בשביל להזיז רכבות חומ"ס מקו החוף
אתה חייב מסילה מזרחית.
רכבות משא לא יסעו בשום אופן במנהרה מתחת לכרמל, כשיש באמצע תחנת רכבת עמוקה.
תאר לך מה יקרה במקרה של תאונה ברכבת כזאת? כל מי שיהיה בתחנה בסכנת חיים.
ואין שום אפשרות להגיע לרכבת.
בשביל להזיז רכבות חומ"ס מקו החוףאין שום אלטרנטיבה מלבד מינהור
כל התוכניות לגבי מסילה ממזרח לכרמל דרך עירון או יקנעם או זכרון או כל חלופה אחרת יהיו
יקרות וגם לא ישרתו את התושבים כמו שתשרת מסילה ממונהרת את רכס הכרמל.
ההזזה של התחנה המרכזית אל לב הרכס תחסוך כל כך הרבה שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי רכבים וזמני נסיעה
(בקיצור הנסיעה לצפון ב-10 דקות פחות מהמצב כיום) שמבחינת המשק יהיה מדובר בחסכון
שנתי שיגיע למאות מליוני שקלים. הפרויקט הזה יהיה רווחי אפילו בלי השבחת הקרקעות המטורפת שתהיה
לאורך החוף ופיתוח שיתאפשר מהזזת המסילות שיכניס לקופת המדינה עוד מליארדי שקלים
פרויקט כזה ימנף כלכלית את חיפה בצורה אדירה.
אתה חייב מסילה מזרחית.
רכבות משא לא יסעו בשום אופן במנהרה מתחת לכרמל, כשיש באמצע תחנת רכבת עמוקה.
תאר לך מה יקרה במקרה של תאונה ברכבת כזאת? כל מי שיהיה בתחנה בסכנת חיים.
ואין שום אפשרות להגיע לרכבת.