתנגדי התח"צ בשבת אוהבים לשמוע.

הרבה יותר נכון ומתאים לכתוב שבינתיים המודל היחיד שעובד זה מודל התחבורה הציבורית באזור חיפה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא עובדה, זה רק שיפוט אישי שלך, כי מינית את עצמך לשופט

ציון עובדה, אם את תומכת בתח"ץ בשבת ולא עשית משהו בנידון
זאת התחסדות. מי שתומך ולא עושה דבר בנידון לא באמת אכפת לו.
בנתיים הפעולה היחידה שעובדת היא תמיכה בארגונים כמו שבוס, ולא קיטורים ברשת על העוצר השבועי.
זו לא עובדה, זה רק שיפוט אישי שלך, כי מינית את עצמך לשופט
וכאמור, תמיכה בארגונים כמו שבוס (מלבד העובדה שהם לא באמת תח"צ, כפי שציין עמוד השדרה) רלוונטית למי שהיא רלוונטית. יש לך איזושהי ציפייה הזויה שאנשים מכל הארץ יממנו הסעות פרטיות לתושבי ירושלים, ומכיוון שהפרויקט לא מתרומם (או לא מספיק, אחרת לא היית חופר עליו כל הזמן) במקום להאשים את הירושלמים אתה מנסה לנגן כאן על המצפון של כולם. לא ילך לך.
 
יש גם עצומה להפעלת הרכבת בשבת

אבל יש כאן גניבת דעת. שבוס פועלת בשישי בלילה
מה הקשר בין שישי בלילה לבעיית הרכבות שצצה כעת?
מנצלים משבר כדי לרכוב עליו כאשר אין שום קשר בין הפעילות של שבוס לבין המשבר הנוכחי.
זה בסדר גמור לקדם את שבוס, אבל השימוש ברכבות הוא מוטעה ומטעה.

ובכל מקרה זו טעות להציג את שבוס כתחליף לתחבורה ציבורית.
יש גם עצומה להפעלת הרכבת בשבת
http://www.atzuma.co.il/rakevetsofshavua
 
אם יעשו פתרון חילופי לרכבות בשישי שבת אני גם אתרום בשמחה.

סלח לי שפתרונות נקודתיים לא מעניינים אותי
זה מעשה טוב אבל קצת פופוליסטי.
גם לא אהבתי את ההתייחסות הרופסת של ראשי מפלגת העבודה בסגנון "נדאג לחיילים" ולא בסגנון "צאו פאקינג לרחובות להפגין נגד מי שמשתין עליכם בקשת והורס את המדינה". ככה הם לא יחליפו את ביבי בחיים.
אם יעשו פתרון חילופי לרכבות בשישי שבת אני גם אתרום בשמחה.
כרגע אין.
 

Ccyclist

Well-known member
עדיף לעשות מגבית מול גופים עם כסף וירושלמים בהווה ובעבר.

אם יעשו פתרון חילופי לרכבות בשישי שבת אני גם אתרום בשמחה.
כרגע אין.
עדיף לעשות מגבית מול גופים עם כסף וירושלמים בהווה ובעבר.
מסיבת סטודנטים שהכנסותיה קודש לשבוס, הכנסת בתי הארחה כחברים בקואופרטיב כך שיותר לאורחיהם לנסוע בשירות ההסעות (עם שאיפה להכניס מלונות לעסק בשלב מסויים), עמדת התרמה במתחם התחנה בשבת ואפילו קופסה לטיפים ותרומות בשבוסים עצמם (לא כחובה למי שמצבו אינו מאפשר זאת אלא כזכות למי שיכול ועדיין זה יהיה זול יותר ממונית) - כל אלו יביאו תרומות גדולות יותר מנסיון להתרים יחידים ללא קשר לעיר.
&nbsp
בבריטניה יש סוג של התרמה שאינו מרגיש כמו התרמה - אירגון ימי כיף או ארועים והעברת ההכנסות לצדקה. ארוע כזה יכול להיות אפיית עוגות ומכירתן במחיר או במכירה פומבית, תחפושת מצחיקה במרתון כשהרץ מבקש מכל מי שמכיר אותו לשלם לו סכום מסויים כחסות על כל קילומטר, פעולות מוזרות כמו אמבטיית שעועית (חומוס?) או הליכה במסלול הקו תמורת חסות דומה. יש גם מסיבות והופעות שהכנסותיהן מועברות לצדקה, מכירות יד שניה וכו'. בצורה הזו התורם מרגיש שהוא צרכן של בידור כלשהו ושלמרות שמדובר בביזבוזים על שטויות לכסף יש תמורה והוא הולך למטרה טובה. זה הולך בהרבה יותר טוב מהקש בדלת.
 
ואני מזכיר לכם שדתיים וחרדים תורמים המון לקידום המטרות שלהם

רוצים לעזור לחיילים לנסוע בסוף שבוע
כן בזמן שהמדינה מקצצת רכבות בסוף השבוע, אתם יכולים לעזור לחיילים לנסוע בסוף השבוע באיזור ירושלים.
כל הפרטים בקישור
http://www.soldier.shabus.co.il/
ואני מזכיר לכם שדתיים וחרדים תורמים המון לקידום המטרות שלהם
ואני מזכיר לכם שדתיים וחרדים תורמים המון לקידום המטרות שלהם גם אם הם לא קשורות לחדשות הנוכחיות מן הראוי שנתרום כמוהם למטרות בהם אנו מאמינים.
&nbsp
נכון זה לא פתרון מושלם ותחבורה מצומצמת לחברים זאת לא תחבורה ציבורית, אבל במצב העיניינים הנוכחי פרויקטים כמו שבוס הם המעט ששובר את העוצר בשבת.
למי שיש פתרון יותר טוב שפועל אשמח לתרום לו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה