רוצים להתעצבן קצת?

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
רוצים להתעצבן קצת?

רוצים להתעצבן קצת?
ביום רביעי האחרון בתכנית מבט שני בערוץ 1 שודר "תחקיר" על "מחדל כביש 1":
https://www.youtube.com/watch?v=PmivpNNysIo

ספוילר: חביב הפורום שטרסלר נותן שם וואחד הופעה.
 
ראיתי בפרסום של 'ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל'

רוצים להתעצבן קצת?
ביום רביעי האחרון בתכנית מבט שני בערוץ 1 שודר "תחקיר" על "מחדל כביש 1":
https://www.youtube.com/watch?v=PmivpNNysIo

ספוילר: חביב הפורום שטרסלר נותן שם וואחד הופעה.
ראיתי בפרסום של 'ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל'
מי עומד מאחורי הארגון הזה?
הם מפרסמים יותר מדי פוסטים שליליים
 

orchilit

New member
אולי כי מצב התח"צ בישראל הוא עלוב ומתפתח בעצלתיים?

ראיתי בפרסום של 'ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל'
מי עומד מאחורי הארגון הזה?
הם מפרסמים יותר מדי פוסטים שליליים
אולי כי מצב התח"צ בישראל הוא עלוב ומתפתח בעצלתיים?
אין יותר מדיי דברים חיובים לכתוב (וכשיש - הם כותבים. )

[גילוי נאות : הייתי פעיל בארגון.]
 

davidfainshtein

New member
מנהל
יאללה מספיק לבכות

אולי כי מצב התח"צ בישראל הוא עלוב ומתפתח בעצלתיים?
אין יותר מדיי דברים חיובים לכתוב (וכשיש - הם כותבים. )

[גילוי נאות : הייתי פעיל בארגון.]
יאללה מספיק לבכות
התח"צ במדינת ישראל מתפתח לא רע כ"כ.
 

olli3

New member
מנהל
התח"צ בישראל למשתמש הממוצע לא ידידותית בעליל.

יאללה מספיק לבכות
התח"צ במדינת ישראל מתפתח לא רע כ"כ.
התח"צ בישראל למשתמש הממוצע לא ידידותית בעליל.
זה לא משנה שיש רכבת יעילה ושיש קו אוטובוס ישיר ונוח ולא משנה שיש זמני אמת בתחנות ושיש שיפורים בתשתיות, בפיתוח פרוייקטים וכו'.
&nbsp
בסופו של דבר, הכל נמדד בנוחות של הנוסע הפוטנציאלי בהבנת המערכת. והמערכת לא מובנת, בכלל לא מובנת.
&nbsp
כמה פעמים אני נתקל בנוסעים שלא מבינים למה אי אפשר להשתמש בערך צבור שנקנה בת"א עבור נסיעות בירושלים או בכרטיסיה באותה עלות של חיפה לנסיעה בירושלים (פעם היה אפשר...). לא מבינים למה אי אפשר לקנות מהערך הצבור הלוך ושוב או חופשי יומי... אבל כבר שמתי כסף בכרטיס? למה אי אפשר לקנות איתו מה שאני רוצה?
&nbsp
שלא לדבר על קבלת מידע על קווים, זמן הנסיעה בפועל, תדירות וחלופות לא ברורות שמשגעות את כולם (גם אותי).
&nbsp
אם אני אזרוק מישהו שלא נסע בתח"צ כמה שנים טובות ואגיד לו, תגיע לנקודה X בעיר אחרת שהינה נקודה מרכזית (יחסית) אך לא מקום שסמוך בהליכה לתחנת רכבת או תחנה מרכזית, סביר שהוא ירצה לתלוש לעצמו את השערות בחיפוש אחר המידע המבוקש והבנתו, עד לביצוע הנסיעה בפועל, שסביר גם כאן שלא תהיה עבורו חוויה חיובית, במיוחד אם איך שהוא בדק במערכות המידע האינטרנטיות או הטלפוניות... ונניח שתשלח אותו להגיע מאשקלון לצומת רעננה מרכז. כן, מקום מרכזי כמו צומת רעננה מרכז, גם טלפונית הוצעה לו אופציה הזויה להחריד כמו לנסוע מתחנה מרכזית ת"א לצומת רעננה מרכז עם המאספים שנוסעים דרך פתח תקווה והוד השרון ולא בקו ישיר כמו 567.
&nbsp
וזו דוגמא אחת, הדבר הזה קיים בכל חלקי הארץ, בכל עיר ובכל יישוב. הנוסע הממוצע שרק רוצה לדלות מידע על הדרך הכי נוחה להגעה ממקום למקום - לא מקבל את הדרך הזאת לא פעם. גם אם הוא בוחר לתכנן מסלול במוביט, האפליקציה מציגה אופציה עתידית עם החלפה עתידית לזמן שהאוטובוס עוד לא יצא לדרכו ולא זמן אמת. והזמנים המתוכננים של רוב האוטובוסים בישראל מתוכננים כך שהזמן המשוער להגעה לתחנות הביניים מופרז (מאוחר) מהמציאות( לקו 601 למשל לוקח 10 דקות להגיע ממרכזית ת"א לתחנה הראשונה ברחוב המסגר - פחות מקילומטר אחד על פי הלו"ז). אז אתה נוסע לך באוטובוס בין עירוני ומתכנן לך החלפה לקו עירוני/פרברי בנקודת אמצע דרך כלשהי. התדירות של קו ההמשך שלך היא פעם בשעה, ירדת בתחנה וגילית שהאוטובוס עבר לפני 5 דקות. למה? כי בזמן שתכננת את המסלול, אוטובוס ההמשך שלך בכלל לא יצא לדרך ותכנון הנסיעה התבסס על הרשום בלו"ז המתוכנן של הקו (בהגעה לכל תחנה ותחנה). אבל כשאתה ישבת לך באוטובוס הראשון, האוטובוס השני יצא לדרכו והפלא ופלא, נסע מהר יותר מההערכות של הלו"ז המתוכנן, זמן האמת נכנס לפעולה ואין לך את אופציית "מחשב מסלול מחדש".
&nbsp
התוצאה כפי שאמרתי היא שירדת באמצע הדרך, ועליך להמתין עוד כשעה לאוטובוס הבא. אבל הנוסע לא מבין את כל זה... הוא לא רואה את המערכת ומבין למה המערכת שגתה ולכן סומך עליה מלכתחילה. נוסע מתקדם ידע מראש שאין מה להסתמך על זמנים שרשומים בלו"ז ואפילו שזמני אמת יש לקחת בספק כי הם לא מתחשבים בפקקים שיש בכבישים אלא בחישוב מהירות הנסיעה ברגע השאילתא, והסתכלות על המרחק עד התחנה בה אתה ממתין. אין הסתכלות על פקקי תנועה במסלול הנסיעה, אין הסתכלות על רמזורים או כביש מהיר - כלום. ואז האוטובוס מגיע לפקק וזמן האמת משתנה מ"יגיע בעוד 15 דקות" ליגיע בעוד 25 דקות ובעוד 30 דקות וכן הלאה...
&nbsp
אז, בשורה התחתונה, כמה שלא ישקיעו בתשתיות ובשיפור התחבורה - כל עוד הנוסע לא יודע מתי יגיע האוטובוס שלו ומתי יגיע אוטובוס ההמשך - כל התשתיות וכל השיפורים וכו' וכו' לא יעזרו לאותו נוסע להגיע בשעת היעד שהוא רוצה. ורכבות זה טוב מאד, אבל גם מהרכבת אתה צריך להתנייד איכשהו להמשך הדרך...
&nbsp
וכל עוד במדינת ישראל פרוייקט "קו רציף" מנותק לחלוטין ממה שקורה בתנועת הרכבות בזמן אמת ופועל על פי לו"ז קבוע שלא מתחשב ברכבת שמאחרת, הנוסעים סובלים פעמיים. פעם אחת כי הרכבת מאחרת ופעם שנייה כי האוטובוס שאמור לקחת אותם לנקודת היעד הסופית שלהם - נסע ועליהם להמתין לאוטובוס הבא שמתוזמן עם הרכבת הבאה שעתידה להגיע לתחנה.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
כל זה אולי נכון, אבל למי שיש זיכרון קצת ארוך

התח"צ בישראל למשתמש הממוצע לא ידידותית בעליל.
זה לא משנה שיש רכבת יעילה ושיש קו אוטובוס ישיר ונוח ולא משנה שיש זמני אמת בתחנות ושיש שיפורים בתשתיות, בפיתוח פרוייקטים וכו'.
&nbsp
בסופו של דבר, הכל נמדד בנוחות של הנוסע הפוטנציאלי בהבנת המערכת. והמערכת לא מובנת, בכלל לא מובנת.
&nbsp
כמה פעמים אני נתקל בנוסעים שלא מבינים למה אי אפשר להשתמש בערך צבור שנקנה בת"א עבור נסיעות בירושלים או בכרטיסיה באותה עלות של חיפה לנסיעה בירושלים (פעם היה אפשר...). לא מבינים למה אי אפשר לקנות מהערך הצבור הלוך ושוב או חופשי יומי... אבל כבר שמתי כסף בכרטיס? למה אי אפשר לקנות איתו מה שאני רוצה?
&nbsp
שלא לדבר על קבלת מידע על קווים, זמן הנסיעה בפועל, תדירות וחלופות לא ברורות שמשגעות את כולם (גם אותי).
&nbsp
אם אני אזרוק מישהו שלא נסע בתח"צ כמה שנים טובות ואגיד לו, תגיע לנקודה X בעיר אחרת שהינה נקודה מרכזית (יחסית) אך לא מקום שסמוך בהליכה לתחנת רכבת או תחנה מרכזית, סביר שהוא ירצה לתלוש לעצמו את השערות בחיפוש אחר המידע המבוקש והבנתו, עד לביצוע הנסיעה בפועל, שסביר גם כאן שלא תהיה עבורו חוויה חיובית, במיוחד אם איך שהוא בדק במערכות המידע האינטרנטיות או הטלפוניות... ונניח שתשלח אותו להגיע מאשקלון לצומת רעננה מרכז. כן, מקום מרכזי כמו צומת רעננה מרכז, גם טלפונית הוצעה לו אופציה הזויה להחריד כמו לנסוע מתחנה מרכזית ת"א לצומת רעננה מרכז עם המאספים שנוסעים דרך פתח תקווה והוד השרון ולא בקו ישיר כמו 567.
&nbsp
וזו דוגמא אחת, הדבר הזה קיים בכל חלקי הארץ, בכל עיר ובכל יישוב. הנוסע הממוצע שרק רוצה לדלות מידע על הדרך הכי נוחה להגעה ממקום למקום - לא מקבל את הדרך הזאת לא פעם. גם אם הוא בוחר לתכנן מסלול במוביט, האפליקציה מציגה אופציה עתידית עם החלפה עתידית לזמן שהאוטובוס עוד לא יצא לדרכו ולא זמן אמת. והזמנים המתוכננים של רוב האוטובוסים בישראל מתוכננים כך שהזמן המשוער להגעה לתחנות הביניים מופרז (מאוחר) מהמציאות( לקו 601 למשל לוקח 10 דקות להגיע ממרכזית ת"א לתחנה הראשונה ברחוב המסגר - פחות מקילומטר אחד על פי הלו"ז). אז אתה נוסע לך באוטובוס בין עירוני ומתכנן לך החלפה לקו עירוני/פרברי בנקודת אמצע דרך כלשהי. התדירות של קו ההמשך שלך היא פעם בשעה, ירדת בתחנה וגילית שהאוטובוס עבר לפני 5 דקות. למה? כי בזמן שתכננת את המסלול, אוטובוס ההמשך שלך בכלל לא יצא לדרך ותכנון הנסיעה התבסס על הרשום בלו"ז המתוכנן של הקו (בהגעה לכל תחנה ותחנה). אבל כשאתה ישבת לך באוטובוס הראשון, האוטובוס השני יצא לדרכו והפלא ופלא, נסע מהר יותר מההערכות של הלו"ז המתוכנן, זמן האמת נכנס לפעולה ואין לך את אופציית "מחשב מסלול מחדש".
&nbsp
התוצאה כפי שאמרתי היא שירדת באמצע הדרך, ועליך להמתין עוד כשעה לאוטובוס הבא. אבל הנוסע לא מבין את כל זה... הוא לא רואה את המערכת ומבין למה המערכת שגתה ולכן סומך עליה מלכתחילה. נוסע מתקדם ידע מראש שאין מה להסתמך על זמנים שרשומים בלו"ז ואפילו שזמני אמת יש לקחת בספק כי הם לא מתחשבים בפקקים שיש בכבישים אלא בחישוב מהירות הנסיעה ברגע השאילתא, והסתכלות על המרחק עד התחנה בה אתה ממתין. אין הסתכלות על פקקי תנועה במסלול הנסיעה, אין הסתכלות על רמזורים או כביש מהיר - כלום. ואז האוטובוס מגיע לפקק וזמן האמת משתנה מ"יגיע בעוד 15 דקות" ליגיע בעוד 25 דקות ובעוד 30 דקות וכן הלאה...
&nbsp
אז, בשורה התחתונה, כמה שלא ישקיעו בתשתיות ובשיפור התחבורה - כל עוד הנוסע לא יודע מתי יגיע האוטובוס שלו ומתי יגיע אוטובוס ההמשך - כל התשתיות וכל השיפורים וכו' וכו' לא יעזרו לאותו נוסע להגיע בשעת היעד שהוא רוצה. ורכבות זה טוב מאד, אבל גם מהרכבת אתה צריך להתנייד איכשהו להמשך הדרך...
&nbsp
וכל עוד במדינת ישראל פרוייקט "קו רציף" מנותק לחלוטין ממה שקורה בתנועת הרכבות בזמן אמת ופועל על פי לו"ז קבוע שלא מתחשב ברכבת שמאחרת, הנוסעים סובלים פעמיים. פעם אחת כי הרכבת מאחרת ופעם שנייה כי האוטובוס שאמור לקחת אותם לנקודת היעד הסופית שלהם - נסע ועליהם להמתין לאוטובוס הבא שמתוזמן עם הרכבת הבאה שעתידה להגיע לתחנה.
כל זה אולי נכון, אבל למי שיש זיכרון קצת ארוך
יזכור שבעבר היה פה הרבה יותר גרוע. בעבר המאוד לא רחוק. בסה"כ אנו מתקדמים יפה מאוד לדעתי.
יש לנו מערכת כירטוס משולבת וגם על מחלות הילדות שלה יתגברו;
יש לנו רשות חדשה לתח"צ ומסלקה משותפת שגם על מחלות הילדות שלהן יתגברו;
יש לנו מערכות PIS שהוכלות ונפרסות;
יש לנו שילובים שבסה"כ ילכו וישתפרו;
יש לנו קווי לילה שהולכים ותופסים תאוצה;
יש לנו רכבת מודרנית ורכבת קלה בעיר הבירה ובעוד שלושה-ארבעה דורות הנינים שלנו יזכו אולי גם לדמוי רכבת קלה בתל אביב;
יש לנו צי אוטובוסים מודרני וצי רכבות מודרני והשקעה אדירה בתחום התשתיות שלא נראה כמותו מעולם.
&nbsp
אז נכון שתמיד רוצים יותר הרבה ויותר מהר ויותר טוב. אבל בואו נזכור שאנחנו מדינה קטנה מוקפת אוייבים ומה לעשות לא הכל הולך בקלות לעם היהודי. אז קצת סבלנות ואופטימיות והכל יהיה בסדר.
 
וגם שלטי זמן אמת.

כל זה אולי נכון, אבל למי שיש זיכרון קצת ארוך
יזכור שבעבר היה פה הרבה יותר גרוע. בעבר המאוד לא רחוק. בסה"כ אנו מתקדמים יפה מאוד לדעתי.
יש לנו מערכת כירטוס משולבת וגם על מחלות הילדות שלה יתגברו;
יש לנו רשות חדשה לתח"צ ומסלקה משותפת שגם על מחלות הילדות שלהן יתגברו;
יש לנו מערכות PIS שהוכלות ונפרסות;
יש לנו שילובים שבסה"כ ילכו וישתפרו;
יש לנו קווי לילה שהולכים ותופסים תאוצה;
יש לנו רכבת מודרנית ורכבת קלה בעיר הבירה ובעוד שלושה-ארבעה דורות הנינים שלנו יזכו אולי גם לדמוי רכבת קלה בתל אביב;
יש לנו צי אוטובוסים מודרני וצי רכבות מודרני והשקעה אדירה בתחום התשתיות שלא נראה כמותו מעולם.
&nbsp
אז נכון שתמיד רוצים יותר הרבה ויותר מהר ויותר טוב. אבל בואו נזכור שאנחנו מדינה קטנה מוקפת אוייבים ומה לעשות לא הכל הולך בקלות לעם היהודי. אז קצת סבלנות ואופטימיות והכל יהיה בסדר.
וגם שלטי זמן אמת.
שנותנים תחושה טובה לדעת מתי האוטובוס אמור להגיע.
 

olli3

New member
מנהל
שלא מסונכרנים עם נתוני תנועה ומחשבים רק מרחק אל מול מהירות

וגם שלטי זמן אמת.
שנותנים תחושה טובה לדעת מתי האוטובוס אמור להגיע.
שלא מסונכרנים עם נתוני תנועה ומחשבים רק מרחק אל מול מהירות
הנסיעה.
&nbsp
אז נכון, חיינו השתנו ללא היכר לאחר כניסת זמני האמת, אבל רק משתמש חכם שמכיר גם את תנאי הדרך, יודע לסנן את מה שכתוב בשלטי המידע, במיודח את אלו שמציגים זמן הגעה של יותר מ10 דקות (שבקלות יכולים להפוך ל20 דקות המתנה בפועל).
&nbsp
בתחילת פיזור שלטי זמני האמת, סמכתי עליהם בעיניים עצומות למרות שההיגיון שלי אמר שלא הגיוני שזה הזמן שייקח לאוטובוס להגיע לתחנה. וכמה פעמים אכלתי אותה ויצא שהמתנתי המון זמן, לא פעם זמן כפול ממה שהיה רשום בשלט המידע ברגע שהגעתי אליו. ולמה כל זה? או, פשוט מאד... אבל קודם כל דוגמא.
&nbsp
אתן לך דוגמא קלאסית. אתה ממתין לך במחלף אלוף שדה או מסובים וממתין לקו X שיוצא מבני ברק או מפתח תקווה או לא משנה מהיכן. הקו מתחיל לנסוע במהירות ממוצעת של 50 קמ"ש למשך כ-5 דקות. המערכת מציגה שתוך 20 דקות הקו יגיע אליך. ואז הקו נכנס לפקק בכביש גהה והזמן מתארך ומתארך ומתארך. למה? כי המערכת מחשבת כרגע מהירות ממוצעת של 10 קמ"ש עד ההגעה אליך.
&nbsp
דוגמאות שלא תלויות בפקקים? אתה ממתין לך בצומת קסטינה לקו שיוצא מבאר שבע דרך קרית גת וקסטינה לאשדוד, יעדך הוא אשדוד. כשהאוטובוס יסע על 60 קמ"ש בתוך באר שבע - זמן ההגעה יהיה על פי מהירות הנסיעה ברגע השאילתא. אח"כ הוא יצא מהעיר ויסע על 100 קמ"ש והזמן יתקצר משמעותית. אתה שמח שפתאום מופיע שתוך 40 דקות האוטובוס יגיע לקסטינה, בפועל זה ייקח שעה או קצת פחות. למה? כי מתיישהו האוטובוס יכנס לקרית גת, יסע לאט, יתעכב בתחנות וברמזורים וזמני האמת שוב פעם "ישתגעו".
&nbsp
אז מזה עוזר לי שיש שלט זמן אמת? זה לא באמת זמן אמת. למה אוטובוס קרוב הייתה האפליקציה הכי עדיפה עליי? כי היא מציגה גם את עומסי התנועה על המפה, כך אתה רואה באפליקציה שכתוב שהאוטובוס יגיע עוד 10 דקות ואתה רואה שהוא הולך להיכנס עכשיו לפקק בבני ברק של חצי שעה לפחות וזה מה שיקרה, אחרי 40 דקות הוא מגיע אליך. זמן אמת עלאק...
&nbsp
מצטער, אבל כל עוד זמן האמת הוא גדול מ4 דקות - אני לא סומך על זה (אלא אם כן מדובר על כביש שולי יחסית וקו דליל נוסעים). אז נחמד ללדעת איזה קו יגיע בדקות הקרובות, אבל יותר מזה - לא יעיל באמת. ואת זה יכלו לפתור בקלות כי המידע על עומסי תנועה קיים גם ככה בכל כך הרבה פלטפורמות.
 

amit1270

New member
גם בלי מידע על עומסי תנועה אפשר לשפר מאוד את הדיוק

שלא מסונכרנים עם נתוני תנועה ומחשבים רק מרחק אל מול מהירות
הנסיעה.
&nbsp
אז נכון, חיינו השתנו ללא היכר לאחר כניסת זמני האמת, אבל רק משתמש חכם שמכיר גם את תנאי הדרך, יודע לסנן את מה שכתוב בשלטי המידע, במיודח את אלו שמציגים זמן הגעה של יותר מ10 דקות (שבקלות יכולים להפוך ל20 דקות המתנה בפועל).
&nbsp
בתחילת פיזור שלטי זמני האמת, סמכתי עליהם בעיניים עצומות למרות שההיגיון שלי אמר שלא הגיוני שזה הזמן שייקח לאוטובוס להגיע לתחנה. וכמה פעמים אכלתי אותה ויצא שהמתנתי המון זמן, לא פעם זמן כפול ממה שהיה רשום בשלט המידע ברגע שהגעתי אליו. ולמה כל זה? או, פשוט מאד... אבל קודם כל דוגמא.
&nbsp
אתן לך דוגמא קלאסית. אתה ממתין לך במחלף אלוף שדה או מסובים וממתין לקו X שיוצא מבני ברק או מפתח תקווה או לא משנה מהיכן. הקו מתחיל לנסוע במהירות ממוצעת של 50 קמ"ש למשך כ-5 דקות. המערכת מציגה שתוך 20 דקות הקו יגיע אליך. ואז הקו נכנס לפקק בכביש גהה והזמן מתארך ומתארך ומתארך. למה? כי המערכת מחשבת כרגע מהירות ממוצעת של 10 קמ"ש עד ההגעה אליך.
&nbsp
דוגמאות שלא תלויות בפקקים? אתה ממתין לך בצומת קסטינה לקו שיוצא מבאר שבע דרך קרית גת וקסטינה לאשדוד, יעדך הוא אשדוד. כשהאוטובוס יסע על 60 קמ"ש בתוך באר שבע - זמן ההגעה יהיה על פי מהירות הנסיעה ברגע השאילתא. אח"כ הוא יצא מהעיר ויסע על 100 קמ"ש והזמן יתקצר משמעותית. אתה שמח שפתאום מופיע שתוך 40 דקות האוטובוס יגיע לקסטינה, בפועל זה ייקח שעה או קצת פחות. למה? כי מתיישהו האוטובוס יכנס לקרית גת, יסע לאט, יתעכב בתחנות וברמזורים וזמני האמת שוב פעם "ישתגעו".
&nbsp
אז מזה עוזר לי שיש שלט זמן אמת? זה לא באמת זמן אמת. למה אוטובוס קרוב הייתה האפליקציה הכי עדיפה עליי? כי היא מציגה גם את עומסי התנועה על המפה, כך אתה רואה באפליקציה שכתוב שהאוטובוס יגיע עוד 10 דקות ואתה רואה שהוא הולך להיכנס עכשיו לפקק בבני ברק של חצי שעה לפחות וזה מה שיקרה, אחרי 40 דקות הוא מגיע אליך. זמן אמת עלאק...
&nbsp
מצטער, אבל כל עוד זמן האמת הוא גדול מ4 דקות - אני לא סומך על זה (אלא אם כן מדובר על כביש שולי יחסית וקו דליל נוסעים). אז נחמד ללדעת איזה קו יגיע בדקות הקרובות, אבל יותר מזה - לא יעיל באמת. ואת זה יכלו לפתור בקלות כי המידע על עומסי תנועה קיים גם ככה בכל כך הרבה פלטפורמות.
גם בלי מידע על עומסי תנועה אפשר לשפר מאוד את הדיוק
די התפלאתי לקרוא שהחישוב מתבסס אך ורק על מהירות רגעית ולא על נתוני המסלול (למשל על סמך נסיעות קודמות בשעות דומות).
 

olli3

New member
מנהל
הנתונים על משך הנסיעות הקודמות וכו' - הכל קיים, ללא שימוש.

גם בלי מידע על עומסי תנועה אפשר לשפר מאוד את הדיוק
די התפלאתי לקרוא שהחישוב מתבסס אך ורק על מהירות רגעית ולא על נתוני המסלול (למשל על סמך נסיעות קודמות בשעות דומות).
הנתונים על משך הנסיעות הקודמות וכו' - הכל קיים, ללא שימוש.
השימוש היחיד הוא לצורך הוכחה או אי הוכחה שקו מסויים נסע במסלול מסויים או חתך מסלול וכו'.
 
הם די טובים לציבור הרחב, שרוצה להעריך מתי יגיע האוטובוס.

שלא מסונכרנים עם נתוני תנועה ומחשבים רק מרחק אל מול מהירות
הנסיעה.
&nbsp
אז נכון, חיינו השתנו ללא היכר לאחר כניסת זמני האמת, אבל רק משתמש חכם שמכיר גם את תנאי הדרך, יודע לסנן את מה שכתוב בשלטי המידע, במיודח את אלו שמציגים זמן הגעה של יותר מ10 דקות (שבקלות יכולים להפוך ל20 דקות המתנה בפועל).
&nbsp
בתחילת פיזור שלטי זמני האמת, סמכתי עליהם בעיניים עצומות למרות שההיגיון שלי אמר שלא הגיוני שזה הזמן שייקח לאוטובוס להגיע לתחנה. וכמה פעמים אכלתי אותה ויצא שהמתנתי המון זמן, לא פעם זמן כפול ממה שהיה רשום בשלט המידע ברגע שהגעתי אליו. ולמה כל זה? או, פשוט מאד... אבל קודם כל דוגמא.
&nbsp
אתן לך דוגמא קלאסית. אתה ממתין לך במחלף אלוף שדה או מסובים וממתין לקו X שיוצא מבני ברק או מפתח תקווה או לא משנה מהיכן. הקו מתחיל לנסוע במהירות ממוצעת של 50 קמ"ש למשך כ-5 דקות. המערכת מציגה שתוך 20 דקות הקו יגיע אליך. ואז הקו נכנס לפקק בכביש גהה והזמן מתארך ומתארך ומתארך. למה? כי המערכת מחשבת כרגע מהירות ממוצעת של 10 קמ"ש עד ההגעה אליך.
&nbsp
דוגמאות שלא תלויות בפקקים? אתה ממתין לך בצומת קסטינה לקו שיוצא מבאר שבע דרך קרית גת וקסטינה לאשדוד, יעדך הוא אשדוד. כשהאוטובוס יסע על 60 קמ"ש בתוך באר שבע - זמן ההגעה יהיה על פי מהירות הנסיעה ברגע השאילתא. אח"כ הוא יצא מהעיר ויסע על 100 קמ"ש והזמן יתקצר משמעותית. אתה שמח שפתאום מופיע שתוך 40 דקות האוטובוס יגיע לקסטינה, בפועל זה ייקח שעה או קצת פחות. למה? כי מתיישהו האוטובוס יכנס לקרית גת, יסע לאט, יתעכב בתחנות וברמזורים וזמני האמת שוב פעם "ישתגעו".
&nbsp
אז מזה עוזר לי שיש שלט זמן אמת? זה לא באמת זמן אמת. למה אוטובוס קרוב הייתה האפליקציה הכי עדיפה עליי? כי היא מציגה גם את עומסי התנועה על המפה, כך אתה רואה באפליקציה שכתוב שהאוטובוס יגיע עוד 10 דקות ואתה רואה שהוא הולך להיכנס עכשיו לפקק בבני ברק של חצי שעה לפחות וזה מה שיקרה, אחרי 40 דקות הוא מגיע אליך. זמן אמת עלאק...
&nbsp
מצטער, אבל כל עוד זמן האמת הוא גדול מ4 דקות - אני לא סומך על זה (אלא אם כן מדובר על כביש שולי יחסית וקו דליל נוסעים). אז נחמד ללדעת איזה קו יגיע בדקות הקרובות, אבל יותר מזה - לא יעיל באמת. ואת זה יכלו לפתור בקלות כי המידע על עומסי תנועה קיים גם ככה בכל כך הרבה פלטפורמות.
הם די טובים לציבור הרחב, שרוצה להעריך מתי יגיע האוטובוס.
באותה מידה אפשר לכתוב שהם לא חוזים את העתיד ואם תהיה תאונה בהמשך האוטובוס לא יגיע לעולם.
 

olli3

New member
מנהל
למשתמש העירוני - סבבה. לא המצב ברוב שטח מדינת ישראל

הם די טובים לציבור הרחב, שרוצה להעריך מתי יגיע האוטובוס.
באותה מידה אפשר לכתוב שהם לא חוזים את העתיד ואם תהיה תאונה בהמשך האוטובוס לא יגיע לעולם.
למשתמש העירוני - סבבה. לא המצב ברוב שטח מדינת ישראל
במקומות בהם התדירות לא גבוהה וקווי האקספרס כבר ממזמן מאספים. דווקא בחלק השני יש יותר מועדות לפורענות.
 
רוב השלטים הם עירונים ופרבריים.

למשתמש העירוני - סבבה. לא המצב ברוב שטח מדינת ישראל
במקומות בהם התדירות לא גבוהה וקווי האקספרס כבר ממזמן מאספים. דווקא בחלק השני יש יותר מועדות לפורענות.
רוב השלטים הם עירונים ופרבריים.
ובהחלט שלט של מעל 20 דקות לא יהיה מדויק לשני הכיוונים.
 

olli3

New member
מנהל
יש לנו תצורה של "תסתדרו". כל מה שכתבת נכון, אבל

כל זה אולי נכון, אבל למי שיש זיכרון קצת ארוך
יזכור שבעבר היה פה הרבה יותר גרוע. בעבר המאוד לא רחוק. בסה"כ אנו מתקדמים יפה מאוד לדעתי.
יש לנו מערכת כירטוס משולבת וגם על מחלות הילדות שלה יתגברו;
יש לנו רשות חדשה לתח"צ ומסלקה משותפת שגם על מחלות הילדות שלהן יתגברו;
יש לנו מערכות PIS שהוכלות ונפרסות;
יש לנו שילובים שבסה"כ ילכו וישתפרו;
יש לנו קווי לילה שהולכים ותופסים תאוצה;
יש לנו רכבת מודרנית ורכבת קלה בעיר הבירה ובעוד שלושה-ארבעה דורות הנינים שלנו יזכו אולי גם לדמוי רכבת קלה בתל אביב;
יש לנו צי אוטובוסים מודרני וצי רכבות מודרני והשקעה אדירה בתחום התשתיות שלא נראה כמותו מעולם.
&nbsp
אז נכון שתמיד רוצים יותר הרבה ויותר מהר ויותר טוב. אבל בואו נזכור שאנחנו מדינה קטנה מוקפת אוייבים ומה לעשות לא הכל הולך בקלות לעם היהודי. אז קצת סבלנות ואופטימיות והכל יהיה בסדר.
יש לנו תצורה של "תסתדרו". כל מה שכתבת נכון, אבל
וזה אבל עצום - כל מה שרשמת כאן הוא נפלא והוא שיפור משמעותי ביותר אבל הוא לא משפיע על המשתמש הממוצע בחלק לא קטן מהדברים, כי המשתמש הממוצע לא מצליח להבין איך הדברים עובדים.
&nbsp
אם מלכתחילה, עוד לפני שהחלו לשפר תשתיות, להקים דברים כאלו ואחרים היו מטפלים קודם כל בנגישות המידע, בהקמת רשויות מטרופולניות שינהלו את העניינים פר האיזור עליהם הן מופקדות, בחקיקה וכו' וכו' - הדברים היו מתקדמים ישר ולא עקום.
&nbsp
והנגישות למידע וההבנה של האזרח את המערכת וגם התייר, כל עוד שזה לא קיים - דברים לא יעבדו כמו שצריך עבור המשתמש. אם מלכתחילה היו מקימים מערכי נתונים נורמליים ולא אתר BUS.GOV.IL או אתר של כל מפעילה הוא לא אתר ראוי ואפילו האתר של הרכבת לא ראוי למרות שהוא נוח ונגיש. למה? כי לא ייתכן שיום תח"צ באוטובוס נגמר ב03:59 וברכבות ב23:59. לא ייתכן שבאתר הרכבת התהליך לאיתור רכבת ולו"ז ומחיר הוא פשוט, נוח, קל ואילו בכל אתר אחר הוא זוועתי בטירוף. לא ייתכן שבאתר הרכבת לא יהיה מידע מעודכן על קווי המשך מתחנות הרכבת, רק כי לרכבת אין באמת תיאום עם תחבורה ציבורית אחרת.
&nbsp
ולא מדובר כאן בדברים מורכבים כמו פרוייקט תשתית כזה או אחר, מדובר על דברים באנליים שאפשר להקים בכלום זמן ועלות זניחה ביותר.
&nbsp
אז הרכבת המודרנית, הרכבת הקלה המודרנית וגם אוטובוסים מודרניים הם כאין וכאפס לעומת אוטובוסים משנות ה70 וה80 שפועלים במדינות אירופאיות מתקדמות ועושים עבודתם נאמנה מכל הבחינות בעוד בישראל הם רק חדישים בעיקרם.
&nbsp
לפני כל הפרוייקטים היו יכולים להתחיל לסדר את העניינים ולא לצאת להרפתקאות שגרמו לבזבוז כסף ציבורי אדיר עד שמישהו מבין שהפרוייקט גדול עליו ומוציא אותו החוצה, למי שיודע לייצר פרוייקטים כאלו. ככה לא מתנהל עסק בדמות מדינה.
&nbsp
