רוצים להיות על המטרונית הראשונה?

מצב
הנושא נעול.
בשביל להזיז רכבות חומ"ס מקו החוף

אין שום אלטרנטיבה מלבד מינהור
כל התוכניות לגבי מסילה ממזרח לכרמל דרך עירון או יקנעם או זכרון או כל חלופה אחרת יהיו
יקרות וגם לא ישרתו את התושבים כמו שתשרת מסילה ממונהרת את רכס הכרמל.
ההזזה של התחנה המרכזית אל לב הרכס תחסוך כל כך הרבה שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי רכבים וזמני נסיעה
(בקיצור הנסיעה לצפון ב-10 דקות פחות מהמצב כיום) שמבחינת המשק יהיה מדובר בחסכון
שנתי שיגיע למאות מליוני שקלים. הפרויקט הזה יהיה רווחי אפילו בלי השבחת הקרקעות המטורפת שתהיה
לאורך החוף ופיתוח שיתאפשר מהזזת המסילות שיכניס לקופת המדינה עוד מליארדי שקלים
פרויקט כזה ימנף כלכלית את חיפה בצורה אדירה.
בשביל להזיז רכבות חומ"ס מקו החוף
אתה חייב מסילה מזרחית.

רכבות משא לא יסעו בשום אופן במנהרה מתחת לכרמל, כשיש באמצע תחנת רכבת עמוקה.

תאר לך מה יקרה במקרה של תאונה ברכבת כזאת? כל מי שיהיה בתחנה בסכנת חיים.
ואין שום אפשרות להגיע לרכבת.
 

tapuzo

New member
בשביל זה יהיו שתי מנהרות כמו במנהרות הכרמל

בשביל להזיז רכבות חומ"ס מקו החוף
אתה חייב מסילה מזרחית.

רכבות משא לא יסעו בשום אופן במנהרה מתחת לכרמל, כשיש באמצע תחנת רכבת עמוקה.

תאר לך מה יקרה במקרה של תאונה ברכבת כזאת? כל מי שיהיה בתחנה בסכנת חיים.
ואין שום אפשרות להגיע לרכבת.
בשביל זה יהיו שתי מנהרות כמו במנהרות הכרמל
מנהרה אחת תהיה לרכבות המשא ומנהרה שניה לרכבות הנוסעים.
המנהרה לרכבות המשא תהיה מופרדת עם אפשרות גישה ממנהרת
רכבות הנוסעים ותחנת הגיבורים
כך זה נעשה גם בשתי מנהרות הכרמל המנהרות מופרדות עם אזורי
גישה סגורים ביניהם למצב חרום.
אני לא חושב שיש סכנה מחומ"ס ברכבת במנהרה, אלא הסכנה
היא בהתהפכות רכבת בנסיעה מהירה.
להיפך יותר קל להבטיח נסיעה בלי רוחות וסיבובים במנהרה
 

tapuzo

New member
אגב כך נראה היום ואדי הגיבורים רק שתקבלו מושג

בשביל זה יהיו שתי מנהרות כמו במנהרות הכרמל
מנהרה אחת תהיה לרכבות המשא ומנהרה שניה לרכבות הנוסעים.
המנהרה לרכבות המשא תהיה מופרדת עם אפשרות גישה ממנהרת
רכבות הנוסעים ותחנת הגיבורים
כך זה נעשה גם בשתי מנהרות הכרמל המנהרות מופרדות עם אזורי
גישה סגורים ביניהם למצב חרום.
אני לא חושב שיש סכנה מחומ"ס ברכבת במנהרה, אלא הסכנה
היא בהתהפכות רכבת בנסיעה מהירה.
להיפך יותר קל להבטיח נסיעה בלי רוחות וסיבובים במנהרה
אגב כך נראה היום ואדי הגיבורים רק שתקבלו מושג
מדובר בקרקעית מאד עמוקה כמעט בגובה פני הים ועוד חפרו שם וגלחו שם בלי סוף
אין שום בעיה לבנות באמצע הואדי את תחנת הרכבת עם מעליות שיקשרו מצד אחד
לויז'ניץ ורוממה ומצד שני לנוה שאנן וחליסה. שזה כבר 4 שכונות עם 70 אלף תושבים
במרחק הליכה או נסיעה של 2-3 דקות מתחנה כזאת.
 
למזלה של חיפה, כבר לא יעצרו את החשמול

אגב כך נראה היום ואדי הגיבורים רק שתקבלו מושג
מדובר בקרקעית מאד עמוקה כמעט בגובה פני הים ועוד חפרו שם וגלחו שם בלי סוף
אין שום בעיה לבנות באמצע הואדי את תחנת הרכבת עם מעליות שיקשרו מצד אחד
לויז'ניץ ורוממה ומצד שני לנוה שאנן וחליסה. שזה כבר 4 שכונות עם 70 אלף תושבים
במרחק הליכה או נסיעה של 2-3 דקות מתחנה כזאת.
למזלה של חיפה, כבר לא יעצרו את החשמול
 
אפשר למנהר, אפשר לבנות גשר

שוב - אם אפשר למנהר לכרמיאל אפשר למהר לכרמל
אפשר למנהר, אפשר לבנות גשר
הכל אפשר, אבל זה לא קשור לחשמול!!!
תבין שאין שום קשר בין החשמול לבין הזזת המסילה מהחוף.
 

tapuzo

New member
החישמול בעייתי. טיל אחד משתק כל מערך הרכבות

אפשר למנהר, אפשר לבנות גשר
הכל אפשר, אבל זה לא קשור לחשמול!!!
תבין שאין שום קשר בין החשמול לבין הזזת המסילה מהחוף.
החישמול בעייתי. טיל אחד משתק כל מערך הרכבות
 
אבל הנוסעים יקבלו קלסתרופוביה כזכור לך

אין שום אלטרנטיבה מלבד מינהור
כל התוכניות לגבי מסילה ממזרח לכרמל דרך עירון או יקנעם או זכרון או כל חלופה אחרת יהיו
יקרות וגם לא ישרתו את התושבים כמו שתשרת מסילה ממונהרת את רכס הכרמל.
ההזזה של התחנה המרכזית אל לב הרכס תחסוך כל כך הרבה שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי רכבים וזמני נסיעה
(בקיצור הנסיעה לצפון ב-10 דקות פחות מהמצב כיום) שמבחינת המשק יהיה מדובר בחסכון
שנתי שיגיע למאות מליוני שקלים. הפרויקט הזה יהיה רווחי אפילו בלי השבחת הקרקעות המטורפת שתהיה
לאורך החוף ופיתוח שיתאפשר מהזזת המסילות שיכניס לקופת המדינה עוד מליארדי שקלים
פרויקט כזה ימנף כלכלית את חיפה בצורה אדירה.
אבל הנוסעים יקבלו קלסתרופוביה כזכור לך
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171046707
 

asmopil

New member
ואכן צריך לקדם מנהור מחושמל

מסכים שצריך להוציא, אבל אין שום קשר לחשמול
צריך לחשמל את המסילה אתמול!

ומצד שני לפעול בועדות התכנון להסטת המסילה.
או דרך נחל עירון, או מה שאתה מציע מתחת לאדמה.
אבל אין שום קשר לחשמול המסילה!!
ואכן צריך לקדם מנהור מחושמל
אבל הבעיה מורכבת יותר. על מנת לפתוח את חזית היום המערבית בחיפה יש צורך בהסתת הנמל המערבי מעט מזרחה. וזה מה שיביא להעתקה מזרחה גם של הנמל הצבאי והמונומנט בגודל של הר אשר חיל הים החל להקים מול חופי חיפה (בקרוב עוברים לביצוע).
חלק משמעותי בסיפור הזה הוא כמובן סגירה של נמל התעופה האזרחי ואולי הקמה של שדה אחר היכן שהוא.
ממשלת ישראל וגם ובעיקר שר התחבורה כץ נמנעים מלהחליט, כי כבוד השר לא רוצה לעורר מהומות עם ועדי עובדים ואולי אפילו עם תושבי קרית חיים שלא רוצים בנמל שיתקרב אליהם (ומשום מה שדה התעופה לא מפריע להם?!).
כל אלו הם החלטות אסטרטגיות בנוגע לנמל הראשי של ישראל (חיפה/ אשדוד), שמושי הקרקע וכד'.
החשמול של המסילה הוא חלק מהסיפור הזה, ולא ניתן ולא צריך לנתק אותו מהסיפור הכולל של קו החוף המערבי.
 
אולי נושא המסילה מורכב, אבל אין שום קשר לחשמו

ואכן צריך לקדם מנהור מחושמל
אבל הבעיה מורכבת יותר. על מנת לפתוח את חזית היום המערבית בחיפה יש צורך בהסתת הנמל המערבי מעט מזרחה. וזה מה שיביא להעתקה מזרחה גם של הנמל הצבאי והמונומנט בגודל של הר אשר חיל הים החל להקים מול חופי חיפה (בקרוב עוברים לביצוע).
חלק משמעותי בסיפור הזה הוא כמובן סגירה של נמל התעופה האזרחי ואולי הקמה של שדה אחר היכן שהוא.
ממשלת ישראל וגם ובעיקר שר התחבורה כץ נמנעים מלהחליט, כי כבוד השר לא רוצה לעורר מהומות עם ועדי עובדים ואולי אפילו עם תושבי קרית חיים שלא רוצים בנמל שיתקרב אליהם (ומשום מה שדה התעופה לא מפריע להם?!).
כל אלו הם החלטות אסטרטגיות בנוגע לנמל הראשי של ישראל (חיפה/ אשדוד), שמושי הקרקע וכד'.
החשמול של המסילה הוא חלק מהסיפור הזה, ולא ניתן ולא צריך לנתק אותו מהסיפור הכולל של קו החוף המערבי.
אולי נושא המסילה מורכב, אבל אין שום קשר לחשמו
 
המנהרות המסילתיות שאתה מציע לא יבטלו את

אתה רוצה שהתושבים ימשיכו לסבול מרכבות חומ"ס?
לא הגיע זמן להוציא את הסכנות האלו שעוברות מדי יום כמה עשרות מטרים מבתי תושבי בת גלים?
לא הגיע זמן להפסיק את קטיעת חיפה מכל קו החוף עם חומות אקוסטיות וגדרות?
המנהרות המסילתיות שאתה מציע לא יבטלו את
רכבות המשא שימשיכו לנוע על המסילה הקיימת. רכבות משא וודאי רכבות עם חומרים מסוכנים לא יסעו במנהרות, ודאי שלא במנהרות משופעות וארוכות.
מה שיקרה אם יאמצו את התוכניות שלך זה שלמרכז חיפה ולבית החולים הגדול בצפון לא יהיה קישור של רכבות נוסעים. תושבי בת גלים לעומת זאת ימשיכו "ליהנות" מרכבות המשא.
גם תיקח מהם את רכבות הנוסעים וגם תשאיר להם את המשא.
כיף...
 

tapuzo

New member
אתה טועה

המנהרות המסילתיות שאתה מציע לא יבטלו את
רכבות המשא שימשיכו לנוע על המסילה הקיימת. רכבות משא וודאי רכבות עם חומרים מסוכנים לא יסעו במנהרות, ודאי שלא במנהרות משופעות וארוכות.
מה שיקרה אם יאמצו את התוכניות שלך זה שלמרכז חיפה ולבית החולים הגדול בצפון לא יהיה קישור של רכבות נוסעים. תושבי בת גלים לעומת זאת ימשיכו "ליהנות" מרכבות המשא.
גם תיקח מהם את רכבות הנוסעים וגם תשאיר להם את המשא.
כיף...
אתה טועה
למה שרכבות חומ"ס לא יסעו בלילה במנהרות?
זה קורה במקומות אחרים בעולם. באיטליה רכבות חומ"ס נוסעות בשעות הלילה במנהרות.
אין שום צורך במסילה לבת גלים או לחיפה מרכז כי הרי אלו תחנות שעכשיו מקושרות ביניהן
עד לחוף הכרמל בנת"צ המטרונית אז זה גם יתן הצדקה לפרויקט המטרונית שכרגע אין לו צידוק אמיתי.
מי שירצה להגיע לבת גלים יירד בתחנת חוף הכרמל ומשם יקח מטרונית לבת גלים.

לגבי מנהרות משופעות אני לא מבין למה אתה חושב שהן צריכות להיות משופעות?
הן יוצאות מחוף הכרמל פונות ימינה לתוך ההר משם במסלול ישר עד מפרץ חיפה.
למה צריך מסלול תלול? ואדי הגיבורים בחלקו הצפוני בכ-20-30 מטר בלבד יותר גבוה מפני הים.
 
כי לא יתנו לרכבות כאלה ליסוע במנהרות ארוכות

אתה טועה
למה שרכבות חומ"ס לא יסעו בלילה במנהרות?
זה קורה במקומות אחרים בעולם. באיטליה רכבות חומ"ס נוסעות בשעות הלילה במנהרות.
אין שום צורך במסילה לבת גלים או לחיפה מרכז כי הרי אלו תחנות שעכשיו מקושרות ביניהן
עד לחוף הכרמל בנת"צ המטרונית אז זה גם יתן הצדקה לפרויקט המטרונית שכרגע אין לו צידוק אמיתי.
מי שירצה להגיע לבת גלים יירד בתחנת חוף הכרמל ומשם יקח מטרונית לבת גלים.

לגבי מנהרות משופעות אני לא מבין למה אתה חושב שהן צריכות להיות משופעות?
הן יוצאות מחוף הכרמל פונות ימינה לתוך ההר משם במסלול ישר עד מפרץ חיפה.
למה צריך מסלול תלול? ואדי הגיבורים בחלקו הצפוני בכ-20-30 מטר בלבד יותר גבוה מפני הים.
כי לא יתנו לרכבות כאלה ליסוע במנהרות ארוכות
המשמשות (גם בלילה) רכבות נוסעים ונמצאות מתחת לשכונות מגורים. אף אחד לא יקח את הסיכון שתקרה תקלה או תאונה עם רכבת כזאת במנהרות כאלה.
גם נהגי הקטרים עצמם לא יסכימו לקחת על עצמם סיכון כזה.
אין שום סיכוי מעשי להתממשות תוכנית כזו.
ולומר שתוך חמש שנים היא יכולה להתממש זו הזיה.
 

tapuzo

New member
הלו, ביורוטאנל נוסעים מתחת לים...

