רוצה להוציא רישיון לאופנוע

רוצה להוציא רישיון לאופנוע

אהלן,
יש לי רישיון נהיגה לרכב בדרגה B בערך 15 שנה.
אני רוצה להוציא רישיון לאופנוע. המטרה היא נסיעות בינעירוניות (כביש 1, כביש 431... ).
חיפשתי קצת מידע בגוגל אבל מצאתי כל מני תוצאות לא עקביות, כנראה עקב שינויים בדרגות רישיון ובחקיקה.

איזה רישיון אני יכול להוציא ומה נדרש ממני? שיעורים? תיאוריה? ומה העלויות?
איזה אופנוע/קטנוע יתאים לי כרוכב חדש? המטרה היא לנסוע בטוח ולחסוך צרות של חניה ופקקים, אני לא מחפש ביצועים והאצות.

תודה!
 

avi elbaz

New member
תתחיל פה.

[URL]http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&iotype=w&id=48%3Adargotrishauionnehiga&lang_ovrrde=ENG&catid=62%3Adrvlic-il-c&Itemid=83&limitstart=2[/URL]
הדרגה היא A1, תוכל לרכוב על אופנועים/קטנועים עד 47 כ"ס.

אתה פטור מתיאוריה.

לגבי אופנוע או קטנוע זו בחירה אישית. שימושיות תקבל בקטנוע, הנאה באופנוע.

עלות השיעור תלויה בכמה גורמים, מקום מגורים ושיטת הלימוד (קבלנות או לפי שיעור)

קרא פה מבחני דרכים http://www.fullgaz.co.il/home/

בהצלחה וברוך הבא לעולם הדו גלגלי.
 

אם פי 3

New member
רשיון A1

עד 47 כ"ס. אתה צריך טופס ירוק עם בדיקת עיניים (האופטומטריסט מוציא את הטופס), בדיקת רופא ופטור מתיאוריה (יש בתי ספר לרכיבה שיטפלו בזה עבורך). מינימום 15 שיעורים, לפעמים צריך יותר, טסט שכולל תרגילים במגרש ויציאה לכביש ואז להתחיל ללמוד איך לרכוב באמת...
&nbsp
בתכנון העלויות קח בחשבון מיגון (החוק מחייב קסדה, כעו"ד שעוסק בת"ד אתה בטח מבין שמוטב להתמגן הרבה יותר — כפפות, מעיל, נעליים/מגפיים וכן הלאה), וקורס רכיבה מתקדמת שמלמד אותך. את כל מה שבשיעורים לא מלמדים, או לא מלמדים נכון.
&nbsp
רכיב כבד נוסף בעלויות הוא ביטוח החובה. מחשבון ביטוח חובה יעזור לך לבדוק את הסכום המתאים לך.
&nbsp
אני חושבת שאופנוע (או קטנוע אם רלוונטי) ראשון עדיף שיהיה לכל היותר 250 סמ"ק, ולאור היעוד שאתה מתכנן לו, עדיף שגם לא פחות.
אתה צריך לעשות קצת סוויץ' בחשיבה, כי לא תמיד איטי זה יותר בטוח. לעיתים קרובות זה לא, וחלק מההתנהגויות שנראות לך כנהג "התפרעויות" הן למעשה רכיבה בטיחותית יותר (כמובן שיש גם מתפרעים סתם).
&nbsp
בהצלחה.
&nbsp
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...ng_ovrrde=ENG&catid=62&Itemid=83&limitstart=2
&nbsp
 

gsxr77

New member
ממליץ על על 400 סמ"ק ומעלה - אם ניתן עקב הגבלת הרשיון

כאחד שרוכב מדי יום בכבישים שציינת, רק 400 סמ"ק. המהירות הממוצעת בכבישים הללו גבוהה בהרבה מהמותר. בכדי שישאר למנוע מספיק כח לברוח ממכוניות צמודות או לבצע עקיפה לשכצריך, עליו להיות מעל ל-250 סמ"ק, אחרת תאלץ להיות נתון לרחמי הנהגים סביבך.
עוד יתרון הוא שהמנוע לא מתאמץ על מנת לשמור על המהירות הממוצעת סביבך, דבר שתורם לאריכות חייו, מה שלא ניתן לומר על מנוע 250.
רוכב על XEVO400, לאחר שהוחלף באחיו הקטן יותר - 250 סמ"ק. ממליץ אגב על קטנוע ולא אופנוע מבחינת נוחות, תפעול קל, מקום תחת המושב לקסדה ואביזרים נוספים - במקום לסחוב אותם כל הזמן איתך.
 
למעלה