רוצה לשתף אתכם במחשבה שעלתה לי

snowhite1064

New member
רוצה לשתף אתכם במחשבה שעלתה לי

בראש אתמול בערב. נפגשנו אתמול אחר הצהריים כמה הורים ובו דיברנו. מישהו העלה את עניין "הפליקים" החינוכיים (אגב, כולם היו נגד למעט אחד) כולם הסכימו שזה לא חינוכי, חלק אפילו העירו שזה יכול להוביל לטראומה אצל הילד (למרות שלפי טראומה זה מילה מאוד "כבדה" אבל גם מאוד מודרנית כל דבר הכי קטן ההורים אומרים שזה יכול לעשות לילד טראומה) ובו בזמן שאנחנו מדברים רבים מכות כמה ילדים, עם קללות והרמת חפצים וזריקתם. ממש לא נעים. ופתאום חשבתי על זה: אולי מישהו יכול להסביר לי איך זה שאנחנו אנטי חינוך דרך אלימות וכל כך מנסים לחנך את הילדים שלנו בדרכי נועם אבל מצב האלימות בבתי הספר והגנים הוא במגמת עלייה לעומת שנים קודמות? זה סתם מקרה ?
 

גילור

New member
כמה דברים

אנחנו, העם שלנו, הופך להיות יותר ויותר אלים. זה מתבטא באלימות מילולית, בחוסר סבלנות וסובלנות ולעיתים גם באלימות פיזית. כל זה בהחלט מועד לפורענות והופך את האלימות בכל מקום להיות במגמת עליה חדה מאוד. בבתיה"ס והגנים, מעמד המורות/ים והגננות הולך ויורד כתוצאה מזילות המקצוע ומהורים שמרשים לעצמם הכל - הן לדבר על הגננת/מורה בפני הילד ולהגיד בדיוק מה חושבים עליו/ה והן באלימות מילולית ואף פיזית כלפיהם. פשוט מאוד: פני החינוך כפני המדינה.
 

אימם

New member
מסכימה../images/Emo45.gif

הכל מתחיל ונגמר בחינוך מהבית. אם ילד שומע ורואה שהורה מזלזל בגננת או מורה אז מדוע מתפלאים כל כך שילד מתחצף למורה?
 
אלימות

הבעיה מתחילה במבוגרים. יש כל כך הרבה אלימות ברחוב היום שגם הילדים נחשפים אליה (אם לא ממש ברחוב אז בחדשות לדוגמא). אני לא מבינה למה כל כך הרבה אנשים מסתובבים עם סכנים? למה כאשר משהו נוהג לא בדיוק לטעמו של השני זה נגמר בדקירה? הפכנו למדינה אלימה ומפחידה. אני כל יום מזדעזעת מחדש. מענין אותי לדעת האם האנשים האלו (שולפי הסכנים למינהם) לא מרימים ידיים בבית על הילדים. מה שמטריד אותי זה מה ניתן לעשות כדי לשנות את המצב?
 

Shampile

New member
למה../images/Emo35.gif לצערי יש המון סיבות...

- קליטה לא מוצלחת של עולים...למען הסר ספק, לדעתי יש אשם באזרחים הוותיקים שגרמו לקליטה לא מוצלחת של חלק מהעולם. - מצב כלכלי קשה - מצב חינוך איום ונורא - מצב בטחוני "על הפנים" - מחסור בתקציבים - יחס שוטר לאזרח נמוך בהרבה ממדינות מערביות אחרות. שאני אמשיך...
 

Shampile

New member
ושכחתי את הדבר הכי חשב

הבית. מה שוקרה בבית מתבטא בכל דבר...וכל מילה מיותרת.
 
דרכי נועם../images/Emo12.gifלא ראית מה הלך בפורום?

נכון יש חינוך לנועם ונגד אלימות אבל הנה וזאת סתם דוגמה פה בפורום של הורים שמחנכים את ילדיהם בנועם היו התקפות, השתלחויות, ירידות ואלימות (גם מילולית זאת אלימות) אז מה נשאר? זה אנחנו כל אחד יעשה חשבון נפש לעצמו ויבין שכל הוא צריך לנהוג בנועם אחכ יחקו אותו ילדיו ויהיה טוב שבת שלום
 
למעלה