כי לא יתנו לרכבות כאלה ליסוע במנהרות ארוכות
המשמשות (גם בלילה) רכבות נוסעים ונמצאות מתחת לשכונות מגורים. אף אחד לא יקח את הסיכון שתקרה תקלה או תאונה עם רכבת כזאת במנהרות כאלה.
גם נהגי הקטרים עצמם לא יסכימו לקחת על עצמם סיכון כזה.
אין שום סיכוי מעשי להתממשות תוכנית כזו.
ולומר שתוך חמש שנים היא יכולה להתממש זו הזיה.
הלו, ביורוטאנל נוסעים מתחת לים...
המנהרות רכבת בכרמל יהיו קצרות מאלו של ירושלים.
אלו לא מנהרות ארוכות בכלל.
מחוף הכרמל תוך כמה דקות אתה בואדי גיבורים בתחנה, עוד כמה דקות אתה בתחנה במפרץ חיפה.
 
היורוטאנל לא במדינת ישראל

הלו, ביורוטאנל נוסעים מתחת לים...
המנהרות רכבת בכרמל יהיו קצרות מאלו של ירושלים.
אלו לא מנהרות ארוכות בכלל.
מחוף הכרמל תוך כמה דקות אתה בואדי גיבורים בתחנה, עוד כמה דקות אתה בתחנה במפרץ חיפה.
היורוטאנל לא במדינת ישראל
במדינת ישראל פרויקט כזה לא יתממש בפרק זמן של פחות מעשרים שנה ואף אחד במדינה לא יקח סיכון להעביר רכבות עם חומרים מסוכנים במנהרות כאלו.
אין מה לעשות, מדינת ישראל אינה צרפת, אינה בריטניה, אינה איטליה ואינה גרמניה.
ובתמונה שהבאת הראית כמה נחל הגיבורים קרוב לבתי מגורים. מעניין שלא מטריד אותך שרכבות חומ"ס יעברו מתחת לבנייני מגורים שם. במה הם שונים מתושבי בת גלים?
 

tapuzo

New member
מדינת ישראל מקימה ממנהרת רכבות בגליל וירושלים

היורוטאנל לא במדינת ישראל
במדינת ישראל פרויקט כזה לא יתממש בפרק זמן של פחות מעשרים שנה ואף אחד במדינה לא יקח סיכון להעביר רכבות עם חומרים מסוכנים במנהרות כאלו.
אין מה לעשות, מדינת ישראל אינה צרפת, אינה בריטניה, אינה איטליה ואינה גרמניה.
ובתמונה שהבאת הראית כמה נחל הגיבורים קרוב לבתי מגורים. מעניין שלא מטריד אותך שרכבות חומ"ס יעברו מתחת לבנייני מגורים שם. במה הם שונים מתושבי בת גלים?
מדינת ישראל מקימה ממנהרת רכבות בגליל וירושלים
להגיד שזה לא יקרה כשזה כבר קורה ונחפרות בירושלים מנהרות הרבה
יותר מסובכות וארוכות מהכרמל, וכשבכרמל כבר בוצעו מנהרות הכרמל, זה אבסורד מוחלט.
אם מנהרות גילון עולות 600 מליון שקל בחיפה זה יעלה 2 מליארד שקל שזה חסכון
בזמן, שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי ונסיעות לתחנות הרכבת וקיצור הנסיעות לצפון
שיצדיק כלכלית את הפרויקט גם בראיית המשק הלאומי.
 
כמה זמן עובדים על הקו לירושלים?

מדינת ישראל מקימה ממנהרת רכבות בגליל וירושלים
להגיד שזה לא יקרה כשזה כבר קורה ונחפרות בירושלים מנהרות הרבה
יותר מסובכות וארוכות מהכרמל, וכשבכרמל כבר בוצעו מנהרות הכרמל, זה אבסורד מוחלט.
אם מנהרות גילון עולות 600 מליון שקל בחיפה זה יעלה 2 מליארד שקל שזה חסכון
בזמן, שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי ונסיעות לתחנות הרכבת וקיצור הנסיעות לצפון
שיצדיק כלכלית את הפרויקט גם בראיית המשק הלאומי.
כמה זמן עובדים על הקו לירושלים?
כמה זמן מדברים עליו?
אתה פשוט מתעלם ממשך הזמן, התהליכים והמהמורות שפרויקטים בסדר גודל כזה עוברים במדינת ישראל.
לומר שתוך חמש שנים פרויקט כזה יסתיים זה לא אבסורד, זו הזיה לא מציאותית.
זה פשוט משחק בנדמה לי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה