רוצה לשתף אתכם

רוצה לשתף אתכם

בתקופה האחרונה הבחנתי בתופעה שמטרידה אאת מנוחתי - בנות דתיות, נשואות, בגרדרובה מעניינת - מכנסיים + כיסוי ראש. מה הקטע? התופעה הזאת כוללת בתוכה את מרכיב הצביעות שגרם לי מלכתחילה להתחיל ולשאול את השאלות שהביאו אותי לעזוב את החברה הזאת. מחד גיסא, מה אכפת לי? איש באמונתו יחיה, הרי מי כמוני מאמינה שלכל אחד יש זכות לבחור את הדרך שלו בעולם, ויותר מזה, אולי התופעה הזאת מצביעה על בלימה בתהליך התחרדות שהחל בציבור הזה. מאידך גיסא, גם זה, כמו כל שאר התופעות שמתרחשות בחברה הזו נעשה בשיטת העדר. לא ברור לי מדוע הוחלט (ומי בדיוק החליט) להרשות ולשנות משהו שהיה עד עכשיו בגדר טאבו (ללבוש מכנסיים) ואם זה מותר, אז למה דברים אחרים לא (כיסוי ראש)? והכי חשוב - למה כשמישהו עושה פעולה אחרת שאסורה לפי האמונה שלהם זה לא בסדר, אבל זה כן? אוף, למה בכלל אכפת לי?!
 

rigoletto111

New member
הציבור הדתי לאומי התפצל

חלק ממגזר זה נעשה יותר חרדים. זו לא "בלימה בתהליך ההתחרדות" - אלו שמתחרדים הולכים ונעשים יותר חרדים, והבנות שראית לא שייכות לשם. הן לא נשואות לאברכים מ"הר המור" ולא גרות בבית-אל ב' . חלקים אחרים במגזר הולכים לכיוונים שונים ומשונים, ורבים מהם פורצים דברים שהיו טאבו מקודם.
 

דסדס

New member
אמא שלי גם כזו.

מכנסיים וכיסויי ראש... עד כמה שידוע לי זה מטעמי נוחות שלה... אבל לא יותר מידי איכפת לי...
 

babylon_a1

New member
ראיתי כבר...

גופיה וכיסוי ראש אבל זה סתם מסורתיים שנצמדים לדברים מסויימים ומזנחים אחרים
 

דסדס

New member
לא במקרה שלה

היא מתלבשת צנוע... גם המכנסיים לא צמודים מידי...
 

babylon_a1

New member
נו היא הולכת עם מכנסים..

לא פלא שהבת שלה ככה
את תשמעי את זה הרבה, אם לא שמעת ....
 

rigoletto111

New member
נשארת עם הגישה החרדית?

יש נשים שהן דתיות ומקפידות על קיום כל המצוות - אבל הולכות בלי כיסוי ראש. כמעט כל הדודות שלי הן כאלו, ומבחינת הגדרתן העצמית והגדרת הסביבה הן דתיות.
 
אולי תסביר באמת

מעולם לא הבנתי מה ההבדל בעצם בין דתי לחרדי? שניהם שומרים תורה לא? (בקטע שאתה דיברת עליו נראה לי שזה אסור מן התורה ללכת ללא כיסוי ראש לא? אז למה דתיים לא שמרו?)
 
דתי....

שומר על הדת חרדי שומר על עוד 303,333,287 איסורים נוספים ובנוסף שיגעונות מתחלפים של מועצת חכמי התורה שלו
 

uri80

New member
הן ועוד איך כן. תבין שיש זרמים

נוספים ביהדות. מקסימום לשיטתך הן לא דתיות.
 
צדקת הן לא הם

אבל אם ההגדרה של דתי זה שומר תורה לא שייך לקרוא להם דתי.. אני יודע שיש עוד זרמים והם לגטימיים בעיני אבל אני לא חושב שהם לגטימיים בעיני הדתיים שאני מכיר.. לכן מוזר לי להגדיר אדם שלא שומר על דברים מפורשים בתורה כדתי.. ושוב עם בא לאחד לקרוא לעצמו דתי על אף שהוא מחלל שבת או משהו אחר אין לי בעיה עם זה.. אבל גם אתה תבין שזה קצת מצחיק..
 

uri80

New member
לא אמרתי שהן צדיקות

אבל אני בספק רב אם רוב הנשים בציבור הדתי לאומי למשל, מקפידות על הליכה קבועה למקווה. חלק גדול מהן גם לא מקפידות על כיסוי ראש. זה שהרבנים החרדים קובעים הרבה דברים וכל אחד רץ למלא כל פיפס שטותי חדש שלהם, לא הופך את החרדים לזרם הדתי היחיד והבלעדי. לכל היותר זה הופך אותם לעדר ללא דעה עצמית. צא מראיית העולם החרדית.
 

קונטרא

New member
ההבדל בין דתי לחרדי...

אני חושב שההבדל העיקרי הוא שהדתיים הם ציונים, תומכים במדינה, משרתים בצבא ורואים את המדינה לא כסתם כלי לשמירת סדר או משהו בסגנון, אלא כאידיאל, כערך קדוש. לעומת החרדים שברובם לא משרתים בצבא (אבל תורמים בדרכים אחרות..לא נכנס לדיון) ורואים את המדינה ככלי כלשהו. מבחינת שמירת מצוות, כולם שומרים את תרי"ג מצוות+ שולחן ערוך...
 
למעלה