אז זורקים את האזרחים בסופו של דבר ל"תסתדרו", אנחנו נקים לכם מערכות מתקדמות ואתם תסתדרו איתם, אנחנו לא נפשט את תהליך קבלת המידע על שירותי התחבורה, אנחנו נשים שלטי מידע ויהיו אפליקציות שיתנו לך מענה משלים, גם אפליקציה רשמית של משרד התחבורה אבל, לא נשנה את שמות המקומות של התחנות כך שיתאימו למציאות שלא של שנות ה-80. אנחנו לא נשנה את זה שרחובות רבים בישראל ברשימת התחנות מקבלים סתם את שם הרחוב (בלי הרחוב המצטלב אליו) למשך 3 תחנות (תחשוב שבירושלים יהיו 4 תחנות שלכולם שם אחד - קרן היסוד) ואתה תצטרך לנחש לאיזה חלק ברחוב מתכוונים.
&nbsp
אלו דוגמאות קטנות שעושות את ההבדל, לפרטים הקטנים לא שמים לב... למי אכפת שנתיבי תח"צ סתומים בכלי רכב פרטיים שנוסעים, חונים או פורקים סחורה? למי אכפת שתחנת אוטובוס הופכת לחניה של כלי רכב ל"קפצתי רק לרגע" כשהקשיש לא מסוגל להרים את עצמו מהכביש לאוטובוס עצמו ונאלץ להמתין לאוטובוס שכן יצליח להתקרב למדרכה?
&nbsp
מה זה משנה כל התשתיות האלו אם כל יום המראות האלו חוזרים על עצמם יום יום, אנדרלמוסיה שלמה, צפצוף של כולם על החוקים ונוסעי תחבורה ציבורית שנאלצים לסבול את זה כל יום?
&nbsp
התחבורה הציבורית בישראל מתאימה כיום לאלו שהם אולי חלשים כלכלית אבל לא בריאותית, כל מי שחלש בריאותית מפספס אוטובוסים כי הראיה שלו לא משהו ואוטובוס עצר אחרי האוטובוס שמאחוריו ואת זעקות הקרב של "קו X לכיוון..." גם ככה אין לו סיכוי לשמוע (בהנחה שנתוני המיקום של התחנות גם מעודכנים במסד הנתונים של משרד התחבורה, בהמון תחנות אין דיוק ולכן הכריזה החיצונית לא נשמעת בתחנה אלא אחרי התחנה או לפני התחנה). כל מי שלא מסוגל לרדת למדרכה ולטפס לאוטובוס - לא יכול לעלות עליו ולא משנה כמה האוטובוס מודרני ונגיש. ואם אתה לא רואה מספיק טוב, אתה צריך להיות בהיכון שמה הנהג יהבהב לך באורות או יצפור לך ואתה לא מסוגל בכלל לראות את מספר הקו, אז איך תדע אם אתה רוצה לעלות עליו בכלל? עד שתבין שזה היה האוטובוס שלך, הנהג יוכל לחלוף על פניך כי הוא הניח שאתה לא רוצה לעלות עליו. אז מה שווה הכריזה החיצונית שנניח ונתוני התחנה מכוילים להיכן שהם באמת פיזית? אתה תשמע אותה כשהאוטובוס יהיה בדיוק בהאצה אחרי שהוא הניח שאתה לא רוצה אותו, במקום שהנהג יעצור, יתן לכריזה לעשות את שלה ואז יסע (ואין נהגים שעושים את זה - נדירים).
&nbsp
אתה מדבר מנקודת מבט של אדם בריא שיכול להתמצא, להבין מה קורה סביבך. אני מדבר מנקודת מבט של אנשים אחרים, אנשים שלא מסוגלים להתמצא בצורה הזאת. שמפספסים אוטובוסים מודרניים יום יום כי הם לא הצליחו להבין בזמן שזה הקו שלהם.
&nbsp
וכן, זה נושא שכאוב אצלי ולכן אני מרחיב עליו. התשתיות מקומם נכבד אבל כל המסביב שבו לא מטפלים או מטפלים בעצלתיים הוא הגורם העיקרי שיגרום למי שנוסע בתח"צ כיום להיות מרוצה הרבה יותר מפרוייקט תשתית כזה או אחר ולמי שרוצה לוותר על הרכב עבור פרוייקט תשתית מעולה ככל שיהיה ויתקל בבעיות הכה נפוצות שציינתי - לא יתייג זאת כחוויה חיובית בסך הכל ולא מן הנמנע שישוב להשתמש ברכבו הפרטי.
 

trilliane

Active member
מנהל
כשמשווים ליותר גרוע במקום ליותר טוב, זה אומר דרשני

כל זה אולי נכון, אבל למי שיש זיכרון קצת ארוך
יזכור שבעבר היה פה הרבה יותר גרוע. בעבר המאוד לא רחוק. בסה"כ אנו מתקדמים יפה מאוד לדעתי.
יש לנו מערכת כירטוס משולבת וגם על מחלות הילדות שלה יתגברו;
יש לנו רשות חדשה לתח"צ ומסלקה משותפת שגם על מחלות הילדות שלהן יתגברו;
יש לנו מערכות PIS שהוכלות ונפרסות;
יש לנו שילובים שבסה"כ ילכו וישתפרו;
יש לנו קווי לילה שהולכים ותופסים תאוצה;
יש לנו רכבת מודרנית ורכבת קלה בעיר הבירה ובעוד שלושה-ארבעה דורות הנינים שלנו יזכו אולי גם לדמוי רכבת קלה בתל אביב;
יש לנו צי אוטובוסים מודרני וצי רכבות מודרני והשקעה אדירה בתחום התשתיות שלא נראה כמותו מעולם.
&nbsp
אז נכון שתמיד רוצים יותר הרבה ויותר מהר ויותר טוב. אבל בואו נזכור שאנחנו מדינה קטנה מוקפת אוייבים ומה לעשות לא הכל הולך בקלות לעם היהודי. אז קצת סבלנות ואופטימיות והכל יהיה בסדר.
כשמשווים ליותר גרוע במקום ליותר טוב, זה אומר דרשני
כי מי טוב משווה את עצמו לטובים, לא לגרועים... וזה לא מנחם שהיה יותר גרוע, כי התקדמנו, והתחבורה הציבורית שלנו לא משתווה לכזאת שיש (ליתר דיוק הייתה) במדינות מערביות מתקדמות עם תחבורה ציבורית טובה כבר לפני עשורים! אנחנו בפיגור מתמיד וזה לא מלהיב בכלל. וכן, כשמשהו דפוק אפשר להגיד "מדינה קטנה מוקפת אוייבים" או בקיצור, האיום האיראני כבר כאן, בואו לא נשכח את החיים עצמם ונפסיק לקטר רק כי יש לנו סיבה טובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה